معرفی و دانلود کتاب هوشمندسازی زندگی کاری با فناوری اطلاعات

عکس جلد کتاب هوشمندسازی زندگی کاری با فناوری اطلاعات
قیمت:
۷۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هوشمندسازی زندگی کاری با فناوری اطلاعات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هوشمندسازی زندگی کاری با فناوری اطلاعات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هوشمندسازی زندگی کاری با فناوری اطلاعات

علی موسوی سنگسرکی پس از معرفی مفهوم فناوری اطلاعات و کاربردهای آن در کتاب هوشمندسازی زندگی کاری با فناوری اطلاعات، به مزایای استفاده از این علم در سازمان‌های مختلف پرداخته و همچنین نقش آن را در مدیریت منابع انسانی و جلب رضایت مشتریان تحلیل کرده است. این کتاب حوزه‌ی تکنولوژی اطلاعات به مدیران سازمان‌ها و صاحبان کسب‌و‌کارها می‌آموزد که با استفاده از فناوری اطلاعات عملکرد کارکنان خود را مدیریت و مشتریان بیشتری را به خود جذب کنند.

درباره‌ی کتاب هوشمندسازی زندگی کاری با فناوری اطلاعات

در عصر حاضر، فناوری‌ها و تکنولوژی‌های پیشرفته، بخش‌های گسترده‌ای از زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها را تحت تأثیر خود قرار داده‌اند؛ تا جایی که توانسته‌اند تغییرات بنیادینی را در محیط‌های کاری و حتی ساختار کسب‌و‌کارها ایجاد کنند. امروزه سازمان‌های بی‌شماری در سراسر جهان می‌کوشند به منظور افزایش بازده و اثربخشی خود، از منافع و مزایای فناوری‌ها بیش‌از‌پیش بهره ببرند. اگر شما هم در حال مدیریت کسب‌و‌کار شخصی خود هستید یا به‌عنوان مدیر یک سازمان به فعالیت مشغولید، برای آشنایی بیشتر با نقش فناوری‌ها در بهبود مشاغل می‌توانید به کتاب هوشمندسازی زندگی کاری با فناوری اطلاعات، اثر علی موسوی سنگسرکی مراجعه کرده و نکات سودمندی را از میان مطالب آن دریافت کنید.

رشد و توسعه‌ی فناوری در عصر کنونی موجب شده تا علم نوظهوری به نام فناوری اطلاعات و ارتباطات پدید بیاید و راه خود را به‌سرعت در محیط‌های کاری و سازمان‌های گوناگون باز کند. افزایش جذب مشتری، ثبت دقیق سوابق مالی سازمان‌ها، به اشتراک گذاشتن اطلاعات یک سازمان در میان شعب و کارکنان آن و... نمونه‌هایی از پیامدهای مثبت کاربرد این علم در عرصه‌ی کسب‌و‌کار هستند. استفاده از فناوری اطلاعات، نه‌تنها نحوه‌ی مدیریت یک سازمان یا مؤسسه‌‌ی اقتصادی را بهبود می‌بخشد، بلکه بستری برای تعاملات سازنده میان مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ایجاد می‌کند و از این طریق، هم رضایت خاطر مصرف‌کنندگان و هم فروش بالایی را برای تولیدکنندگان به ارمغان می‌آورد. ‌‌‌‌‌‌علی موسوی سنگسرکی طی فصول پنجگانه‌ی اثر حاضر، مباحث مربوط به این حوزه را به‌طور کامل برایتان تشریح خواهد کرد.

در فصل اول کتاب هوشمندسازی زندگی کاری با فناوری اطلاعات، مطالب مفصلی در زمینه‌ی فناوری اطلاعات، تغییرات آن در گذشته و امروز، شاخص‌های فناوری اطلاعات، زیرساخت‌های آن و... ارائه شده است. مطالعه‌ی دقیق این فصل، شما را برای درک بهتر مطالب سایر فصل‌ها آماده خواهد کرد. در فصل دوم به سیستم‌های اطلاعاتی، وظایف آن‌ها، انواع سیستم‌های اطلاعاتی و چالش‌های آن‌ها پرداخته شده است. به کمک مطالب فصل سوم، آگاهی خود را پیرامون سواد اطلاعاتی، نقش فناوری اطلاعات در زمینه‌ی مدیریت توانایی‌ها و عملکرد منابع انسانی افزایش خواهید داد. همچنین با انتظارات غیرواقعی و غیرمعقول برخی کارکنان از فناوری اطلاعات آشنا خواهید شد. در ادامه، به موانع محیطی و سیاسی موجود بر سر راه فرایند مدیریت پی می‌برید.‌ نوآوری در فناوری اطلاعات و عواملی که بر پذیرش این نوآوری دخالت دارند، برخی از موضوعات اصلی فصل سوم به شمار می‌روند.

