معرفی و دانلود کتاب چگونه حال خودمان را بهتر کنیم؟

عکس جلد کتاب چگونه حال خودمان را بهتر کنیم؟
قیمت:
۶۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چگونه حال خودمان را بهتر کنیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چگونه حال خودمان را بهتر کنیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چگونه حال خودمان را بهتر کنیم؟

آیا مدام در یک فشار تکرارشونده‌ی روانی به سر می‌برید؟‌ آیا اضطراب و مشکلات روحی، زندگی و روابط شما را به‌ خطر انداخته است؟ نیکول لپرا در کتاب چگونه حال خودمان را بهتر کنیم؟ درباره‌ی بهترین شیوه‌های مدیریت و کنترل ذهن برای دستیابی به آرامش درونی و ثبات روحی حرف می‌زند. این کتاب پرفروش نیویورک‌تایمز مانند یک مربی همراه برای بازیابی سلامت روان عمل می‌کند.

درباره‌ی کتاب چگونه حال خودمان را بهتر کنیم؟

همه‌ی انسان‌ها گاهی در حالت ثبات روحی و روانی به سر می‌برند و گاهی در لبه‌ی پرتگاه روزمرگی و ملال قرار می‌گیرند. شرایط زندگی، سختی‌ها و مشکلات پیش‌روی افراد، باعث می‌شوند که هر فردی تجربه‌ی منحصربه‌فردی را در زندگی به دست آورد و گاهی به خستگی طولانی‌مدت و تمام‌نشدنی دچار شود. مجموع رخدادها و پیشامدهای سختی که در زندگی هر فردی بروز می‌کنند، تهدیدی برای سلامت روان او هستند. به‌ همین‌ دلیل افراد پیوسته به دنبال راه‌هایی می‌گردند که آسیب‌های ناشی از فشارها را برای بالا بردن تاب‌آوری در زندگی کاهش دهند.

نیکول لپرا (Nicole LePera) روانشناس کل‌نگر، در کتاب چگونه حال خودمان را بهتر کنیم؟ (How to do the work) راهکارهای عملی و مهمی را برای بازیابی سلامت روان به شما ارائه می‌کند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید خودتان را از غرق شدن در حال بد نجات دهید. این روانشناس با استفاده از شیوه‌ی کل‌نگر که ابداع خود اوست، تلاش می‌کند جلوی انتقال مشکلات روحی را به نسل‌های آینده بگیرد. در واقع او معتقد است همه‌ی ما آلام، دردها و مشکلاتی را از گذشتگان خود دریافت کرده‌ایم و در هر مرحله از زندگی آن‌ها را با خودمان حمل می‌کنیم. اگر جلوی این چرخه‌ی انتقالی گرفته نشود، نسل‌های بعدی ما نیز همین مشکلات را دریافت می‌کنند و سلامت روان آن‌ها به خطر می‌افتد. بنابراین بهتر است با استفاده از شیوه‌های علمی و صحیح جلوی این اتفاق گرفته شود.

این کتاب در سیزده فصل نوشته شده است و با خواندن هر فصل آن با مفهوم جدیدی در روانشناسی در افزایش سلامت روان خود آشنا خواهید شد. این اثر شما را از گرفتار شدن در ملال و روزمرگی‌ها می‌رهاند و کمک می‌کند که روابط پایدارتری را در زندگی خود تجربه کنید. نویسنده تأکید می‌کند که آموزه‌ها، نکات و تمرین‌های این کتاب تنها زمانی به شما کمک خواهند کرد که خودتان بخواهید از افکار بیمار، گرفتار ماندن در گذشته و ادامه دادن به سبک زندگی پرخطری که سلامت روان شما را تهدید می‌کند، دست بکشید.

