معرفی و دانلود کتاب نقش بازی و شبیه سازی در آموزش معلمان

عکس جلد کتاب نقش بازی و شبیه سازی در آموزش معلمان
قیمت:
24000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نقش بازی و شبیه سازی در آموزش معلمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نقش بازی و شبیه سازی در آموزش معلمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نقش بازی و شبیه سازی در آموزش معلمان

کتاب نقش بازی و شبیه سازی در آموزش معلمان نوشته‌ی الیزابت بردلی، با بررسی امکانات شبیه سازی و بازی‌های کامپیوتری برای آموزش به دانش‌آموزان، روش‌های نوآورانه‌ای در فرایند تدریس را به معلم‌ها پیشنهاد می‌دهد.

درباره‌ی کتاب نقش بازی و شبیه سازی در آموزش معلمان

یکی از مهمترین آسیب‌های فرایند آموزش این است که دانش‌آموز در راستای درسی که می‌خواند هیچگاه دست به تجربه‌ای عملی نمی‌زند تا کارکرد این آموزش‌ها را به طور بی‌واسطه در زندگی تجربه کند. بسیاری از پژوهشگران حوزه‌ی آموزش و پرورش بر این باورند که کلاس‌های درس در زمان آموزش مباحث تئوری، آورده‌ی چندانی برای دانش‌آموز ندارد و عملاً رابطه‌ی کنش‌مندی بین معلم و دانش‌آموز برقرار نمی‌شود.

چرا که در این روش تدریس، تمرکز اصلی معلم، آماده کردن مباحث مربوط به شرح درس‌هایش است، نه تمرکز روی رفتار و عملکرد دانش‌آموز. از طرفی هر نوع تغییری در این فرایند ناکارآمد می‌تواند در مراحل اولیه باعث آسیب وارد شدن به کودکان و نوجوانان شود، چرا که هر تغییری هنگام اجرایی شدن، ضعف‌های خودش را نشان می‌دهد و دانش‌آموزان نباید قربانی وضعیتی شوند که هیچکس چشم‌انداز روشنی از آن ندارد.

ایده‌ی استفاده از شبیه‌سازی در دنیای مجازی دقیقاً همین‌جا است که به کار می‌آید. این فضا می‌تواند شرایطی را به وجود بیاورد که مدرسان و کارآموزان تدریس بدون اینکه آسیبی به دانش‌آموزان واقعی وارد شود، تجربه‌ی حضور در کلاس درس را داشته باشند و مدام ایده‌های نو در فرایند آموزش را مورد بررسی و آزمایش قرار دهند.

الیزابت بردلی (Elizabeth Bradley) در کتاب نقش بازی و شبیه سازی در آموزش معلمان (Games and Simulations in Teacher Education) شما را با محیط‌های آموزشی شبیه‌سازی شده و کاربردهای آن آشنا می‌کند و تمام امکاناتی که ابزار واقعیت مجازی در اختیار معلمان قرار می‌دهد را مورد بررسی قرار می‌دهد.

در حال حاضر، تعدادی شبیه‌سازی در اختیار مربیان آموزش‌دهنده به معلمان قرار دارد که در دسته شبیه‌سازی‌های عروسکی مجازی، محیط‌های مجازی چندکاربره (MUVE) و شبیه‌سازی‌های تک‌کاربره قرار می‌گیرند. شبیه‌سازی‌های عروسکی مجازی هم‌زمان هستند، یعنی کارآموزان تدریس با افرادی که نقش دانش‌آموزان را در محیط مجازی بازی می‌کنند، تعامل دارند. محیط‌های مجازی چندکاربره به چندین کاربر اجازه می‌دهد تا در محیط‌های مجازی به‌طور هم‌زمان تعامل داشته باشند. در شبیه‌سازی‌های تک‌کاربره، شبیه‌سازی دارای پاسخ‌های از پیش برنامه‌ریزی شده به موضوعات پیچیده در تعاملات بین کارآموزان تدریس و دانش‌آموزان شبیه‌سازی شده، است. این کتاب هر یک از دسته‌های فوق را توضیح می‌دهد. اطلاعات مربوط به شبیه‌سازی شامل مبانی نظری، اهداف، ویژگی‌ها، نتایج مربوط به ارزیابی تحقیقات/برنامه، بحث در مورد مزایا و محدودیت‌ها و همچنین انتشار، توصیه به استفاده، دامنه کار و غیره است.

شبیه‌سازی‌های رایانه‌ای همواره در حال تغییر و تکامل هستند؛ بنابراین، نوشتن یک مطلب کامل و جامع درباره تمام شبیه‌سازی‌های مربوط به آموزش معلمان غیرممکن است. با این‌حال، کتاب نقش بازی و شبیه‌سازی در آموزش معلمان موارد و مثال‌های قابل توجهی از شبیه‌ سازی‌های ارائه‌شده‌ی فعلی را دربردارد به این امید که خوانندگان، مطالب و مواردی را پیدا کنند که با نیازهای آموزشی آن‌ها مطابقت داشته باشد.

کتاب نقش بازی و شبیه سازی در آموزش معلمان برای چه کسانی مناسب است؟

معلمان، کارآموزان تدریس و فعالان حوزه‌ی روانشناسی کودک و نوجوان از مخاطبین اصلی این کتاب هستند.

الیزابت بردلی را بیشتر بشناسیم

دکتر الیزابت بردلی دانشیار دانشکده تحصیلات تکمیلی در کالج SUNY Empire State است. او دکترای خود را در رشته روانشناسی تربیتی از دانشگاه ماساچوست آمهرست دریافت کرد. قبل از تدریس در کالج امپایر استیت، دکتر بردلی به عنوان روانشناس تربیتی فعالیت می‌کرد و تحقیقاتی را نیز در زمینه مداخلات مصرف مواد، عصب روانشناسی کودکان و... انجام داد.

