معرفی و دانلود کتاب هوش اخلاقى: پنج اصل برای گره گشایی از دشوارترین مشکلات در محل کار و فراتر از آن

عکس جلد کتاب هوش اخلاقى: پنج اصل برای گره گشایی از دشوارترین مشکلات در محل کار و فراتر از آن
قیمت:
50000 تومان - 5.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هوش اخلاقى و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هوش اخلاقى و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هوش اخلاقى: پنج اصل برای گره گشایی از دشوارترین مشکلات در محل کار و فراتر از آن

بروس واینستین در کتاب هوش اخلاقى، برای گره‌گشایی از مشکلات و چالش‌های روزمره‌ی زندگی، پنج اصل اخلاقی ساده و کاربردی را همراه با مثال‌های ملموس در زندگی معرفی می‌کند. این اصول پنج گانه شامل آسیب نرساندن به دیگران، بهتر کردن اوضاع، احترام گذاشتن، منصف بودن و در نهایت عشق ورزیدن به دیگران است.

درباره‌ی کتاب هوش اخلاقى:

در روز و روزگاری که سپری می‌کنیم، بسیار پیش می‌آید که واژه‌ی اخلاق مفهومی کسل‌کننده، بازدارنده یا غیرضروری را به ذهن متبادر می‌کند. این واژه یا ما را سراغ فیلسوفان اخلاق از ارسطو گرفته تا کانت و آثارشان می‌فرستد یا حسرت رسم ازیاد رفته‌ای از روزگاران پیشین را برمی‌انگیزد. از طرف دیگر واژه‌ی هوش همواره معنای روشن و مثبتی را به ذهن می‌رساند که احتمالاً پیوندی هم با کلاس درس و علم و آموزش دارد؛ حداقل تا پدید آمدن عبارت هوش هیجانی تقریباً این‌چنین بود.

بروس واینستین (Bruce Weinstein)، کتاب هوش اخلاقى (Ethical Intelligence) را از همین‌ نقطه شروع می‌کند، از هوش هیجانی. از اینکه دامنه‌ی کاربرد هوش هیجانی تا کجاست و کجا نوبت هوش اخلاقی می‌شود که پا به میدان بگذارد. نویسنده این ادعا را دنبال می‌کند که داشتن هوش هیجانی، اینکه توانایی درک احساسات دیگران و البته خود را فراتر از آنچه به نمایش می‌گذارند داشته باشیم، برای ما به‌عنوان یک انسانِ کامل کافی نیست.

مادامی‌که ما توجهی به اصول اخلاقی نداریم، در محدوده‌ی آسایش خود و خودخواهی باقی خواهیم ماند و راه را بر هر گونه پیشرفت اخلاقی و درونی خودمان خواهیم بست. تحت چنین شرایطی، می‌توانیم ناآگاهانه دیگران را آزار بدهیم یا به عناوین مختلف حقوق آن‌ها را ضایع کنیم. اما با آگاه شدن از تعدادی اصول اخلاقی پایه، اگر به جزئیاتی که قبلاً به نظرمان بی‌اهمیت بودند بیشتر توجه‌ کنیم، به‌ تدریج به اشتباهاتی در خودمان پی خواهیم برد که عموماً غیراخلاقی و بعضاً غیرانسانی هستند و متاسفانه به‌ صورت عادت درآمده‌اند.

با چنین رویکردی، اکثر وقایعی که در زندگی روزمره روی می‌دهند، حتی جزئی‌ترین آن‌ها، در واقع برای آزمودن ما هستند و بدیهی است تا زمانی که هوش اخلاقی را در خودمان رشد نداده باشیم، متوجه اهمیت نکات نهفته در این آزمون‌ها نخواهیم شد. اما وقتی هشیاری و هوش اخلاقی در ما بیشتر می‌شود، فشارهای ضداخلاقی را بیشتر در خودمان احساس می‌کنیم و میزان توقعی که از خودمان داریم بالاتر می‌رود.

