معرفی و دانلود کتاب نگهداری و تعمیرات در شبکه توزیع آب شهری

عکس جلد کتاب نگهداری و تعمیرات در شبکه توزیع آب شهری
قیمت:
۱۱,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نگهداری و تعمیرات در شبکه توزیع آب شهری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نگهداری و تعمیرات در شبکه توزیع آب شهری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نگهداری و تعمیرات در شبکه توزیع آب شهری

کتاب نگهداری و تعمیرات در شبکه توزیع آب شهری نوشته‌ی عابدین ساجدی، یک مجموعه‌ی ارزشمند از اصطلاحات و روش‌های مرتبط به بهره‌برداری و تعمیرات در شبکه‌های توزیع آب است. نویسنده‌ی با بهره‌گیری از تجربه و دانش خود و همکارانش مطالب این اثر را در ساختاری نظام‌مند و با هدف آموزش به مخاطبان مسئول در این حوزه گردآوری کرده است.

درباره‌ی کتاب نگهداری و تعمیرات در شبکه توزیع آب شهری

کارشناسان فعال در شبکه‌ی توزیع آب شهری به‌خوبی می‌دانند که اجرا، حفاظت و تعمیر شبکه‌های توزیع آب تا چه اندازه پرهزینه و سنگین است؛ با وجود این، ضرورت آن به‌قدری حیاتی است که نمی‌توان آن را از لیست فعالیت‌های شهری حذف کرد. عابدین ساجدی در کتاب نگهداری و تعمیرات در شبکه توزیع آب شهری، مجموعه‌ای باارزش از دانسته‌ها، راهکارهای پیشنهادی و تجربه‌هایش را در این حوزه با مخاطبان به اشتراک گذاشته است.

با در نظر داشتن این که تأمین تجهیزات شبکه‌های توزیع آب،‌ هزینه‌ی بالایی را بر دوش اجراکنندگان آن می‌گذارد باید با شناخت کافیِ ساختمان و عملکرد تجهیزات از میزان این هزینه‌ها کاست. این اثر، بهترین کتاب راهنما در این زمینه به‌شمار می‌رود که نه‌تنها قسمت‌های بهره‌برداری شبکه‌های توزیع را معرفی می‌کند، بلکه در ادامه، مسائل آموزشی در حوزه‌ی استقرار نظام نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه را نیز مطرح می‌کند.

عابدین ساجدی در این کتاب به این پیش‌فرض اشاره می‌کند که رعایت اصول درست و دقیق نگهداری و تعمیرات در شبکه‌ی توزیع علاوه بر این که از حجم هزینه‌ها می‌کاهد، فواید زیست‌محیطی نیز دارد و باعث کاهش هدررفت آب می‌شود؛ بنابراین ضروری است این سیستم توزیع و آبرسانی به صورت تخصصی اجرایی شود.

فصل اول کتاب نگهداری و تعمیرات در شبکه توزیع آب شهری مجموعه‌ای جامع از اصطلاحات و مقوله‌های حوزه‌ی توزیع آب شهری را در برمی‌گیرد. در این فصل، ادبیات این حوزه معرفی و شرح داده شده است. عابدین ساجدی در دومین فصل، به‌صورت گسترده و با دسته‌بندی موضوعی دقیق، استراتژی مهندسی نگهداری و تعمیرات را شرح داده است. از آن‌جایی که هر عملکردی با برنامه‌ریزی بهره‌وری بیش‌تری خواهد داشت، در ادامه‌ی این کتاب، فصلی مجزا در مورد برنامه‌ریزی منسجم برای نگهداری و تعمیرات در نظر گرفته شده است. نویسنده‌ی این کتاب کوشیده است مباحث مربوط به سازمان‌دهی امور را نیز به‌صورت صریح و با ذکر مثال برای مخاطبان توضیح دهد. مواردی همچون روش‌های نوین کنترل و ثبت اطلاعات، پشتیبانی امور نگهداری و تعمیرات و بررسی و تجزیه‌وتحلیل فنی-اقتصادی نگهداری و تعمیرات انجام شده از دیگر سرفصل‌های این کتاب محسوب می‌شوند.

عابدین ساجدی در ادامه دو فصل را به این کتاب ضمیمه کرده است. اولین ضمیمه فصل نرم‌افزارهای بهره‌برداری است که به نرم‌افزارهای کاربردی در انجام این کار پرداخته و دیگری فصل ایمنی و بهداشت در محیط بهره‌برداری است.

کتاب حاضر به همت نشر ریرا در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

کتاب نگهداری و تعمیرات در شبکه توزیع آب شهری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

از آن‌جا که تکیه کردن به تجربه‌ی دیگران همواره راهگشا بوده است، کارشناسان فعال در حوزه‌ی نگهداری و تعمیرات شبکه‌های توزیع آب و پژوهشگران و فارغ‌التحصیلان این رشته، برای ورود به دنیای صنعت و پیشروی در آن می‌توانند به راهکارهای این کتاب تکیه کنند.