در طول پنج سال گذشته، تمرکز تحقیقاتی او بر استفاده از شبیه‌ سازی‌های آنلاین در آموزش معلمان بوده است. الیزابت بردلی استفاده از شبیه‌سازی‌ها را برای آموزش معلمان در حوزه‌های مدیریت کلاس، شناسایی دانش‌آموزان در معرض خطر، پیشگیری از جرم و... بررسی کرده است. پنج مقاله و ده کنفراس اخیر او در مورد موضوعات مرتبط با استفاده از شبیه‌سازی کامپیوتری در آموزش معلمان بوده است.

در بخشی از کتاب نقش بازی و شبیه سازی در آموزش معلمان می‌خوانیم

تجربیات نامطلوب دوران کودکی (ACE) رویدادهایی هستند که می‌توانند آسیب ایجاد کنند و در دوران کودکی و نوجوانی رخ می‌دهند. ACE‌ها می‌توانند برای دانش‌آموز PK12 ویرانگر باشند. این آسیب‌ها توسط یک پرسشنامه ACE اندازه‌گیری می‌شوند که شامل 10 سوال با پاسخ بله یا خیر است که با جمع کردن تعداد بله‌ها نمره ACE به دست می‌آید. سؤالات متنوع است و شامل پرسش درباره این است که آیا والدین یا سایر بزرگسالان در خانه به شما فحش داده‌اند، به شما توهین کرده‌اند، شما را تحقیر کرده‌اند، یا شما را ترسانده‌اند که صدمه جسمی به شما وارد شده باشد یا شما را تنبیه بدنی سخت کرده باشند به‌گونه‌ای که کبودی به‌جا گذاشته باشد. موارد دیگر به سوء استفاده رفتاری، یا زندانی شدن یکی از اعضای خانواده، مصرف الکل، طلاق، بیماری روانی، اقدام به خودکشی و غیره می‌پردازد.

برای دانش‌آموزان PK12، نمرات ACE بالا می‌تواند مجموعه‌ای قابل توجه و ویرانگر از پیامدهای اجتماعی، عاطفی و جسمی ایجاد کند که می‌تواند امکان موفقیت کودکان را از بین ببرد. مطالعه‌ی ده‌ها پرسشنامه‌ی ACE نشان می‌دهد که نمرات ACE بالا می‌تواند به‌طور قابل توجهی بر رشد مغزی کودکان و در نتیجه توانایی آن‌ها برای عملکردهای زیر در مدرسه تأثیر بگذارد: 1) عملکرد اجرایی (به‌عنوان مثال، پیروی از دستورالعمل‌ها، حل مسئله و غیره)؛ 2) سیستم حافظه؛ 3) کنترل هیجان؛ 4) تمرکز / توجه؛ 5) اختلالات یادگیری و 6) مشکلات اجتماعی / رفتاری (لیتگن، 2013). در آن سوی این جریان، مربیانی هستند که در خط مقدم آموزش و مدیریت دانش‌آموزانی قرار دارند که در نتیجه نمرات بالای ACE با مشکل روبه‌رو هستند. این مشکلات اغلب شامل احساس ناامیدی و ازپادرآمدن به دلیل عدم حمایت کافی، اخلال در کلاس درس و اتلاف وقت سایر دانش‌آموزان می‌باشد. این امر منجر به تحلیل رفتن توان معلم و عوض کردن معلمان می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: مقدمه
فصل 2: آشنایی با فناوری شبیه‌سازی نقش‌آفرینی جهت پیشرفت کاری معلمان PK12
فصل 3: جلوگیری از عوارض تجربیات نامطلوب دوران کودکی در آماده کردن دانش‌آموزان برای PK12
فصل 4: " قدم بگذارید، صحبت کنید! " پیشگیری از آزار و اذیت جوانان LGBTQ
فصل 5: آموزش بازی‌گونه معلمان: تمرین شبیه‌سازی یادگیری برای آینده و تمرین تعامل معلمان با فراگیران آسیب‌پذیر
فصل 6: آموزش معلمان استثنایی از طریق شبیه‌سازی رایانه‌ای: "ترویج درک تجربیات دانش‌آموزان معلول"
فصل 7: آنچه مربیگری مبتنی بر شبیه‌سازی انجام می‌دهد: فرصتی برای ارتباط بین تئوری و عمل
فصل 8: شبیه‌سازی توسعه شغلی برای مربیان K12 در جهت رفع نگرانی‌های اجتماعی، احساسی و رفتاری در محیط مدرسه
فصل 9: شیوه‌های آگاهی از آسیب در مدارس K12
فصل 10: واقعیت مجازی برای آموزش کارآموزان تدریس
فصل 11: واقعیت مجازی: زنده کردن آموزش و پرورش
فصل 12: محیط‌های آموزشی شبیه‌سازی شده برای حمایت از برنامه‌های آموزش عمومی و استثنایی جهت ارتقا استراتژی‌های آموزشی معلمان داوطلب و خواهان مربیگری
فصل 13: TeachLivE و Teach Well: شبیه‌سازی آموزش معلمان
منابع لاتین

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نقش بازی و شبیه سازی در آموزش معلمان
نویسنده
مترجمژیلا سرمستی، فرناز ترکی، سید علی شاه طاهری
ناشر چاپیانتشارات نمای علم
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات296
زبانفارسی
شابک978-622-7747-70-6
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک
24000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب نقش بازی و شبیه سازی در آموزش معلمان

برای دریافت کتاب نقش بازی و شبیه سازی در آموزش معلمان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.