بنابراین اگر بتوانیم هوش اخلاقی را در خودمان پرورش بدهیم، قادر خواهیم شد در مواجهه با هر پیشامدی در زندگی، با کمک گرفتن از این مهارت‌های شناختی و پردازش سریع اصول اخلاقی، شیوه‌ی مناسبی را در ذهنمان اتخاذ کنیم و واکنش رفتاری اخلاقی مناسبی مبتنی بر عقل و منطق از خودمان بروز بدهیم.

نکوداشت‌های کتاب هوش اخلاقى:

- کتاب هوش اخلاقى راهنمایی جذاب پر از آموزه‌های عملی است که مبتنی بر اصول اخلاقی صحیح می‌تواند به ما کمک کند با خود و دیگران با انصاف، احترام و مهربانی رفتار کنیم. این کتاب کمک می‌کند تا دنیا به مکانی بهتر تبدیل شود. (دن میلمن)

- کتاب واینستین قابل ستایش است. او پنج اصل زیربنای هوش اخلاقی را با وضوح استثنایی بیان کرده و نمونه‌هایی از زندگی واقعی ارائه کرده است که با خواننده طنین انداز می‌شود. این اصول را دنبال کنید تا با صداقت و وجدان پاک رهبری کنید. (دکتر سانجیو چوپرا استاد پزشکی دانشگاه هاروارد، و نویسنده)

- هوش اخلاقی با کالیبره کردن انتخاب‌های اخلاقی شما، جایگزین‌هایی را برای موقعیت‌های اخلاقی دشوار ارائه می‌کند. نویسنده بروس واینستین، مثال‌های روزمره را با شفافیت ارائه می‌کند و با استفاده از منابع گوناگون باعث می‌شود که در مورد اعتبار سطح اخلاقی خود فکر کنید. (Portland Book Review)

- در این کتاب جذاب واینستین، به خوانندگان نشان می‌دهد که چگونه بهترین تصمیمات ممکن را در محل کار و خانه با استفاده از پنج اصل اساسی بگیرند. (Library Journal)

کتاب هوش اخلاقى مناسب چه کسانی است؟

اگر به دنبال تقویت مهارت‌های فردی و سبک زندگی محترمانه و مفیدی هستید، ان کتاب را حتماً مطالعه کنید. تلاش برای پیشبرد امور زندگی براساس اصول هوش اخلاقی بهترین راه برای رسیدن به خواسته‌هایتان در زندگی است.

جملات برگزیده کتاب هوش اخلاقى:

- عذرخواهی براساس هوش اخلاقی به معنای اعتراف به اشتباهات و پذیرش مسئولیت، درخواست بخشش و جبران ضروری آن‌هاست.

- کرامت و احترامی را که برای دیگران قائل هستید باید برای خودتان نیز قائل باشید، چراکه اینْ حکم هوش اخلاقی است. این کارْ خودکامگی نیست و چیزی نیست که بابت آن احساس گناه کنید.

- بدن شما سطل زباله نیست و نباید با آن مانند یک زباله‌دانی برخورد کنید. مصرف دائمی غذای ناسالم رفتار دلسوزانه‌ای با خودتان محسوب نمی‌شود. خودانتقادی افراطی یا نادیده‌گیری زندگی معنوی‌تان نیز صحیح نیست.

- برکنار شدن یک آزمایش بزرگ برای هوش اخلاقی شماست. شما با اجازه ‌دادن به خودتان برای غمگین ‌شدن، آینده‌نگری درباره‌ی چگونگی و زمان بروز خشم، دریافت معرفی‌نامه و مهم‌تر از همه حفظ اعتماد به توانایی‌هایتان می‌توانید سوگنامه را به موفقیت حرفه‌ای و شخصی تبدیل کنید.