در بخشی از کتاب نگهداری و تعمیرات در شبکه توزیع آب شهری می‌خوانیم

بعد از برنامه‌ریزی باید در جهت سازماندهی در امور نگهداری و تعمیرات اقدام کرد. به گونه‌ای که براساس چارت موجود تقسیم کار به گونه‌ای انجام شود که برنامه‌ریزی انجام شده محقق شود و دستاوردهای نگهداری و تعمیرات اثر نماید این سازماندهی در دو کارگروه برنامه‌ای و موردی پیاده‌سازی می‌شود و بعد از پیاده‌سازی برای درک بیشتر و افزایش دقت در اجراء الگوریتم آن طراحی می‌گردد، عملیات‌های برنامه‌ای به این شکل است که کلیه روتین‌ها برای کلیه تجهیزات لازم‌الاجراء است؛ بعد از دسته‌بندی تجهیزات که در فصل قبل مطرح شد این روتین‌ها را برای تجهیزات اعمال می‌نماییم یعنی شیرهای سبک هر 180 روز؛ شیرهای سنگین هر 45 روز؛ شیرهای فشارشکن و شیرهای حد هر 30 روز و شستشوی سالانه انجام پذیرد، متناسب با گروه‌های انجام‌دهنده بازدید و مانور یعنی پیمانکار و نیروهای تحت استخدام شرکت اقدام به واگذاری عملیات‌ها و دستورالعمل‌ها می‌نماییم. سازماندهی به دو بخش اصلی اکیپ انجام عملیات و نظارت بر اجراء تقسیم می‌شود که اکیپ عملیات به دو بخش میدانی و سیستمی و نظارت به دو سطح نظارت مقیم و نظارت عالی تقسیم می‌شود؛ البته نظارت را می‌توان در یک سطح هم انجام داد ولی در شرکت‌هایی که پیمانکار استخدام می‌شود نظارت در دو سطح منطقی‌تر است.

بازدید و مانور در بخش برنامه‌ای طبق دستورالعمل‌ها اقدام به مانور شیرآلات نموده و شیرآلات معیوب را شناسایی و معرفی می‌نماید که برای تأیید این خرابی‌ها ناظر جهت صحت اعلام خرابی و تشخیص اکیپ مانور اقدام می‌نماید و در صورت تأیید خرابی ناظر، برای شیر معیوب دستور کار وابسته صادر می‌شود. با صدور دستور وابسته گردش جدیدی برای آن تجهیز در بخش موردی ایجاد می‌شود، در بخش موردی اداره تعمیرات نسبت به به‌روزرسانی لیست شیرآلات معیوب براساس اهمیت تجهیز خراب یا میزان آبده بودن اقدام نموده و تجهیزات معیوب را براساس دو شاخص مطرح شده تفکیک می‌نماید.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه
فصل اول: شناخت و معرفی
شبکه توزیع آب
مدیریت شبکه توزیع
منطقه‌بندی فشار
تجهیزات شبکه توزیع
شیرآلات
شیر خط کشویی
شیر آتش‌نشانی زمینی
شیر کنترلی-فشارشکن
شیر پروانه‌ای
شیر تخلیه هوا
شیر تخلیه آب
شیر محفظه
شیر حد
لوله
چدن داکتیل
مزیت چدن داکتیل
پلی‌اتیلن
متعلقات و اتصالات شبکه
انشعاب
فصل دوم: استراتژی مهندسی نگهداری و تعمیرات
اجزای مهندسی نگهداری و تعمیرات
1-2- برنامه‌ریزی منسجم برای نگهداری و تعمیرات
روتین‌ها
بازدید و مانور شیرهای کنترلی و بااهمیت
بازدید و مانور شیرهای سنگین
بازدید و مانور شیرهای حد
بازدید و مانور شیرهای سبک
2-2- سازماندهی امور نگهداری و تعمیرات
3-2- روش‌های نوین کنترل و ثبت اطلاعات
CMMS/EAM
4-2- پشتیبانی امور نگهداری و تعمیرات
فرم‌ها
نقشه‌ها
کدگذاری
شناسنامه
کاتالوگ‌ها
کارشناسان PM
5-3- بررسی و تجزیه و تحلیل فنی‌-‌اقتصادی نگهداری و تعمیرات انجام شده
آنالیز حوادث انشعابات
آنالیز حوادث شبکه
شاخص‌ها
آنالیز هیدرولیکی
تعهدات
شاخص حوادث
شاخص تجهیزات
برخی تعاریف و مفاهیم کلیدی «نت»
دلایل نیاز به آموزش در نظام‌های نت
مراحل مختلف تدوین سیستم نت
مراحل مختلف پیاده‌سازی سیستم نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه
چرخه دمینگ
فصل سوم: نرم‌افزارهای بهره‌برداری
نرم‌افزار 122
ثبت حوادث قدیم
سامانه سپتا
سامابفا
تیمار TIMAR
WaterGems
فصل چهارم: ایمنی و بهداشت در محیط بهره‌برداری
تجهیزات و ماشین‌آلات
حفاری و گودبرداری
وظایف پیمانکاران و کارگران
ترافیک و معابر
تجهیزات کنترل ترافیک
ماده 211 آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی
کارشناسان ایمنی و بهداشت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نگهداری و تعمیرات در شبکه توزیع آب شهری
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات کتاب ریرا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات91
زبانفارسی
شابک978-622-7729-20-7
موضوع کتابکتاب‌های تأسيسات
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب نگهداری و تعمیرات در شبکه توزیع آب شهری

برای دریافت کتاب نگهداری و تعمیرات در شبکه توزیع آب شهری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.