معرفی و دانلود کتاب هنر اعتبارسنجی عاطفی: ارج نهادن بر احساسات خود و دیگران

عکس جلد کتاب هنر اعتبارسنجی عاطفی: ارج نهادن بر احساسات خود و دیگران
قیمت:
۱۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هنر اعتبارسنجی عاطفی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هنر اعتبارسنجی عاطفی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هنر اعتبارسنجی عاطفی: ارج نهادن بر احساسات خود و دیگران

کتاب هنر اعتبارسنجی عاطفی نوشته‌ی امیلی رایت اثری در حوزه‌ی روانشناسی و تعامل با دیگران است که با ارائه‌ی راهبردهای برقراری ارتباطات مؤثر به بهبود روابط بین فردی کمک می‌کند. با مطالعه‌ی این اثر ریشه‌ی بسیاری از منازعات و اختلافات خانوادگی و شغلی را کشف کنید و با توجه به اصول ارائه‌شده در این کتاب در راستای حل آن گام بردارید.

درباره‌ی کتاب هنر اعتبارسنجی عاطفی

کتاب هنر اعتبارسنجی عاطفی (The Art of Emotional Validation) اثر امیلی رایت (Emily Wright) برای اولین بار در سال 2021 به چاپ رسید و ستاره پروانه‌دار نیز آن را به فارسی برگرداند. اعتبارسنجی عاطفی مهارت قدرتمندی است که کمتر کسی آن را آموزش دیده است. موقعیتی را به خاطر بیاورید که در آن غمگین، آسیب‌دیده، عصبانی یا ترسیده بودید و احساسات خود را با کسی در میان گذاشتید. آن‌ها چه واکنشی نشان دادند؟ آیا پاسخ دلگرم‌کننده‌ای دریافت کردید؟ یا اینکه پاسخ آن‌ها صرفاً حال شما را بدتر کرد؟

متأسفانه وقتی نگرانی‌های خود را بیان می‌کنیم، اغلب با اظهاراتی مواجه می‌شویم که بیش از اینکه سازنده باشند، مخرب هستند. می‌توان با اعتبار بخشیدن به عواطف و احساسات افراد از بروز تعارض و اختلاف جلوگیری کرد، درک متقابل را افزایش داد و روابط خود را بهبود بخشید. در کتاب هنر اعتبارسنجی عاطفی به این مهارت مهم پرداخته می‌شود.

امیلی رایت با بیش از 20 سال سابقه مشاوره در کتاب هنر اعتبارسنجی عاطفی به شما کمک می‌کند تا بر مهارت‌های ارتباطی خود مسلط شوید. نویسنده در این اثر به شما می‌گوید چرا اعتبارسنجی عاطفی امری ضروری است و تقویت این مهارت چه مزایایی با خود خواهد داشت. همچنین امیلی رایت در کتاب هنر اعتبارسنجی عاطفی به شما می‌آموزد چطور با استفاده از شش سطح اعتبارسنجی در کمترین زمان ممکن روابط خود را بهبود دهید. گنجاندن اعتبارسنجی در فرایند فرزندپروری نیز از دیگر موضوعاتی است که در کتاب حاضر به آن پرداخته می‌شود. در ضمن لازم به ذکر است این اثر با عنوان «هنر ارزش‌گذاری احساسی» نیز با ترجمه فاطمه شوشتری در سال 1400 توسط انتشارات نمای علم منتشر شده است‬.

نکوداشت‌های کتاب هنر اعتبارسنجی عاطفی

- تجربه‌ی امیلی رایت در بیش از بیست سال مشاوره به افراد مختلف به او بینش‌هایی در مورد طبیعت انسان داده است که به خوانندگان کمک می‌کند تا مهارت‌های ارتباطی خود را در محل کار و خانه بهبود بخشند. (Kelly M. McCoy)

- خوشحالم که کتابی در زمینه‌ای نوشته شده است که اغلب مورد توجه قرار نمی‌گیرد. نویسنده در معرفی موضوع کتاب و همچنین عیب‌یابی مسأله به خوبی عمل کرده است. من به طور ویژه آن بخش از کتاب را دوست داشتم که به ارائه راه‌حل‌ها و نمونه‌هایی برای مشکلات موجود در روابط والد و فرزند و همچنین روابط زوجین می‌پردازد. (J.R.)

