معرفی و دانلود کتاب‌ها و سیگارها

عکس جلد کتاب‌ها و سیگارها
قیمت:
28400 تومان - 3.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب‌ها و سیگارها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب‌ها و سیگارها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب‌ها و سیگارها

کتاب‌ها و سیگارها، مقاله‌هایی حیرت‌انگیز از جورج اورول دارد، که با مقاله‌ای درباره‌ی مقدار پول داده شده برای خرید کتاب، مطبوعات و سیگارها شروع می‌شود و بخش‌های دیگر آن به بررسی خطرات حرفه کتاب‌فروشی‌های دست دوم گرفته تا مشکلات منتقدان ادبی، قوانین دموکراسی و آزادی مطبوعات در خصوص میهن‌پرستی و انتقاد از رژیم‌های استبدادی پرداخته است.

جورج اورول (George Orwell) یک سیگاری حرفه‌ای بود؛ به شکلی که با وجود مشکلات ریه‌هایش همیشه در حال سیگار کشیدن بود. از نظر او یک شخص معمولی مقدار زیادی از پولش را که معادل درآمد روزانه روستاییان هندی می‌باشد، ‌برای خرید پاکت سیگار صرف می‌کند. اورول معتقد بود ‌اگر میزان خواندن کتاب در کشور اندک بماند‌، ‌باید پذیرفت دلیلش این است که کتاب خواندن نسبت به سگ گرداندن‌، ‌رفتن به سینما یا میخانه‌ها‌ هیجانش بسیار کمتر است.

جورج اورول در دیباچه کتاب‌ها و سیگارها (Books v cigarettes) آورده است:

"دوران کودکی‌ام یعنی همان زمان تحصیل، زیر شلاق‌های خشونت‌بار کسانی که برایشان انسانیت تنها بر اساس پول سنجیده می‌شد، گذشت. بعد‌ها شنیدم که مدرسه آتش گرفته، اگر واقعیت داشته باشد فکر می‌کنم در آتش خشم و حقارت و پستی سوخت. البته آرزو نمی‌کنم که این حقیقت داشته باشد... چون می‌دانم درهر حال پایانی برای بدی وجود ندارد!

در بخشی از کتاب کتاب‌ها و سیگارها می‌خوانیم:

وقتی‌ در یک کتاب‌فروشی که کتاب‌های دست دوم‌ می‌فروخت کار می‌کردم- اگر در یکی از آن‌ها کار نکنی تجسم کردنش خیلی آسان است، مثل نوعی از بهشت که سالخورده‌های شریف و محترم و جذاب در آن جا دائماً در میان صفحات کتاب‌های جلد چرمی عباراتی را جسته گریخته می‌خوانند - چیزی که خصوصاً به خاطرم خطور می‌کرد کمیابی آدم‌های اهل کتاب بود. مغازه‌ی ما یک موجودی انبار استثنایی و جالب داشت، با این حال شک دارم که آیا فقط ده درصد از مشتری‌های ما یک کتاب خوب را از یک کتاب بد تشخیص می‌دادند یا نه. طرفداران کتاب‌های چاپ اول عوام پسند رایج‌تر از دوستداران ادبیات بودند، اما دانش‌آموزان شرقی که بر سر کتاب‌های درسی ارزان قیمت چانه می‌زدندباز هم متداول‌تر بودند و خانم‌هایی که گیج و سرگردان به دنبال هدایای تولد برای خواهر‌زاده‌هایشان می‌گشتند از همه بیشتر و رایج‌تر بودند.

