معرفی و دانلود کتاب هیچ و پوچ

عکس جلد کتاب هیچ و پوچ
قیمت:
79900 تومان - 8.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هیچ و پوچ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هیچ و پوچ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هیچ و پوچ

وودی آلن در کتاب هیچ و پوچ زندگی‌نامه‌ی پرفرازونشیب خودش را با صداقت و صراحتی مثال‌زدنی روایت می‌کند. داستان کتاب ذیل یک پرونده‌ی جنایی توضیح داده می‌شود. نویسنده با شوخی‌های پی‌درپی و غیرمنتظره مخاطب خود را متعجب و وادار به خندیدن می‌کند. این کتاب در دسته‌ی کتاب‌های پرفروش انتشاراتی چون نیویورک تایمز، پابلیشرز ویکلی، لس آنجلس تایمز و... قرار دارد.

درباره‌ی کتاب هیچ و پوچ

وودی آلن (Woody Allen) در کتاب هیچ و پوچ (Apropos of Nothing) زندگی‌نامه‌ی خودش را به همراه خاطرات بی‌پرده‌ای که تجربه کرده است، به تصویر می‌کشد. او با توصیفات جزئی مخاطب را سرگرم می‌کند و با اشاره به نکاتی طنز، او را به خنده وا می‌دارد.

این کارگردان، نویسنده و بازیگر مشهور، نگاهی کلان و صریح به زندگی پر فرازونشیب خود دارد. وودی آلن روایت زندگی‌نامه‌اش را با دوران کودکی خود در بروکلین آغاز می‌کند. او از دوران نویسندگی‌ برای برنامه‌های مختلف «سید سزار» در اوایل ورودش به تلوزیون، فعالیتش در کنار بزرگان کمدی و از روزهای دشوار و پر افت‌وخیز شروع استندآپ کمدی وقتی کسی او را نمی‌شناخت می‌گوید. او برای خواننده بازگو می‌کند که چگونه کار در سینما را با حضور در کمدی‌های ضعیفی مثل «پول بگیر و فرار کن» آغاز کرد و پس از مدتی در سینما ماندگار شد؛ تا جایی که 60 سال از عمر خود را پای نویسندگی و کارگردانی برای سینما گذاشت و آثار کلاسیکی هم‌چون «آنی هال» را خلق کرد.

وودی در کتاب هیچ و پوچ درباره‌ی فیلم‌های «هانا و خواهرانش»، «نیمه شب در پاریس» و «منهتن»، کیفیت عشق و ازدواجش، دوست‌های صمیمی‌اش، نوازندگی جاز، کتاب‌ها، تماشای تئاتر، بحث سیاسی و نمایشنامه‌هایش گفت‌وگو می‌کند. او با قلم اعجاب‌انگیز و مهیج خود، درس‌هایی را که از اشتباهات، موفقیت‌ها و کسانی که دوستشان دارد آموخته بود، به خواننده یاد می‌دهد.

کتاب هیچ و پوچ به سبک سلف پرتره نوشته شده؛ آلن روایت داستان را در قالب یک پرونده‌ی جنایی پیش می‌برد.

جوایز و افتخارات کتاب هیچ و پوچ

  • کتاب پرفروش نیویورک تایمز
  • کتاب پرفروش لس‌آنجلس تایمز
  • کتاب پرفروش یو‌اس‌ای تودی (USA Today)
  • کتاب پرفروش پابلیشرز ویکلی (publisher's weekly)
  • و ...

نکوداشت‌های کتاب هیچ و پوچ

  • به نظر من، وودی آلن نابغه‌ای است که شایسته‌ی احترام است. (هوبوکوین)
  • یک شادی مطلق، خنده‌دار، دوست‌داشتنی، محبوب، درخشان و شعفناک. (نشنال ریویو)
  • زندگی‌نامه‌ای به همان اندازه شوخ و سرگرم‌کننده که از یکی از نویسنده-کارگردانان بزرگ سینما انتظار می‌رود. (آندره بازن)
  • یک کتاب فوق‌العاده و بسیار جذاب. شما احساس می‌کنید که با او در یک اتاق هستید. این یک کتاب عالی‌ست و دشوار است که پس از خواندن این اثر، با خودتان فکر کنید که این بشر در زندگی‌اش کاری را اشتباه انجام داده. (نیویورک تایمز)

کتاب هیچ و پوچ مناسب چه کسانی است؟

اگر علاقمند به خواندن زندگینامه‌ای با توصیفات دقیق از زندگی یک هنرمند بزرگ هستید که سرشار از لحظات کمدی و طنزآلود است، خواندن این کتاب را از دست ندهید.

با وودی آلن بیشتر آشنا شویم

وودی آلن در دسامبر 1935 در آمریکا متولد شد. خانواده‌ی او از مهاجران اتریش و روسیه بودند. او یهودی مذهب بود، با وجود این در دوران کودکی عموماً به زبان آلمانی صحبت می‌کرد. مادرش کتابدار و پدرش پیشخدمت بود. وودی آلن پس از جدایی پدر و مادرش از یکدیگر زندگی سختی را در کودکی سپری کرد. آلن به مدرسه‌ی ‌عبری رفت و از کالج بروکلین فارغ‌التحصیل شد. او برای مدتی در شغل‌های مختلفی از جمله‌ کافه‌داری و رانندگی اشتغال داشت. از پانزده‌سالگی به نوشتن کمدی برای یک روزنامه مشغول شد. در یکی از گزارش‌ها تخمین زده شده است که او تنها در یک سال بیست‌هزار جوک نوشته است.

