معرفی و دانلود کتاب نزدیک، اما دور

عکس جلد کتاب نزدیک، اما دور
قیمت:
20000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نزدیک، اما دور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نزدیک، اما دور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نزدیک، اما دور

کتاب نزدیک، اما دور مجموعه آثار گزیده‌ای از طراحی ها و نقاشی‌های هانی نجم از سال 1386 تاکنون است.
سیاه قلم‌های هانی نجم، مجموعه چند پرتره شاخص از مشاهیر و مردان و زنان گوناگون در عرصه‌های مختلف علم، هنر، سیاست و ... است.
آنچه این پرتره‌ها را خاص و متمایز می‌کند، وجه اشتراکشان با یکدیگر است. به عبارت دیگر، یک واقعیت هنری - ذهن هنرمند - مرجع این آثار است، نه واقعیت بیرونی. از همین روی تصویر چهره‌ها بیشتر به یکدیگر شبیه‌اند تا به اصل خودشان، وجه مشترکی این پرتره‌ها را بهم پیوند می‌دهد. همان وجه اشتراکی که ما را به ذهن پدیدآورنده آن‌ها و تعبیر و تفسیر او به زبان سیاه قلم از این آدم‌ها وصل می‌کند. مردان و زنانی که انگار از پشت حصارها و خطوط زمانه با تیر نگاهشان ما را هدف قرار داده‌اند. آن‌ها به ما چشم دوخته‌اند: انتظاری دارند یا گله‌ای؟ نمی‌دانم!

نگاه نقاد هانی نجم تاریخ و جامعه را به چالش می‌کشد و در تمام این سیاه قلم‌ها تکثیر می‌شود. او از خاطره ندیده‌اش نجم الدوله در عصر قاجار آغاز می‌کند و به افراد زمانه و جامعه امروز، که او را احاطه کرده‌اند و زیر نگاهشان زندگی می‌کند و در نهایت بازتاب ذهنی هنرمند از خودش، می‌رسد. دو تصویر آغازین و پایانی این مجموعه که هر دو به آینده نظر دارند بسیار به هم شبیه‌اند و گویی مبدأ را به مقصد می‌پیوندند، با حضور تصاویری در میانه، که نگاه‌های مشابهشان چون یک مؤلفه مشترک، رابط حلقه‌های این زنجیره تاریخی می‌شود و تصاویر را به هم پیوند می‌دهد. کتاب سیاه قلم‌های هانی نجم نخستین اثر چاپ شده این هنرمند جوان و انسان‌نگر زمانه ماست.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نزدیک، اما دور
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات رسم
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات347
زبانفارسی
شابک978-964-846-366-9
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نقاشی
قیمت نسخه الکترونیک
20000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نزدیک، اما دور

آرمان محمودی
۱۳۹۷/۵/۱۳
عالی بود عالیییی
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب نزدیک، اما دور

برای دریافت کتاب نزدیک، اما دور و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.