معرفی و دانلود کتاب هنر رویابینی

عکس جلد کتاب هنر رویابینی
قیمت:
۵۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هنر رویابینی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هنر رویابینی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هنر رویابینی

کارلوس کاستاندا در کتاب هنر رویابینی نهمین و جنجالی‌ترین اثر خود، منحصراً به تعلیماتی پرداخته که دن خوان درباره رؤیابینی، طراحی و کنترل خواب، مواجهه با موجودات غیرارگانیک و بهره بردن از نیروهای ماوراءالطبیعه به او داده است.

درباره‌ی کتاب هنر رویابینی (The Art of Dreaming):

سالک شرقی از هفت شهر عشق می‌گذرد، شمن مکزیک باستان از هفت دروازه رؤیابینی. عبور از این دروازه‌ها و تلفیق حقیقت «آن جهانی» با دنیای عادی و روزمره، تکلیفی است که کاستاندا (Carlos Castaneda) باید با عزمی راسخ آن را به انجام برساند و با هوشیاری و مراقبت کامل به کاوش در دنیاهای جدیدی بپردازد که پیش رویش گسترده می‌شوند، چرا که قرار است به شکار شکارچی برود.

مرزهای توجه دوم در هم شکسته و او برای اولین بار در آگاهی دنیای عادی، با سه زن گروهش آشنا می‌شود.
نمایش اندک اندک به پرده آخر نزدیک می‌شود و ملاقات او با «مرگ ستیز»، سرنوشت او و ناوال زن را رقم می‌زند.
در ادامه بخش‌هایی از سخنان و آموزه‌های دن خوان ماتوس، در کتاب هنر رؤیابینی ذکر شده است.

- دن خوان توضیح داد که در جریان انرژی جهان هستی، ورودی‌ها و خروجی‌هایی وجود دارد و در این مورد خاص، یعنی مقوله رؤیابینی، هفت ورودی وجود دارد که به عنوان موانعی تجربه می‌شوند و ساحران آن‌ها را «هفت دروازه رؤیابینی» می‌نامند.

- دن خوان توجه رؤیابینی را به عنوان تسلطی توصیف کرد که فرد با تثبیت پیوندگاه بر هر موضع جدیدی که هنگام خواب دیدن به آن منتقل شده، به آن دست می‌یابد. به عبارت ساده‌تر، او توجه رؤیابینی را به عنوان جنبه‌ای غیر قابل درک از آگاهی نامید که به صورت مستقل وجود دارد و منتظر لحظه‌ای است که آن را به سوی خود جلب کنیم و به آن هدف و مقصودی بدهیم. این استعدادی پنهان است که همه ما آن را در خود ذخیره داریم، اما در زندگی عادی هرگز فرصتی برایمان پیش نمی‌آید تا از آن استفاده کنیم.

- تفاوت بین توجه رؤیابینی و توجه دوم چیست؟
توجه دوم مثل یک اقیانوس است و توجه رؤیابینی همچون رودخانه‌ای که به همان اقیانوس سرازیر می‌شود. توجه دوم وضعیت آگاه بودن از دنیاهای کامل است، همان قدر که دنیای ما جامع و کامل می‌باشد. درحالیکه توجه رؤیابینی وضعیت آگاهی از عناصر موجود در رؤیاهای ماست.»
- کالبد انرژی دقیقاً چیست؟
کالبد انرژی همتا و رونوشت کالبد جسمانی است؛ یک پیکر شبح مانند که از انرژی ناب ساخته شده.
- اما مگر کالبد جسمانی هم از انرژی ساخته نشده؟
معلوم است که به همین شکل می‌باشد. تنها تفاوت در این است که کالبد انرژی فقط یک نمای ظاهری دارد و هیچ جرم و توده‌ای در کار نیست و چون انرژی محض است، می‌تواند کارهایی انجام دهد که ماورای امکانات کالبد جسمانی هستند...

