معرفی و دانلود کتاب هدایت خودکار: هنر و علم بیکار نشستن

عکس جلد کتاب هدایت خودکار: هنر و علم بیکار نشستن
قیمت:
20000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هدایت خودکار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هدایت خودکار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هدایت خودکار: هنر و علم بیکار نشستن

اندرو اسمارت در کتاب هدایت خودکار، در مورد موضوعی صحبت می‌کند که انسان‌ها در سرتاسر جهان برخلاف آن عمل می‌کنند؛ موضوع بیکاری! او با دلایل علمی به شما خاطر نشان می‌کند که برای کشف قله‌های موفقیت در زندگی نیاز به استراحت کافی و بیکار نشستن دارید، فعالیت‌های زیاد نه تنها سلامت جسمی و روانی شما را به خطر می‌اندازد بلکه فرصت خودشناسی و شکوفایی خلاقیت‌هایتان را می‌گیرد. پس به توصیه‌های اندرو در این اثر متفاوت عمل کنید!

درباره‌ی کتاب هدایت خودکار:

آیا می‌دانستید بیکار نشستن یکی از فعالیت‌های مهم در زندگی است؟ به رغم اینکه در سراسر دنیا در مورد فعالیت‌های زیاد صحبت می‌کنند، ساعت‌های کاری رو به افزایش هستند و اکثر کتب مدیریت زمان به شما یاد می‌دهند که هر چقدر بیشتر کار کنید زودتر به نتیجه می‌رسید، اندرو اسمارت (Andrew Smart) در کتاب هدایت خودکار (Autopilot: the art and science of doing nothing) از مزایای بیکار نشستن صحبت می‌کند، دقیقاً پیامی برعکس کل جهان!

شما باید کمتر کار کنید و بیشتر بیکار باشید. چرا؟ تحقیقات موجود در علم عصب‌شناسی نشان می‌دهند که مغز شما، در همین لحظه که این مطلب را می‌خوانید به استراحت نیاز دارد. با اینکه مغز به طور چشمگیری برای فعالیت‌های زیاد تکامل یافته است اما جهت اینکه به صورت عادی و فعال کار کند، نیاز به بیکار نشستن آن هم به میزان زیاد خواهد داشت.

در طول روز باید کنترل دستی زندگی‌مان را رها کنیم و وارد مرحله‌ی استراحت شویم. مغز ما در حالت بیکاری می‌داند که مقصد اصلی‌مان کجاست و قصد انجام چه کارهایی را داریم. تنها راه برای اینکه بدانیم داخل مغزمان چه اطلاعات نهفته‌ای وجود دارد این است که دست از هدایت برداریم و بیکار بنشینیم، زندگی را راحت بگیریم، برنامه‌های کاری را کنار بگذاریم و کارها را انجام ندهیم تا بدین طریق از «سرگشتگی حالت کنترل» دور شویم.

تحقیقات روان‌شناختی حاکی از آنند که انسان‌ها، به خصوص آمریکایی‌ها از بیکار نشستن می‌ترسند. از طرفی همان تحقیقات نشان می‌دهند که اگر افراد فعالیتی برای انجام دادن نداشته باشند بیکار بودن را ترجیح می‌دهند. اکثر مردم برای تمام لحظات زندگی خود کاری را مشخص کرده‌اند و اصلاً زمان اضافی برای بیکار بودن ندارند، در صورتیکه این تفکر صحیح نیست! این کتاب به شما نشان خواهد داد که بیکار بودن تنها مسیر برای رسیدن به خودشناسی است. زمانیکه هیچ فعالیتی انجام نمی‌دهید مغز اطلاعاتی که در عمق ناخودآگاهتان وجود دارد را به بخش خودآگاهتان منتقل می‌کند. در این صورت چه اتفاقی در زندگی بشریت خواهد افتاد؟

جامعه‌ی امروزی از مشاغلی پر شده که ویژگی اصلی‌شان مشغول بودن است؛ مشغول بودن یعنی همان چند وظیفگی، انجام امور متوالی و جا به‌ جا شدن میان یک برنامه‌ی زمانی بیرونی! اندرو اسمارت در این کتاب تعریفی برخلاف مطالب گفته شده ارائه می‌دهد. این نکته را بدانید که مشغله‌ی مزمن برای مغزتان ضرر دارد و در طولانی مدت می‌تواند سلامتی‌تان را به خطر اندازد. به عبارت دیگر، مشغله زیاد منجر به از بین رفتن خلاقیت، سلامتی جسمی و روانی، خودشناسی و توانایی برقراری تعاملات اجتماعی می‌شود، پس مراقب خود باشید.

کتاب هدایت خودکار برای چه کسانی مناسب است؟

اگر نمی‌دانید به چه دلیل از بیکاری می‌ترسید و زندگی خود را پر از برنامه‌های متنوع کردید و وقت خالی برای خود نذاشته‌اید، حتماً این کتاب و توصیه‌های نویسنده را مطالعه کنید.