- کتاب هنر اعتبارسنجی عاطفی برای ایجاد پیوندهای عاطفی مطمئن و پایدار با افراد اطرافتان، اعتبار بخشیدن به احساسات و پذیرش آن‌ها مفید است. من فکر می‌کنم همه‌ی ما باید یاد بگیریم برای سلامت روان خود و دیگران هوش هیجانی داشته باشیم. مهارت‌هایی که کتاب به ما می‌آموزد ساده و کاربردی است که اگر هر روز آن‌ها را انجام دهیم، روابط بهتری خواهیم داشت! (S. Reyes)

کتاب هنر اعتبارسنجی عاطفی برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب حاضر برای همه علاقه‌مندان به آثار حوزه‌ی روانشناسی و توسعه‌ی فردی مناسب است. اگر شما هم به دنبال بهبود روابط بین فردی خود در خانواده و محل کار هستید، کتاب هنر اعتبارسنجی عاطفی را بخوانید.

با امیلی رایت بیشتر آشنا شویم

امیلی رایت نویسنده و مشاور ارتباطات است که در سال 1977 در پورتلند متولد شد. او از دوران جوانی علاقه خاصی به روانشناسی و نحوه‌ی ارتباط و تعامل افراد با یکدیگر داشت. در واقع، او در دوران کودکی بسیار درون‌گرا و خجالتی بود و اغلب از روی کنجکاوی رفتار مردم را مورد مشاهده و بررسی قرار می‌داد. امیلی رایت در این سال‌ها به این کنجکاوی ادامه داد و تصمیم گرفت در این زمینه بیشتر مطالعه کند. او پس از فارغ‌التحصیلی کار مشاوره در زمینه‌ی روان‌شناسی را در پیش گرفت و روی افرادی متمرکز شد که مسائل و مشکلات ارتباطی و عاطفی دارند و می‌خواهند مهارت‌های اجتماعی خود را بهبود ببخشند. امیلی رایت در حرفه‌ی خود تاکنون به ده‌ها نفر کمک کرده است تا کیفیت زندگی خود را بالا ببرند و با غلبه بر موانع به موفقیت برسند. امیلی رایت دوست دارد دانش خود را در قالب کتاب‌هایش به دست همه افرادی برساند که به آن نیاز دارند. از برجسته‌ترین آثار امیلی رایت می‌توان به کتاب‌های «هنر اعتبارسنجی عاطفی» و «هنر گوش دادن» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب هنر اعتبارسنجی عاطفی می‌خوانیم

ممکن است حس کنید آنچه بر زبان آورده‌اید کاملاً نادیده گرفته‌شده و افکار، احساسات و نظرات شما آن‌قدرها هم حائز اهمیت نبوده است. احتمالاً با این نوع از تعامل بین خود و پارتنرتان آشنا هستید، پس در این صورت آگاه هستید که این نوع رابطه ممکن است منجر به آسیب زدن به احساسات، اختلاف و یا حتی جروبحث‌های جدی شود.

این مدل از ارتباط معمولاً الگویی است که بسیار مستعد جروبحث است و از تجزیه تحلیل‌ها و بحث‌های سالم جلوگیری می‌کند. آنچه در پس این مسئله قرار دارد چیزی است که ممکن است در کودکی آموخته باشیم و یا نیاموخته باشیم و می‌تواند کلیدی برای گشودن قفل هر رابطه‌ی ناسالمی باشد: نیاز به اعتبار بخشیدن به احساسات خود.

