معرفی و دانلود کتاب قدرت سکوت

عکس جلد کتاب قدرت سکوت
قیمت:
۵۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قدرت سکوت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قدرت سکوت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قدرت سکوت

کتاب قدرت سکوت هشتمین کتاب از مجموعه آثار کارلوس کاستاندا، پس از کتاب آتش درون و در ادامه یادآوری‌های او از تعلیماتی که در وضعیت آگاهی متعالی نزد دن خوان کسب کرده به انتشار رسیده است.

درباره‌ی کتاب قدرت سکوت (The Power of Silence):

کاستاندا (Carlos Castaneda) دیگر آن پژوهشگر سرسخت و دیرباوری نیست که در آغاز راه، صرفاً بنا به دلایل کاری و در راستای پژوهش‌های علمی‌اش با دن خوان همراه شده بود. پس از پرداختن به مقوله‌هایی هم‌ چون موجودات غیرارگانیک، خرده ستمگران، شاهدان، تجلیات عقاب و معرفی پیوندگاه در کتاب قبلی، وی در این اثر به تعلیمات دن خوان درباره «روح» و «سکوت درون» پرداخته و دن خوان او را با مظاهر روح، هسته‌های انتزاعی یا تجریدی و از همه مهم‌تر، لزوم در هم شکستن آینه خودبینی توسط سالک آشنا ساخته و کاستاندا را هرچه بیشتر با مقوله پیوندگاه و حرکت آن و هم‌چنین مواضع گوناگونش آشنا می‌سازد.

سیر آفاق و انفس و از میان برداشتن نَفْس، برای کسانی که با عرفان پارسی آشنایی دارند، موضوع جدیدی نیست و می‌توان رد پای تمامی تعلیمات دن خوان را تا سایه‌ سارِ سیمرغِ قاف‌ نشینِ عشق در معرفت پارسی دنبال کرد، گویی تمامی عارفان واصل پا جای پای یکدیگر می‌ گذارند، حتی اگر تعدادشان به اندازه انگشتان یک دست باشد و این فقط صورت راه است که دیگرگونه به نظر می‌‌رسد، اما یافتن استادی فرازمان همچون دن خوان، حقیقتاً نیازمند اقبالی بلند و توجهی ویژه از جانب «روح» است.

در ادامه بخش‌هایی از سخنان و آموزه‌های دن خوان ماتوس، در کتاب قدرت سکوت ذکر شده است:

دن خوان به این نکته تأکید کرده بود خطای جمعی و فاحش همه ما این است که زندگی خود را در غفلت کامل از این پیوند (با روح) سپری می‌ کنیم. مشغولیات زندگی، خواسته‌های بی‌‌امان، نگرانی‌ها، امیدها، سرخوردگی‌ها و ترس‌های‌‌مان بر همه چیز مقدم هستند و اساس زندگی روز به‌ روزمان، ما را از مرتبط بودن با همه چیز غافل می‌ سازد.

دن خوان باور خود در این‌ باره را مطرح کرده بود که پندار مسیحیان درباره رانده شدن از باغ بهشت، به نظر او هم‌چون تمثیلی برای از دست دادن معرفت خاموش‌‌مان بود، یعنی همان شناخت و ادراکی که نسبت به قصد داشته‌‌ایم. بنابراین ساحری و سلوک، فرآیند بازگشت به سرآغاز است، بازگشت به بهشت برین...

دن خوان به این نکته تأکید کرد که علت سرخوردگی و نگرش بدبینانه انسان، همان اندک معرفت خاموشی است که در وجودش باقی مانده و دو کار انجام می‌دهد: اول اینکه به پیوند کهن انسان با سرچشمه هستی اشاراتی ناچیز می‌کند و دوم این‌ که باعث می‌شود انسان احساس کند بدون این پیوند، نمی‌تواند هیچ امیدی به صلح و آرامش، خرسندی و کمال داشته باشد.

او توضیح داد که ساحران نقاب از چهره احساس خودبزرگ‌ بینی برداشتند و دریافتند که این احساس ترحم و دلسوزی برای خود است که پشت این نقاب پنهان شده و خود را دیگرگونه می‌ نمایاند...

کتاب قدرت سکوت برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب به افرادی که علاقه‌مند به علوم ماوراء الطبیعه هستند، توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب قدرت سکوت می‌خوانیم:

هرگاه فرصتی مناسب و بجا پیش می‌آمد، دن خوان طبق عادت داستان‌هایی دربارۀ ساحران تبار خود، مخصوصاً استاد خودش ناوال خولیان، برایم تعریف می‌کرد. این روایات در واقع داستان‌هایی منسجم نبودند، بلکه به توضیح سلوک و طرز رفتار آن ساحران و ابعاد شخصیت‌شان می‌پرداختند. هر کدام از آن‌ها به گونه‌ای طراحی شده بودند تا به موضوعی خاص در آموزش‌های دوران شاگردی من بپردازند و ابهامات آن را روشن سازند.

من از تمامی پانزده عضو گروه یاران دن خوان که همگی ساحر بودند، روایات مشابهی شنیده بودم، اما هیچ‌کدام از آن‌ها نمی‌توانستند تصویری شفاف از افرادی ارائه دهند که آن‌ها را توصیف می‌کردند. از آن‌جا که هیچ راهی برای ترغیب دن خوان نداشتم تا جزئیات بیشتری دربارۀ آن ساحران بر من عرضه کند، به این پندار تسلیم شدم که هرگز قرار نیست به شناختی عمیق دربارۀ آن افراد برسم.

