معرفی و دانلود کتاب ناجی خواهرم

عکس جلد کتاب ناجی خواهرم
قیمت:
۳۱۵۰۰ 15750 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ناجی خواهرم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ناجی خواهرم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ناجی خواهرم

برای نجات جان یکی از اعضای خانواده‌ تا کجا حاضر هستید پیش بروید؟ کتاب ناجی خواهرم، رمان معروف جودی پیکو، نویسنده پرفروش نیویورک‌تایمز است که با شرح مشکلات «آنا» در کمک به خواهر بیمارش، به این مسئله می‌پردازد. این اثر که برنده جوایز متعددی مانند لینکن و Green Mountain Book شده است، توانسته مورد اقتباس سینمایی نیز قرار بگیرد و به این واسطه شهرتی جهانی به دست آورد.

درباره کتاب ناجی خواهرم:

آنا بیمار نیست، اما فرقی هم با بیمار ندارد. او تا سن 13 سالگی تحت عمل‌های جراحی، انتقال خون و تزریق‌های بی‌شمار قرار گرفته تا خواهر بزرگترش کِیت بتواند به نوعی با سرطان خونی که از کودکی به آن مبتلا بوده مبارزه کند. کتاب ناجی خواهرم (My Sister's Keeper) از جودی پیکو، به ما نشان می‌دهد که حتی تولد آنا نیز در نتیجه یک پیوند ژنتیکی خاص، برای تامین مغز استخوان مناسب خواهرش اتفاق افتاده است و از ما می‌پرسد آیا نقطه پایانی برای فداکاری وجود دارد؟

آنا که هرگز نقش خود را برای نجات زندگی کیت به چالش نکشیده است با فرا رسیدن نوجوانی دچار بحران هویت می‌شود. اما او برخلاف بسیاری از نوجوان‌ها همیشه بر اساس خواهرش تعریف شده‌ است و برای یافتن خود، باید رابطه پیچیده خود و کیت را هضم کند. آنا که حس می‌کند بدون وجود خواهرش هیچ وجود مستقلی ندارد، به دنبال یافتن هویت خود است و در این راه تصمیمی می‌گیرد که برای دیگران غیرقابل‌تصور است، تصمیمی که خانواده‌ی او را از هم خواهد پاشید و شاید عواقب مرگباری برای خواهرش داشته ‌باشد...

جوایز و افتخارات کتاب ناجی خواهرم:

- برنده جایزه لینکلن در سال 2006
- برنده جایزه ALA Alex در سال 2005
- نامزد جایزه Gateway Readers در سال 2007
- برنده جایزه کتاب برگزیده نوجوان پنسیلوانیا 2007
- برنده جایزه Audie برای کتاب‌های با راوی‌های متعدد 2005
- برنده جایزه Green Mountain Book در سال 2005

اقتباس‌های سینمایی از کتاب ناجی خواهرم:

شرکت نیولاین سینما در سال 2009 یک اقتباس سینمایی براساس این داستان ساخت که کامرون دیاز و الک بالدوین در آن نقش‌آفرینی کردند.

کتاب ناجی خواهرم مناسب چه کسانی است؟

مطالعه این اثر را به تمام علاقه‌مندان به داستان‌های خانوادگی پیشنهاد می‌کنیم. به علاوه نوجوانانی که در شرف جوانی هستند، می‌توانند از مطالعه این رمان لذت ببرند.

با جودی پیکو بیشتر آشنا شویم:

جودی پیکو (Jodi Picoult) نویسنده پرفروش نیویورک‌تایمز است که تا امروز بیست و هشت رمان تالیف کرده. معروف‌ترین اثر او ناجی خواهرم است و از سایر نوشته‌های پیکو می‌توان به «کاش اینجا بودی»، «کتاب قصه‌گو»، «بازی کامل»، «نگاه دوم» و «قوانین خانه» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب ناجی خواهرم می‌خوانیم:

پدرم ساعت یازده زنگ می‌زند تا بپرسد آیا می‌خواهم بیاید دنبالم یا نه. توضیح می‌دهد: «مامان می‌خواد تو بیمارستان بمونه. ولی اگه نمی‌خوای تو خونه تنها باشی، می‌تونی تو اداره بخوابی.»

بهش می‌گویم: «نه، طوری نیست. اگه چیزی لازم داشتم می‌رم پیش جسی.»

پدرم می‌گوید: «درسته. جسی.» هردو تظاهر می‌کنیم که این یک نقشۀ پشتیبان مطمئن است.

می‌پرسم: «کیت چطوره؟»

«هنوز تقریباً بیهوشه. دارو بهش تزریق کردن.» می‌شنوم که نفسش را داخل می‌برد. شروع می‌کند: «می‌دونی، آنا» ولی بعد صدای زنگ گوش‌خراشی در پس‌زمینه شنیده می‌شود. «عزیزم، من باید برم.» من را با صدای هوای ساکن توی گوشم تنها می‌گذارد.

لحظه‌ای فقط گوشی را توی دستم نگه می‌دارم و پدرم را مجسم می‌کنم که پوتین‌هایش را می‌پوشد و شلوارش را از بندهایش بالا می‌کشد. مجسم می‌کنم که درِ اداره مثل غار علاءالدین باز می‌شود و ماشین آتش‌نشانی که پدرم روی صندلی جلویش نشسته زوزه‌کشان بیرون می‌رود. هر وقت می‌رود سر کار، حتماً باید آتش خاموش کند.

این همان دلگرمی‌ای است که بهش نیاز دارم. ژاکتی برمی‌دارم و از خانه خارج می‌شوم و به سمت گاراژ می‌روم.

بچه‌ای به اسم جیمی استرِدبو توی مدرسه‌ام بود که خیلی بدبخت و دست‌و‌پاچلفتی بود. همیشه صورتش جوش می‌زد؛ یک موش خانگی به اسم آنی یتیم داشت؛ و یک‌بار در کلاس علوم توی آکواریوم ماهی استفراغ کرد. هیچ‌کس با او حرف نمی‌زد، مبادا پخمگی مسری باشد. ولی یک سال تابستان معلوم شد که ام. اس دارد. بعدازآن دیگر هیچ‌کس با جیمی بدرفتاری نمی‌کرد. اگر توی راهرو از کنارش رد می‌شدی، لبخند می‌زدی. اگر سر میز ناهار کنارت می‌نشست، با تکان سر بهش سلام می‌کردی. انگار که یک تراژدی متحرک پخمگی‌اش را از بین برده بود.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ناجی خواهرم
نویسنده
مترجمعلی عباس آبادی، محمد عباس آبادی
ناشر چاپیانتشارات رایاکتاب
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات474
زبانفارسی
شابک978-622-98473-3-6
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
۳۱۵۰۰ 15750 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ناجی خواهرم

مَیسا
۱۴۰۲/۱۰/۳
یکی از بهترین کتاب‌هایی بود که خوندم.
از اون کتاب‌هایی که دلت میخواد تو قفسه کتابت باشه.
غمگینه اما دوستش دارم.
الهام نظاری
۱۴۰۱/۴/۲۸
تعلیق داستان زیاد بود بخصوص پایان غیرمنتظره اش. میشد گفت کتاب تلخ اما پندآموزی بود.
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب ناجی خواهرم

برای دریافت کتاب ناجی خواهرم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.