وودی آلن از سال 1960 به مدت 9 سال کمدی اجرا می‌کرد؛ اما اولین ورود او به سینما که در 30 سالگی اتفاق افتاد، چندان موفقیت‌آمیز نبود. او با ساخت فیلم «پول را بردار و فرار کن» مسیر شهرتش را هموار کرد. او فیلم‌های بسیاری ساخته و با 24 بار نامزدی، چهار مجسمه‌‌ی اسکار را به خانه برده و در مجموع تاکنون 137 جایزه کسب کرده است. از میان کتاب‌های نوشته‌شده توسط وودی‌‌آلن می‌توان به کتاب‌های «بی بال و پر، مرگ در می‌زند، حالا بی حساب شدیم، دفاع از دیوانگی، بن‌بست نویسنده و عوارض جانبی» اشاره کرد. از آثار سینمایی او نیز می‌توان به «در خواب فرو رفته، عشق و مرگ، منهتن، روزگار رادیو، زنی دیگر، جنایت و جنحه، گلوله‌ها بر فراز برادوی، هری ساختارشکن، امتیاز نهایی» و ... را نام برد.

وودی آلن تا کنون چهار بار ازدواج کرده است؛ سه ازدواج اول او به طلاق منجر شده‌اند. او خودش را به عنوان یک «بی‌خدای مبارز فرویدی» وصف می‌کند.

در بخشی از کتاب هیچ و پوچ می‌خوانیم

در دفاع از مادرم باید بگویم که نتی چری زنی فوق‌العاده بود؛ باهوش، سختکوش و ازخودگذشته. او وفادار، دوست‌داشتنی و شایسته بود، اما بگذارید بگویم از نظر ظاهری چندان جذاب نبود. وقتی چند سال پیش گفتم که مادرم شبیه گروچو مارکس است، همه فکر می‌کردند دارم شوخی می‌کنم. او در سال‌های آخر زندگی‌اش از دمانس رنج می‌برد و در 96 سالگی فوت کرد. او که همیشه در حال هذیان گفتن بود، توانایی غر زدن‌هایش را حتی در طول این بیماری نیز از دست نداد. مادرم هنرمندانه این کار را انجام می‌داد. پدرم هم که در اواسط نودسالگی همچنان چابک و زرنگ بود، هیچ چیزی مانع خواب راحتش نمی‌شد. او اجازه نمی‌داد اضطراب یا نگرانی یا حتی فکری اضافی ساعت خواب و بیداری‌اش را خراب کند. پدر یک فلسفه داشت: «اگر سلامتی نداشته باشی، هیچ‌چیزی نداری». همین جمله خِردی عمیق‌تر از تمام پیچیدگی‌های اندیشۀ غرب را در خود جای داده است و مثل شیرینی شانسی خلاصه و مفید است. او سلامتی‌اش را حفظ کرد. او همیشه می‌گفت: «هیچ‌چیز مرا آزار نمی‌دهد». مادرم هم با صبوری در جواب او می‌گفت: «تو احمق‌تر از آن هستی که چیزی آزارت دهد!» مامان پنج خواهر داشت، یکی از یکی بدریخت‌تر و البته خودش بی‌ریخت‌ترین آن‌ها بود. بگذارید این‌طور بگویم: نظریۀ فروید دربارۀ عقدۀ اودیپ با این مضمون که ما مردها ناآگاه می‌خواهیم پدرانمان را بکشیم تا با مادرانمان ازدواج کنیم، در مورد مادر من با یک دیوار بتنی برخورد می‌کند.

ناراحت‌کننده است، اما باید بگویم با اینکه مادرم مسئول‌تر، فداکارتر، صادق‌تر و بالغ‌تر از پدر زن‌بازِ نه‌چندان اخلاق‌گرایم بود، باز هم پدرم را بیشتر دوست داشتم. هر فرد دیگری نیز جای من بود او را بیشتر دوست داشت. شاید به این دلیل که او مردی شیرین، گرم و بامحبت بود، اما مادرم به احساسات دیگران توجهی نشان نمی‌داد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هیچ و پوچ
نویسنده
مترجمفاطمه باغستانی، مریم حسین نژاد
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات368
زبانفارسی
شابک978-622-220-723-6
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه، کتاب‌های طنز
قیمت نسخه الکترونیک
79900 ت - 8.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هیچ و پوچ

Mona abad
۱۴۰۱/۱۱/۱۹
اگر یک فیلم بین هستید و به ساخت فیلم علاقه دارید از خواندن تجربیات آلن در فیلمهایش لذت خواهید برد که با زبانی طنز و جذاب بیان کرده است. مطالب اولیه این زندگی نامه: خانواده، کودکی و نوجوانی آلن بسیار خنده دار است. اما اتهامات وارد شده به وی جای تردید بر شخصیت او وارد می‌کند.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب هیچ و پوچ

برای دریافت کتاب هیچ و پوچ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.