جوایز و افتخارات کتاب چگونه حال خودمان را بهتر کنیم؟

  • جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز
  • کتاب پرفروش بین‌المللی

نکوداشت‌های کتاب چگونه حال خودمان را بهتر کنیم؟

- این کتابی است که همه‌ی جهان به آن نیاز دارند! ما همیشه نمی‌توانیم اتفاقاتی را که برایمان رخ می‌دهد کنترل کنیم، اما نیکول به ما یک نقشه‌ی راه می‌دهد که چگونه به آرامش درونی دست یابیم. (لوئیس هاوس، نویسنده پرفروش نیویورک تایمز)

- این کتاب یک راهنمای عملی و کاربردی برای بهتر شدن شدن حال شماست. دکتر لپرا در این کتاب با شما صحبت می‌کند و مسیر صحیح زندگی را نشان می‌دهد. (کارلین پرسیل-مرسیکا، مدیر عامل شرکت KDPM Consulting Group Inc)

کتاب چگونه حال خودمان را بهتر کنیم برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب را به همه‌ی کسانی که به‌دنبال راهی برای بهبود حال روحی و افزایش آرامش درونی خود هستند، پیشنهاد می‌کنیم.

با نیکول لپرا بیشتر آشنا شویم

نیکول لپرا یک روانشناس کل‌نگر است که اعتقاد دارد سلامت روان برای همه‌ی آدم‌ها لازم و ضروری است. او موسس مجموعه‌ی شفای ذهنی در مرکز سیتی فیلادلفیاست و تلاش می‌کند که مولّفه‌های مهم برای داشتن سلامت روان را به همه مردم جهان و پزشکان آموزش دهد.

جملات برگزیده کتاب چگونه حال خودمان را بهتر کنیم؟

  • تکامل انسان، تکامل آگاهی اوست.
  • ما نمی‌دانیم که چه گذشته‌ای در انتظارمان است.
  • در بالا به‌اندازه‌ی پایین و در درون به‌اندازه‌ی بیرون، همیشه چیزی هست که با آن بتوانید معجزه کنید.
  • تمام چیزهایی را که با آن روبه‌رو می‌شوید، نمی‌توان تغییر داد، اما برای اینکه بتوان چیزی را تغییر داد باید با آن روبه‌رو شد.

در بخشی از کتاب چگونه حال خودمان را بهتر کنیم می‌خوانیم

انجام کارها براساس ندای کودک درون و فرمانبری از او شما را از شرش خلاص نمی‌کند. همچنین زخم‌های گذشته را به‌طورکامل التیام نخواهد بخشید. زمانی‌که آنتونی وارد انجمن شد، درباره‌ی کار التیام‌بخش کودک درون جان بردشاو تحقیق کرده بود و برخی از بحث‌های من درباره‌ی کودک درون به نظرش مفید آمده بود. او شروع کرده بود به جمع‌آوری روش‌هایی که کودک درونش باورهای اصلی او را درباره‌ی خودش فیلتر کرده بود. درنتیجه، او شروع به کشف روایت‌های شرم‌آوری کرد که رفتارهای جنسی و شرب‌خمر اخیر او را احاطه کرده بود. او مشارکت احتمالی خود در آزار جنسی دوران کودکی‌اش، که تا مدت‌ها آن را به‌مثابه‌ی واقعیت پذیرفته بود و آن‌ها را فقط از مغز کودکش می‌دید رها کرد. هنگامی‌که او منطق والد خردمند درونش را به‌کار گرفت، از منظر بزرگ‌سالی واقعیت آن تجربه را دید: با یک کودک‌آزار به دام افتاده بود.

