معرفی و دانلود کتاب نمره‌ی ما رو بده بریم

عکس جلد کتاب نمره‌ی ما رو بده بریم
قیمت:
۲۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نمره‌ی ما رو بده بریم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نمره‌ی ما رو بده بریم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نمره‌ی ما رو بده بریم

سولماز خواجه‌وند در کتاب نمره‌ی ما رو بده بریم داستان تربچه و پیازچه را روایت می‌کند که فردا امتحان جدول‌ضرب دارند و باید حسابی درس بخوانند. از طرفی، از آسمان برف قشنگی در حال باریدن است و هوا برای برف‌بازی جان می‌دهد. تربچه و پیازچه بر سر دوراهی قرار گرفته‌اند. دوراهی‌ای که یک سر آن به درس خواندن ختم می‌شود و سرِ دیگر به برف‌بازی کردن با بابا بادمجان. به نظر شما بچه‌ها کدام راه را انتخاب می‌کنند؟

درباره‌ی کتاب نمره‌ی ما رو بده بریم

سولماز خواجه‌وند در کتاب نمره‌ی ما رو بده بریم داستان یک روز سرد زمستانی را برای‌تان تعریف می‌کند. داستان از این قرار است که برف زیبایی می‌بارد؛ برفی که همه‌جا را سفید کرده است. در این میان، تربچه و پیازچه نشسته‌اند کنار بخاری و جدول‌ضرب حفظ می‌کنند. آن دو با سخت‌کوشی در حال مطالعه هستند که ناگهان بابا بادمجون سر می‌رسد. بادمجون ناقلا یک گوله‌برف بزرگ درست می‌کند. خطاب به تربچه و پیازچه می‌گوید: «بزنم؟ بزنم؟ به کدومتون بزنم؟»

با مطالعه‌ی کتاب نمره‌ی ما رو بده بریم می‌فهمیم که تربچه و پیازچه چندان توجهی به بادمجان نمی‌کنند. چراکه هر دو سخت مشغول درس‌ خواندن هستند. اما راستش را بخواهید، بابا بادمجانِ ناقلا به این راحتی‌ها دست‌بردار نیست. او معتقد است که هیچ‌کس روز به این زیبایی را با درس خواندن خراب نمی‌کند. بچه‌ها کم و بیش با حرف او موافق‌اند، اما مشکل اینجاست که تربچه و پیازچه هردو امتحان ریاضی دارند و اگر درس نخوانند، نمی‌توانند از پس امتحان برآیند. برای همین است که بابا بادمجون پیشنهاد جالبی می‌دهد: «خب، فردا برید بگید بابا بادمجون توی کوچه برف پارو می‌کرد که یک گوله‌برف گنده -قد یک فیل چاق- از آسمان افتاد رو سر بابا بادمجان. ما مراقب او بودیم. برای همین است که درس نخواندیم. لطفاً نمره‌ی ما را بدهید برویم!»

به نظرتان بچه‌ها پیشنهاد بابا بادمجان را قبول می‌کنند؟ اگر چنین باشد، به نظرتان واکنش خانمِ معلم به این عذر چه خواهد بود؟ برای دانستن پاسخ این سؤال‌ها، کتاب نمره‌ی ما رو بده بریم را مطالعه کنید. همان‌طور که اشاره کردیم، این داستان کودکانه را سولماز خواجه‌وند نوشته و انتشارات پرنده آبی (واحد کودک و نوجوان انتشارات علمی و فرهنگی) آن را روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی خونه‌ات کجاست؟ تو باغچه

کتاب‌هایی که ذیل مجموعه‌ی «خونه‌ات کجاست؟ تو باغچه» به انتشار می‌رسند، داستان‌های پیاز و تربچه را روایت می‌کنند که دوستان صمیمی یکدیگرند و در هر مجلد، اتفاقات آموزنده و هیجان‌انگیزی برای‌شان رقم می‌خورد. نویسندگان این کتاب‌ها با یکدیگر متفاوت‌اند. کودکانی که به گروه سنی 4 تا 8 سال تعلق دارند، از مطالعه‌ی مجموعه‌ کتاب‌های خونه‌ات کجاست؟ تو باغچه لذت و بهره می‌برند. گفتنی است این مجموعه به همت انتشارات پرنده آبی به انتشار رسیده است. آموزش مسئولیت‌پذیری، درک تفاوت‌ها، شناسایی توانایی‌ها، دوستی و اهمیت رعایت قوانین از جمله مفاهیمی است که در این سری کتاب به آن‌ها پرداخته می‌شود.

کتاب نمره‌ی ما رو بده بریم برای چه کسانی مناسب است؟

سولماز خواجه‌وند کتاب نمره‌ی ما رو بده بریم را برای کودکان 4 تا 8 ساله به رشته‌ی تحریر درآورده است. این کتاب برای معلمان و والدین نیز مفید خواهد بود.

در بخشی از کتاب نمره‌ی ما رو بده بریم می‌خوانیم

«خب فردا برید بگید بابا بادمجون که تو گوله‌برف گیر کرده بود، با گوله‌برف قل خورد رفت. ما دنبالش می‌رفتیم که بگیریمش درس نخوندیم! نمره‌ی ما رو بده بریم!»

تربچه و پیازچه کتابشان را پرت کردند هوا و لی‌لی‌کنان رفتند بیرون و گوله‌برف بازی کردند. دست آخر هم یک آدم برفی شبیه خانم مارچوبه درست کردند که اخم‌هایش را کرده بود توی هم. بعد صدایشان را شبیه خانم مارچوبه کردند و گفتند: «فردا امتحان میگیرم!»

فردا که از راه رسید تربچه و پیازچه کلاه و شالگردن‌هایشان را پوشیدند و کیفشان را برداشتند و رفتند مدرسه. بابا بادمجون هم دوید بیرون و با برف‌ها سرسره درست کرد. سرسره‌ی صاف، سرسره‌ی پیچ‌دار، سرسره‌ی خیلی تند و سرسره‌ی خیلی کند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نمره‌ی ما رو بده بریم
نویسنده
ناشر چاپی پرنده آبی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات37
زبانفارسی
شابک978-600-436-558-1
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نمره‌ی ما رو بده بریم

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب نمره‌ی ما رو بده بریم

برای دریافت کتاب نمره‌ی ما رو بده بریم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.