کتاب هنر رویابینی برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب به افرادی که علاقه‌مند به علوم ماوراء الطبیعه هستند، توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب هنر رویابینی می‌خوانیم:

دن خوان بارها و بارها تأکید می‌کرد هر چه به من می‌آموزد، توسط انسان‌هایی ابداع و ممارست می‌شده که از آن‌ها به عنوان ساحران دوران باستان یاد می‌کرد. او این مسئله را کاملاً روشن کرد که تفاوت عمیقی بین ساحران آن دوران و ساحران عصر جدید وجود دارد. او ساحران باستانی را به عنوان انسان‌هایی طبقه‌بندی می‌کرد که شاید هزاران سال قبل و پیش از سلطۀ اسپانیایی‌ها در مکزیک زندگی می‌کردند. انسان‌هایی که بزرگ‌ترین دستاوردهای‌شان این بود که ساختارهای ساحری را ایجاد کرده و بر عینیت و عملی بودن آن‌ها تأکید می‌ورزیده‌اند. دن خوان آن‌ها را انسان‌هایی بسیار باشکوه و تابناک، اما فاقد خرد می‌دانست و ساحران عصر جدید را بر عکس آن‌ها، به عنوان انسان‌هایی معرفی می‌کرد که به خاطر میانه‌روی و عقلانیت‌شان مشهور بودند و ظرفیت اصلاح روال ساحری را در هنگام لزوم داشتند.

دن خوان برایم توضیح داد که مباحث مربوط به رؤیابینی نیز طبیعتاً توسط ساحران دوران باستان ابداع شده و توسعه یافته‌ و نیاز به توضیح بیشتر نیست که آن مباحث در تشریح و درک رؤیابینی، از اهمیت حیاتی برخوردارند. من یک بار دیگر مجبورم دربارۀ آن‌ها بنویسم و بیشتر بحث کنم، بنابراین بخش عمدۀ این کتاب، معرفی دوباره و تأکید بر مطالبی است که در آثار قبلی خود به آن‌ها پرداخته‌ام.

در خلال یکی از گفت‌وگوهای‌مان، دن خوان برای توصیف موقعیت رؤیابین و رؤیابینی، به این نکته اشاره کرد که فرد باید تلاش ساحران دوران جدید را برای دور کردن ساحری از انسجام و رویکردی که به تجرید داشتند، درک کند.

پرسیدم: «منظورت از انسجام و جماد دقیقاً چیه دن خوان؟»

او گفت: «منظورم بخش عملیِ ساحریه. تثبیت حالت وسواس‌گونۀ ذهن بر تکنیک‌ها، رویکردها و تأثیرات غیر قابل توجیه بر مردم. همۀ این‌ها جزئی از کارهای ساحران گذشته به شمار میان.»

فهرست مطالب کتاب

قبل از خواندن بخوانید
در کهکشان کلارک
به پیانیست شلیک کنید!
تلقین، تِنِت، تاریک...
یادداشت نویسنده
1. معرفی ساحران دوران باستان
2. اولین دروازۀ رؤیابینی
3. دومین دروازۀ رؤیابینی
4. تثبیت پیوندگاه
5. دنیای موجودات غیرارگانیک
6. دنیای سایه‌ها
7. پیشاهنگ آبی
8. سومین دروازۀ رؤیابینی
9. گسترۀ جدید کاوش
10. شکار کردن شکارچیان (استاکرها)
11. اجاره‌ نشین
12. زن داخل کلیسا
13. پرواز با بال‌های قصد

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هنر رویابینی
نویسنده
مترجمغزال رمضانی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات314
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های ماوراء الطبیعه، کتاب‌های عرفان و تصوف
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هنر رویابینی

