معرفی و دانلود کتاب خشم اژدهایان - جلد اول

عکس جلد کتاب خشم اژدهایان - جلد اول
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خشم اژدهایان - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خشم اژدهایان - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خشم اژدهایان - جلد اول

فرض کنید داستان بازی تاج و تخت با فیلم گلادیاتور ترکیب شود. چه قصه‌ای جذاب‌تر از این؟! در کتاب خشم اژدهایان - جلد اول نوشته ایوان وینتر با جهانی مملو از جنگاوران و اژدهایان روبه‌رو می‌شوید. وینتر در جلد اول این کتاب از داستان شخصیتی به نام تاو می‌گوید که از سربازی معمولی به امید مردم خود تبدیل می‌شود! گفتنی‌ست مجله تایم این کتاب سه گانه را در فهرست صد کتاب فانتزی برتر تاریخ قرار داده است.

درباره‌ی کتاب خشم اژدهایان - جلد اول

در جهانی که دویست سال است درگیر جنگ است و تنها عده‌ بسیار معدودی از موهبت‌هایی ویژه برای زنده ماندن در این جنگ برخوردارند، شانس زنده ماندن و نقش‌آفرینی یک سرباز ساده چقدر است؟ دنیایی که از هر دو هزار زن آن، یک نفر توانایی فراخواندن اژدهایان را دارد و از هر صد مرد یک نفر توان ویژه‌ای برای مبارزه.

کتاب خشم اژدهایان (The Rage of Dragons) روایت‌گر داستان تاو است که نمی‌خواهد بجنگد و به دنبال راهی برای رهایی از بار این مسئولیت است. اما دست روزگار برنامه‌های دیگری برای او دارد. عزیزانش کشته می‌شوند و او تحت‌تاثیر خشمش تصمیم می‌گیرد تا آن‌جا که می‌تواند تمرین کند و تبدیل به بزرگ‌ترین جنگاور دوران خود شود.

ایوان وینتر (Evan Winter) شخصیت تاو را بسیار واقع‌گرایانه و با واکنش‌های کاملا قابل درک و انسانی به تصویر کشیده است. همین امر شخصیت او را برای خواننده باورپذیر کرده است.

نکته‌ای که کتاب خشم اژدهایان را از کتاب‌های دیگر مشابه در ژانر فانتزی متمایز می‌سازد، نگاه نویسنده به خاستگاه داستان خود است. ایوان وینتر روایت خود را الهام گرفته از داستان‌های اساطیری آفریقایی می‌داند و نه تنها فضای رمان برگرفته از فضای قاره آفریقا است، بلکه از بسیاری از کلمات مصطلح در زبان‌های این قاره نیز در این کتاب استفاده شده است. این مشخصه کتاب خشم اژدهایان را در مقام مکملی برای آثار فانتزی دیگری قرار می‌دهد که در آن‌ها اغلب، نگاه نویسندگان سفیدپوست بر فضای داستان غالب است.

با این‌که خشم اژدهایان نخستین کتاب ایوان وینتر است، مهارت او در توصیف صحنه‌های نبرد و درگیری خیره کننده است. در حقیقت همین مهارت او و جذابیت فوق‌العاده‌ داستان او است که ناشران را به تکاپوی خرید حق انتشار جلدهای بعدی این مجموعه انداخت. به‌نظر می‌رسد ایوان وینتر ستاره جدید جهان دوستداران ادبیات فانتزی باشد.

جوایز و افتخارات کتاب خشم اژدهایان - جلد اول

- برنده جایزه بهترین رمان اول سال 2019 از انجمن فانتزی در تالارهای گفتگوی ردیت
- در فهرست صد کتاب فانتزی برتر تاریخ به انتخاب مجله تایم
- نامزد جایزه BookNest برای بهترین کتاب منتشرشده کاغذی

نکوداشت‌های کتاب خشم اژدهایان

- کتاب خشم اژدهایان ساختاری بی‌نقص و نویسنده‌اش نگاهی تیزبین در توصیف اتفاقات و شخصیت‌ها دارد. این کتاب یک فانتزی حماسی و قهرمانی عالی از نویسنده‌ای بسیار با استعداد است. (آنتونی رایان، نویسنده آواز خون)