یک روز بعدازظهر در کوهستان‌های جنوب مکزیک بودیم که دن خوان پس از این‌که مطالب بیشتری دربارۀ پیچیدگی‌های تسلط بر آگاهی برایم توضیح داد، مطلبی را بازگو کرد که کاملاً گیج و سردرگم شدم.

او گفت: «فکر کنم وقتش رسیده که دربارۀ ساحران گذشته‌مون حرف بزنیم.»

و توضیح داد که این امر الزامی است تا بر اساس یک چشم‌انداز سیستماتیک از گذشته، شروع به استنتاج و رسیدن به نتیجه‌گیری‌هایی بکنم. برداشت‌هایی که هم به دنیای عادی و روزمره مربوط می‌شد و هم دنیای ساحران.

او گفت: «ساحران علاقه‌ای حیاتی به گذشته‌شون دارن. البته منظورم گذشتۀ شخصی‌شون نیست. گذشته برای ساحران چیزیه که ساحران دیگه در روزگار پیشین انجام دادن و کاری که الآن می‌خوایم انجام بدیم، اینه که گذشته رو مورد بررسی قرار بدیم.

فهرست مطالب کتاب

قبل از خواندن بخوانید
به سوی سکوت
پیشگفتار
معرفی
1. مظاهر روح: اولین هسته‌ی انتزاعی
2. کمال و بی‌نقصی ناوال الیاس
3. دق‌الباب روح: انتزاع یا تجرید
4. آخرین فریب ناوال خولیان
5. نیرنگ بازی روح: گردگیری پیوند با روح
6. چهار حالت استاکرها
7. نزول روح
8. واژگونی اندیشه
9. حرکت دادن پیوندگاه
10. موضع بی‌رحمی
11. الزامات قصد
شکستن آینۀ خودبینی
12. جواز بی‌نقصی و کمال
13. اداره کردن قصد
سومین نقطه
14. دو پل یک‌ طرفه
15. قصد کردن ظواهر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قدرت سکوت
نویسنده
مترجمغزال رمضانی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات382
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های ماوراء الطبیعه، کتاب‌های عرفان و تصوف
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب قدرت سکوت

مهوش مولودی
۱۴۰۲/۷/۱۴
بسیار عالی و پرمحتوا واقعاا از کتابهای کارلوس لذت میبرم بی نهایت برام مهم و با ارزش هستن. بسیار مسائل رو باز میکنه شرح میده به صورتی قابل درک و روشن برام لذت بخشه و بامعنا و خیلی قابل درک تمام کتابهاشو خریدم. پیشنهاد میکنم مطالعه کنین البته فکر نمیکنم برای همه قابل درک باشه برای اهلش فوق العاده س. استفاده کنین عاشق شون میشین با تشکر 👍🏻
شهرام سلطانی
۱۴۰۰/۱۰/۲۸
اونجا که میگه به پیوندگاهش ضربه میزنه تا اگاهی متعالی فعال بشه، منظورش اینه که ناخوداگاه طرف رو فعال میکنه و طرف وارد تلقین پذیری میشه و وقتی ازین حالت بیرون میاد دیگه هیچی یادش نمیاد. در واقع هیپنوتیزم میکنه بسیار هوشمندانه ست
ن ا
۱۴۰۳/۱/۲
کتاب رو مطالعه کردم و ازونجایی ک چیزی نفهمیدم متوجه شدم کتابهای کالروس کاستاندا سریالی هست و مجموعه آثارش باید ب ترتیب خوانده شود اگر علاقمند هستید برای شروع به سراغ کتاب تعلیمات دن خوان بروید
هانی مزدیر
۱۴۰۳/۱/۲۷
عالی این کتاب هشتم کاستاندا تقریبا گره نوشته‌های قبلیشو باز میکنه، هر کی با دقت بخونه میتونه بفهمه چی به چیه، من چند بار تا حالا خوندم ولی باز هم توش مطالب زیادی هست برام
player master
۱۴۰۱/۱۰/۴
این نکته که ۶۰۰ نقطه‌ی پیوندگاه وجود دارد که با هر جابجایی آدم عملا به دنیایی جدید می‌رود هیجان انگیز است
غزال رمضانی
۱۴۰۰/۳/۱۲
همراهان گرامی، کتاب‌های «هنر رؤیابینی» و «چرخ زمان» نهمین و دهمین کتاب از این مجموعه نیز منتشر شد.
میلاد ماهی بیگی
۱۴۰۲/۷/۱
قبل از شروع به مطالعه چند دقیقه مراقبه کنید، ذهنتون رو آرام و با آگاهی مطالعه کنید.
Aidin Faraji
۱۴۰۰/۲/۲۷
حالت‌ها و تجربیاتی که در مسیر سالک هست رو خیلی خوب انتقال میده و معرفی میکنه
Alireza Sadeghi Sadeghi
۱۳۹۹/۱۲/۱۶
کتاب خوبیه، ارتباط با عوالم بالا رو به خوبی به تصویر کشیده
نرگس قوامی
۱۴۰۰/۱۰/۳
به نظرم خوبه از اینکه وقت نکنی کتاب بخونی بهتره
سجاد فلاح
۱۴۰۱/۳/۱
این کتاب در حوزه عرفان هم هست پیشنهاد میکنم
محمدهاشم موحدب
۱۴۰۱/۱/۹
خیلی روان و عالی
مجید صیامی
۱۴۰۱/۹/۵
خوب بود و کاربردی
پوریا امیری
۱۴۰۰/۱۰/۱۵
مزخرف
هزار تا فیلسوف و عالم باستان نژاد اسیایی و مسلمان داریم که حرفشون حجته
دن خوان کیه!،..
مشاهده همه نظرات 14

راهنمای مطالعه کتاب قدرت سکوت

برای دریافت کتاب قدرت سکوت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.