در فصل چهارم کتاب، رضایت زندگی کاری مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. معنای رضایت شغلی و بررسی این مفهوم، عواملی که بر میزان رضایت شغلی اثرگذارند، انواعی که می‌توان برای رضایت شغلی قائل شد، نظریه‌های ریزمدل و درشت‌مدل، نظریه‌های مرتبط با رضایت شغلی، ارتباط رضایت شغلی با انگیزش، خودکارآمدگی شغلی و نحوه‌ی ارزیابی آن، بررسی این نظریه از دیدگاه بندورا، همین‌طور تعریف و شرح خودکارآمدگی شغلی، سایر موضوعات این فصل را تشکیل می‌دهند.

علی موسوی سنگسرکی فصل پنجم کتاب هوشمندسازی زندگی کاری با فناوری اطلاعات را به تشریح مفهوم هوشمندی شغلی اختصاص داده است. به همین منظور، کاربرد فناوری اطلاعات را در سازمان‌ها تحلیل و نحوه‌ی مدیریت آن را در سازمان‌ها بررسی کرده است. همینطور سیستم‌های اطلاعاتی مدیریت و فناوری اطلاعات را برشمرده و سپس انواع استراتژی‌های تغییر را در رابطه با فناوری اطلاعات واکاوی کرده است. در ادامه‌ی فصل پنجم، روند روبه‌رشد سیستم‌های اطلاعاتی مدیریت، تأثیرات سازمانی فناوری اطلاعات، کاربرد فناوری اطلاعات در سازمان‌ها، موانع پیش روی فناوری اطلاعات در زمینه‌ی مدیریت و... مورد موشکافی قرار گرفته‌اند. ‌‌‌‌‌‌کتاب حاضر نه‌تنها مجموعه‌ای غنی از آموزه‌های تئوری را در مورد فناوری اطلاعات در اختیارتان قرار می‌دهد، بلکه نکته‌های عملی و کاربردی فراوانی را درباره‌ی شیوه‌ی استفاده از فناوری اطلاعات در سازمان‌ها به شما می‌آموزد.

در سال‌های اخیر، فناوری اطلاعات و ارتباطات به علمی فراگیر بدل شده که روزبه‌روز بر گسترش کاربرد آن در سازمان‌ها افزوده می‌شود. توسعه‌ی روزافزون آن به حدی بوده که دیگر هیچ سازمانی نمی‌تواند بدون توجه به مزایای فناوری اطلاعات، در عرصه‌ی تجارت و اقتصاد به موفقیت برسد و از رقبای خود پیشی بگیرد. از سوی دیگر، به سبب تأثیرات انکارناپذیر آن بر بهبود روند فعالیت سازمان‌ها، بررسی این علم و مزایای آن به یکی از مباحث مورد علاقه‌ی پژوهشگران حوزه‌ی مدیریت تبدیل شده است. کتاب‌هایی که در این زمینه نوشته شده‌اند، غالباً به کوشش نویسندگان و محققان غیرایرانی به نگارش درآمده‌اند اما انتشار کتابی مانند هوشمندسازی زندگی کاری با فناوری اطلاعات ثابت می‌کند که مؤلفان ایرانی نیز در این مورد، دستاوردهای ارزشمندی داشته‌اند.

کتاب حاضر با توضیحات ساده، تعاریف جامع و مطالب منسجم خود، از منابع ارزنده‌ای محسوب می‌شود که علاقه‌مندان حوزه‌ی فناوری اطلاعات در محیط کاری می‌توانند به آن مراجعه کنند. حتی اگر اطلاعات و دانسته‌های شما در رابطه با جنبه‌های مختلف فناوری اطلاعات و نحوه‌ی بروز آن در سازمان‌ها و مشاغل مختلف، بسیار اندک است، اصلاً نگران نباشید. نویسنده در تلاش بوده تا اساسی‌ترین مفاهیم این حیطه را در نهایت سادگی به شما معرفی کرده و سپس سایر مباحث و موضوعات کتاب را بر پایه‌ی همین مفاهیم تشریح کند.

کتابی که پیش رو دارید، به همت انتشارات نمای علم در اختیارتان قرار می‌گیرد.

کتاب هوشمندسازی زندگی کاری با فناوری اطلاعات برای چه کسانی مناسب است؟

مدیران و رهبران سازمان‌ها یا صاحبان مشاغل، چنانچه مایل به کسب اطلاعات در زمینه‌ی تکنولوژی اطلاعات یا نظام‌های اطلاعاتی مدیریت باشند، می‌توانند از مطالعه‌ی کتاب هوشمندسازی زندگی کاری با فناوری اطلاعات بهره‌ی فراوانی ببرند.

در بخشی از کتاب هوشمندسازی زندگی کاری با فناوری اطلاعات می‌خوانیم

کاربردهای عملیاتی

استفاده از فناوری اطلاعات در یک وظیفه تخصصی را کاربرد عملیاتی فناوری اطلاعات می‌نامند. تهیه لیست حقوق کارکنان، تهیه فاکتورهای فروشی، پیش بینی موجودی، برنامه ریزی تولید، توزیع و تخصص نیروی کار، هزینه‌یابی صنعتی، نگهداری و تعمیرات و سایر وظایف تخصصی از جمله زمینه‌های کاربرد عملیاتی فناوری اطلاعاتند.

