معرفی و دانلود کتاب می‌دانی پس می‌توانی

عکس جلد کتاب می‌دانی پس می‌توانی
قیمت:
۱۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب می‌دانی پس می‌توانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب می‌دانی پس می‌توانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب می‌دانی پس می‌توانی

کتاب می‌دانی پس می‌توانی نوشته‌ی على سالاروند، به شما کمک می‌کند تا دانسته‌های خود را به عمل تبدیل کنید و اهداف خود را تا آخر ادامه دهید. همچنین این اثر شما را یاری می‌کند که بر تنبلی غلبه کنید و عادت‌های جدیدی جایگزین عادت‌های کهنه نمایید.

آیا تا به حال این اتفاق برای شما افتاده است که با وجود مطالعه کتاب‌های زیادی، پس از مدتی ببینید هیچ تغییری در زندگی شما به وجود نیامده است؟ اگر شما برحسب نیاز آن کتاب‌ها را خریده‌اید چرا به دستورات و تمرینات آن عمل نکرده‌اید؟ آیا تا به حال برای شما پیش آمده که در یک باشگاه ورزشی با شور و ذوق ثبت نام کنید و مدتی بعد بی‌خیال آن شوید؟ آیا تا به حال شده در ابتدای سال جدید یک سررسید یا دفترچه موفقیت بخرید و اهداف خود را با اشتیاق در آن بنویسید، و هرگز هیچ کدام از آن اهداف را عملی نکنید؟ چرا ما به آنچه مطالعه می‌کنیم، یاد می‌گیریم عمل نمی‌کنیم؟

علی سالاروند، نویسنده کتاب، در پاسخ به این سوالات می‌گوید:

این اتفاقات بارها و بارها برای خود من پیش آمده بطوری که دیگر به ستوه آمده و مدام خودم را سرزنش می‌کردم و به نوعی ازدست خودم خسته شده بودم. مطمئنم که برای شما هم حتی یکی از موارد فوق یا موارد مشابه پیش آمده است. همواره علاقه زیادی به خواندن کتب روانشناسی و موفقیت و تغییر و تحول فردی داشته‌ام و در طول شبانه روز بخشی از زمان خود را به مطالعه این کتاب‌ها می‌گذراندم.

بر اثر مطالعه زیاد روز به روز علاقه‌ام به این کتاب‌ها بیشتر و بیشتر شد و هر دفعه مصم‌تر از قبل کتب بیشتری خریداری کرده و می‌خواندم. در سمینارها‌ی زیادی از اساتید حوزه موفقیت شرکت می‌کردم و فایل‌های صوتی وتصویری مختلفی تهیه و همواره از هر فرصتی برای گوش دادن به آن‌ها استفاده می‌کردم. پس از مدتی با نگاه به کتابخانه‌ام دریافتم که تقریباً هرآنچه کتاب در این حوزه چاپ شده همه را دارم و نیاز به کتابخانه بزرگتری دارم.

در فکر فرو رفتم با خود گفتم با این همه کتاب که خوانده‌ام، این همه فایل‌های صوتی و تصویری که گوش داده‌ام، چرا تغییر اندکی در زندگی‌ام رخ داده است، مگر نباید با خواندن کتاب‌ها، زندگی‌ام تغییر کند؟ به جستجوی پاسخ این سوال پرداختم و طبق تحقیقاتم به این نتیجه رسیدم که که مشکل افراد کمبود دانش نیست بلکه نبود عملگرایی است.

این اثر به شما می‌کند تا بتوانید با محدودیت‌های ذهنی مقابله کنید و بجای داشتن افکار منفی فردی مثبت‌گرا شوید. همچنین با تعاریفی از ضمیر خودآگاه و ناخودآگاه، قدرت ذهن و فکر و تعاریف کامل و جذابی از چگونه تعیین کردن اهداف خود به شما کمک می‌کند تا هرآن چیزی که در سر دارید، هرچه سریع‌تر عملی و سرانجام به دست بیارید.

در قسمتی از کتاب می‌دانی پس می‌توانی می‌خوانیم:

برای تغییر اساسی در زندگی‌مان باید تغییرات دائمی درشکل گیری احساس لذت و ناراحتی بدهیم. اما چگونه می‌توان این کار را انجام داد. فرض کنید شما تحقیقات زیادی در خصوص یک کسب و کار انجام داده‌اید و به این نتیجه رسیده‌اید که در آینده سود بسیار زیادی به دست خواهید آورد و این کسب و کار زندگی شما را متحول خواهد کرد و شما را به استقلال مالی خواهد رساند. اما هنگام انجام اقدامات اولیه و دست به کار شدن برای فراهم سازی مقدمات کار، در مغز شما یک احساس ناراحتی به وجود می‌آید و با خود می‌گویید اگر کسب و کارم رونق نگرفت چکار کنم؟ اگر سرمایه‌ام را از دست بدهم چه می‌شود؟ اگر وام بگیرم و نتوانم آن را پرداخت کنم چه بلایی سرم می‌آید و سوالات دیگر از این دست. در این لحظه برای شما کدام راه آسان تراست؟ لذت رسیدن به سود بسیار ازکسب و کارتان یا حس ناراحتی از موفق نشدن و ورشکستگی؟ قطعا جواب شما دوری از ناراحتی است. در بسیاری از موارد زمان آغاز کار یا انجام ندادن کار نیاز به دوری از رنج و ناراحتی خیلی قوی‌تر از اشتیاق به لذت وشادی است. مطالعات نشان داده است که انسان‌ها تقریبا هر رفتاری را برای دوری از ناراحتی انجام می‌دهند.

