معرفی و دانلود کتاب نوگویه ها (ترجمه کتاب کلمات طریفه)

عکس جلد کتاب نوگویه ها (ترجمه کتاب کلمات طریفه)
قیمت:
12000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نوگویه ها (ترجمه کتاب کلمات طریفه) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نوگویه ها (ترجمه کتاب کلمات طریفه) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نوگویه ها (ترجمه کتاب کلمات طریفه)

نو گویه‌ها: ترجمه کتاب «الکلمات الطریفة» آسیب‌شناسى دانشوران و دیگر طبقات اجتماعى در قرن 11، نوشته علاّمه ملا محسن فیض کاشانى قدس‌سره

این اثر ارجمند که به سخن یکى از خوش‌گویان معاصر: به زبان‌تازى فخیم و فاخر و آرایه‌مند سامان یافته به گزارش پدیدآورنده بزرگوارش به سال 1060 ه.ق یعنى حدود پنجاه‌وچهار سالگى او به رشته تحریر درآمده رویکردى است روان‌شناختى و  جامعه‌شناختى با نگاهى نقّادانه و آسیب‌شناسانه بر وضعیت روانى و رفتارى اصناف گوناگون مردم در زمان مؤلّف.

فیض در لابه‌لاى این اثر در کنار نقدهاى مکرّر خود نسبت به طبقات مختلف، به ادّعاى خود راه راست و طریقه حقّ‌جویى و حقّ‌پویى را باز نموده است. چون وارد شدن به تفصیل بیان و تحلیل داورى‌هاى فیض حجم زیادى را به خود اختصاص داده، مقدّمه را از حدّ معمول بیرون مى‌برد، از ورود در آن سر باز زده، این مهم را به خواننده فهیم وا مى‌نهیم؛ امّا به‌راستى فیض در این اثر واقعیت‌هاى تلخى را در سده یازدهم هجرى نشانه رفته است که به‌واقع شنیدن آن ، دشوار و تصوّرش دشوارتر و باور آن آشوب‌انگیزِ جان است.

در واقع کلمات طریفه را مى‌توان به‌گونه‌اى، آسیب‌شناسى دین‌باوران و شریعتمداران و سپس دیگر طبقات تلقّى کرد که طبیبى شناسا آن را چنین تند و بى‌پروا سامان داده ، به رشته نوشته کشیده و به گفته خود: آب در جوى روزگار آورده است و سوهانى است آماده و صیقل‌آور براى آنکسى که در هواى زدودن زنگارها است و نسخه‌اى پُرنکته، اگرچه غم‌انگیز و تلخ، به تلخى داروهاى شفابخش ..

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نوگویه ها (ترجمه کتاب کلمات طریفه)
نویسنده
مترجمعبدالله موحدی
ناشر چاپینشر جمال
سال انتشار۱۳۸۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات268
زبانفارسی
شابک978-964-8654-53-0
موضوع کتابکتاب‌های علوم اجتماعی
قیمت نسخه الکترونیک
12000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب نوگویه ها (ترجمه کتاب کلمات طریفه)

برای دریافت کتاب نوگویه ها (ترجمه کتاب کلمات طریفه) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.