معرفی و دانلود رایگان کتاب نقش دوستان در سرنوشت انسان

عکس جلد کتاب نقش دوستان در سرنوشت انسان
قیمت:
رایگان - 0€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نقش دوستان در سرنوشت انسان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نقش دوستان در سرنوشت انسان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نقش دوستان در سرنوشت انسان

در کتاب نقش دوستان در سرنوشت انسان به هر دو جنبه مثبت و منفی آثار و پیامدهای تاثیرپذیری یا تاثیرگذاری دوستان پرداخته شده است.

شخصیت هر انسانی در جهت مثبت یا منفی متأثر از عوامل گوناگونی است، وراثت محیط، آموزش و پرورش و... اموری هستند که نقش بسیار مهم و تعیین کننده‌ای در تکوّن شخصیت انسان‌ها ایفا می‌کنند و هر کدام سهم قابل توجهی در سعادت یا شقاوت، تکامل یا سقوط علمی، اخلاقی، فکری و رفتاری انسان را برعهده دارند، امّا در میان همه عوامل هیچ عاملی به اندازه دوستان در سرنوشت انسان مؤثر نیستند. دوست، همنشین و رفیق بالاترین تأثیر را در ساختار شخصیت انسان می‌گذارد، زیرا اثر پذیری افراد از دوستان خویش از هر چیز دیگر زیادتر است، براین اساس اگر دوستان انسان، افراد باایمان، مذهبی، خوش‌رفتار و دارای صفات نیک و اخلاق حسنه نظیر صداقت، امانت، عفت، سخاوت، ایثار، شجاعت، جوانمردی و... باشند، انسان نیز به حکم اثر پذیری به همین صفات متصف خواهد شد، اگر دوستان انسان، اشخاصی بی‌عقیده، سست مذهب بد رفتار، آلوده و دارای اخلاقی زشت و اوصافی حیوانی باشند، قهراً به حکم اثرگذاری در دوستان، انسان را در همین وادی قرار داده و به ورطه سقوط می‌کشانند.

بر همین اساس است که آموزه‌های دینی به ما توصیه می‌کنند که قبل از ارزیابی دوستان هر فرد، در مورد وی قضاوت مثبت یا منفی نداشته باشید.

اثرگذاری دوستان به اندازه‌ای است که می‌تواند سرنوشت انسان را به طور کلی عوض نموده، فرد سعادتمند را دچار شقاوت، یا شخص شقی را سعادتمند نماید.

مکتب اسلام که فوق العاده خواستار سعادت و کمال انسان‌هاست، توصیه و تأکید فراوان نموده تا انسان‌ها در انتخاب دوستان خویش حساس باشند، افراد مثبت، شایسته، با عقیده، خوش‌رفتار، خوش‌خلق را برای دوستی برگزینند، تا در سایه دوستی با آنان، رفیق راه سعادت داشته، به سعادت دنیا و آخرت دست پیدا کنند.

اسلام پیروان خویش را از رفاقت و دوستی با افراد بی‌دین، آلوده، بی‌ادب، جاهل، دنیا پرست، متکبر، خائن و... به شدت برحذر داشته و خطر همنشینی با آنان را گوشزد نموده است.

نوشته‌ای که پیش رو دارید در همین موضوع تدوین شده که پس از جمع آوری آیات شریفه قرآن کریم و روایات معصومین‌علیهم السلام و مطالب مربوطه دیگر، در مجالس مذهبی طرح و بیان گردید، و چون مورد استقبال اقشار مختلف به ویژه نسل جوان قرار گرفت به رشته تحریر در آمد، تا در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد و افراد بیشتری از آن بهره مند گردند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول انسان موجود اجتماعی
فصل دوم تأثیرپذیری انسان از دوستان
فصل سوم: معیارهای انتخاب دوست شایسته چیست؟
فصل چهارم: توصیه های معصومین علیهم السلام در مورد دوستی
فصل پنجم: دوستی ها برای خدا
فصل ششم: حقوق دوستان
فصل هفتم: آداب دوستی
فصل هشتم: آفات دوستی
کتاب نامه
پی نوشت ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نقش دوستان در سرنوشت انسان
نویسنده
سال انتشار۱۳۸۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات118
زبانفارسی
شابک978-964-973-153-7
موضوع کتابکتاب‌های اخلاق و معارف
قیمت نسخه الکترونیک
رایگان - 0 یورو
افزودن به کتابخانه