- گفتن این‌که کتابی آن‌قدر خوب بود که نمی‌توانستم بر زمین بگذارمش کلیشه‌ است. اما واقعا نمی‌توانستم این کتاب را زمین بگذارم. داستانی عالی و پراتفاق. (ریک ریوردان)

- یک داستان فانتزی نظامی منحصربه‌فرد. سرعت اتفاقات داستان خوانندگان را ترغیب می‌کند داستان تاو را در جلدهای بعدی این داستان حماسی جذاب دنبال کنند. (مجله بوکلیست)

- دنیایی جذاب، گسترده و غنی. وینتر دنیای فوق‌العاده و هیجان‌انگیزی مملو از جادو، انتقام و شگفتی آفریده است. (میکا یونگو، نویسنده خدایان گم‌شده)

کتاب خشم اژدهایان - جلد اول برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به ژانرهای فانتزی و اسطوره از خواندن این کتاب لذت بسیاری خواهند برد. همچنین علاقه‌مندان به داستان‌های هیجان‌انگیز و پر اتفاق این کتاب را دوست خواهند داشت.

با ایوان وینتر بیشتر آشنا شویم

ایوان وینتر در انگلستان و از والدینی اهل آمریکای جنوبی متولد شد. بااین‌حال، وی دوران رشد خود را در زامبیا در آفریقا و نزدیک به قلمروی زیستی اجداد خود گذراند. او به ژانر فانتزی بسیار علاقه‌مند است و باور دارد هویت ما را داستان‌های ما شکل می‌دهند. به عقیده او گرچه ما تنها یک بار زندگی می‌کنیم، اما خواندن داستان‌ها به ما کمک می‌کنند هزاران زندگی دیگر را نیز تجربه کنیم.

وینتر پس از سال‌ها فعالیت در عرصه‌ فیلم‌سازی تصمیم گرفت به رویای خود برای نوشتن در ژانر فانتزی بپردازد. کتاب خشم اژدهایان حاصل همین تلاش او است. کتابی که با موفقیت بی‌نظیری مواجه شده و ایوان وینتر را تبدیل به ستاره این ژانر کرده است. از این مجموعه یک جلد دیگر با نام The Fires of Vengeance در سال 2020 منتشر شده است و جلد سوم این مجموعه با عنوان The Lord of Demons احتمالا در سال 2023 منتشر خواهد شد.

در بخشی از متن کتاب خشم اژدهایان - جلد اول می‌خوانیم

سیوری می‌دانست که این گفتگو به کجا کشیده می‌شود و آن جا هم نزدیک به خیانت بود. این‌ها مردان خوب و سرسختی بودند، ولی سفرشان آن‌ها را مثل چوب‌های این سرزمین غریب شکننده کرده بود. در تلاش بود حرفی بیابد که آن‌ها را آرام کند، که صدای داد و فریاد از بیرون چادر شروع شد.

هارون پرده‌ی چادر را کنار زد، نگاهی به بیرون انداخت و گفت: «معلوم هست اینجا چه...» تبرچه‌ای که جانش را گرفت ندید. آخر خیلی سریع اتفاق افتاد. وقتی سر قطع‌شده‌ی هارون روی زمین و کنار پای طاهر افتاد، طاهر لعنتی فرستاد و به عقب سکندری خورد.

سیوری گفت: «شمشیرها بیرون!» و سلاح خودش را بیرون کشید و دیواره‌ی انتهایی چادر را درید تا از هر آنچه جلوی چادر بود دور شود. سیوری اولین نفری بود که از خروجی جدید بیرون رفت، زیر نور کورکننده‌ی خورشید پلک زد و دید تمام در و برش غرق در آشوب است. به طریقی که ناممکن می‌نمود، تعداد زیادی از نیروهای وحشی‌ها از خط مقدم که فاصله‌ی زیادی تا آن جا داشت گذشته و چادر فرماندهی او که دفاع خاصی از آن نمی‌شد زیر حمله قرار گرفته بود.

فقط به‌اندازه‌ی درک کردن همین مقدار فرصت داشت که وحشی‌ای نیزه به دست به‌طرف او پرید. سیوری، اینکوکِلی11 مردم امهی و قهرمان شهبانو تایفا از حمله‌ی رو به پایین مرد جاخالی داد و خودش را به کنار او رساند و شمشیرش را محکم رو به گردن او تاب داد. شمشیر چاک عمیقی ایجاد کرد و مرد افتاد و خون زندگی‌بخشش روی شن‌های سفید پاشید. به‌طرف سرهنگ‌های زیر دستش چرخید و فریاد زد: «برمی‌گردیم به کشتی‌ها!»