Mohsen
۱۴۰۲/۴/۲۳
من تا اینجا که تمام کتابهای کارلوس رو خوندم کاملا با نظرات مترجم راجع به شخصیت ایشون موافق نیستم. کارلوس خودش اقرار میکنه آدمی از دنیای مدرن و آکادمیک غربه و موافقم که از عرفان دور بوده و مناسب جانشین دون خوان بعنوان ناوال گروه نبوده اما قطعا مناسب شاگردی دن خوان بوده، چرا؟ چونکه اگر شخصی از طریق و معرفت بود ما هیچ وقت این گنجینه گرانبها از تعلیمات دون خوان رو در اختیار نداشتیم. تنها شخصی منطقی (مشابه خیلی‌ها در دنیا) سرنوشت اونو به دون خوان نشان داد (دون خوان میگه نمیدونم چرا روح (خدا) تو رو بهم نشون داد) از اونجایی که این اتفاق افتاده نمیتونیم بگیم اشتباه بوده.
somaye sh
۱۴۰۳/۱/۸
کتاب خیلی جذابیه. از خوندن تک تک کتابای کارلوس کاستاندا لذت بردم. با دنیای جذاب و مرموزی آشنا می‌شید که از آئین‌ها و مراسم جادویی‌ای که از سرخ پوستان تو ذهن داشتیم تا حدی فاصله داره. از دیدگاه‌های عمیق و زیبایی که دارن میشه استفاده کرد و ازشون مطالب خوبی رو یاد گرفت حتی اگر به مسائل اینچنینی باور و نداشته باشیم. برای اینکه مطالب رو بهتر متوجه بشید باید کتاب‌های کاستاندا رو از جلد اول به تربیت دنبال کنید بخونید.
علی قنبری
۱۴۰۲/۵/۸
هنر رویابینی واقعا از اسمش که پیداست هنر میخواهد و کار هرکس نیست چون باید انرژی فراوانی ذخیره داشته باشی. این کتاب خیلی عمیق و سنگین توضیح درمورد رویابینی آگاهانه داده است که کمی با رویابینی شرق متفاوت است. ‌
abc def
۱۴۰۱/۹/۵
به عنوان داستان زیبا است اما به عنوان کتابی که بخواد خواب اگاهی یاد بده واقعا باید بگم که این کتاب چیزی به کسی یاد نمیده، کتابهای دیگه‌ای توی همین اپلیکیشن وجود داره که مطالب بهتر و زیادتری را عنوان کرده
مریم معرف
۱۴۰۰/۷/۷
بسیار کتاب مفیدی بود. ارزش چند بار خوندن رو داره و مطالب خیلی مهمی رو مطرح کرده و دید انسان رو به عوالم رویا بازتر میکنه
مهدی صیاد
۱۴۰۲/۱۰/۱۶
کتاب خیلی هیجان انگیزی هست وقتی شروع به خوندن میکنی نمیتونی رهاش کنی و دوست داری تا آخر بخونی. برام جذاب بود. موفق باشید
علی مردانی
۱۴۰۲/۳/۳۱
این کتاب در سطح درک هر کسی نیست. به نظرم کارلوس کاستاندا یک انسان زمینی نیست. ممنونم از کتابراه برای در دسترس قرار دادن این مجموعه ارزشمند.
player master
۱۴۰۱/۱۰/۴
گفته‌های آقای کاستاندا در کتاب هایش با برخی نوشته‌ها از سایر تمدن‌های قدیم باقی مانده همخوانی دارد دقیقا متفق‌ها آدم را یاد جن‌ها می‌اندازند
فرزانه غفاری
۱۴۰۲/۹/۲۹
کتاب خیلی خوبی هست، درک مطالبش یه خورده سنگین است. ولی حسابی آدم را غرق میکنه. به نظرمن کتاب جالبی بود
Dr akbari
۱۴۰۱/۴/۱۷
کتابی نیازمند به تفکر عمیق, برای رسیدن به استاد واقعی، که بی شک همان روح خود فرد میباشد
Aidin Faraji
۱۴۰۰/۴/۱۱
با تشکر از نویسنده
واقعا خیلی خوب بود، البته واقعا هم هر کسی نباید بخونه اولا سر در نمیاره دوما ممکنه درگیر بشه.
سرمد قبادی
۱۴۰۱/۱/۴
توصیه میکنم قبل از مطالعه آثار کاستاندا مستند زندگیش رو در YouTube ببینید.
بهنام نوروزی
۱۴۰۲/۴/۱۹
بعضی کلمه‌ها باید بزنم اینترنت تا معنی کنم برای خودم!!!!!
Fahima Salamat
۱۴۰۱/۳/۲۰
کتاب حیات کتاب رستگاری و عمل و قیامت
مجید صیامی
۱۴۰۱/۱/۱۰
عالی بود و ادم غرق میشه داخلش
مشاهده همه نظرات 15

راهنمای مطالعه کتاب هنر رویابینی

برای دریافت کتاب هنر رویابینی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.