معرفی و دانلود کتاب هوشمندسازی مدارس: از طراحی تا عملیات

عکس جلد کتاب هوشمندسازی مدارس: از طراحی تا عملیات
قیمت:
۱۰۵۰۰۰ ۹۴,۵۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هوشمندسازی مدارس: از طراحی تا عملیات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هوشمندسازی مدارس: از طراحی تا عملیات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هوشمندسازی مدارس: از طراحی تا عملیات

کتاب هوشمندسازی مدارس: از طراحی تا عملیات، همه‌ی نکات مربوط با پیاده‌سازی تجهیزات لازم برای مدرسه‌ای هوشمند و کار با این تجهیزات را با مخاطب در میان می‌‌گذارد. این کتاب را سپیده دیلمی کناری و علیرضا بادله، کارشناسان فعال در حوزه‌ی هوشمند‌سازی مدارس، به رشته‌ی تحریر درآورده‌اند.

درباره‌ی کتاب هوشمندسازی مدارس: از طراحی تا عملیات

کتاب هوشمندسازی مدارس: از طراحی تا عملیات، صفر تا صد ایجاد کلاسی هوشمند را در مدرسه‌های فعلی آموزش می‌دهد. همان‌گونه که می‌دانید، دستگاه‌های دیجیتال و هوشمند، سازوکار آموزش را تغییر داده‌اند. کار با این تجهیزات، نیازمند دانشی است که به‌راحتی می‌توان آن را به‌دست آورد. اینجاست که کتاب هوشمندسازی مدارس، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این کتاب مفهومی کامل و روشن از هوشمندسازی مدارس مطرح می‌کند. پس از آشنایی با این مفهوم، مخاطب در جریان استانداردها و معیارهای هوشمند‌سازی مدارس قرار می‌گیرد. ناگفته پیداست کلاسی که بر اساس این استانداردها، هوشمندسازی‌شده باشد، بازدهی بسیار بیشتری برای انتقال مفاهیم آموزشی به دانش‌آموزان دارد. از آنجایی که هوشمندسازی مدارس، مفهومی نسبتاً‌ جدید در دنیای آموزش به‌حساب می‌آید، سپیده دیلمی کناری و علیرضا بادله، نویسنده‌های کتاب، با زبان ساده به توضیح این رویکرد در کلاس‌های آموزشی پرداخته‌اند. برای رسیدن به این هدف، در بخش بعدی کتاب با قسمتی برای توضیح اروگونومی مدارس هوشمند روبه‌رو هستیم. نویسنده‌‌های کتاب به این نکته اشاره می‌کنند که رعایت این اروگونومی، بهره‌وری معلم و دانش‌آموز را در کلاس هوشمند افزایش می‌دهد. در نتیجه متوجه می‌شویم که هوشمندسازی مدارس، فقط رویکردی دیجیتال به‌حساب نمی‌آید و مفهومی همه‌جانبه است.

در بخش بعدی کتاب هوشمندسازی مدارس: از طراحی تا عملیات، با نرم‌افزار نت ساپورت و دستگاه‌ دیتاپروژکتور آشنا می‌شویم. نویسنده‌های کتاب توضیح می‌دهند که دستگاه دیتاپروژکتور، به‌عنوان قسمتی مهم از تجهیزات هوشمندسازی مدارس شناخته می‌شود. با این حال تخته‌های هوشمندی در بازار وجود دارد که برای کار با آن‌ها نیازی به دیتاپروژکتور نیست. مطالب کتاب فقط به معرفی تجهیزات سخت‌افزاریِ لازم برای کلاس‌های هوشمند خلاصه نمی‌شود. قسمتی از این کتاب به معرفی نرم‌افزارهای تولید و ویرایش عناصر چندرسانه‌ای اختصاص دارد. وقتی از محصولات چندرسانه‌ای صحبت می‌کنیم، منظور انواع فیلم، تصویر، متن، انیمیشن و دیگر محتواهای دیجیتالی است که با دستگاه دیتاپروژکتور و تخته‌های هوشمند نمایش داده می‌شوند. نویسنده‌های کتاب هوشمندسازی مدارس: از طراحی تا عملیات در قسمت‌های مختلف این اثر به نقش مهم تخته‌هوشمند اشاره می‌کنند. بر اساس توضیح نویسنده‌های کتاب، وقتی از تخته‌هوشمند صحبت می‌کنیم، منظور تخته‌ای است که به‌جای گچ و ماژیک وایت‌برد، معلم و دانش‌آموزان با قلم مخصوص روی آن می‌نویسند. این قلم، نقش واسط دیجیتال را میان تخته و رایانه ایفا می‌کند. نویسنده‌های کتاب پس از معرفی ویژگی‌های مختلف یک کلاس هوشمند، به روش‌هایی برای رتبه‌بندی این کلاس‌ها می‌پردازند. اطلاعات این کتاب به‌گونه‌ای مطرح شده که مدرسه‌سازان، کلاس‌های هوشمندی در سطح استانداردهای بین‌المللی احداث کنند.

