معرفی و دانلود کتاب طراحی منظره: چشم اندازها، مناظر دریایی و ساختمان‌ها

عکس جلد کتاب طراحی منظره: چشم اندازها، مناظر دریایی و ساختمان‌ها
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب طراحی منظره و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب طراحی منظره و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب طراحی منظره: چشم اندازها، مناظر دریایی و ساختمان‌ها

تکنیک‌ها و اصول طراحی مناظر را در کنار یکی برترین استادان نقاشی دنیا، جیووانی سیواردی و کتاب طراحی منظره بیاموزید. اگر تجربه‌ای در دنیای طراحی ندارید، جایی برای نگرانی نیست! این اثر به شما کمک می‌کند تا از همین امروز با اشتیاق قلم به دست بگیرید و اولین طرح‌های خود از مناظر اطراف را ثبت کنید. اگر به عنوان یک طراح باتجربه‌تر، به دنبال ارتقا کیفیت طراحی‌های خود و رفع مشکلات آن هستید، این کتاب به درد شما نیز خواهد خورد!

درباره‌‌ی کتاب طراحی مناظر

اگر برای در دست گرفتن قلم و بر کاغذ کشیدن طرح‌های ذهنی خود ترس به دل راه می‌دهید و اگر تصور می‌کنید در اجرای بدون نقص طراحی از مناظر استعدادی ندارید، جیووانی سیواردی (Giovanni Civardi) به شما ثابت خواهد کرد که یادگیری تمام این موارد آسان‌تر از چیزی خواهد بود که فکر می‌کنید! کتاب طراحی مناظر (Drawing Scenery: Landscapes, Seascapes and Buildings) بسته‌ی کاملی‌ از هرآن‌چه که برای طراحی اصولی یک منظره نیاز دارید را به شما تقدیم خواهد کرد. درحقیقت این اثر نه یک کتاب راهنما بلکه همان معلم همراهی‌ست که برای یادگیری اصول طراحی به دنبال آن می‌گردید؛ معلمی که این‌بار در خانه و بر روی میز کار استعداد نهان طراحی شما را شکوفا خواهد کرد.

تمرکز نویسنده در کتاب طراحی مناظر، بر طراحی اصولی از ساختمان‌ها، مناظر شهری و دریایی قرار دارد؛ اما نکات ارزنده و راهگشایی که جیووانی سیواردی در کتاب خود به شما می‌آموزد، بسیار فراتر از موضوعات ذکر شده هستند. مؤلف این اثر که خود از طراحان برتر ایتالیایی و از معلمان پرسابقه‌ی این رشته است، به‌خوبی می‌داند که چگونه مبانی طراحی را برای افراد کم‌تجربه‌تر ساده‌سازی کند و با خلاصه‌ترین روش ممکن شما را به هدف نهایی برساند. در ابتدای این مسیر ابزار‌های لازم برای طراحی و همچنین تکنیک‌های اجرایی به‌طور مفصل به شما معرفی خواهند شد. در ادامه، مبانی و اصول اولیه‌ی ترکیب‌بندی و پرسپکتیو به‌طور اساسی برای مخاطب شرح داده می‌شود. در کنار تمامی این‌ها، نویسنده‌ی کتاب طراحی مناظر به هنرجویان خواهد آموخت که چگونه از دریچه‌ی چشمان یک هنرمند به مناظر و تصاویر دنیای پیرامون نگاه بیندازند و و زوایا و نکات طراحی آن را از دید خود بگذارنند. به همین منظور در فصل‌های مختلف از کتاب طراحی مناظر، تصاویر و طراحی‌ها متنوع و بسیاری در اختیار شما قرار خواهد گرفت؛ تصاویری که به شما کمک می‌کند تا بر گستره‌ی نگاه خود بیفزایید و فرصت بیشتری برای تماشای تکنیک‌ها و سبک‌های مختلف داشته باشید. در نهایت، نویسنده‌ی این کتاب راهنمای کاربردی به شما کمک می‌کند تا سلیقه‌ی خود در طراحی مناظر را بازشناسی کنید و هنر نقاشی را با سبک و سیاقی که به علاقه‌ی شما نزدیک‌تر است ادامه دهید. آشنایی با طراحی آسمان و ابر‌ها، طرح مناظر طبیعی از جمله گیاهان و کوه‌ها و همچنین طراحی از افراد حاضر در منظره گوشه‌ای از دیگر سرفصل‌های پرتنوع کتاب طراحی مناظر خواهد بود.