اعتبارسنجی (تأیید) عاطفی مستلزم درک و پذیرش احساسات دیگران است. وقتی افراد این مدل از تأیید را دریافت می‌کنند، احساس می‌کنند نه تنها احساساتشان دیده و شنیده شده است بلکه پذیرفته نیز شده است. اگر افراد باور نداشته باشند که تفکرات، احساسات و عواطف آن‌ها شنیده و درک شده است، ممکن است حس تنهایی مفرط و بی‌پناهی به آن‌ها دست دهد. عدم اعتبارسنجی عاطفی حتی ممکن است در مواردی منجر به بروز حملات روحی مانند اختلال شخصیت مرزی شود.

این مهارت به‌صورت گسترده شناخته شده نیست اما در شکل‌گیری یک رابطه‌ی سالم بسیار ضروری است. معمولاً در روابط می‌شنویم یک طرف رابطه یا هر دو اذعان دارند که شنیده و یا درک نمی‌شوند. این مطلب در مورد روابط عاشقانه، خانوادگی، کاری و یا دوستانه صادق است. افراد به دنبال تأیید هستند تا احساس کنند نیازها، علایق و عواطفشان درک می‌شود. تأیید و اعتبارسنجی دیگران به معنی اظهار شناخت کردن درباره‌ی آن‌ها و آگاهی از احساسات آن‌ها است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
درباره‌ی اعتبارسنجی
چرا اعتبارسنجی مهم است؟
فواید اعتبارسنجی عاطفی
شش سطح اعتبارسنجی
1. حاضر بودن
2. بازتاب صادقانه
3. ذهن‌خوانی
4. درک رفتارها
5. شناخت واکنش‌های عاطفی
6. صداقت رادیکال
درک اعتبارسنجی
کاربرگ
تائید خود
چگونه خود را اعتبارسنجی کنیم؟
کاربرگ
عواقب کمبود مهارت در اعتبارسنجی عواطف خود
پنج روش برای بسط و گسترش اعتبارسنجی خود
هر از چند گاهی از خود سؤال کنید
عدم تائید عاطفی
عدم تائید کلامی
عدم تائید غیرکلامی
کنار آمدن با عدم تائید عاطفی
آیا باید به آن اهمیت داد؟
چگونگی غلبه بر عدم تائید
استفاده از اعتبارسنجی به‌عنوان ابزاری برای فرزندپروری
قرار دادن اعتبارسنجی در برنامه‌ی روزمرهی فرزندپروری
چرا اعتبارسنجی احساسات فرزندان مهم است
اعتبارسنجی احساسات نوجوانان
چگونه به‌طور غیر عمد احساسات فرزند خود را نادیده می‌گیریم؟
برای تائید عاطفی فرزندم چه‌کاری می‌توانم انجام دهم؟
نقش ارتباطات در برقراری روابط
برقراری ارتباطات به چه علت ضروری است؟
علائمی که نشان می‌دهد در رابطه‌ی بین زوجین مشکل ارتباطی وجود دارد
چگونگی رفع مشکلات ارتباطی زوجین
داشتن روابطی سالم در محیط کار
اشتباهات رایج در روابط کار
چگونه ارتباطات خود را در محل کار بهبود بخشیم؟
مدیریت تعارض
مروری بر تعارض
دلایل بروز تعارض در رابطه
چگونگی مدیریت تعارض در بین زوج‌ها
بروز تعارض در محل کار
چگونه تعارضات محل کار را مدیریت کنیم
رابطه درمانی Imago (ایماگوتراپی)
ایماگوتراپی برای چه افرادی جواب می‌دهد؟
روش عملکرد
بازتاب
همدردی
کلام پایانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هنر اعتبارسنجی عاطفی: ارج نهادن بر احساسات خود و دیگران
نویسنده
مترجمستاره پروانه وار
ناشر چاپیانتشارات امید سخن
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات121
زبانفارسی
شابک978-622-7944-24-2
موضوع کتابکتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هنر اعتبارسنجی عاطفی

M.A
۱۴۰۲/۱۰/۱۹
یک کتاب عالی برای درک احساسات خود ودیگران و برقراری ارتباط
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب هنر اعتبارسنجی عاطفی

برای دریافت کتاب هنر اعتبارسنجی عاطفی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.