معرفی و دانلود کتاب روش صحیح مطالعه و یادگیری: برنامه ریزی درسی

عکس جلد کتاب روش صحیح مطالعه و یادگیری: برنامه ریزی درسی
قیمت:
39000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب روش صحیح مطالعه و یادگیری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روش صحیح مطالعه و یادگیری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب روش صحیح مطالعه و یادگیری: برنامه ریزی درسی

یادگیری را یاد بگیرید! زمانی که می‌خواهید یک کتاب درسی را مطالعه کنید، باید حجم زیادی از اطلاعات را به ذهن خود منتقل کنید؛ اما این امر چگونه ممکن می‌شود؟ محمدسعید سبحانی در کتاب روش صحیح مطالعه و یادگیری اصولی را به شما می‌آموزد که با به‌کاربستن آن‌ها می‌توانید برای درس خواندن بهتر برنامه‌ریزی کنید و بازدهی خود را به هنگام مطالعه افزایش دهید.

درباره کتاب روش صحیح مطالعه و یادگیری:

اگر از جمله افرادی هستید که هر هفته برای درس خواندن برنامه‌ریزی می‌کنید اما هیچ‌گاه نمی‌توانید طبق آن برنامه پیش بروید، باید به شما بگوییم در جای درستی قرار دارید. اگر نمی‌دانید برای بهتر شدن عملکردتان در کلاس درس و در امتحانات باید چه کاری انجام دهید، باید بگوییم مشکل از شما نیست. بلکه، شما تنها مهارت «برنامه‌ریزی» را نیاموخته‌اید.

محمدسعید سبهانی در کتابی که پیش‌روی شماست، نکات ثمربخشی را بیان کرده که از طریق آن‌ها می‌توانید مهارت مطالعه را یاد بگیرید و همچنین به روشی اصولی برنامه‌ریزی کنید نویسنده‌ی این اثر به بیان استراژی‌هایی پرداخته که اثربخشی‌ آن بارها و بارها پیش از این ثابت شده است. با استفاده از این استراتژی‌ها مطالب درسی را به شیوه‌ی موثرتری فرا خواهید گرفت و «فعالانه» درگیر آن‌ها خواهید شد.

پس از مطالعه‌ی این اثر، با فراموش کردن مطالب درسی، اضطراب تحمل‌ناپذیر امتحانات و احساس کم‌ارزشی و بی‌کفایتی ناشی از شکست در آزمون‌ها خداحافظی کنید. چرا که در کتاب روش صحیح مطالعه و یادگیری به‌شیوه‌ای تضمینی مراحل یادگیری را فرا خواهید گرفت. نگارنده‌ی این کتاب در ابتدا مختصری به مقوله‌‌ی «هوش و حافظه» می‌پردازد و پس از آن روش‌هایی منحصربه‌فرد را برای برنامه‌ریزی درسی به شما معرفی می‌کند.

خوب است اشاره کنیم در انتهای کتاب، روش‌هایی برای مطالعه‌ی مهم‌ترین درس‌هایی معرفی شده که اغلب دانش‌آموزان در یادگیری آن با مشکل مواجه هستند؛ درس‌هایی از جمله زیست، ریاضی و فیزیک و این امر کار را برای دانش‌آموزان سهل کرده است.

کتاب روش صحیح مطالعه و یادگیری مناسب چه کسانی است؟

اگر به عنوان یک دانش‌آموز و دانشجو قصد دارید اصول مطالعه‌ی صحیح را بیاموزید، از کتاب روش صحیح مطالعه و یادگیری غافل نشوید.

