معرفی و دانلود کتاب نگاشت شناختی

برای دانلود قانونی کتاب نگاشت شناختی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نگاشت شناختی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نگاشت شناختی

کتاب نگاشت شناختی نوشته‌ی مهدی حمزه‌پور و سید‌محمد‌صادق داودی به بررسی روش‌های تحقیق کیفی و مشخص کردن تفاوت میان تحقیق در عملیات سخت و نرم می‌پردازد. از طرف دیگر، این اثر پژوهشی به جایگاه روش نگاشت‌شناختی در این حوزه نیز اشاره دارد.

بسیاری از رشته‌ها و تحقیق‌ها بر اساس مجموعه‌ای از اصول و فرضیات پیش می‌روند و به مجموعه‌ی این‌ها پارادایم گفته می‌شود که این پارادایم‌ها در حقیقت به هدایت و راهنمایی تحقیقات علمی کمک می‌کنند. در کتاب نگاشت‌شناختی نیز سعی شده است تا پارادایم، معنای حقیقی آن و اجزای اصلی‌اش توضیح داده شود.

اگر به دنبال کارهای تحقیقاتی و استفاده از بهترین و به روزترین روش‌ها برای آن هستید، پیشنهاد می‌کنیم مطالعه‌ی کتاب پیش رو را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب نگاشت‌شناختی می‌خوانیم:

رویکرد کمی با الهام از پارادایم پوزیتیویسمی از گونه هستی‌شناسی پیروی می‌کند که در آن، دنیای اجتماعی همچون دنیای فیزیکی، واقعی و مستقل از ذهن انسان در نظر گرفته می‌شود، و الگوها و نظم‌هایی که در دنیای اجتماعی موجود هستند، جدای از چگونگی ادراک یا تفسیری که از آن به عمل می‌آید، وجود عینی دارند و می‌توان با ابزارهای علم آن‌ها را کشف نمود. در این رویکرد، هدف از شناخت، توصیف پدیده‌هایی است که می‌توان آن‌ها را تجربه نمود. بنابراین، شناخت پدیده‌های مافوق تجربی (متافیزیک)، ممکن نیست.

همچنین در دیدگاه پوزیتیویسم، واقعیت را شامل امور عینی، قابل مشاهده و اندازه‌گیری و پیش‌بینی، تلقی می‌کنند. بدیهی است که پدیده‌هایی که در علوم مختلف به عنوان مظاهر واقعیت بررسی می‌شوند، صورت‌های متفاوتی دارند. اما از دیدگاه پوزیتیویسم واقعیت به هر شکلی که تظاهر کند، قابل مشاهده عینی است و اساساً قابل درک از راه حواس است. ادراک حسی در حقیقت نقطه تلاقی هستی‌شناسی و معرفت‌شناسی پوزیتیویستی و محل تلاقی ذهن و عین است؛ گویی دیواری است که ذهن را از واقعیت جدا می‌کند، مسلماً واقعیت، موضوع هر علمی که باشد، در کلیت آن قابل مشاهده نیست. بنابراین برای شناخت آن باید بنیادی‌ترین و بسیط‌ترین اوصاف و خواص آن را از راه تجربه حسی مشاهده کرد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل اول مقدمه و کلیات

فصل دوم فلسفه و مبانی روش نگاشت شناختی
فصل سوم روش نگاشت شناختی

 

 

 

 

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نگاشت شناختی
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات دانشگاه عالی دفاع ملی تهران
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات164
زبانفارسی
شابک978-622-6350-84-6
موضوع کتابکتاب‌های علوم اجتماعی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نگاشت شناختی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب نگاشت شناختی

برای دریافت کتاب نگاشت شناختی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.