وقتی آنتونی پذیرفت که کودک درونش (از جمله تمام تجربیات دردناک متفاوتی که در طی زندگی از سر گذرانده است) در بطن اوست و به‌طرزی باورنکردنی صدمه دیده است، توانست بفهمد که این آسیب چگونه او را به اجرای روایت‌هایی سوق می‌دهد که دیگر به دردش نمی‌خورد. در همان زمان، او کهن‌الگوی برتری‌جوی کودک درونش را شناسایی کرد و متوجه شد که چقدر موفقیت را با عشق همراه می‌کند. درنهایت، او شغل پرقدرت تجارت را رها کرد. او متوجه شد که چگونه وسواسش برای کسب موفقیت باعث شده بود تا از دنیای عاطفی‌اش جدا شود (درست مانند دوران کودکی، که این وسواس او را واداشته بود تا کناره‌گیری کند). داستان به همین‌جا ختم نمی‌شود. همه‌چیز به این سادگی نیست، هست؟ آنتونی فقط یک حصار به دور کودک درونش نکشید و آن را کنار نگذاشت. الان ممکن است وسوسه شوید تا این کتاب را ببندید و به خود بگویید: «من با فرزند درونم آشنا شدم. الان هم بهترم. زمان حرکت است.» درحقیقت، این‌گونه اقدام شما هرگز به ثمر نمی‌نشیند.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
گنجینه‌ی نوشته‌ها
پیشگفتار مترجمان
یادداشتی درباره‌ی انجام کار
پیشگفتار نویسنده: شب تاریک روح
دیباچه: مقدمه‌ای بر روان‌شناسی کل‌نگر
1: شما بهترین منجی خودتانید
2: خودآگاه: آگاه شوید
3: رویکردی نو به آسیب
4: آسیب (ترومای) جسمانی
5: تمرین‌های بهبوددهنده و التیام‌بخش ذهن و بدن
6: قدرت باور
7: ملاقات با کودک درون
8: داستان‌های ایگو
9: پیوندهای آسیب‌زا
10: مرزها
11: بازوالدگری
12: بلوغ هیجانی
‌13: وابستگی متقابل
سخن پایانی: جعبه‌ی پیتزا
تشکر و قدردانی
واژه‌نامه‌ی اصطلاحات روان‌شناسی کل‌نگر
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چگونه حال خودمان را بهتر کنیم؟
نویسنده
مترجمعباس عبداللهی، سحر غفوری
ناشر چاپیانتشارات پندار تابان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات326
زبانفارسی
شابک978-622-7950-42-7
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چگونه حال خودمان را بهتر کنیم؟

Mehran Davary
۱۴۰۱/۱۲/۱۹
به جرئت میگم یکی از بهترین کتاب‌های حوزه‌ی روانشناسیه‌. خیلی هم به زبون ساده و روانی صحبت کرده. به نظر من امکان نداره این کتاب رو تموم کنید، در حالی که بیشتر از قبل، خودتون رو نشناخته باشید.
سپیده آتش رای
۱۴۰۲/۲/۱
من با این کتاب یاد گرفتم و خندم و گریستم و به شناخت خود واقعیم نزدیکتر شدم.
این یه شاهکاره معجزه گونه اس، از دستش ندید.
lalaland
۱۴۰۲/۱/۱۰
این کتابا بد نیستنا ولی کلا آدم تا یه مدت اون حال بد رو تجربه نکنه نمیتونه حال خوب رو درک کنه بنابراین اینا فقط وقت پر کردنه.... نظر قطعی در مورد کتاب ندارم
Parisa Dehdashti
۱۴۰۲/۱/۱۲
کتابی با رویکرد کل نگرانه به انسان. تعریف مناسبی از تروما می‌دهد و با گام‌های کوچک تغییرات و عبور از بحران‌ها را آغاز می‌کند.
ماریا عدالت
۱۴۰۱/۱۱/۲۰
کتاب مفیدی که به صورت روان درباره‌ی تروما واسیب‌های کودکی وکودک درون ورهایی از مشکلات روانی توضیح وراهکار داده است
سمیرا صادقی
۱۴۰۲/۱/۳۰
شنیدن و خوندن این کتاب از نان شب واجب تره برای ما مردم آسیب دیده و نیازمند آگاهی و خودشناسی.
زهرا نیکخواه
۱۴۰۲/۷/۱۳
همون کتاب نجات از هزارتو هست ولی با اسم دیگه و ترجمه ضعیفتر
mohammad heydarpanah
۱۴۰۲/۶/۲۹
از این نویسنده‌ها که خیلی متمرکز حرف نمیزنن ولی محتواشون خالی از لطف نیست
محمد رضا بایرامی
۱۴۰۲/۹/۳۰
دنبال کتاب تنجات از هزار تو بودن اینو پیشنهاد داد
علی علیزاده
۱۴۰۲/۶/۱۹
بهترین کتاب درباره حضور قلب و اعتماد به نفس
محمد طلایی
۱۴۰۱/۷/۲۲
از کتاب‌های روانشناسی سبک جدید
مشاهده همه نظرات 11

راهنمای مطالعه کتاب چگونه حال خودمان را بهتر کنیم؟

برای دریافت کتاب چگونه حال خودمان را بهتر کنیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.