معرفی و دانلود کتاب نقش هنر هفتم در شکل گیری انگاره‌های دفاعی - امنیتی

عکس جلد کتاب نقش هنر هفتم در شکل گیری انگاره‌های دفاعی - امنیتی
قیمت:
25000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نقش هنر هفتم در شکل گیری انگاره‌های دفاعی - امنیتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نقش هنر هفتم در شکل گیری انگاره‌های دفاعی - امنیتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نقش هنر هفتم در شکل گیری انگاره‌های دفاعی - امنیتی

کتاب نقش هنر هفتم در شکل گیری انگاره‌های دفاعی - امنیتی نوشته‌ی وحید معماری، به بررسی و تحلیل جنبه‌های سیاسی و اجتماعی هنر سینما می‌پردازد و تأثیر و نقش آن در ایجاد تصورات در مورد امنیت ملی را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

درباره‌ی کتاب نقش هنر هفتم در شکل گیری انگاره‌های دفاعی - امنیتی:

باید گفت که مفهوم سینما یا ارائه تعریفی جامع برای فهم «هنر هفتم» کار دشواری است؛ چرا­ که در متون مختلف، تعریفی جامع، کلی و مشترک از سینما موجود نیست. به هر روی پدیده سینما که به­ عنوان هنر هفتم شناخته می‌­شود، ترکیبی از هنرهای ماقبل خود است؛ چرا­ که این پدیده تصویر و تجسم را از مجسمه‌­سازی و معماری به عاریت گرفته، همچنین شخصیت‌­پردازی و درام را از ادبیات، عنصر صدا را از موسیقی و ارائه جمعی و کوشش گروهی در تولید و نمایش یک فیلم را نیز از تئاتر به ارث برده است؛ پس به­ طور کلی سینما آمیزه‌­ای از ذوق، فن و علم است که روز­به‌­روز به غنای آن افزوده شده و امروزه به ­عنوان یکی از کامل­‌ترین و تأثیر­گذارترین وسیله ارتباطی در جهان شناخته می‌­شود.

سینما را از این جهت می­‌شود به هنر موزاییک تشبیه کرد، هنری که همگن نیست و در آن تخصص‌­های مختلف، مثل تکه­‌های پازل در کنار هم قرار می­‌گیرند و یکدیگر را تکمیل می­‌کنند ... به همین دلیل سینما برخلاف بسیاری از تصوراتی که درباره‌­اش وجود دارد، یک هنر ناب نیست، به این معنی که از چیستی­‌ها و ماهیت یکسانی برخوردار نیست. شعر یک هنر ناب است؛ چون یک شاکله و هویت کامل و یکپارچه دارد؛ اما سینما هر چیزی را از یکی از شش هنر قبل از خود وام ستانده است. سینما قصه و قصه­‌پردازی را از ادبیات گرفته، بازیگری را از تئاتر، قاب و کادر تصویر را از عکاسی، کمپوزیسیون و رنگ و نور و سایه را از نقاشی گرفته، موسیقی را عیناً از موسیقی گرفته، طراحی صحنه و حجم و میزانسن را از معماری گرفته و همه این­‌ها را با­ هم­ در­آمیخته است تا محصول آن «هنری موزاییک» به نام «سینما» شده است. پس وقتی درباره سینما صحبت می‌­کنیم، مجبور هستیم به ذات متکثر و غیر یکپارچه سینما توجه داشته باشیم.

کتاب نقش هنر هفتم در شکل گیری انگاره‌های دفاعی - امنیتی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به مطالعه در حوزه علوم سیاسی و اجتماعی و همین طور هنر علاقه‌مند هستید، این کتاب به شما پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب نقش هنر هفتم در شکل گیری انگاره‌های دفاعی - امنیتی می‌خوانیم:

امروزه واژگانی چون قدرت ملّی، قدرت نظامی و امنیت ملّی، چنان در هم تنیده شده‌اند که بیان معنا و مفاهیم هر یک بدون اشاره و در نظر گرفتن دیگری امری محال و مشکل می‌باشد؛ به عنوان مثال بسیاری از تحلیلگران و استراتژیست‌ها معتقد هستند که توانایی نظامی، از معیارهای مهم قدرت ملّی کشورها است؛ زیرا اغلب کشورها در محوری قرار دارند که تهدیدات داخلی و خارجی نسبت به امنیت آن‌ها همواره وجود دارد؛ بنابراین اثربخشی نیروهای نظامی آن‌ها، برآورد نهایی قدرت آن‌ها محسوب می‌شود. به طور کل می‌توان عنوان کرد که هر چند «قدرت ملّی» موضوع اصلی در روابط بین‌الملل محسوب می‌شود، «قدرت نظامی» آشکارترین بعد قدرت ملّی است. قدرت و توان نظامی به کشورها اجازه می‌دهد تا در برابر تمامی دشمنان داخلی و خارجی از خود دفاع نمایند.

این توانایی در عین حال کشورها را قادر می‌سازد تا منافع خود را در صحنه پرتنش بین‌المللی پیگیری نمایند. قدرت نظامی به ویژه در زمان‌ها و موقعیت‌های حساس نظیر بحران، جنگ و شورش، نقش بارزتری را ایفا می‌کند و در این هنگام است که سایر ابعاد قدرت را به خدمت خود درمی‌آورد.

مارک وبر در تعریف قدرت (به لحاظ سیاسی – مدنی آن) می‌گوید: «قدرت یعنی استعداد اعمال اراده خود در درون روابط اجتماعی معین، حتّی به رغم مخالفت مستقل از مبنای استعداد». رابرت دال قدرت را به معنای کنترل رفتار دیگران می‌داند. مورگنتا نیز در بیان مفهوم قدرت ذکر می‌کند: «وقتی درباره مباحث سیاسی درباره قدرت‌ها بحث می‌شود، منظور تسلّط و کنترل انسان بر اعمال انسان‌های دیگر به جهت نفوذ بر روی افکار آن‌هاست.»

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: امنیت ملی
فصل دوم: سینما
فصل سوم: هالیوود
فصل چهارم: انگاره‌سازی
فصل پنجم: تجزیه و تحلیل یافته‌های کتاب
فصل ششم: نتیجه‌گیری
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نقش هنر هفتم در شکل گیری انگاره‌های دفاعی - امنیتی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات دانشگاه عالی دفاع ملی تهران
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات177
زبانفارسی
شابک978-622-248199-5
موضوع کتابکتاب‌های آموزش فیلم سازی، کتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه الکترونیک
25000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب نقش هنر هفتم در شکل گیری انگاره‌های دفاعی - امنیتی

برای دریافت کتاب نقش هنر هفتم در شکل گیری انگاره‌های دفاعی - امنیتی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.