معرفی و دانلود کتاب نوازنده

عکس جلد کتاب نوازنده
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نوازنده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نوازنده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نوازنده

کتاب نوازنده نوشته‌ی حجت یکتا، داستان نوازنده‌ی دوره‌گردی است که با مشکلات زیادی در زندگی روبه‌رو می‌شود ولی با کمک همسرش از این منجلاب نجات پیدا می‌کند و خود را می‌رهاند. ناصر که پدری دائم‌الخمر و قمارباز دارد از کودکی عاشق ساز و نوازندگی است ولی پدر به‌هیچ‌وجه اجازه نمی‌دهد او به سمت موسیقی برود. بی‌توجهی‌ها و رفتارهای ناخوشایند پدر درنهایت باعث می‌شود ناصر در موقعیتی دشوار قرار بگیرد که هرگز انتظارش را نداشته.

درباره‌ی کتاب نوازنده

ناصر، شخصیت اصلی کتاب نوازنده، در خانواده‌ای فقیر و حاشیه‌نشین به دنیا آمده. پدرش دست‌فروش بداخلاقی است که سرگرمی‌اش قمار است. او هر چه درمی‌آورد را بر سر قمار می‌گذارد. گرچه گاهی شانس به او روی می‌آورد و مقداری می‌بَرَد ولی بخش زیادی از زندگی‌اش را در این راه باخته. ناصر از همان کودکی شیفته‌ی موسیقی است و دوست دارد نواختن سازی را یاد بگیرد. او با پول‌توجیبی‌های خودش یک سه‌تار می‌خرد ولی وقتی پدرش می‌فهمد مجبورش می‌کند آن را پس بدهد. ناصر مدتی بعد از یک دوره‌گرد نی‌لبکی ارزان می‌خرد اما پدر این ساز را می‌شکند و او را به‌شدت کتک می‌زند. رفتارهای خشن این مرد درنهایت باعث می‌شود ناصر از آینده و آرزوهایش ناامید شود و به سمت خلافکاری برود. او در ابتدا کیف زنی را می‌دزدد. مدتی بعد نیز با چاقو پسر نوجوانی را زخمی و فرار می‌کند. اما او را پیدا می‌کنند و به خاطر همین به یک سال زندان محکوم می‌شود. ناصر در زندان می‌فهمد که چه اشتباهی مرتکب شده و زندگی‌اش را تباه کرده. او که تصمیم گرفته زندگی‌اش را تغییر دهد، پس از آزادی از زندان به‌سرعت و با خوشحالی به خانه می‌رود. اما در همان بدو ورود می‌فهمد پدرش مدتی است فوت کرده. اما خبر بدتر برای او این است که پدر خانه‌ی کوچکشان را در قمار باخته و حالا مادر و خواهر و برادرش آواره هستند. ناصر، در ابتدای جوانی مسئولیت سنگینی را بر دوش خود حس می‌کند و باید حامی خانواده‌اش باشد...

رمان نوازنده نوشته‌ی حجت یکتا، داستان زندگی پرفرازونشیب مرد جوانی است که زندگی سختی را پست سر گذاشته. ناصر از کودکی با مشکلات خانوادگی زیادی دست‌به‌گریبان بوده که باعث شده بزهکار شود. او پس از زندان و با مرگ پدر در موقعیتی ناگزیر قرار می‌گیرد و باید به خانواده‌اش کمک کند. ناصر نوازندگی را دوست دارد ولی از ترس پدر هیچ‌وقت نتوانسته به این آرزویش برسد. پس از پدر اما این فرصت را پیدا می‌کند تا به این علاقه‌ی همیشگی‌اش برسد.

حجت یکتا داستان نوازنده را از زاویه‌ی اول‌شخص روایت می‌کند. این شیوه‌ی روایی به داستان حالتی شبیه خاطره‌نگاری یا اتوبیوگرافی داده است. یکتا قصه‌اش را در ستایش موسیقی و اهمیت آن نوشته و کوشیده به این هنر ادای دین کند.

رمان نوازنده را انتشارات پارس تاک به چاپ رسانده است.

کتاب نوازنده برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به علاقه‌مندان به رمان‌های فارسی با تم اجتماعی توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب نوازنده می‌خوانیم

با ذوق و شوم به خانه برگشتم. یادمه برای اینکه آقام صدایش را نشنود و متوجه نشود دَه پله زیرزمین خانه‌مان را پایین می‌رفتم، داخل زیرزمین یک لحاف کرسی بزرگ داشتیم. زیر لحاف کرسی می‌رفتم و نی‌لبک می‌زدم. یک روز که مشغول تمرین بودم از شانس بدم آقام متوجه صدایش شد. آهسته از پله‌های زیرزمین پایین آمد. اولش ترسیده بود! فکر کرد جن زیر لحاف کرسی نشسته و نی می‌زند. کنارم آمد و از روی لحاف کرسی لگدی به پهلویم گذاشت. با ترس لحاف کرسی را کنار زدم. دیدم آقام عصبانی و برافروخته بالای سَرم ایستاده است. با آن قامت بلند و چهار شانه‌اش! دستی به موهای صاف و پُر و مشکی‌اَش که عادت داشت قیصری کوتاهشان کند کشید. چهره سبزه‌ای داشت با چشم و اَبروی سیاه و دماغ گوشتی بزرگ و سبیل‌های مشکی که از دو طرف لب‌هایش آویزان بود. همیشه صورت پهن و گِردش را سه تیغه اصلاح می‌کرد.

خم شد و نی‌لبک را از دستم گرفت. چشمانم از ترس گشاد شده بود. زُل زدم به آقام، گفتم الآن با سیلی می‌خواباند به صورتم، خُشکم زده بود.

- بَه بَه، بازم که رفتی از این وسایل دینبالا دینبو خریدی؟ حرف ما سکه نداره؟ باشه، باشه.

آقام نی‌لبکم را که با هر دو دست گرفته بود محکم روی زانویش کوبید و از وسط نصف کرد. آن را گوشه‌ای از زیرزمین پَرت کرد. سپس سَگک کمربندش را باز کرد، کمربندش را از دور شلوارش جدا کرد و با داد و هَوار به جانم افتاد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نوازنده
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات پارس تاک
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات148
زبانفارسی
شابک978-622-94891-6-1
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نوازنده

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب نوازنده

برای دریافت کتاب نوازنده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.