معرفی و دانلود کتاب مهندسی پدافند غیرعامل در فناوری اطلاعات: امنیت به روش پیشگیری الکترونیکی

عکس جلد کتاب مهندسی پدافند غیرعامل در فناوری اطلاعات: امنیت به روش پیشگیری الکترونیکی
قیمت:
۵۳۰۰۰ ۴۷,۷۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مهندسی پدافند غیرعامل در فناوری اطلاعات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مهندسی پدافند غیرعامل در فناوری اطلاعات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مهندسی پدافند غیرعامل در فناوری اطلاعات: امنیت به روش پیشگیری الکترونیکی

کتاب مهندسی پدافند غیرعامل در فناوری اطلاعات نوشته‌ی حمید دوست‌محمدیان و مریم‌سادات فاضلی به اهمیت موضوع دفاع غیرعامل در زمینه‌ی جنگ‌های نوین پرداخته است و تلاش کرده با تبیین مبانی و اصول پدافند غیرعامل، راهبردهای لازم را جهت ایجاد فضایی امن در مبادلات الکترونیکی پیشنهاد کند تا در زمان حمله‌های اطلاعاتی، اطلاعات حیاتی مورد آسیب قرار نگیرد.

درباره‌ی کتاب مهندسی پدافند غیرعامل در فناوری اطلاعات

فناوری پدافند غیرعامل یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین فناوری‌های دفاعی در دنیاست. از این فناوری که طراحی و ساخت زمینه‌‌هایش در دوره‌ی صلح صورت می‌گیرد، با هدف دفاع خوداتکا و بدون نیاز به نیروی انسانی در زمان حمله‌ی دشمن استفاده می‌شود. با این شیوه، توان دفاعی در هنگام وقوع بحران بالاتر می‌رود و پیامدهای ناشی از حملات و بحران‌ها کاهش می‌یابد. هم‌چنین بازسازی خسارت‌ها و آسیب‌ها با هزینه‌ی کمتری ممکن خواهد شد. کتاب مهندسی پدافند غیرعامل در فناوری اطلاعات نوشته‌ی حمید دوست‌محمدیان و مریم‌سادات فاضلی به موضوع پدافند غیرعامل و کاربرد آن در فناوری اطلاعات می‌پردازد.

چنان‌که گفته شد، از فناوری پدافند غیرعامل در برابر حملات احتمالی دشمن استفاده می‌شود. اما این شیوه‌ی دفاع، مختص به جنگ‌های گرم نیست و در همه‌ی انواع جنگ از قبیل سرد، سایبری، روانی، اطلاعاتی و... کاربرد دارد.

در جنگ‌های اطلاعاتی و سایبری، هدف حمله‌ی دشمن دست یافتن به اطلاعات محرمانه و مهم کشور مورد حمله و دزدیدن، نابود کردن یا تغییر دادن آن است. طراحی زیرساخت‌های استفاده از فناوری پدافند غیرعامل در فناوری اطلاعات موجب می‌شود تا این شیوه‌ی حمله خنثی شود. پس بهره‌گرفتن از این فناوری برای حفظ امنیت ساختارهای اطلاعاتی مهم و محرمانه‌ی کشورها ضروری است.

کتاب حاضر تلاش کرده است تا با بیانی طبقه‌بندی‌شده و علمی و زبانی ساده و آسان‌فهم به موضوع فناوری پدافند غیرعامل در زمینه‌ی فناوری اطلاعات بپردازد. نویسندگان کتاب، حمید دوست‌محمدیان و مریم‌سادات فاضلی، مباحث خود را در یازده فصل و دو پیوست به مخاطب ارائه کرده‌اند. فصل اول اصول و مبانی پدافند غیرعامل و چیستی و چرایی آن را برای مخاطب بیان می‌کند. فصل دوم به تبیین فناوری اطلاعات و توضیح مبانی آن می‌پردازد. در فصل سوم مفصلاً در این مورد سخن گفته می‌شود که جنگ‌ها چه نقشی در توسعه‌ی فناوری اطلاعات داشته‌اند و فناوری اطلاعات چه نقشی در گسترش جنگ‌ها ایفا کرده. فصل چهارم اصول و مبانی امنیت داده‌ها و اطلاعات را توضیح می‌دهد و فصل پنجم به مبانی امنیت شبکه می‌پردازد. فصل ششم کاربرد پدافند غیرعامل را در سیستم‌عامل‌ها و مسیریاب‌ها بررسی می‌کند. فصل هفتم نقش این فناوری را در سامانه‌ی مدیریت تهدید یکپارچه مورد کنکاش قرار می‌دهد. فصل هفتم به مانور فناوری اطلاعات و مدیریت بحران در حمله‌ی اطلاعاتی مربوط می‌شود. فصل نهم چگونگی بهره گرفتن از پدافند غیرعامل در فناوری اطلاعات را توضیح می‌دهد. فصل دهم به مبحث مهندسی اجتماعی می‌پردازد. مهندسی اجتماعی به طور ساده، سیستمی با هدف فریب دادن افراد و گرفتن اطلاعات از آنان است. فصل آخر کتاب به چالش‌های اطلاعاتی و ارائه‌ی راهکارهایی برای هر چالش اختصاص دارد. در انتهای کتاب، در پیوست یک، نویسندگان خواننده را با مهم‌ترین خطرات امنیتی وب‌گاه‌ها آشنا می‌کنند و در پیوست دو، مسئله‌ی رایانش ابری توضیح داده می‌شود.