در بخشی از کتاب هوش اخلاقى می‌خوانیم:

حتی اگر شما مایل و قادر به کنار گذاشتن کار برای رسیدگی به سایر مسائل زندگی باشید، سؤال اخلاقی دیگری مطرح خواهد شد: شما نمی‌توانید همه‌ی وقتتان را به هر کسی که آن را درخواست می‌کند یا به آن نیاز دارد اختصاص دهید، پس زمان و انرژی‌تان را بر چه پایه‌ای بین دیگران تقسیم می‌کنید؟ در حالت کلی، فرد هرچه به شما نزدیک‌تر باشد، حق بیشتری برای صرف زمان با شما دارد. در شرایط برابر، گذراندن وقت با همسر یا فرزندانتان، مهم‌تر از صرف زمان با بستگان دور یا حتی یک دوست خوب است.

اما این نکته همیشه صادق نیست. فرض کنید یکی از دوستان صمیمی و قدیمی را بعد از قطع ارتباط طولانی در فیس‌بوک پیدا می‌کنید و او به شما می‌گوید که تا چند روز به شهر خواهد آمد. وقت ‌گذاشتن برای او ناعادلانه نخواهد بود، حتی اگر این کار به معنای کاهش مدت‌زمانی باشد که قصد داشتید آن را با خانواده‌تان بگذرانید (از طرف دیگر، اگر به او بگویید که از قبل برنامه داشته‌اید، کار دور از انصافی انجام نداده‌اید؛ شما همیشه می‌توانید تلفنی با یکدیگر حرف بزنید یا دفعه‌ی بعدی که او به شهر شما می‌آید، با او ملاقات کنید.)؛ اما زمانی که یک شعله‌ی قدیمی ناگهان زبانه می‌کشد، همه‌ی برنامه‌ها فراموش می‌شوند. شما شاید در گذشته با این فرد بسیار صمیمی بوده باشید، اما روزگار عوض شده است و مسئولیت‌های شما نیز همراه با آن تغییر کرده‌اند.

همراهی با همه در همه‌ی اوقات امکان‌پذیر نیست و هیچ دلیلی وجود ندارد که شما به خاطر تقسیم زمان براساس هوش اخلاقی عذاب وجدان بگیرید.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
پیشگفتار
بخش 1: شناخت پنج اصل هوش اخلاقی
فصل 1: آشنایی با اصول
فصل 2: پنج اصل هوش اخلاقی
فصل 3: مرور آزمون کوتاه بهره‌ی هوشی اخلاقی شما چقدر است؟
فصل 4: ده سؤال درباره‌ی اخلاق و هوش اخلاقی
بخش 2: هوش اخلاقی در محل کار
فصل 5: با دیگران کنار می‌آید
فصل 6: آیا شما رهبر خوبی هستید؟
فصل 7: تو رئیس من نیستی! اوه، یک ‌لحظه صبر کن – چرا، هستی!
فصل 8: کنارم بمانید
بخش 3: هوش اخلاقی در زندگی شخصی شما
فصل 9: ما خانواده هستیم
فصل 10: «اگر من به فکر خویش نباشم، چه کسی دلسوز من خواهد بود؟»
سخن آخر
پنج سؤال
ضمیمه: کتاب‌ها، فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی‌ای که هوش اخلاقی شما را ارتقا خواهند داد

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هوش اخلاقى: پنج اصل برای گره گشایی از دشوارترین مشکلات در محل کار و فراتر از آن
نویسنده
مترجمامین پورحسن
ناشر چاپیانتشارات بذر خرد
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات240
زبانفارسی
شابک978-622-7758-21-4
موضوع کتابکتاب‌های هوش و حافظه، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
50000 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هوش اخلاقى

Zainab Azizi
۱۴۰۲/۱/۸
راهکار‌ی عملی و در حیطه خودش موثر مضون این کتاب مرا مصمم کرد که هر دو نوع نسخه (صوتی و الکترونیکی) را تهیه کنم و استفاده بردم
زهرا احمدی
۱۴۰۲/۴/۱۳
من برای مصاحبه شغلی دنبال یه کتاب خوب می‌گشتم خدا رو شکر میکنم که این کتاب رو پیدا کردم عالیه!
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب هوش اخلاقى

برای دریافت کتاب هوش اخلاقى و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.