اگر قرار باشد بین دو موضوع ناراحت کننده یکی را انتخاب کنید کدام را انتخاب می‌کنید. مثلاً در مورد مثال بالا شروع نکردن کار را انتخاب می‌کنید یا ناراحتی ناشی ازموفق نشدن را؟

انتخاب هرکدام از آن‌ها به شما بستگی دارد که از کدام یک بیشتر ناراحت می‌شوید. ناراحتی ناشی از شروع نکردن کار یا موفق نشدن در آن کار.

فهرست مطالب کتاب

تقدیم
پیش گفتار نویسنده
چرا تصمیم به نوشتن این کتاب گرفتم؟
فصل اول: اهرم رنج و لذت
دلیل رفتارهای ما چیست؟
اشتیاق انجام کار
تعادل بین دو نیرو
زمان اقدام فرارسیده است
پیام اهرم رنج و لذت
عوض کردن جای رنج و لذت
چند راهکار عالی
قدرت جادویی تعهد
تمرکز برنکات مثبت
نکات مهم فصل
فصل دوم: ایمان به دانسته‌ها
تعریف ایمان
ایمان درونی است
ایمان نقطه مقابل ترس است.
تبدیل ایمان به عادت
ایمان عقلی–ایمان قلبی
مراحل کسب ایمان
انباشت اطلاعات
راهکار
نکات مهم فصل
فصل سوم: هدفگذاری
هدف چیست؟
تعریف هدف
افراد بدون هدف
نقطه عطف
چرا برخی از افراد هیچ هدفی ندارند؟
باورهای منفی فرد
اهمیت داشتن اهداف واضح و مکتوب
داشتن تصویر ذهنی
چرای بزرگ؟؟!!!
چرایی از چگونگی مهم تراست.
تمرکز بر هدف
مثل خارپشت عمل نمایید!!
انعطاف پذیری
بهای رسیدن به هدف
ویژگی‌های یک هدف خوب
نیمه تمام گذاشتن کارها
نکات مهم فصل
فصل چهارم: محدودیت‌های ذهنی
فکر چیست؟
ذهن چیست؟
عملکرد ذهن
اهمیت فکر
قدرت افکار
نگرش مثبت و نگرش منفی
تعریف مثبت اندیشی
افراد مثبت اندیش چه ویژگی‌هایی دارند؟
منفی نگری
ویژگی افراد منفی‌گرا
تفکر چراغ سبز
نکات مهم فصل
فصل پنجم: اهمال کاری و تنبلی
شناخت مغز
مغزهای سه گانه
کارکرد مغز
احساسات مسری است
خواسته‌های مغزهای سه گانه
درگیری بین سه مغز
راهکارهای کنترل سه مغز برای جلوگیری از اهمال کاری
اهمال کاری یا تنبلی
اهمال کاری چیست؟
لذت‌های آنی
باورهای منفی ونادرست افراد اهمال کار
تکنیک‌های مبارزه با اهمال کاری
نکات مهم فصل
فصل ششم: قدرت عادت‌ها
ضمیرخودآگاه
ضمیر ناخودآگاه
تعریف عادت
داستان کوتاه
عادت‌ها چگونه شکل می‌گیرند؟
ترک عادت‌ها
نکات مهم فصل
فهرست منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب می‌دانی پس می‌توانی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات رایمانا
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات163
زبانفارسی
شابک978-600-97352-7-3
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب می‌دانی پس می‌توانی

amirhossein tahajjod
۱۳۹۸/۴/۳۱
کتاب می‌دانی، پس می‌توانی بیانگر مشکل به ظاهر عادی و معمولی اما قدرتمندترین مانع محدود کننده همه انسانهایی ازجمله خود من که لیاقت و پتانسیل موفقیت و شاد زیستن را در خود داشته و لی نداشتن تعادل در تغییرات لازم واقدامات درکنار لذت و رنج از اهداف، بارها و بارها دست به تلاش زده ولی درمیانه راه ناامید شده و ادامه نداده...
Kasra Padashi
۱۴۰۰/۲/۲۶
کتاب خیلی خوبیه خوشحالم که اپلیکیشن کتاب راه رو انتخاب کردم چون این کتاب و بهم پیشنهاد کرد وبا خواندنش خیلی چیز یاد گرفتم🙏👍
زهرا زهرا
۱۳۹۸/۳/۳۰
ممنون عالی‌ترین برنامست ممنون که فرهنگ کتابو بین مردم جا انداختید مخصوصا کتابای صوتی. کتاب عالی بود
محسن عبدی
۱۳۹۸/۱۱/۱۱
بسیار قدرتمند و موثر و موشکافانه بر روی موضوعات تحلیل صورت گرفته خیلی ممنونم
علیرضا جعفری
۱۴۰۲/۸/۲
کتاب بسیار عالی است که انسان‌ها را به خوبی از ناامیدی نجات میده و عملگرا میکنه
reza azadi
۱۳۹۸/۱۲/۱۹
کتاب خوبیه ونکات اموزنده فراوانی داره.
۱۳۹۸/۸/۲
خیلی خوب و راهکار داره
امیرحسین عبدی
۱۳۹۸/۴/۱۱
بسیار عالی انرژی گرفتم
sara sohrabi
۱۳۹۸/۴/۳
پیشنهاد میشه بخونید
مشاهده همه نظرات 9

راهنمای مطالعه کتاب می‌دانی پس می‌توانی

برای دریافت کتاب می‌دانی پس می‌توانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.