بیشتر کسانی که نزد ما می‌آمدند از آن نوع آدم‌هایی بودند که در هر جای دیگری مایه دردسر بودند اما در کتاب‌فروشی فرصت‌های ویژه‌ای در اختیار داشتند. برای مثال، بانوی مسن و محترمی که یک کتاب نامعتبر و از رده خارج می‌خواست (این تقاضای خیلی متداولی بود)، و خانم سالخورده محترم دیگری که فلان کتاب خوب را در سال 1897 خوانده بود و مات و مبهوت فکر می‌کرد که آیا ما می‌توانیم یک نسخه از آن را برایش پیدا کنیم. متأسفانه او عنوان کتاب یا نام نویسنده‌اش یا اینکه موضوعش چه بود بود را نمی‌دانست، اما فقط یادش می‌آمد که یک جلد قرمز داشت. اما به غیر از این‌ها دو نوع از مشتریان معروف مایه آزار و اذیت هستند که هر مغازه‌ی کتاب دست دومی پاتوق آن‌هاست. یکی از آن‌ها شخص ژنده پوش و رنجوری است که همیشه بوی خرده نان‌های بیات می‌دهد و هر روز به آنجا می‌آید، گاهی چندین مرتبه در روز می‌آید و سعی دارد کتاب‌های بی‌ارزشش‌ را به ما بفروشد. دیگری فردی است که مقادیر زیادی کتاب سفارش می‌دهد در حالی که کوچکترین قصدی برای پرداخت پولش ندارد. ما در کتاب‌فروشی‌مان هیچ چیزی را نسیه نمی‌فروختیم، اما کتاب‌ها را برای مشتری کنار می‌گذاشتیم و یا در صورت لزوم برای کسانی که قرار می‌گذاشتند تا بعداً بیایند و آن‌ها را ببرند سفارش می‌دادیم.

فهرست مطالب کتاب

کتاب‌ها و سیگارها
خاطرات کتابفروشی
اعترافات یک منتقد کتاب
منع ادبیات
کشور من جناح راست یا چپ
فقرا چطور می‌میرند
آدم‌های شاد چنین و چنان بودند

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب‌ها و سیگارها
نویسنده
مترجملیلا حسین نژاد
ناشر چاپینشر هنر پارینه
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات182
زبانفارسی
شابک978-600-5981-78-0
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
28400 ت - 3.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب‌ها و سیگارها

سهیل سیدغفوری
۱۴۰۲/۱/۱۱
جورج ارول یک نویسنده سیاسی است و اغلب کارهای او مثل ۱۹۸۴ و قلعه حیوانات درون مایه کاملا سیاسی دارند. اما این سیاسی نوشتن بیشتر علیه حکومت‌های دیکتاتوری و علی الخصوص کمونیستی است که ارول از آن متنفر بود و به ندرت حرفی از نقد حکومت انگلیس هست. به هرحال این کتاب حاوی چند مقاله از ارول است که برای و و روزنامه‌ها مطبوعات نوشته است اساسا خواننده ایرانی انقدر با جرج اورول آشنا نیست که حدس بزند این مقالات مربوط به کدام دوره از زندگی او است و مطابق معمول این کتاب هم مثل خیلی از کتاب‌های دیگر قربانی ترجمه بد و شتاب زده است و من با زبان انگلیسی چندان آشنایی ندارم ولی تقریبا مطمئن هستم مترجم محترم با زبان فارسی آشنایی چندانی ندارد و نثر کتاب به کلی فاقد هویت و بدون شخصیت و پادر هوا است. کی و کجا دیدید در زبان عادی محاوره یک نفر بگوید در فلان مجلس حضور یافتم؟!! بر چه استدلال و روی چه حسابی ارتودکس را درست پنداری!!! معنی کردید؟ یعنی انقدر وقت شما کم بود و بلانسبت تحت تعقیب بودید که فرصت نکردید از یکی دونفر سئوال کنید تا بگویند این کلمه چیزی در حدود سنتی و یا معمولی معنی می‌دهد و هیچ ربطی به درست پنداری ندارد که این هم البته اختراع جناب مترجم است که خود را با سعدی و حافظ در یک طبقه دیده و کلمه سازی می‌کند ماشالله و احتمالا منظور از اختراع درست پنداری عبارت خطاپوشی بوده است. و این همه عجله برای چیست وقتی اورول سالها قبل از دنیا رفته و اگر یکی دوبار متن را مرور می‌کردید کسی از شما جلو نمی‌زد و اگر عجله نبود باید برای اشتباهات دستوری در مقدمه! که اتفاقا نوشته جرج اورول بخت برگشته نیست باید دنبال دلایل دیگر بود. به هرحال ممنون
کاربر ms
۱۴۰۱/۲/۵
بدنبود ولی بیشتر جنبه توضیحی داشت تا داستانی
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب‌ها و سیگارها

برای دریافت کتاب‌ها و سیگارها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.