این تنها چاره‌شان بود. اکثر سربازانشان در خط مقدم، جایی آن دورها و فراسوی درختان بودند ولی دشمن بین سیوری و ارتشش قرار گرفته بود. در ساحل، جنگجوها و قریحه‌داران در سایه‌ی کشتی‌های اوراق‌شده اردوگاه برپا کرده بودند تا به عنوان نیروهای ذخیره از مردم امهی محافظت کنند. سیوری، سرهنگ‌ها و مردانی که برای حضور در اردوگاه فرماندهی گماشته شده بودند، اگر می‌خواستند امید به نجات و دفع کمین را داشته باشند باید به آن جا برمی‌گشتند.

فهرست مطالب کتاب

سرآغاز
ورود به خشکی
قهرمان سیوری
اینگونیاما
هیولا
فصل اول
جانشین
وظیفه
یورش
محافظان
جنگجویان
پیروزی
فصل دو
نقشه‌ها
شجاعت
مسیرها
پسران
مردان
قول‌ها
شهبانو
فصل سه
آزمون
تیز
نگون‌بخت
دلیر
تبعیدی
لکان انای
سقوط‌کرده
فصل چهار
کیگامبه
خنجرها
مسابقه
قوانین
جنگ
نُه
فصل پنج
گروه
ایسیکولو
آموزش
لحظه‌ها
زمان
برنز
فصل شش
زمین‌های جنگ
تضعیف
دیدار دوباره
تقارن
ضربه‌ها
فصل هفت
تساوی
برادران
درد
درگیری
افسانه
قریحه‌ها
نفس
اهریمن
فصل هشت
بازی‌ها
رحم
قاتل
دوئل
جیّد آییم
نبرد دونفره
فصل نُه
دون‌پایه
ایسیهوگو
شمارش
برادران
خون
تاریخ
فصل ده
زندانیان
سردرگم
قدغن
بقا
فصل یازده
توصیه
سنگ‌ها
پلیدی
شرایط
متبرک
فصل دوازده
غوغا
گوش کن
غرور
رعیت
فصل سیزده
اُسا
کلان اکار
خاکستر
فصل چهارده
رازها
شیپورها
صلح
غارت
داسوی سرزَن
فصل پانزده
مجمع سری
بچه اژدها
قلعه
پیکره
فصل شانزده
تهییج‌
گریز
دروازه
شش‌تایی
دفع
محدوده
پایان
سیورا امهیا

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خشم اژدهایان - جلد اول
نویسنده
مترجمسعید سیمرغ
ناشر چاپیانتشارات رایاکتاب
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات498
زبانفارسی
شابک978-622-98473-2-9
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خشم اژدهایان - جلد اول

محمدعلی احمدپور
۱۴۰۲/۲/۲۰
واقعا که کتابی زیبا و هیجان انگیز بود....
بعضی از قسمتها که تفس خواننده رو خیلی واضح بند میاره!!!
من که به شخصه چند جای داستان که رسیدم خیلی واضح نفسم بند اومد....!؟
کسانی که این کتاب رو خونده باشن فقط میدونن من چی می‌گم!!؟
البته اگر ادامه داستان منتشر نشه انگار شما فقط چسب یا روبان روی که
کاغذ کادوی
هدیه‌ای بهتون رسیده رو باز کنید اما نتونید زیر کاغذ کادو رو ببینید و همچنان منتظر و سر در گم باقی بمونید....
منکه منتظر بقیه داستان هستم.
واقعا دست نویسنده و مترجم دردنکنه
خیلی عالی بود...
eliaiil44
۱۴۰۲/۱۱/۱۸
فضا سازی و شخصیت پردازی بسیار عالی داره، واقعا لذت بردم.
به طرفداران سبک حماسی فانتزی پیشنهاد میکنم حتما مطالعه کنید
محمد
۱۴۰۱/۹/۱۲
قلم روان و زیبا بدجور درگیر داستان میشی کتاب خوبیه
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب خشم اژدهایان - جلد اول

برای دریافت کتاب خشم اژدهایان - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.