معرفی و دانلود کتاب هندبوک ایمنی مهندسی آب و فاضلاب

عکس جلد کتاب هندبوک ایمنی مهندسی آب و فاضلاب
قیمت:
30000 تومان - 3.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هندبوک ایمنی مهندسی آب و فاضلاب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هندبوک ایمنی مهندسی آب و فاضلاب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هندبوک ایمنی مهندسی آب و فاضلاب

کتاب هندبوک ایمنی مهندسی آب و فاضلاب نوشته‌ی علی اصغر پردازش، امیر ناسوتی، به مفهوم سلامت، بیماری، بهداشت، ایمنی، تعریف ارگونومی و اجزا و اهداف آن و همنیطور به ایمنی و بهداشت در تصفیه‌خانه‌ها و آزمایشگاه‌های آب و فاضلاب و کمک‌های اولیه می‌پردازد.

با توجه به پیشرفت و گسترش تجهیزات و ماشین‌آلات و استفاده از مواد شیمیایی مورد نیاز در صنایع مختلف، مساله‌ای که اغلب در کشورهای در حال توسعه مورد توجه قرار نمی‌گیرد موضوع ایمنی است که عدم رعایت آن موجب بروز خسارت‌های مالی و جانی زیادی می‌شود و با گسترش ابزارآلات درجه اهمیت رعایت آن افزوده می‌شود.

تجزیه و تحلیل بسیاری از اتفاقات و وقایع ناگوار نشان می‌دهد که اگر اصول اولیه ایمنی رعایت می‌شد و مهندسان ناظر (HSE) آموزش‌های لازم را قبل از شروع کار به عوامل کاری می‌دادند و کار خود را به طور اصولی انجام می‌دادند، سالیانه سلامتی و جان هزاران کارگر و تکنسین با خطر مواجه نمی‌گردید.

در نهایت، می‌توان با اتخاذ تصمیم ضروری در حفظ و رعایت اصول ایمنی، با هزینه‌های بسیار کم در مقایسه با ابعاد مختلف مادی و معنوی این گونه حوادث، از به وجود آمدن اتفاقات تلخ و ناگوار، جلوگیری نمود.

در بخشی از کتاب هندبوک ایمنی مهندسی آب و فاضلاب می‌خوانیم:

ایمنی به عنوان یک مفهوم و روش مقابله با خطرات در راستای حفظ جان انسان‌ها و جلوگیری از خسارات و صدمات از آغاز پیدایش در حال تغییر و گذار بوده است. شکل اولیه آن که زمانی تنها یک روش ساده عمدتاً اصلاحی و نه پیش‌گیرانه به منظور حذف عوامل خسارات و صدمات بو، به شکل کنونی آن که اغلب روشی پیچیده و ضوابط سخت‌گیرانه برای کنترل مطمئن صدمات است، دگرگون شده است. در میان قابلیت‌های بارز مفهوم ایمنی ظرفیت کافی برای کارهایی فراتر از شناسایی روابط علت و معلولی و طرح ریزی روش‌های کنترل عملی وجود دارد. این اقدامات از آغاز تکوین به صورت روش‌های عملی برنامه‌های ایمنی درآمده‌اند.

به این ترتیب مهارت‌های ایمنی در تمام ابعاد صنعت (از جمله صنعت ساخت) با گذشت سالیان متماد، افزایش یافته‌اند. دگرگونی فزاینده‌ای در روند رو به رشد آگاهی و توانایی برآورده سازی ابزارهای کنترل مخاطرات مورد نیاز به وقوع پیوسته است. شواهد این موضوع در بسیاری از آیین نامه‌ها و قوانین مرتبط دیده می‌شود. ممکن است این روند موضوعی عادی و قابل تصور به نظر آید، با این حال تجارب و نتایج عملی به ما یادآوری می‌کند که علیرغم آگاهی از علل و وجود بسیاری از ابزارهای کنترلی پیشنهادی، رخدادهای منجر به صدمات و خسارات همچنان تکرار می‌شوند. در واقع می‌توان ادعا کرد مشکلات اجرایی، مسأله اصلی برنامه‌های ایمنی بوده‌اند. به کارگیری تمهیدات و موارد اشاره شده در برنامه‌های ایمنی تا زمانی که بر روی کاغذ هستند، موثر و مفید و خالی از هر نوع اشکال به نظر می‌رسند، در حالیکه در عمل ممکن است نتایج آن‌ها رضایت‌بخش نباشد. ضرورت بسترسازی تفکر ایمن که از طریق فرهنگ‌سازی در بین افراد درگیر در کار اعم از مدیریت ارشد، مدیریت کارگاه و مهندسان، کارگران و متصدیان بسط و گسترش می‌یابد، می‌تواند سبب کارایی برنامه‌های ایمنی گردد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: بهداشت
1- تعریف سلامت از دیدگاه سازمان جهانی بهداشت
2- بهداشت فردی
3- بهداشت عمومی
فصل دوم: ایمنی
1- ایمنی
2- سازمان‌های متولی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای در کشور
3- عوامل زیان آور محیط کار
4- حادثه
5- هزینه‌های مستقیم و غیر مستقیم ناشی از ایمنی
فصل سوم: ارگونومی
1- اجزای ارگونومی
2- بررسی‌های ارگونومی در محیط کار
فصل چهارم: ایمنی و بهداشت در تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب
1- رعایت بهداشت
2- برنامه پیشگیری پزشکی
3- شرایط جسمی مناسب برای کارهایی که در ارتباط مستقیم با فاضلاب هستند
4- سرویس‌های بهداشتی و خدمات رفاهی
5- ایمنی فردی
6- کمک‌های اولیه
7- ایمنی برق
ایمنی آزمایشگاه
8- نحوه بازدید پرسنل بهره‌برداری از واحدهای مختلف
9- تهویه
10- شناخت سایر عوامل جلوگیری از ایجاد حوادث در کارهای آب و فاضلاب
11- تاسیسات آب و فاضلاب
12- دستورالعمل کار اتفاقات (مرکز اتفاقات)
13- تاسیسات جمع‌آوری فاضلاب
14- انواع چاه‌ها
15- بازرسی شبکه جمع‌آوری فاضلاب
16- عملیات تخریب
17- ماشین آلات ساختمانی
18- تکنولوژی‌های بدون ترانشه پایپ جکینگ و میکروتونلینگ
19- آتش‌سوزی در کارگاه‌ها
20- محیط زیست
21- ایمنی و بهداشت در آزمایشگاه‌های آب و فاضلاب
22- طبقه‌بندی مواد شیمیایی
دستورالعمل‌های ایمنی و بهداشت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هندبوک ایمنی مهندسی آب و فاضلاب
نویسنده،
ناشر چاپینشر عطران
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات184
زبانفارسی
شابک978-622-6201-34-6
موضوع کتابکتاب‌های تأسيسات
قیمت نسخه الکترونیک
30000 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هندبوک ایمنی مهندسی آب و فاضلاب

Sheyda Parsa
۱۴۰۰/۵/۲۸
تو اینترنت بیشتر اطلاعات هست تا این کتاب. واقعا چطور کتاب مینویسید
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب هندبوک ایمنی مهندسی آب و فاضلاب

برای دریافت کتاب هندبوک ایمنی مهندسی آب و فاضلاب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.