معرفی و دانلود کتاب نوزده

عکس جلد کتاب نوزده
قیمت:
۲۷,۶۷۵ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نوزده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نوزده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نوزده

کتاب نوزده، مجموعه‌ی هفده داستان کوتاه از آرش سالاری است. در این هفده داستان با بالا و پایین‌های زندگی و احساسات کسانی روبه‌رو می‌شویم که شاید تابه‌حال چیزی از زندگی شخصی‌شان نشنیده باشیم. همچنین از فاصله‌ی نزدیک با شهری مواجه می‌شویم که اغلب نسبت به آن تصوراتی کلیشه‌ای داریم.

درباره‌ی کتاب نوزده

دست‌مایه‌ی آرش سالاری برای خلق داستان‌های کوتاه کتاب نوزده، زندگی طلبه‌هایی است که هرکدام در جست‌وجوی مطلوبی بار سفر بسته‌اند و به تنهایی یا همراه با خانواده به شهر قم سفر کرده‌اند. شاید اغلب ما از چندوچون زندگی این افراد بی‌اطلاع باشیم. دلیل آن هم این است که تا امروز کمتر نویسنده، سینماگر و هنرمندی پیدا شده که زندگی یک طلبه را به‌عنوان سوژه‌ای دراماتیک برای کار خود انتخاب کند.

عناوین داستان‌های کتاب نوزده از این قرارند: «کلیدهای باطله، فرانسه‌ی من، دخترها و نگاه، تولد یک ستاره. و مرگ، برف، راه حرم، خون، ایستگاه بهشت، گلخانه، یک قصه‌ی بدون نام، عاشق دختر دیوانه، بوها، سفید، دلم برایت تنگ می‌شود پرنده، قصه‌ی زنی اندوهگین که می‌ترسید، زنان، آقاعمو.»

در داستان کلیدهای باطله درباره‌ی طلبه‌ای می‌خوانیم که خود را گناهکار می‌داند، چون عاشق شده است. طلبه‌ای که از خطر کردن برای عشق نمی‌ترسد؛ همان‌طور که سال‌ها پیش نترسید و برای رسیدن به خواسته‌اش شهر قم، این شهر غریب را برای زندگی انتخاب کرد. او هیچ‌وقت از تلاش برای رسیدن به عشقش دست نمی‌کشد؛ حتی زمانی که در سوزِ سرما، آواره‌ی کوچه و خیابان شد. همان زمانی که او مانده بود و تنهایی ترسناکش؛ او مانده بود و یاد او؛ او مانده بود و کیفی پر از کلیدهای باطله.

آرش سالاری در قالب داستان‌های کتاب نوزده، انتقادات سیاسی خود را هم مطرح می‌کند. او برخی از گلایه‌های خود را در متن داستان دخترها و نگاه گنجانده است. دخترها و نگاه، ماجرای بی‌مهری و بی‌انصافی‌های شاگردانِ تا دیروز مخلص نسبت به استادشان است. همین‌که استاد مواضع سیاسی خود را مطرح می‌کند، شاگردان رنگ عوض می‌کنند و از او فاصله می‌گیرند. ماجرای نگاه‌هایی که یک‌شبه سرد و کلاس‌هایی که یک‌روزه خلوت می‌شوند.

داستان زنان به تنهایی و سختی‌هایی می‌پردازد که خانواده‌ی طلبه‌ها دچارش هستند. داستان مشترک زنانی که برای همراهی با شوهرشان، از خانه و خانواده‌ی خود دور شده‌اند و به شهری پا گذاشته‌اند که در آن احساس غربت می‌کنند. مادرانی که برای تاب آوردن این روزهای تنهایی، تنها فرزندانشان را دارند و به آن‌ها دل‌خوش هستند.

کتاب نوزده را انتشارات کتاب نیستان منتشر کرده است.

