معرفی و دانلود کتاب هنر چهره شناسی

عکس جلد کتاب هنر چهره شناسی
قیمت:
۲۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هنر چهره شناسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هنر چهره شناسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هنر چهره شناسی

مهارت چهره‌خوانی (شناخت شخصیت دیگران بر اساس ویژگی‌های ظاهری‌شان) قدمتی به درازای عمر گونه‌ی بشری دارد. بوی لافایت دومنت در کتاب هنر چهره شناسی اصول اساسیِ این مهارت کاربردی را به شما آموزش داده است.

درباره کتاب هنر چهره شناسی

چهره‌خوانی یا چهره‌شناسی، هنری است که از دیرباز در میان جوامع بشری رایج بوده است. ریشه‌های پیداییِ این هنر، به فرهنگ‌های آسیای شرقی برمی‌گردد. نخستین بار در سرزمین‌هایی نظیر چین و ژاپن بود که چهره‌خوانی، به مثابه‌ی مهارتی عمومی رواجِ عام پیدا کرد. تعریف این هنر یا مهارتِ جالب و کاربردی، به طور مختصر از این قرار است: تواناییِ تشخیص ویژگی‌های شخصیتی و رفتاریِ افراد، بر اساس توجه به جزئیات ظاهری آن‌ها.

چهره‌خوانی، به عنوان فنی اساسی در علوم ارتباطی، امروزه نیز مورد توجه بسیاری از متخصصان علوم رفتاری در سراسر جهان است. یکی از این متخصصان، بوی لافایت دومنت نام دارد. او در کتاب هنر چهره شناسی (Asian Face Reading) به ارائه‌ی چکیده‌ای از اصلی‌ترین آموزه‌های مطرح در فن چهره‌خوانی پرداخته و از این طریق، مخاطبین خود را در ارتقای کیفیت روابط عمومی خویش، یاری رسانده است.

پیداست که برقراری رابطه‌ای صحیح و اصولی با دیگران، مستلزم شناخت خُلقیات و روحیات ایشان است. در کتاب هنر چهره شناسی، اصلی‌ترین راه حصول این شناخت، توجه به ویژگی‌های ظاهری افراد، از قبیل شکل آرواره‌ها، نوع حرکات بدن، شیوه‌ی جنبیدن لب‌ها و... معرفی شده است.

بوی لافایت دومنت کتاب هنر چهره شناسی را به هشت بخش مجزا تقسیم نموده است. در بخش نخست الفبای چهره‌خوانی به مخاطبین آموزش داده شده است. بخش دوم به بررسی حالات پیشانی و معانی ضمنی نهفته در این حالات اختصاص یافته است. بخش سوم در باب ابروها و بخش چهارم در باب چشم‌هاست. بخش پنجم عنوان «بینی گویای چه اسراری است؟»، و بخش ششم عنوان «پیام‌های دهان» را بر خود دارد. در بخش هفتم در باب اهمیت گوش‌ها در هنر چهره‌خوانی بحث شده، و سرانجام، بخش هشتم، به مرور مطالبی کلی در باب تاریخ هنر چهره‌خوانی اختصاص داده شده است. گفتنی است که عمده‌ی مطالبِ گردآمده در این بخش‌های هشت‌گانه، از آموزه‌های مکاتب چهره‌شناسیِ رایج در کشور ژاپن اخذ شده‌اند.

کتاب هنر چهره شناسی به قلم ترگل اوزار به زبان فارسی ترجمه شده و از سوی انتشارات لیوسا در اختیار مخاطبین علاقه‌مند قرار گرفته است.

در نکوداشت کتاب هنر چهره شناسی

  • بوی لافایت دومنت در کتاب هنر چهره شناسی مقدمه‌ای علمی، مختصر، همه‌فهم و دقیق از هنر چهره‌خوانی ارائه نموده است. مثال‌های پرشمار موجود در این اثر، به خواننده در تحلیل شخصیت اطرافیانش کمک می‌کنند. (آمازون)

کتاب هنر چهره شناسی مناسب چه کسانی است؟

اگر مایلید کیفیت روابط عمومی خود را قوت ببخشید و در شناخت شخصیت دیگران دقیق‌تر عمل کنید، به هیچ وجه فرصت مطالعه‌ی کتاب هنر چهره شناسی از بوی لافایت دومنت را از دست ندهید.