کتاب هوشمندسازی مدارس: از طراحی تا عملیات را موسسه‌ی فرهنگی - هنری دیباگران تهران به چاپ رسانده است.

کتاب هوشمندسازی مدارس: از طراحی تا عملیات مناسب چه کسانی است؟

استادهای فناوری آموزشی، مسئولین تکنولوژیِ مدارس، مهندسان فناوری، دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشدِ حوزه‌های آموزشی و دیگر رشته‌های مرتبط با تعلیم‌و‌تربیت، مخاطبین اصلی کتاب هوشمندسازی مدارس به‌ حساب می‌آیند. ناگفته نماند مطالعه‌ی این کتاب برای علاقه‌مندان تولید محتوای الکترونیکی و طرفداران فناوری‌های جدید آموزشی نیز خالی از لطف نخواهد بود.

در بخشی از کتاب هوشمندسازی مدارس: از طراحی تا عملیات می‌خوانیم

کتابخانه‌ی الکترونیکی در کلیه‌ی مقاطع، اعم از ابتدایی، راهنمایی و متوسطه، عنصری اساسی در فرآیند آموزشی است؛ فرآیندی که اهدافش را از نهادهای آموزشی متعلق به آن اخذ می‌کند. از سوی دیگر، تغییر در برنامه‌های آموزشی، متأثر از تغییرات و تحولاتی است که در جامعه پدید می‌آید. به‌این‌ترتیب، کتابخانه‌ی الکترونیکی، انعکاس مستقیمی از برنامه‌های آموزشی و بازتاب غیرمستقیمی از تحولات اجتماعی است؛ بنابراین، نگرش به کتابخانه‌ی الکترونیکی، تلقی کتابداران از این‌گونه کتابخانه‌ها، رویکرد معلمان و مدیران مدارس نسبت به کتابخانه‌ی مدرسه و حتی نیازها و انتظارات دانش‌آموزان در ردیف کاربران نهایی خدمات این نوع کتابخانه‌ها، از دگرگونی فنی، اقتصادی و فرهنگی جامعه اثر می‌پذیرد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ی ناشر
مقدمه‌ی مو‌ٔلفان
فصل 1: مفاهیم و تعاریف نظری هوشمندسازی مدارس
فصل 2: ساختار هوشمندسازی مدارس
فصل 3: مراحل هوشمندسازی مدارس
فصل 4: ساختار اجرایی مدارس هوشمند
فصل 5: راهنمای فنی مدارس هوشمند
فصل 6: ارگونومی مدارس هوشمند
فصل 7: استانداردها و معیارهای کاربردی تولید محتوای الکترونیکی
فصل 8: عناصر، استانداردها و معرفی نرم‌افزارهای کاربردی در مدارس
فصل 9: جداول مربوط به معیارهای سطح‌بندی مدارس هوشمند
فهرست منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هوشمندسازی مدارس: از طراحی تا عملیات
نویسنده،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات219
زبانفارسی
شابک978-600-124-832-0
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک
۱۰۵۰۰۰ ۹۴,۵۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب هوشمندسازی مدارس: از طراحی تا عملیات

برای دریافت کتاب هوشمندسازی مدارس: از طراحی تا عملیات و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.