معرفی و دانلود کتاب نقش ایران کد در چابکی زنجیره تامین

عکس جلد کتاب نقش ایران کد در چابکی زنجیره تامین
قیمت:
105300 تومان - 11.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نقش ایران کد در چابکی زنجیره تامین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نقش ایران کد در چابکی زنجیره تامین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نقش ایران کد در چابکی زنجیره تامین

کتاب نقش ایران کد در چابکی زنجیره تامین نوشته‌ی حسین پاریاب و آتنا حشمی با توجه به اهمیت بحث چابکی زنجیره تأمین در علوم جدید و جایگاه نظام ایران کد در شبکه بازرگانی کشور به لحاظ اصلاح جریانات اطلاعاتی، نخست مبانی مربوط به زنجیره تأمین و مدیریت را شرح داده و در ادامه به بررسی مفاهیمی مانند: انعطاف‌پذیری، چابکی، الگوی ناب و اصول ایجاد و توسعه طرح ایران کد، پرداخته است.

بی‌شک اهمیت جریان اطلاعات در پشتیبانی از جریان کالا، خدمات و جریان‌های پولی و مالی در شبکه اقتصادی کشور حیاتی و انکار ناپذیر است. در واقع نیاز اساسی برای عملکرد مثبت زنجیره‌های تأمین موجود در این شبکه، دسترسی به جریان‌های اطلاعاتی مناسب است.

نتایج عملکرد مثبت این جریانات می‌تواند پاسخگویی سریع به تغییرات تقاضا و همچنین محیط کسب و کار و بازار را به دنبال داشته باشد. به عبارت دیگر، نیاز اساسی در دستیابی به چابکی زنجیره تأمین، دسترسی به جریان‌های اطلاعاتی مناسب است، اما بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، جریان‌های اطلاعاتی شبکه اقتصادی کشور تاکنون با مشکلات و کاستی‌های متعددی رو به رو بوده‌اند که از آن جمله می‌توان به نبود استانداردهای یکسان برای ارائه اطلاعات محصولات و خدمات، اتکا به روش‌های حضوری برای دریافت اطلاعات معتبر درباره کالا و خدمات و نبود ساز و کار عملیاتی برای تجمیع اطلاعات کالا و خدمات در سطح ملی اشاره نمود. بنابراین نیاز به انجام اقداماتی در جهت اصلاح نظام اطلاعاتی کشور خصوصاً در حوزه اطلاعات مربوط به اقتصاد و بازرگانی احساس شده و می‌شود.

در پاسخ به این نیاز، طرح ملی طبقه‌بندی و خدمات شناسه کالا و خدمات (ایران کد) با هدف تولید، نگهداری و بهسازی اطلاعات استاندارد کالا و خدمات در سطح ملی در دستور کار قرار گرفته است. اجرای این طرح می‌تواند زمینه‌ساز مناسبی برای بهبود وضعیت اطلاع‌رسانی و دسترسی به موقع فعالان بازار به اطلاعات صحیح و قابل اعتماد و یکی از مهم‌ترین اثرات آن، افزایش چابکی در زنجیره تأمین باشد.

اجرای این طرح می‌تواند زمینه‌ساز مناسبی برای بهبود وضعیت اطلاع‌رسانی و دسترسی به موقع فعالان بازار به اطلاعات صحیح و قابل اعتماد و یکی از مهم‌ترین اثرات آن، افزایش چابکی در زنجیره تأمین باشد. فصل دوم به بررسی زنجیره تأمین کالا از ابعاد گوناگون و ویژگی‌های آن اختصاص یافته. در فصل سوم مباحث مرتبط با موضوع چابکی زنجیره تأمین مورد بررسی قرار گرفته است. در نهایت فصل چهارم نیز به بیان مبانی و ویژگی‌های خاص نظام طبقه‌بندی و خدمات شناسه کالا و خدمات تخصیص یافته و در فصل پنجم جایگاه ایران کد در مبحث چابکی زنجیره‌های تأمین مورد بررسی قرار گرفته است.

امید است این کتاب بتواند تصویر کاملی از ابعاد مختلف بحث مورد نظر ارائه داده و مفید واقع شود.

در بخشی از کتاب نقش ایران کد در چابکی زنجیره تامین می‌خوانیم:

ایران کد معجزه نمی‌کند، ولی می‌تواند معجزه کند. ایران کد یک شعار نیست، ولی می‌تواند در حد یک شعار باقی بماند. ایران کد یک تفکر جدید نیست، ولی یک طرح و خلاقیت نو است. ایران کد آمده تا به منِ مصرف کننده، شمایِ تولید کننده و بازرگان، جناب تصمیم ساز و قانون گذار کمک کند. او درد و نیاز ما را فهمیده و برای کمک به ما آمده و لازمه دستیابی به کمک او، شناخت و باور ما از خدمات آن است؛ یعنی باید آن را بشناسیم تا بتواند کمک حال ما باشد.

یک نفر و چند نفر و هزار و صد هزار نفر اگر آن را شناسند، چندان نمی‌تواند درمان خوبی ارائه کند. او درمان را برای همه ما به ارمغان آورده؛ او نه تنها می‌تواند به اقتصاد و فعالیت‌های اقتصادی ما سر و سامان ببخشد، حتی توانایی آن را دارد که فرهنگ مصرفی و تجاری ما را ارتقا دهد. برای آنکه بتواند جاری و ساری شود، نیازمند قانون است، ولی اگر تحقق یابد، کمک حال و ابزاری توانمند برای اجرای هزاران قانون، آیین نامه و دستورالعمل است. او آمده تا با تسهیل فرایند‌ها، زنجیره تأمین بنگاه‌های اقتصادی را روان سازد، محصولات آن‌ها را با کمترین هزینه معرفی نماید، رقابت سالم اقتصادی را به ارمغان بیاورد، بنگاه‌ها را انعطاف پذیر و چابک نماید، آن‌ها را توانا سازد تا به تولید و توزیع کالای استاندارد و ایمن با کمترین هزینه و بهترین کیفیت روی آورند و توانایی رقابت با کالای خارجی را داشته باشند، سود حاصل از واردات پنهان را کاهش و ریسک آن را افزایش دهد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: کلیات
فصل دوم: زنجیره تأمین کالا
فصل سوم: مفهوم چابکی در زنجیره تأمین
فصل چهارم : نظام ملی طبقه بندی و خدمات شناسه کالا و خدمات ایران (ایران کد)
فصل پنجم: مقدمه‌ای بر نقش ایران کد در چابکی زنجیره تأمین
منابع و مراجع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نقش ایران کد در چابکی زنجیره تامین
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۸۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات653
زبانفارسی
شابک978-964-468-252-0
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
105300 ت - 11.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب نقش ایران کد در چابکی زنجیره تامین

برای دریافت کتاب نقش ایران کد در چابکی زنجیره تامین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.