معرفی و دانلود کتاب مرغ‌ها و سیل‌ها

عکس جلد کتاب مرغ‌ها و سیل‌ها
قیمت:
۱۱,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مرغ‌ها و سیل‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مرغ‌ها و سیل‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مرغ‌ها و سیل‌ها

کتاب مرغ‌ها و سیل‌ها نوشته‌ی سولماز خواجه‌وند، داستان پسری به نام صمد است که از کار کردن نفرت دارد و همیشه از آن طفره می‌رود. صمد با مرگ پدرش مجبور می‌شود کار کردن را شروع کند، اما او دوست ندارد از راه درست آن وارد شود. این کتاب کودکانه با الهام از انیمیشن تلویزیونی موفق شکرستان نوشته شده و از شخصیت‌های آن سریال استفاده کرده است.

درباره‌ی کتاب مرغ‌ها و سیل‌ها

انیمیشن شکرستان (Shekarestan) یکی از موفق‌ترین محصولات صداوسیمای جمهوری اسلامی در دو دهه‌ی اخیر بود. این مجموعه از سال 1387 شروع شد و تا چهارفصل ادامه یافت. قصه‌های شکرستان ملهم از ضرب‌المثل‌ها و قصه‌های قدیمی و عامیانه‌ی ایرانی بودند و تا حدی افسانه‌های عامیانه را تداعی می‌کردند. اتفاقات این سریال در شهری خیالی رخ می‌دادند و بیش از صد کاراکتر در آن حضور داشتند. بهلول، پادشاه و وزیر، چهل دزد و ننه‌قمر ازجمله شخصیت‌های آشنای این مجموعه بودند. شکرستان خط داستانی ثابتی را دنبال نمی‌کرد؛ هر قسمت از آن، قصه‌ای مستقل داشت و هربار یک کاراکتر محور قرار می‌گرفت. با مرگ مرتضی احمدی (Morteza Ahmadi)، روای این انیمیشن، تولید و پخش این سریال متوقف شد. یک سال پس‌ از آن، حوزه‌ی هنری تصمیم گرفت با الهام از این مجموعه، کتاب‌هایی داستانی مناسب کودکان و نوجوانان تولید و منتشر کند. با آن‌که شخصیت‌های اصلی سریال در این داستان‌ها حضور داشتند، اما قصه‌ی کتاب‌ها ارتباطی با سریال نداشت و کاملاً مستقل بود. استقبال از این داستان‌ها باعث شد تا حوزه‌ی هنری بیش از سی جلد از آن را منتشر کند.

داستان مرغ‌ها و سیل‌ها نوشته‌ی سولماز خواجه‌وند، یکی از قصه‌های همین مجموعه است که حول شخصیت صمد شکل گرفته. در این داستان صمد پسر تنبل و چاق خواجه فرزان هیچ میلی به کار کردن ندارد و هرچقدر پدرش اصرار می‌کند که به مرغ‌فروشی خواجه مقبول برود، نمی‌پذیرد. مرگ پدرش او را وادار می‌کند که کار کردن را شروع کند، اما او که همیشه در پی هدفی بزرگ است، دوست ندارد از مسیر عادی و راه درست کار کند.

سولماز خواجه‌وند در داستان مرغ‌ها و سیل‌ها از تیپ‌های آشنا و کلاسیک ادبیات فارسی بهره می‌برد و می‌کوشد در خلال قصه‌ای آشنا، به مخاطب کودکش پند و اندرز دهد و مسائل اخلاقی را به او بیاموزد. با همه‌ی این‌ها او موفق می‌شود داستانش را به شکل جذابی روایت کند و خواننده را تا پایان با خود همراه سازد. کتاب مرغ‌ها و سیل‌ها را انتشارات سوره مهر چاپ و عرضه کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی شکرستان و یک داستان

شکرستان و یک داستان، مجموعه‌ای کودکانه و مصور از نشر سوره‌ مهر است که با الهام از انیمیشن تلویزیونی شکرستان شکل گرفته. در این کتاب‌ها از شخصیت‌های این انیمیشن استفاده شده، اما قصه‌ها تا حدی با آن برنامه متفاوت هستند و هر کتاب داستان مستقل و مجزایی دارد. تاکنون سی کتاب در این مجموعه به چاپ رسیده که از میان آن‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد: «عمو نوروز و چهل دزد»، «پر جادویی»، «بچه سرراهی»، «عاقل و دیوانه»، «کوزه‌ی شکسته» و «صندوق گنج». سولماز خواجه‌وند، سیدجواد رهنما، سروش چیت‌ساز، وحید پورافتخاری و فاطمه سرمشقی از جمله نویسندگان این سری هستند.

کتاب مرغ‌ها و سیل‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب داستانی برای کودکان 6 تا 12 سال مناسب است.

در بخشی از کتاب مرغ‌ها و سیل‌ها می‌خوانیم

صمد کلید را گرفت و گفت:

«باشه آقاجون چه کنم مجبورم! قول میدم بچسبم به مرغ فروشی»

خواجه مقبول به رحمت خدا رفت و مرغ فروشی رسید به صمد. صمد صبح اول صبح که نه لنگ ظهر بلند شد رفت بازارچه و حجره را باز کرد یک مرغ فروخت، دو تا مرغ فروخت چهار تا مرغ فروخت، ده تا مرغ فروخت.

شب که شد پول‌های توی دخلش را شمرد و پیش خودش گفت: «همه‌اش همین؟ اینکه نشد کاسبی!»
بعد به عکس خواجه مقبول روی دیوار نگاه کرد و گفت «آخه آقاجون خدا بیامرزدت. اما این هم قول بود از ما گرفتی؟!»
صمد این‌ها را گفت و رفت خانه.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مرغ‌ها و سیل‌ها
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات32
زبانفارسی
شابک978-600-03-0118-7
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مرغ‌ها و سیل‌ها

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مرغ‌ها و سیل‌ها

برای دریافت کتاب مرغ‌ها و سیل‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.