معرفی و دانلود کتاب حسنی و ننه حسنی و درخت سیب،‌ دویست و بیست و چهار سیب برای عروسی

عکس جلد کتاب حسنی و ننه حسنی و درخت سیب،‌ دویست و بیست و چهار سیب برای عروسی
قیمت:
۲۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب حسنی و ننه حسنی و درخت سیب،‌ دویست و بیست و چهار سیب برای عروسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب حسنی و ننه حسنی و درخت سیب،‌ دویست و بیست و چهار سیب برای عروسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب حسنی و ننه حسنی و درخت سیب،‌ دویست و بیست و چهار سیب برای عروسی

در کتاب حسنی و ننه حسنی و درخت سیب،‌ دویست و بیست و چهار سیب برای عروسی نوشته‌ی معصومه یزدانی و تصویرسازی سمیه محمدی، که بازآفرینی داستان حسن کچل است، او باید خیلی سریع برای عروسی پسر همسایه سیب سرخ جمع کند. همین‌طور قرار است برایشان مهمان هم بیاید ولی در خانه کاسه‌ی لعاب و سفره‌ی قلمکار و غذا ندارند. حالا مادرش نگران است و او باید فکری به حال این شرایط کند. این کتاب از برگزیدگان جایزه‌ی ویژه‌ی مهدی آذریزدی به‌شمار می‌رود.

درباره‌ی کتاب حسنی و ننه حسنی و درخت سیب،‌ دویست و بیست و چهار سیب برای عروسی

ننه حسنی در حیاط خانه‌شان نشسته و نگران و در فکر است. دورتر از او حسنی هم طبق معمول خوابیده و خروپف می‌کند. ننه وقتی نگران می‌شود سیب سرخی از درختشان می‌کَنَد و گاز می‌زند. دلیل نگرانی او این است که قرار است امروز برایشان مهمان بیاید ولی آن‌ها به تعداد مهمان‌ها کاسه‌ی لعاب و سفره‌ی قلمکار و غذا ندارند. ننه در همین فکر است که ناگهان پسر همسایه روی دیوار ظاهر می‌شود. او کیسه‌ای برای حسنی پرت می‌کند و می‌گوید برای عروسی امشبش به دویست‌وبیست‌وچهار سیب سرخ احتیاج دارد، چون رسم است که در شب عروسی داماد برای مهمان‌هایش سیب سرخ بیندازد. اگر حسنی بتواند این تعداد سیب بیاورد، به او یک کیسه‌ی مخملی می‌دهد. ننه نگاهی به درخت خودشان می‌اندازد و می‌بیند که آن‌قدر سیب ندارد. حسنی هم همچنان خواب است. او ناگهان متوجه درختی در کوچه می‌شود. ترشی‌هایش را می‌بردارد و به خانه‌ی همسایه می‌برد. به آن‌ها می‌گوید اگر همه‌ی سیب‌های درختشان را به او بدهند این ترشی را به آن‌ها می‌بخشد...

معرفی و دانلود کتاب حسنی و ننه حسنی و درخت سیب،‌ دویست و بیست و چهار سیب برای عروسی

کتاب حسنی و ننه حسنی و درخت سیب،‌ دویست و بیست و چهار سیب برای عروسی نوشته‌ی معصومه یزدانی و تصویرسازی سمیه محمدی، بازآفرینی قصه‌ی کلاسیک و معروف ایرانی یعنی حسن‌کچل است. کتاب پیش رو درواقع از دو داستان تشکیل شده که مکمل هم هستند و یکدیگر را کامل می‌کنند. در قصه‌ی اول ننه حسنی شخصیت اصلی است. او تلاش می‌کند دویست و بیست و چهار سیب جمع کند و به پسر همسایه بدهد تا برای عروسی استفاده کنند. قصه‌ی دوم از زاویه‌ی حسنی روایت می‌شود. این بار اوست که باید این سیب‌ها را به پسر همسایه برساند، اما مشکلاتی بر سر راهش پیش می‌آید. حسنی برخلاف شخصیت تنبل همیشگی‌اش، در این قصه خیلی باهوش است و با درایتش، یک‌به‌یک این مشکلات را پشت سر می‌گذارد و به مقصودش می‌رسد.

اگر می‌خواهید بدانید که پایان این دو قصه چه می‌شود و آیا حسنی و ننه حسنی می‌توانند به خواسته‌شان برسند یا نه بهتر است خودتان کتاب حسنی و ننه حسنی و درخت سیب،‌ دویست و بیست و چهار سیب برای عروسی را بخوایند.

معصومه یزدانی در کتاب حسنی و ننه حسنی و درخت سیب،‌ دویست و بیست و چهار سیب برای عروسی، سعی می‌کند معنای دوستی و همکاری را به مخاطب کودکش بیاموزد. این کتاب را انتشارات کتاب چ ذیل مجموعه‌ی یک قصه و دو قصه به چاپ رسانده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی یک قصه و دو قصه

یک قصه و دو قصه، مجموعه داستان‌هایی مصور از انتشارات کتاب چ هستند که برای کودکان طراحی و تدوین شده‌اند. در هر کتاب دو قصه قرار دارد که مکمل هستند و به یکدیگر ارتباط پیدا می‌کنند. تاکنون کتاب‌های «یک گرگ و سه بزغاله، یک بز و سه بچه گرگ» و «حسنی و ننه حسنی و درخت سیب،‌ دویست و بیست و چهار سیب برای عروسی» در این سری کتاب به چاپ رسیده‌اند.

کتاب حسنی و ننه حسنی و درخت سیب،‌ دویست و بیست و چهار سیب برای عروسی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب داستان برای کودکان رده‌ی سنی 7 تا 9 سال مناسب است.

در بخشی از کتاب حسنی و ننه حسنی و درخت سیب،‌ دویست و بیست و چهار سیب برای عروسی می‌خوانیم

خرررپ...
سیب گاز می‌زدم که چشمم افتاد به درخت سیب همسایه‌ی سر کوچه.
خرررپ...
گاز دوم را می‌زدم که چشمم افتاد به شیشه‌ی ترشی پشت پنجره. شیشه‌ی ترشی را برداشتم و دویدم و دویدم.
به خانه‌ی همسایه‌ی سر کوچه که رسیدم، گفتم: همسایه سلام! ترشی آوردم، سیب ببرم.
همسایه زنبیلش را پر از سیب کرد و گفت: قابلی ندارد! ترشی هم باشد برای مهمان‌هایت!
گفتم: پس شما هم بیا. قدمت روی چشم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب حسنی و ننه حسنی و درخت سیب،‌ دویست و بیست و چهار سیب برای عروسی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات کتاب چ
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات37
زبانفارسی
شابک978-622-95889-3-2
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب حسنی و ننه حسنی و درخت سیب،‌ دویست و بیست و چهار سیب برای عروسی

برای دریافت کتاب حسنی و ننه حسنی و درخت سیب،‌ دویست و بیست و چهار سیب برای عروسی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.