معرفی و دانلود کتاب هدیه ماه نورانی

عکس جلد کتاب هدیه ماه نورانی
قیمت:
۱۸,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هدیه ماه نورانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هدیه ماه نورانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هدیه ماه نورانی

کتاب هدیه ماه نورانی نوشته‌ی ربیعه یورک لومبارد، داستانی شیرین و کوتاه از تجربه‌ی معنوی یک کودک است. شخصیت اصلی این داستان دختربچه‌ای به نام لیلا است که برای اولین بار با آداب ماه رمضان آشنا می‌شود و قصد دارد روزه بگیرد.

درباره‌ی کتاب هدیه ماه نورانی

آموزش مباحث و اصول مربوط به دین اگر از ظرافت، زیبایی و منطق برخوردار نباشند، نه‌تنها تأثیر آموزشی روی کودک ندارند بلکه می‌توانند برای او دافعه ایجاد کنند. ربیعه یورک لومبارد (Rabiah York Lumbard) در کتاب هدیه ماه نورانی (The gift of Ramadan) کوشیده است، با استفاده از سادگی و لطافت زبان و تصویر، داستانی دوست‌داشتنی در ارتباط با روزه گرفتن و آموزش آداب ماه مبارک رمضان بیافریند و صمیمیتی به‌یادماندنی بین مخاطب و محتوای کتاب ایجاد کند. داستان با این جمله آغاز می‌شود: «چراغ‌های تزیینی را آویزان می‌کنیم»؛ این تصویر، فرا رسیدن یک جشن یا عید بزرگ نوید می‌دهد. این نگاه، رویکرد مثبت نویسنده را نسبت به مقوله‌ی رمضان به تصویر می‌کشد که آن را از تکلیف دینی فراتر برده و به آن بعدی عاطفی می‌بخشد.

ربیعه یورک لومبارد در دل گفت‌وگوی شخصیت‌های داستان هدیه ماه نورانی تعبیر تازه‌ای از عبادت ارائه می‌دهد و لیلا، شخصیت اصلی داستان یاد می‌گیرد که چندین راه برای شرکت در مهمانی خدا وجود دارد. در این داستان، لیلا قصد دارد در ماه رمضان پیشِ رو روزه بگیرد. مادربزرگش به او می‌گوید که روزه گرفتن به درخشندگی روح انسان کمک می‌کند و لیلا هم که شیفته‌ی وسایل و مکان‌های درخشان و نورانی است جذب این نگرش می‌شود. زمانی که تلاش او برای روزه‌داری با شکست مواجه می‌شود، باید راه دیگری برای مشارکت پیدا کند و به این شکل داستان کتاب هدیه ماه نورانی رقم می‌خورد. این اثر یک داستان خانوادگی و معنوی را از پس نگاه چند نسل متفاوت و پی‌درپی روایت می‌کند که راه‌های گوناگونی را برای شرکت در جشن رمضان انتخاب می‌کنند.

داستان کتاب هدیه ماه نورانی با ترجمه‌ی ثنا سادات میرعرب در انتشارات مهرسا منتشر شده است تا روایت شیرین و تازه‌ای از رمضان را به مخاطبان علاقه‌مند به آیین‌های اسلامی هدیه کند.

نکوداشت‌های کتاب هدیه‌ی ماه نورانی

  • یک معرفی خوشآیند از ماه رمضان. (booklist)
  • این کتاب به‌شدت به کودکان و نوجوانان معرفی می‌شود تا با فرهنگ و سنت‌های اسلامی آشنا شوند. هدیه‌ی ماه نورانی مکملی عالی است تا به کتاب‌خانه‌ی تعطیلات کودکان افزوده شود. (school library journal)
  • نگاهی کودک‌پسند و محوری به این امر مهم. (Kirkus Reviews)

کتاب هدیه‌ی ماه نورانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌دهیم؟

کودکان در رده‌ی سنی بالای 6 سال از خواندن این کتاب لذت خواهند برد. همینطور این کتاب برای همه‌ی کودکانی که در سنین روزه‌داری قرار دارند مناسب است.

در بخشی از کتاب هدیه ماه نورانی می‌خوانیم

لیلا ریسه‌های لامپ را برای تزیین خانه در ماه رمضان به مامان داد، همه‌ی آن‌ها مثل رنگین‌کمانی از رنگ‌ها می‌درخشیدند. این ریسه‌ها از وسایل تزیینی مورد علاقه‌ی لیلا بودند، زیرا با آن‌ها احساس می‌کرد مهمان خاصی قرار است بیاید.

مامان‌بزرگ ابرویی بالا انداخت و گفت: زیباست. زیبا و نورانی، درست مثل قلب کسی که روزه می‌گیرد.
لیلا دیگر دور خودش نچرخید، ایستاد و پرسید: واقعا؟
او عاشق چیزهای براق بود؛ وسایل براق، ستاره‌ها و انگشتر جدیدش که مامان‌بزرگ ماه قبل برای تولدش گرفته بود.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هدیه ماه نورانی
نویسنده
مترجمثنا سادات میرعرب
ناشر چاپیانتشارات مهرسا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات33
زبانفارسی
شابک978-622-7924-34-3
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هدیه ماه نورانی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب هدیه ماه نورانی

برای دریافت کتاب هدیه ماه نورانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.