جملات برگزیده‌ی کتاب روش صحیح مطالعه و یادگیری:

- سعی نکنید که روش خود را در ریاضیات حفظ کنید. فرمول‌ها و روش‌های بسیار زیادی در ریاضیات وجود دارد. سعی کنید که بر روش‌های کلیدی مسلط شوید.
- باید سعی کنیم پس از مطالعه‌ی مطلب مورد نظر، خود را تقویت کرده، احساس رضایت‌مندی و خودارزشمندی نماییم.
- سعی کنیم تند خواندن را بیاموزیم و تمرین کنیم که تند بخوانیم. تندخوانی باعث صرفه‌جویی در وقت و تمرکز حواس می‌شود.
- پس از خواندن هر قسمت، سعى کنید مطالب مهم آن را به ‌یاد آورید و براى خود بازگو کنید.

در بخشی از کتاب روش صحیح مطالعه و یادگیری می‌خوانیم:

پس از آشنایی با روش پس ختام نکته دومی که در مطالعه خیلی مهم است و تحقیقات علمی بر آن تاکید دارد و نتایج علمی خوبی را به همراه داشته، نت‌برداری از مطالب است بین خط کشیدن زیر مطلب، هایلات کردن و.... نت‌برداری نشان داده که بهترین روش در تکرار مطالعه و یادگیری است و آن رمز ده بار یادگیری را عملاً برای شما مهیا می‌سازد. پس خلاصه‌نویسی با نت‌برداری‌های خود را با درخت حافظه انجام دهید. آیا شما با درخت حافظه آشنا هستید؟ تا به حال خلاصه‌نویسی‌های خود را با درخت حافظه انجام داده‌اید؟ یکی از مشکلاتی که بیشتر دانش‌آموزان و حتی دانشجویان دارند، شب امتحانی درس می‌خوانند و اشتیاقی به آماده کردن خلاصه و مطلب برای مرور شب امتحان ندارند. شاید اگر با درخت حافظه خلاصه‌نویسی کنید راحت‌تر بتوانید درس‌های خود را مرور کنید.

درخت حافظه، یکی از بهترین روش‌ها برای یادداشت برداری است که نام‌های دیگری هم دارد. «شبکه‌ مغزی»، «طرح سازمانی» و «نقشه ذهنی» یا مایند‌مپ (mind map) نام‌های دیگر درخت حافظه می‌باشد. طرح شبکه مغزی یا نقشه ‌ذهنی که برای اولین بار توسط «تونی بوزان» معرفی گردید از ساختاری شبیه شبکه‌های مغزی برخوردار بوده و در به خاطر‌سپاری مطالب کمک فراوانی می‌کند. بدیهی است این روش بیشتر برای مطالبی که قابل سازمان‌دهی می‌باشند مثل انواع آرایه‌های ادبی، صیغه‌های فعل، روش رفع ابهام و… کاربرد بسیار بالایی دارد. این درخت، ساختاری تصویرگونه و درختی دارد و برای ارتباط چند موضوع مرتبط باهم استفاده می‌شود.

می‌توان درخت حافظه را قوی‌ترین تکنیک‌های یادداشت‌برداری دانست که در حفظ مفاهیم و به یادآوری سریع و انتقال اطلاعات از حافظه کوتاه‌مدت به بلندمدت و حافظه کاری شما، بسیار کارآمد و مفید خواهد بود. می‌توان از این درخت برای تخلیه افکار نامنظم، تقویت حافظه، یادگیری تصویری مطالب، برنامه‌ریزی و تصویرسازی برنامه‌های کوتاه و حتی بلندمدت استفاده کرد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل اول: هوش چیست؟ (Intelligence)
فصل دوم: تحصیل چیست؟
فصل سوم: چگونه درس بخوانیم؟
فصل چهارم: بهترین روش حفظ کردن دروس
فصل پنجم: انتخاب روش مطالعه
فصل ششم: روش مطالعه دروس پایه
فصل هفتم: روش نوشتن برنامه درسی
فهرست منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب روش صحیح مطالعه و یادگیری: برنامه ریزی درسی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات آزمون یار پویا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات116
زبانفارسی
شابک978-622-6833-89-9
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک
39000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب روش صحیح مطالعه و یادگیری

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب روش صحیح مطالعه و یادگیری

برای دریافت کتاب روش صحیح مطالعه و یادگیری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.