با بوی لافایت دومنت بیشتر آشنا شویم

بوی لافایت دومنت (Boyé Lafayette De Mente) به سال 1928 در ایالت میزوری آمریکا دیده به جهان گشود و در سال 2017 روی در نقاب خاک کشید. تحصیلات آکادمیک دومنت در دانشگاه سوفیا طی شد. او نویسنده و محققی برجسته بود که در طول حیات پربار خویش بالغ بر 100 عنوان کتاب به رشته‌ی تحریر درآورد. موضوع عمده‌ی آثار بوی لافایت دومنت فرهنگ کشورهای آسیای شرقی، خصوصاً کشور ژاپن است. کتاب «هنر چهره شناسی» بهترین اثر ترجمه‌شده از دومنت به زبان فارسی‌ست.

در بخشی ااز کتاب هنر چهره شناسی می‌خوانیم

چنین گفته شده که وجود هرگونه زخم یا خدشه‌اى آشکار روى پیشانى، تأثیرى منفى و نامطلوب در سرنوشت فرد بر جاى مى‌گذارد و هرچه این زخم به مرکز پیشانى نزدیک‌تر باشد عواقب آن وخیم‌تر و جدى‌تر است. این قبیل زخم‌ها به این دلیل جدى‌تر انگاشته شده‌اند که آن منطقه از پیشانى که میان دو چشم قرار دارد، کانون بدن یا «مرکز نیروى درونى» تلقى مى‌شود. وجود هر عیبى در این ناحیه، اثر بسیار نامطلوبى بر هر کسى که این فرد با وى روبه‌رو مى‌شود بر جاى مى‌گذارد و از این‌رو، زندگى او را به طرق گوناگون تحت تأثیر قرار مى‌دهد. همچنین وجود خال روى پیشانى فرد، تأثیر نامطلوبى در زندگى وى خواهد گذاشت. براساس نظریه‌ى چهره‌خوانى، اگر زنى روى پیشانى خود خال داشته باشد احتمالاً ازدواج ناموفقى پیش‌رو خواهد داشت.

اما خالى که بر روى ابرو واقع شده باشد نشانه‌ى خوشبختى و به‌ویژه ثروت است. علاوه بر این، خالى که میان دو چشم یا روى یکى از گونه‌ها قرار داشته باشد مى‌تواند علامت مشخصه‌ى زیبایى باشد. خالى که میان چشم‌ها واقع شده است احساس جاذبه و آرامش ایجاد مى‌کند. خالى که روى گونه قرار دارد توازن صورت را به هم مى‌زند، اما اگر در جاى مناسب خود واقع شده باشد شخص را دوست‌داشتنى، بانمک و جذاب جلوه مى‌دهد. اگر این خال در سمت راست صورت باشد تأثیر بیشترى بر جاى مى‌گذارد تا اینکه در سمت چپ واقع شده باشد، زیرا اغلب مردم وقتى با کسى صحبت مى‌کنند توجهشان را به سمت راست صورت آن شخص معطوف مى‌کنند. هرچه خال به چشم‌ها نزدیک‌تر باشد، تأثیر بیشترى بر جاى مى‌گذارد، زیرا چشم‌ها در صورت اشخاص کانون توجه قرار مى‌گیرند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ى مترجم
پیشگفتار
1. الفباى چهره‌خوانى
2. پیشانى از چه خبر مى‌دهد
3. آنچه ابروها فاش مى‌کنند
4. خواندن چشم‌ها
5. بینى گویاى چه اسرارى است
6. پیام‌هاى دهان
7. گوش‌ها را هم در نظر داشته باشید!
8. حقیقت چهره‌خوانى

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هنر چهره شناسی
نویسنده
مترجمترگل اوزار
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات168
زبانفارسی
شابک978-600-5138-48-1
موضوع کتابکتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هنر چهره شناسی

Soldado
۱۴۰۱/۱۰/۲۹
کتاب خوبیه ولی مستقل نیست و به نظرم باید یه مکمل داشته باشه یا به عنوان مکمل ازش استفاده بشه؛ یعنی به تنهایی کافی نیست ولی اگه دانش قبلی داشته باشید عالیه.
سینا عالیوند
۱۴۰۲/۱۲/۱۴
جذاب هست. باید موقع مطالعه تمرکز داشته باشید.
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب هنر چهره شناسی

برای دریافت کتاب هنر چهره شناسی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.