نقد، بررسی و نظرات کتاب نقش دوستان در سرنوشت انسان

Ali Akbarian
۱۴۰۲/۱۱/۲۷
بیشتر بر نگاه دینی و مذهبی تاکید دارد و برگرفته از آیات و احادیث و روایات است. به نظرم کتاب خوبی است اما قانع کننده خیر و نهایتا صرفا مثالی دینی از صدها سال قبل ذکر کند. به نظرم بهتر بود اینجا کتاب را تمام نمیکرد و از نگاه روانشناسی و جامعه‌شناسی و... به این موضوع نظر می‌انداخت و تحلیل ارائه میداد. در کل ارزش خواندن دارد و پیشنهاد می‌شود.
آرمان قربانی
۱۴۰۱/۲/۱
سلام‌دوستان‌تا‌حالا‌چنین‌کتاب‌خوبی‌ندیده
بودم‌واقعا‌عالی‌هستش‌.
من‌ برای‌ پژوهش‌ درس‌ تفکر‌ کتاب‌ می‌خواستم
‌بعد‌ یکی‌ از‌ دوستانم‌ این‌ برنامه‌ رو‌ بهم‌ پیشنهاد
کرد‌ و‌ واقعا‌ هم‌ خیلی‌ خوب‌ هستش‌ و‌ هر‌ کتابی
که‌ بخواهم‌ رو‌ اینجا‌ می‌تونم‌ پیدا‌ کنم‌. به‌ شما
هم‌ پیشنهاد‌ میکنم‌ که‌ نصبش‌ کنید
شادی خاچیکیان
۱۳۹۴/۵/۱۹
ممنونم. هر کتابی که به زبا آبا و اجدادی ما نگاشته و منتشر میشه بخشی از فرهنگ ایران محسوب میشه و هر مکتوبی که هدف نشر آن اشاره به راه سعادت باشند یقینا از ارزش اخلاقی و معنوی برخوردارند. تشکر بابت معرفی این کتاب دوستان عزیز. البته قصد سخنرانی نداشتم ها. کلا اعتقادم روبه کتاب نوشتم. شب خوش، موفق باشید.
فاطمه محمدی نسب
۱۳۹۹/۸/۱۸
واقعا عالی بود مخصوصا برای ما نوجوان و جوان‌ها که باید در انتخاب دوست دقت داشته باشیم و بدونیم که با چه کسی همنشینی میکنیم. عنوان پروژه من (تاثیر دوست در زندگی انسان) هستش که مطالب رو از این کتاب برداشتم و خیلی کمکم کرده
ممنون از نویسنده اش
زینب سادات کوهپایه
۱۴۰۱/۷/۲۲
کتاب خوبی با توجه و تمسک به آیه‌های قرآن و احدیث ائمه معصومین بهموم یاد میده که در دوستی و انتخاب دوست باید چکاری انجام بدیم و بتونیم فرق دوست خوب و دوست بد و خائن را تشخیص بدهیم
Robert Pak
۱۳۹۵/۲/۹
سلام، خیلی خوب دمیده. امابشرطیکه کتاب‌های رایگان بیشتری وجودداشته باشه بامحتوای بهتر، خصوصادرارتباط با روانشناسی وازهمه مهمتردرمورد ذهن انسان وناگفته‌های ذهن. سپاس
افسر قانعی
۱۴۰۲/۱۰/۲۳
یک کتاب خیلی خوب با توضیحاتی خیلی خوب و سخنان بزرگان دین و پیامبران مختلف درمورد دوست به شما پیشنهاد میکنن حتما این کتاب را بخوانید و از خوندنش لذت ببرید
سمیه یاری بندانی
۱۴۰۲/۴/۱۳
کتاب خوبیه در انتخاب دوست و شرایط و ویژگیهاش نکات خوبی رو عنوان می‌کنه، خصوصا که نگاه دینی هم داره. در مجموع ازش خوشم اومد.
نگار ~
۱۳۹۹/۸/۲۴
سلام ممنون از کتاب راه چون من از این کتاب برای تکلیف مدرسه‌ام استفاده کردم و خیلی زیاد به دردم خورد. بهتون پیشنهاد میکنم حتما بخونین.
محمدمهدی ایرانی
۱۴۰۰/۱۱/۵
نقش دوستان ما در زندگی مان خیلی تاثیر میگذاره چون ماهم مثل اونها میشیم این کتاب میتونه در این باره مارو راهنمایی کنه
Zahra J
۱۳۹۷/۱۱/۲۱
دو ستاره دادم چون روایات معصومین رو بازگو کرده بود اما به طور کلی چیز تازه‌ای برای گفتن نداشت و همش تکراری بود
سما غفاری
۱۴۰۱/۸/۲۷
خیلی نکات مفیدی داشت در رابطه بادوست یابی و اینکه چطور باید با اونها رفتار کنیم. عالی بود.
یاس سفید
۱۳۹۹/۹/۶
کتاب با رویکرد دینی به این عنوان پرداخته است، بهتر بود به ذایقه مخاطبین بیشتر اهمیت میداد
وحید فراهانی
۱۳۹۵/۸/۶
نمیدونم چرا نظرهای منفی بیشتر منو تحت تاثیر قرار میده. از خودندن کتاب به کل منصرف شدم!
ela mira
۱۳۹۵/۶/۱۴
فقط جنبه اسلامیش بررسی شده. اصلا در مورد انسان چیزی توش نیست. به درد تحقیق سوم راهنمایی می‌خوره
مشاهده همه نظرات 30

راهنمای مطالعه کتاب نقش دوستان در سرنوشت انسان

برای دریافت کتاب نقش دوستان در سرنوشت انسان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.