این کتاب اولین‌بار در سال 2002 منتشر شده و محصولی از انتشارات برگ نگار است. ایرج شیرنژاد ترجمه‌ی این اثر پرفایده را برعهده داشته است.

درباره‌ی مجموعه‌ی هنر طراحی

هنر طراحی نام یک مجموعه کتاب خودآموز هنری‌ست که به قلم نویسندگان مختلف و به همت انتشارات برگ نگار منتشر می‌شود. هر جلد از مجموعه‌ی هنر طراحی، به آموزش طراحی در یک موضوع اختصاص دارد و از حیث تنوع می‌توان این مجموعه را یکی از کامل‌ترین آثار به‌تألیف‌درآمده در دنیای آموزش هنری دانست. همچنین موضوعات این مجموعه به‌گونه‌ای طبقه‌بندی و طراحی شده تا هم به افرادی که تازه کار طراحی را شروع کرده‌اند، در آغاز مسیر کمک برساند، و هم به یاری افراد حرفه‌ای‌‌تر بیاید تا بتوانند کیفیت طراحی خود را ارتقا دهند و نقاط ضعف کار خود را برطرف کنند. «طراحی از منظره»، «طراحی چهره»، «طراحی پیکره» و همچنین «تکنیک‌های طراحی» نام برخی از جلد‌های این مجموعه‌ی کارآمد و پرطرفدار است.

کتاب طراحی مناظر برای چه کسانی مناسب است؟

این اثر آموزنده را به علاقه‌مندان دنیای طراحی و نقاشی، به‌ویژه مشتاقان طراحی از منظره‌ها پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب طراحی منظره: چشم اندازها، مناظر دریایی و ساختمان‌ها می‌خوانیم

دریا موضوع اصلی نقاشی نوعی است؛ مناظر دریایی که شامل قایق‌ها، کشتی , انعکاس‌ها، اسکله‌ها و... می‌شود. قبل از اینکه شروع به طراحی دریا نمایید، به جهت حرکت و تشکیل امواج دریایی و چگونگی شکستن آنها در نزدیکی ساحل توجه کنید. فضای کمی از برگه کاغذ را به آسمان اختصاص دهید و توجه خود را معطوف بخش آبی نمایید. طراحی امواج دوردست را باید به کمک خطوط کوتاه و افقی به طور مختصر انجام داد، به گونه‌ای که در هم ادغام نشوند. امّا، امواج پیش‌زمینه نیاز به دقّت بیشتری دارند و به کمک خطوط کوتاه و مشخص باید جهت و شکل امواج را ترسیم کرد. مدادهای نرم و زغال طراحی هر دو برای طراحی دریا مناسب هستند امّا آب‌رنگ بهترین وسیله برای به تصویر کشیدن حالت »مایع« موضوع می‌باشد. سعی کنید طرح‌تان ساده و مختصر باشد و از پرداختن به جزئیات ریز که ساختار کلّی طرح را تضعیف می‌کند اجتناب نمایید.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
ابزارها و تکنیک‌ها
توصیه‌های کاربردی
پرسپکتیو خطی
پرسپکتیو هوایی
ترکیب‌بندی یک منظره
انتخاب ترکیب‌بندی
تکنیک‌های طراحی
ترسیم خط
طرح‌های اولیه و مقدماتی
جزئیات
نور
آب
درختان و گیاهان
ساختمان‌ها و سازه‌ها
ابرها و آسمان
منابع مرجع
افراد و حیوانات
چشم‌اندازها
مناظر دریایی
مناظر شهری و صنعتی
کوه‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب طراحی منظره: چشم اندازها، مناظر دریایی و ساختمان‌ها
نویسنده
مترجمایرج شیرنژاد
ناشر چاپیانتشارات برگ نگار
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات65
زبانفارسی
شابک978-964-7352-04-8
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نقاشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب طراحی منظره

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب طراحی منظره

برای دریافت کتاب طراحی منظره و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.