معرفی و دانلود کتاب حل المسائل تصفیه فاضلاب همراه با درسنامه

عکس جلد کتاب حل المسائل تصفیه فاضلاب همراه با درسنامه
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب حل المسائل تصفیه فاضلاب همراه با درسنامه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب حل المسائل تصفیه فاضلاب همراه با درسنامه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب حل المسائل تصفیه فاضلاب همراه با درسنامه

کتاب حل المسائل تصفیه فاضلاب همراه با درسنامه نوشته‌ی آیگین امیدی، حاوی بیش از 500 سؤال چهار گزینه‌ای با پاسخ‌نامه‌ی تشریحی است که به مهندسان آب و فاضلاب برای حضور در آزمون‌های استخدامی بسیار کمک می‌کند.

درباره‌ی کتاب حل المسائل تصفیه فاضلاب همراه با درسنامه:

آشنایی با ویژگی‌های فاضلاب و موضوعات مربوط به علم آن، پیش از انجام هر نوع فرایند تصفیه بر روی فاضلاب اهمیت بسیار زیادی دارد. در حقیقت فاضلاب همان آب است که به دلیل بهره‌مندی‌های مختلف انسان آلوده شده و میزان این آلودگی‌ها بسیار بیشتر از حد مجاز است.

بیشتر آلودگی‌های آب به دلیل حضور مواد جامد در آب ایجاد می‌شود که حاوی جامدات آلی و معدنی نیز هستند و هم به شکل محلول و هم نامحلول حضور دارند. مواد حاضر در پساب‌های تخلیه شده از تصفیه‌خانه‌ها را می‌توان بر مبنای اثرگذاری آن‌ها بر منابع آب پذیرنده به چهار صورت مواد مصرفی، مواد سمی، مواد مضر و مواد مغذی تقسیم‌بندی کرد.

کتاب حل المسائل تصفیه فاضلاب همراه با درسنامه برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای مهندسان آب و فاضلاب بسیار سودمند و کاربردی است.

در بخشی از حل المسائل تصفیه فاضلاب همراه با درسنامه می‌خوانیم:

معمولاً فاضلاب کمی گرم‌تر از آب سردی می‌باشد که از شیرآلات منازل خارج می‌شود. به طور کلی میزان فعالیت‌های بیولوژیکی در فاضلاب به دما بستگی دارد. لذا با افزایش دما میزان مصرف اکسیژن و فعالیت میکروارگانیزم‌ها افزایش خواهد یافت. فعالیت میکروارگانیزم‌ها تا رسیدن به دمای بهینه با افزایش دما زیاد می‌شود و در بیش از آن مقدار بهینه، با افزایش دما فعالیت آن‌ها کاهش می‌یابد. دمای بهینه برای فعالیت‌های میکروبی در حدود 25 تا 35 درجه سانتی‌گراد قرار دارد. در صورتی که دما به بیش از 50 درجه برسد تقریباً فعالیت هوازی متوقف خواهد شد. فعالیت‌های بیولوژیکی به ازای هر 10 تا 15 درجه سانتی‌گراد افزایش دما تقریباً 2 برابر می‌شود.

چگالی فاضلاب به صورت جرم واحد حجم آن و معمولاً برحسب کیلوگرم در مترمکعب بیان می‌شود. چگالی فاضلاب بهداشتی در صورتی که فاضلاب صنعتی به آن اضافه نشود تقریباً برابر با چگالی آب می‌باشد. چگالی فاضلاب به دما بستگی دارد و با غلظت کل مواد جامد در فاضلاب تغییر می‌کند.

رنگ فاضلاب به نوع، مقدار مواد محلول، مواد معلق و کلوئیدی موجود در فاضلاب بستگی دارد. فاضلاب تازه معمولاً به رنگ خاکستری و فاضلاب کهنه (فاضلابی که در آن فعالیت بی‌هوازی رخ داده) به رنگ تیره و متمایل به سیاه خواهد بود. رنگ تیره بیانگر این است که فاضلاب نیاز به هوادهی و انتقال اکسیژن دارد. رنگ‌های دیگر فاضلاب اغلب به دلیل تخلیه فاضلاب‌های صنعتی می‌باشد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب حل المسائل تصفیه فاضلاب همراه با درسنامه
نویسنده
ناشر چاپینشر عطران
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات406
زبانفارسی
شابک978-622-7529-23-4
موضوع کتابکتاب‌های تأسيسات، کتاب‌های آزمون‌های استخدامی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب حل المسائل تصفیه فاضلاب همراه با درسنامه

برای دریافت کتاب حل المسائل تصفیه فاضلاب همراه با درسنامه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.