کتاب نوزده مناسب چه کسانی است؟

کتاب نوزده می‌تواند برای کسانی که درباره‌ی زندگی شخصی و خانوادگی طلبه‌ها در قم کنجکاو هستند، کتاب جالبی باشد. همچنین اگر از علاقه‌مندان داستان کوتاه هستید، آرش سالاری یک مجموعه‌ی داستان کوتاه با سوژه‌ای جدید درباره‌ی بخش سنتی و مذهبی جامعه‌ی ایران برایتان تدارک دیده است.

با آرش سالاری بیشتر آشنا شویم

آرش سالاری، متولد سال 1364، نویسنده‌ی جوانی است که موضوع داستان‌هایش جالب توجه هستند. او از موضوعاتی می‌نویسد که تابه‌حال کمتر کسی ریسک پرداختن به آن‌ها را به جان خریده است. آرش سالاری، بساط داستان عاشقانه‌ای که قصد خلق آن را دارد برمی‌دارد و درست وسط شهر قم پهنش می‌کند. «بیست‌وسه» و «قصه‌ی سعید و مریم» ازجمله آثار منتشرشده‌ی او هستند.

در بخشی از کتاب نوزده می‌خوانیم

تنها کسی بود که هرسال ایام نمایشگاه کتاب، تمام آن مدت ده روز، هر روزش را می‌رفت آنجا، و نه یک ریال پول می‌برد و نه حتی یک کاغذ از آن جا با خودش بیرون می‌آورد. که نسبت او با کتاب‌ها و نمایشگاه با دیگران فرق می‌کرد «آقاعمو».

هرسال از اولین ساعت روز اول می‌رفت آنجا. جزو اولین آدم‌هایی بود که وارد سالن نمایشگاه می‌شد. حتی گاهی زودتر از بعضی غرفه دارها. وارد که می‌شد یک نگاهی به آن حجم عظیم غرفه‌ها و راهروها می‌انداخت و بعد از اولین راهرو شروع می‌کرد. ناشرهایی که در کار تاریخ بودند همیشه از اسمشان مشخص بودند. ولی او باز هم احتیاطاً تک تک غرفه‌ها را نگاه می‌کرد تا مبادا ناشری کتابی در مورد تاریخ داشته باشد و او جا بیاندازد. همین که ناشری تاریخی پیدا می‌کرد، کار او شروع می‌شد. می‌ایستاد و با صبر و حوصله آنقدر منتظر می‌شد تا بتواند از لابلای آن دیوار انسانی شکل گرفته، به میز جلوی غرفه برسد. و بعد که جلوی غرفه می‌رسید، بدون عجله و با دقت تمام، تک تک کتاب‌ها را بررسی می‌کرد. تا کتاب‌هایی را که مربوط به آن سال‌ها می‌شدند پیدا کند. آن سال‌های خاص آن دهه. و وقتی که بعد از گشتن لای کتابها، کتابی در مورد آن سالها پیدا می‌کرد، کار اصلی‌اش شروع می‌شد؛ فهرست اعلام ته کتاب را می‌آورد. و بعد با یک لذت خاصِ هیچ‌گاه تکراری نشدنی، در بخش اشخاص، ستون میم را پیدا می‌کرد و می‌آمد پائین تا به نام خانوادگی خودش برسد.

فهرست مطالب کتاب

کلیدهای باطله
فرانسه‌ی‌ من
دخترها و نگاه
تولد یک ستاره و مرگ
برف
راه حرم
خون
ایستگاه بهشت
گلخانه
یک قصه‌ی بدون نام
عاشق دختر دیوانه
بوها
سفید
دلم برایت تنگ می‌شود پرنده
قصه‌ی زنی اندوهگین که می‌ترسید
زنان
آقاعمو

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نوزده
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نیستان
سال انتشار۱۳۹۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات123
زبانفارسی
شابک978-964-337-694-9
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نوزده

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب نوزده

برای دریافت کتاب نوزده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.