معرفی و دانلود کتاب نوجوانان چه می‌گویند؟

عکس جلد کتاب نوجوانان چه می‌گویند؟
قیمت:
65900 تومان - 6.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نوجوانان چه می‌گویند؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نوجوانان چه می‌گویند؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نوجوانان چه می‌گویند؟

هدف کتاب نوجوانان چه می‌گویند؟ اثر اصغر کیهان‌نیا، شناخت بیشتر مسائل نوجوانان و ارائه‌ی راه‌حل‌هایی ساده است که به حسن تفاهم بین نوجوانان و والدین‌شان می‌انجامد.

در کتاب نوجوانان چه می‌گویند، سعی شده تا به اختلافات رفتاری و گفتاری نوجونان با والدین‌شان اشاره شود و بیشتر راه‌حل‌ها نیز از میان پرونده‌هایی سر ‌در آورده‌اند که در آن‌ها، هم با نوجوانان و هم با والدین‌شان صحبت شده است. طبیعت اشتغال اصغر کیهان‌نیا، در امرِ مشاوره زناشویی و خانوادگی باعث شده است که خانواده‌ها فرزندان ناسازگار خود را نزد او بیاورند. همین امر باعث شده که با نوجوانان زیادی سر و کار داشته باشد.

شناختِ نوجوان کار چندان آسانی نیست. بیشترین تجربه‌هایی که در گذشته کارساز بود، امروز کارآیی خود را از دست داده و عصر تکنولوژی همه‌چیز را در هم ریخته است. اختراعات، ابداعات و اکتشافاتِ گوناگون، در گوشه و کنار جهان، روی افکار آنان تأثیر گذاشته است، به‌طوری که نوجوانان، اکنون با دیدی متفاوت به مسائل پیرامون خود می‌نگرند.

پدران امروز از نوجوانان خود انتظار اطاعتِ بدون چون‌وچرا دارند و همیشه شکایت می‌کنند که: ما در نوجوانی، چنین و چنان بودیم! ولی آن نوجوانی که فلان فیلم جدید را در تلویزیون یا سینما دیده درباره‌ی آن با والدینش، به بحث و گاهی به جدل می‌نشیند، نمی‌تواند کورکورانه مطیع و فرمانبردار باشد. امروز دیگر دوره‌ی نصیحت و وصیت سپری شده و نوجوان از «بکن و نکن»ها خسته است و به طنز می‌گوید: «والدین ما زیادی برای ما بالای منبر می‌روند!»

تا زمانی که شما به علایم و مشخصات بلوغ پی‌ نبرید، قادر نخواهید بود نسخه‌ی لازم را برای آن‌ها بپیچید. تا وقتی از نوع سرگرمی آن‌ها مطلع نباشید، نخواهید توانست با نوجوانان خود هم‌کلام شوید. والدین باید خود را به‌جای فرزندان‌شان بگذارند و از چشم آنان به ‌دنیا نگاه کنند. اگر این‌ کار را کردید آن‌ها شما را به حریم خلوت خود راه می‌دهند. فرزندان ما دنیایی خارج از معیارهای عقلانی ما دارند؛ باید به این دنیا راه یافت تا ایجاد رابطه واقعی، امکان‌پذیر گردد. اگر این کار درست صورت بگیرد ضمن این‌ که از «فرزند سالاری» که این روزها در خانواده‌ها مُد شده، جلوگیری می‌شود؛ امکان ایجاد رابطه معقول بین نوجوانان و خانواده‌ نیز میسر می‌گردد.

در بخشی از کتاب نوجوانان چه می‌گویند، می‌خوانیم:

گاهی رگبار نصیحت و وصیت آن‌چنان بر نوجوانان می‌بارد که آن‌ها فرصت هیچ‌گونه اظهارنظری ندارند. متأسفانه مادرانی که در خارج از خانه کار نمی‌کنند و فقط در منزل، به خانه‌ی‌داری مشغولند، بیشتر از دیگران اصل نصیحت هستند. آن‌ها همانند صفحه‌ای کوک شده سیل انتقادات و پندهای خود را به طرف نوجوان سرازیر می‌کنند، و بدون این‌که اجازه‌ی صحبت کردن به فرزند خود بدهند، از آن‌ها می‌خواهند که تجربه‌های سالیان گذشته آن‌ها را، بدون چون و چرا آویزه‌ی گوش کنند. آن‌ها خود را آدم‌های همه‌چیز بفهم! و آگاهی می‌دانند و انتظار دارند که فرزندان به همه حرف‌هایشان عمل کنند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل اول: نوجوانان چه می‌گویند؟
فصل دوم: نصیحت کارساز نیست
فصل سوم: هویت
فصل چهارم: با تحولات بلوغ، بهتر مقابله کنید
فصل پنجم: آگاهی بیشتر، به نتیجه مطلوب می‌رسد
فصل ششم: تغییرات
فصل هفتم: گردش کامل یک مشاوره
فصل هشتم: تربیت غلط
فصل نهم: تصمیمات مهم برای نتیجه‌ی بهتر
فصل دهم: طلاق، و پیامدهای آن
فصل یازدهم: فرزندان طلاق
شاهدی بر آنچه گفته شد
فصل دوازدهم: مصاحبه با نوجوان بزهکار

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نوجوانان چه می‌گویند؟
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات277
زبانفارسی
شابک978-964-236-702-3
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
65900 ت - 6.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نوجوانان چه می‌گویند؟

زهرا مقدسی
۱۳۹۹/۶/۳۰
هر کی بخونه ضرر نمی‌کنه
خیلی خوب همه‌ی مطالب رو توضیح داده
من که خیلی ازش خوشم اومد
ممنون از نویسنده‌ی این کتابه ارزشمند
ظهیر دلفانی
۱۴۰۰/۱۰/۴
سلام
کتاب خوب و کاربردی و آموزنده‌ای هست
شمایی که نوجوان تو خونه دارین حتما این کتب رو بخونین
با سپاس از کتابراه
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب نوجوانان چه می‌گویند؟

برای دریافت کتاب نوجوانان چه می‌گویند؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.