جملات برگزیده‌ی کتاب هدایت خودکار:

- در مشاغل خود کوشا باشید، هیچ زمانی را به بیکاری طی نکنید و با ذهن مقدسی تلاش کنید تا خداوند را ارج نهید و از فرمانش اطاعت کنید. (ریچارد بَکستِر، راهنمای مسیحیت)
- کشف اسرار پدیده‌های طبیعی‌ای که سابق بر این نویزِ یک نفر دیگر بودند، حالتی است که مدام در تاریخ علم تکرار می‌شود. (آلفرد بیدارْد جونیور و تامس جورج)
- نابغه کسی است که کشف می‌کند سنگی که می‌افتد و ماهی که نمی‌افتد، هر دو، نمایانگر یک پدیده‌ی واحدند. (ارنستو ساباتو)
- تنها سفر، سفر به درون است. (راینر م. ریلکه)

در بخشی از کتاب هدایت خودکار می‌خوانیم:

بیایید برگردیم سراغ مغز در حال استراحت. کشف شبکه‌ی حالت استراحت در مغز همین تازگی اتفاق افتاده است. این کشف را به کشف «انرژی تاریک» فراگیر در کائنات ارتباط می‌دهند.

درست همان‌طور که فکر وجودِ «نیمه‌ی تاریک نیرو» که تقریباً هیچ چیز درباره‌اش نمی‌دانیم، اسباب آشفتگی است، دانستن اینکه مغز ما حین آنکه نشسته و به نقطه‌ی نامعلومی خیره شده‌ایم، این‌همه کار انجام می‌دهد هم آدم را می‌ترساند. در اغلب دوره‌های علوم مدرن، آنچه نویز به نظر می‌آمد، در واقع، حقیقت ژرف‌تری را در خود دارد که هیچ درکی از آن نداریم. تا همین اواخر، در حوزه‌ی عصب‌شناسی و روان‌شناسی نیز، فعالیت خود به‌ خودی مغز را فقط نویز محسوب می‌کردند. اما کاشف به عمل آمد که همان نویز کلید درک صحیح ذهن انسان را در خود دارد.

دانشمندانی مثل بوزاکی و رایشله تخمین می‌زنند که بالغ بر نود درصد انرژی مغز برای پشتیبانی فعالیت‌های جاری آن استفاده می‌شود. این بدان معناست که صرف‌نظر از کاری که مشغول انجامش هستید، مغزتان در حالت استراحت، بخش اعظم انرژی را مصرف می‌کند. این پدیده به فعالیت ذاتی مغز نیز موسوم است. وقتی شما با بیکار نشستن شبکه‌ی حالت استراحت خود را فعال می‌کنید، این شبکه قدرتمندتر و منسجم‌تر می‌شود. بنابراین، مغز ما، به‌نوعی، قانون دوم ترمودینامیک را نقض می‌کند که بر اساس آن، چیزها اگر به حال خود رها شوند، به‌طور عمومی، آشفته شده و حرارت از دست می‌دهند. این پدیده آنتروپی نام دارد. به همین دلیل است که آشپزخانه‌تان هر چه به حال خود رهایش کنید، بیشتر و بیشتر به‌ هم‌ ریخته می‌شود. اما این مَثل قدیمی که می‌گوید: «ظرف‌ها خودشون، خودشون رو نمی‌شورن» در مورد مغز صدق نمی‌کند.

از سوی دیگر، وقتی شما نواحی مهم مغزتان را، با دراز کشیدن روی چمن در یک بعدازظهر آفتابی، به حال خود رها می‌کنید، بخش شبکه‌ی حالت استراحت مغزتان سازمان‌یافته‌تر و درگیرتر می‌شود. در واقع، اگر ظرف‌ها را در مغزتان به حال خود رها کنید، خودشان، خودشان را می‌شویند! کاشف به عمل آمده است که مغز شما هیچ وقت بیکار نمی‌نشیند. اتفاقاً، شاید وقتی کاری انجام نمی‌دهید، بیشتر از حالات دیگر، کار انجام می‌دهد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
1: هیولای منفور بیکاری
2: نویزِ یک نفر دیگر
3: لحظات «آهان» و خودشناسی
4: ریلکه و زندگی کاهلانه‌اش
5: شما یک سیستم خود سازمان‌ دهید
6: انقلاب یا خودکشی
7: سیگنال همان نویز است
8: سیستم شش سیگما نوعی صرع سازمانی است
9: کار دارد این سیاره را نابود می‌کند

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هدایت خودکار: هنر و علم بیکار نشستن
نویسنده
مترجمرضا اسکندری آذر
ناشر چاپینشر ترنگ
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات172
زبانفارسی
شابک978-622-6683-58-6
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک
20000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هدایت خودکار

مهدی صالحی
۱۴۰۲/۷/۱۵
چندوقتیه دارم درباره شبکه پیشفرض مغز تحقیق می‌کنم. بطور خلاصه این شبکه در مغز زمانی فعال می‌شه که ما هیچ‌کاری نمی‌کنیم!! حتی برای یک لحظه. هرچقدر بیشتر هیچکاری نکنیم، این شبکه فعالیت بیشتر و عمیق‌تری انجام میده. درواقع ما اجتماعی بودنمون، خلاقیتمون و توسعه افکارمون رو مدیون این شبکه هستیم.
کتاب و
مغز اجتماعی هم خیلی زیاد درباره ویژگی‌های این شبکه در مغز صحبت می‌کنه.
این کتاب رو که دیدم اولش اصلا فکر نمی‌کردم چنین موضوعی داشته باشه اما یکمش رو که خوندم متوجه شدم دقیقا داره درباره شبکه حالت پیشفرض یا default network صحبت می‌کنه چقدر هم علمی و دقیقه😍😍
اگه به شناخت بهتر مغز علاقه‌مندید این یک کتاب خیلی جذابه
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب هدایت خودکار

برای دریافت کتاب هدایت خودکار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.