معرفی و دانلود کتاب نگول جهش یافته

عکس جلد کتاب نگول جهش یافته
قیمت:
14400 تومان - 1.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نگول جهش یافته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نگول جهش یافته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نگول جهش یافته

کتاب نگول جهش یافته نوشته‌ی معصومه یزدانی، ماجرای مهیج و آموزنده‌ی دختری نوجوان به نام نگار است که به دلیل اشتباه عجیب مادرش در دفع زباله، اتفاقات و فراز و فرودهای مختلفی را در زندگیش تجربه می‌کند.

موضوع کتاب نگول جهش یافته چیست؟

داستان اصلی این کتاب با یک اشتباه عجیب شروع می‌شود. مادر نگار که دوستانش او را نگول صدا می‌زنند، به دلیل عجله و حواس‌پرتی، زباله‌ها را در یک سطل اشتباه می‌اندازد. همین موضوع به ظاهر کوچک اتفاقاتی را رقم می‌زند که باعث می‌شود خانواده‌ی آن‌ها از هم بپاشد و نگول از مادرش دور شود. این اتفاقات ضربه‌ی بدی به او می‌زند و نگول به شدت احساس تنهایی می‌‌کند. بعد از مدتی او سرکش و یاغی شده و از خانه می‌گریزد اما با گذشت زمان رازهایی در شهرک آن‌ها برملا می‌شود و نگول را متوجه موضوعاتی مهم می‌کند...

درباره‌ی کتاب نگول جهش یافته:

رمان نگول جهش یافته به خوبی چالش‌های دوران نوجوانی، به ویژه نحوه‌ی برخورد و رفتار فرزندان با والدین را به تصویر می‌کشد. مرحله‌ی نوجوانی برهه‌ای حساس در زندگی است که نوجوانان می‌خواهند نگاه مستقل خود را به زندگی داشته باشند و همچنین به شدت نسبت به رفتار و صحبت‌های پدر و مادرشان سختگیر و حساس می‌شوند و اشتباهات آن‌ها را نمی‌بخشند، چرا که در دوران کودکی والدینشان را داناترین می‌دانستند اما در نوجوانی با واقعیتی مواجه می‌شوند که والدین هم انسان‌هایی معمولی هستند و ممکن است مانند بقیه خطاها و اشتباهاتی در زندگی داشته باشند.

در مقابل برای پدر، مادر و بزرگترها هم دشوار است که بپذیرند فرزندشان از مرحله‌ی کودکی عبور کرده و خواهان استقلال بیشتری در زندگی هستند، از آن‌ها انتقاد می‌کنند و... تمام این موضوعات اگر به خوبی مدیریت نشوند می‌توانند فاصله و تنش‌های زیادی میان افراد خانواده به وجود آورند.

کتاب نگول جهش یافته مفاهیم آموزنده‌ی زیادی دربردارد. در این داستان مادر و فرزند در شرایطی قرار می‌گیرند که دوباره می‌توانند به هم اعتماد کنند و درمی‌یابند که بدون کمک و همدلی نمی‌توان به مشکلات زندگی فائق آمد و با تکیه به یکدیگر راحت‌تر می‌توان مشکلات را حل کرد. این کتاب به مهارت‌های زندگی توجه دارد و علاوه بر اینکه پیام مهم حفظ پاکیزگی محیط زیست را به کودکان و نوجوانان خاطر نشان می‌کند به مفهوم مهم ارتباط مثبت والدین و فرزندان نیز اشاره دارد و داستانی در ستایش آن است.

کتاب نگول جهش یافته مناسب چه کسانی است؟

این داستان پر پیچ و خم و جذاب برای نوجوانان دوست‌داشتنی و آموزنده است. همچنین خواندن این کتاب به بزرگسالان نیز توصیه شده و تلنگری برای آن‌ها خواهد بود.

در بخشی از کتاب نگول جهش یافته می‌خوانیم:

دختر از پشت عینکش جوری نگاهم کرد انگار شاخ دارم. بعد برگشت و در را بست. خانم مشاور گفت: «ببین نگارجون! یا اون جور که دوستت صدات می‌کنه نگول جون! می‌دونم که برات خیلی سخته اما مدرسه هم په قانونایی داره. بهتره با یه عذرخواهی کوچیک از خانم حسینی شروع کنیم، بعد هفته‌ای دو بار بعد از ساعت مدرسه همدیگه رو ببینیم تا بیشتر صحبت کنیم. موافقی؟»

موافق نبودم ولی هفته‌ای سه جلسه با خانم حسینی درس داشتیم و نمی‌شد بیشتر از این کشش بدهم. برای همین فکر کردم با یک عذرخواهی سر و تهش را هم بیاورم تا بعدا یک جور خانم مشاور و جلسات بعد از مدرسه‌اش را هم از سرم باز کنم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نگول جهش یافته
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات سیمای شرق
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات149
زبانفارسی
شابک978-622-6093-05-7
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
14400 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نگول جهش یافته

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب نگول جهش یافته

برای دریافت کتاب نگول جهش یافته و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.