در سطح کاربرد عملیاتی، فناوری اطلاعات و رایانه موجب گسترش اتوماسیون می‌گردد و در نتیجه این فناوری به انجام امور پیچیده به طرز سریع و اقتصادی کمک می‌کند. در عین حال، کاربرد عملیاتی به یافتن راه‌های ساده سازی عملیات می‌انجامد بطوریکه سیستم سازمان کاراتر می‌گردد و از منابع انسانی و ماشین استفاده کارایی به عمل می‌آید.

به طورکلی کاربردهای عملیاتی رایانه چهار نتیجه را بدنبال دارند که عبارتند از:

- افزایش بهره‌وری

- افزایش نسبت هزینه اثربخشی از طریق کاهش هزینه‌های عملیاتی

- ارائه روش‌های کنترل فعالیت‌های منابع انسانی

- افزایش قدرت رقابت در سازمان در اثر پیشرفت‌های حاصله در کنترل کیفی و نوآوری‌ها

بکارگیری سیستم‌های رایانه‌ای در سطوح عملیاتی موجب افزایش بهره وری می‌گردد. مدیران اساساً با این انگیزه به سرمایه‌گذاری در فناوری رایانه مبادرت می‌کنند که امکان افزایش تولید (کالا و خدمات) را در مقدار ثابت میسر می‌کند. در یک محیط تولیدی استفاده از وسایل و تجهیزات رایانه‌ای سطح ضایعات را به حداقل رسانده و سطح تولید را بالا می‌برد. همچنین کاهش ساعات کار ماشین و نیروی انسانی نیز که در اثر بکارگیری تجهیزات رایانه‌ای حاصل می‌شود، هزینه را کاهش داده و نسبت هزینه – اثربخشی را افزایش می‌دهد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل اول: همگام با فناوری اطلاعات
مقدمه
فناوری، داده و اطلاعات
فناوری اطلاعات؛ از گذشته تاکنون
شاخص‌های فناوری اطلاعات
فناوری اطلاعات و زیرساخت‌ها
جمع‌بندی
فصل دوم: سیستم‌های اطلاعاتی
مقدمه
سیستم اطلاعاتی در معنا
وظایف سیستم اطلاعاتی
چالش‌های سیستم اطلاعاتی
انواع سیستم اطلاعاتی
جمع‌بندی
فصل سوم: سواد اطلاعاتی
مقدمه
فناوری اطلاعات تواناکننده در حوزه منابع انسانی
فناوری اطلاعات و عملکرد مدیریت منابع انسانی
انتظارات غیرواقعی کارکنان از فناوری اطلاعات
عدم آموزش کافی برای استفاده از نظام‌های فناوری اطلاعات
موانع محیطی و سیاسی در فرایند مدیریت
عدم هماهنگی فناوری اطلاعات موجود و فرایند کاری و نیازهای کارکنان
پذیرش نوآوری فناوری اطلاعات
عوامل مؤثر بر پذیرش نوآوری فناوری اطلاعات
جمع‌بندی
فصل چهارم: رضایت از زندگی کاری
مقدمه
رضایت شغلی در معنا و مفهوم
عوامل مؤثر بر رضایت شغلی
انواع رضایت شغلی
نظریه‌های ریز مدل
نظریه‌های درشت مدل
نظریه‌های رضایت شغلی
رضایت شغلی و انگیزش
خودکارآمدگی شغلی و ارزیابی آن
نظریه خودکارآمدی از دیدگاه بندورا
تعریف خودکارآمدی شغلی
واکنش‌های روان‌شناختی
جمع‌بندی
فصل پنجم: فناوری اطلاعات و هوشمندی شغلی
مقدمه
نقش فناوری اطلاعات در سازمان‌ها
مدیریت فناوری‌های ارتباطات و اطلاعات در سازمان
سیستم‌های اطلاعاتی مدیریت و فناوری اطلاعات
انواع استراتژی‌های تغییر
خلاقیت و نوآوری
سیر تکاملی سیستم‌های اطلاعاتی مدیریت
تأثیر سازمانی فناوری اطلاعات و سیستم‌های اطلاعاتی
کاربردهای فناوری اطلاعات در سازمان
موانع مربوط به فناوری در فرایند مدیریت
جمع‌بندی
جمع‌بندی مطالب
فهرست منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هوشمندسازی زندگی کاری با فناوری اطلاعات
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نمای علم
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات130
زبانفارسی
شابک978-622-5225-68-8
موضوع کتابکتاب‌های آموزش کامپیوتر و اینترنت، کتاب‌های کارآفرینی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب هوشمندسازی زندگی کاری با فناوری اطلاعات

برای دریافت کتاب هوشمندسازی زندگی کاری با فناوری اطلاعات و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.