نویسندگان در پایان هر فصل، نمونه‌سوالاتی در اختیار خواننده گذاشته‌اند تا مباحث کتاب برای او دوره شده و میزان یادگیری او نیز از طریق پاسخ به سوالات سنجیده شود.

کتاب مهندسی پدافند غیرعامل در فناوری اطلاعات نوشته‌ی حمید دوست‌محمدیان و مریم‌سادات فاضلی به همت مؤسسه‌ی فرهنگی هنری دیباگران تهران به چاپ رسیده است.

کتاب مهندسی پدافند غیرعامل در فناوری اطلاعات برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای دانشجویان مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات، امنیت اطلاعات و شبکه، علوم ارتباطات اجتماعی، علوم نظامی و امنیتی و علاقه‌مندان به این حوزه مناسب است.

در بخشی از کتاب مهندسی پدافند غیرعامل در فناوری اطلاعات: امنیت به روش پیشگیری الکترونیکی می‌خوانیم

به علت موفقیت‌های حاصل از عملیات فریب، استفاده از تاسیسات بدلی اهمیت روزافزون یافته و مورد توجه خاص قرار گرفته گرفته است. زیرا دشمن چنین تصور خواهد کرد که بمباران سنگینی را روی اهداف حقیقی انجام داده، درحالی که تجهیزات و نیروی فراوان به کار گرفته شده فقط جهت بمباران تاسیسات بدلی بوده است.

فریب‌کاری در ابتدا به‌عنوان بخش اساسی دفاع غیرعامل محسوب نمی‌شد اما کم‌کم با به کار گیری روش‌های مسیریابی در جنگ جهانی دوم توسط آلمانی‌ها، نقش حساس و حیاتی خود را پیدا نمود. آلمانی‌ها بسیاری از موفقیت‌های جنگی در برابر بمب‌افکن‌ها را به دلیل بهره‌گیری از روش فریب‌کاری می‌دانستند.

در روش فریب اصولا ساختمان‌های کاذب باید به اندازه کافی دور از تاسیسات اصلی بنا گردند تا در نتیجه از آتشی که دشمن بر روی آن‌ها می‌ریزد، آسیبی به هدف اصلی وارد نشود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
مقدمه مولفان
پیشگفتار
فصل 1: اصول و مبانی پدافند غیرعامل
فصل 2: فناوری اطلاعات
فصل 3: بررسی نقش جنگ‌ها در توسعه فناوری اطلاعات و برعکس
فصل 4: اصول و مبانی امنیت داده‌ها و اطلاعات
فصل 5: مبانی امنیت شبکه
فصل 6: پدافند غیرعامل در سیستم‌عامل و مسیریاب‌ها
فصل 7: پدافند غیرعامل در حوزه سامانه مدیریت تهدید یکپارچه
فصل 8: مانور فناوری اطلاعات (مدیریت بحران فناوری اطلاعات)
فصل 9: پدافند غیرعامل در فناوری اطلاعات
فصل 10: مهندسی اجتماعی
فصل 11: چالش‌ها و ارائه راهکار
پیوست 1: آشنایی با بالاترین مخاطرات امنیتی وب‌گاه‌ها
پیوست 2: رایانش ابری
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مهندسی پدافند غیرعامل در فناوری اطلاعات: امنیت به روش پیشگیری الکترونیکی
نویسنده،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات419
زبانفارسی
شابک978-600-124-270-0
موضوع کتابکتاب‌های علوم نظامی، کتاب‌های هک و امنیت
قیمت نسخه الکترونیک
۵۳۰۰۰ ۴۷,۷۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مهندسی پدافند غیرعامل در فناوری اطلاعات

برای دریافت کتاب مهندسی پدافند غیرعامل در فناوری اطلاعات و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.