معرفی و دانلود کتاب نسکافه با شریف رضی

عکس جلد کتاب نسکافه با شریف رضی
قیمت:
۲۵,۶۵۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نسکافه با شریف رضی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نسکافه با شریف رضی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نسکافه با شریف رضی

میاده خلیل در رمان تحسین‌شده‌ی خود، کتاب نسکافه با شریف رضی داستان مردم مهاجر را روایت خواهد کرد. در همسایگی دیوید که مرد هشتاد‌ساله‌ای هلندی‌ست، زن عراقی میان‌سالی به نام آمنا زندگی می‌کند. با مرگ ناگهانی دیوید و به جا ماندن جعبه‌ای از خاطرات او، زندگی این دو شخصیت که تا آن‌روز چندان ارتباطی بایک‌دیگر نداشتند، به طرز غریبی به هم گره می‌خورد.

درباره‌‌ی کتاب نسکافه با شریف رضی

آمنا، گرچه سال‌هاست که به هلند مهاجرت کرده، اما همچنان بار سنگین خاطرات کودکی و جنگ در عراق را بر دوش می‌کشد. میاده خلیل (Miade Khalil)، خالق کتاب نسکافه با شریف رضی، در داستان تأثیرگذار خود ما را با احساسات و احوالات انسان‌های دور از وطن آشنا خواهد کرد.

آمنا اکنون در آستانه‌ی میان‌سالی قرار دارد؛ با سرگذشتی سخت که وقتی به آن نگاه می‌اندازد، لبخندی به لب نمی‌آورد. او بعد از کودکی پرماجرای خود در عراق حالا در هلند روزگار می‌گذارند؛ با تمام این‌ها، خاطرات سخت‌گیری‌های مادر و پدر و زورگویی‌های بچه‌های محله هنوز هم دست از سر او برنمی‌دارد. با ورود به پنجاه سالگی، حالا آمنا بیش از هر زمان دیگری دچار بحران روحی شده و هر روز با خاطرات مختلفی از گذشته دست‌وپنجه نرم می‌کند. اما یک اتفاق ساده، زندگی آمنا را وارد جریان تازه‌ای کرده و رنگ‌وبوی جدید به روز‌های او می‌بخشد.

معرفی و دانلود کتاب نسکافه با شریف رضی

همسایه‌ی آمنا یعنی دیوید یک مرد کهن‌سال و تنهاست که به تازگی فوت کرده. معاشرت دیوید با آمنا به یک احوال‌پرسی ساده محدود می‌شد و بیش از این چیزی در مورد سرگذشت او نمی‌دانست. با مرگ دیوید، حالا اثاث خانه‌ی او به کوهی از زباله جلوی ساختمان تبدیل شده. یک کنجکاوی کوچک، تعدادی از این وسایل کهنه و قدیمی و از جمله یک جعبه را به خانه‌ی آمنا می‌کشاند. آمنا که در کشاکش احساسات مختلف خود برای سرک کشیدن در زندگی دیوید است، بالاخره جعبه را باز می‌کند و با انبوهی از خاطرات، نامه‌ها، کارت تبریک‌ها و البته یک دیوان شعر از رضی روبه‌رو می‌شود. گشت‌وگذار در این جعبه‌ی خاک‌خورده، آمنا را بیشتر از قبل با زندگی ازدست‌رفته‌ی دیوید پیوند می‌دهد و این برخورد استثنائی، تغییر عمیقی در ذهن آمنا ایجاد می‌کند.

کتاب نسکافه با شریف رضی یک رمان‌ واقع‌گرایانه با پیرنگی اجتماعی و فرهنگی‌ست. موضوع مهاجرت و دوری از وطن از دغدغه‌های مهم و مشترک میان انسان‌هاست، و البته این دغدغه در سال‌های اخیر به یکی از سوژه‌های جذاب و پرتکرار در کار هنرمندان نیز تبدیل شده است. میاده خلیل، که خود از نویسندگان عرب‌زبان و از فعالان اجتماعی است، در رمان پرکشش کتاب نسکافه با شریف رضی از زندگی زنی می‌گوید که اجبار به ترک وطن روزگارش را با حسرت و ناامیدی درآمیخته. نویسنده در ادامه با افزودن خط داستانی تازه از زندگی مردی هلندی، نمای تازه‌ای به ماجرای قهرمان خود می‌بخشد و با پی گرفتن این دو سرنوشت، اثری پراحساس و قابل تأمل خلق می‌کند. نسخه‌ی فارسی این رمان در سال 1397 با ترجمه‌ی عطیه اسماعیلی منتشر گردیده و با تلاش‌های انتشارات نیستان به دست شما می‌رسد.

کتاب نسکافه با شریف رضی برای چه کسانی مناسب است؟

این داستان خواندنی را به پیگیران رمان‌های اجتماعی و همچنین علاقه‌مندان ادبیات مهاجرت پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب نسکافه با شریف رضی می‌خوانیم

لباس‌های رسمی‌ام را پوشیدم و روی تخت دراز کشیدم. نامه‌ای ننوشتم. قوطی‌های خالی قرص شرح واقعه را نشان ‌می‌دهد. کسی تعجب نمی‌کند.

همه‌ی وسایل سلمی را به کمال دادم. جز آن‌هایی که یادم رفت یا ازشان فرار کردم و گوشه کنار خانه جا مانده‌اند.

صورت مادرم. الان، یاد صورت مادرم افتادم. چشم‌های آبی و لبخندم را از او به ارث برده‌ام. روبه‌رویم ایستاده و با لبخند نگاهم می‌کند. برای چه الان آمدی مادر؟ صداهای بلندی که موقع خوردن قرص‌ها در سرم می‌پیچید و زیادتر می‌شد را دیگر نمی‌شنوم.

همه‌جا ساکت است.

زندگی‌ام مثل صحنه‌ی پانوراما از برابر چشمم گذشت، به یک‌باره. و سنگینی سال‌ها به دوش کشیدن این اتفاقات کم شد. احساس کردم می‌توانم پرواز کنم. از زندگی‌ام فرار می‌کنم چون می‌شناسمش. همیشه از آنهایی فرار کردم که می‌شناختمشان.

آیا به زودی سلمی را می‌بینم؟ کمی بعد؟ دوتا پروانه می‌شویم یا دوتا گنجشک؟ همان‌طور که مادربزرگ می‌گفت هر وقت دلتنگ پدربزرگ می‌شده او مثل پروانه یا گنجشک می‌آمده و به حرف‌هایش گوش می‌داده.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نسکافه با شریف رضی
نویسنده
مترجمعطیه اسماعیلی
ناشر چاپیانتشارات نیستان
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات114
زبانفارسی
شابک978-622-208-010-5
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نسکافه با شریف رضی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب نسکافه با شریف رضی

برای دریافت کتاب نسکافه با شریف رضی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.