معرفی و دانلود کتاب ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد

عکس جلد کتاب ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد

فرض کنید هیچ کم و کسری در زندگی ندارید. آخرین برنامه‌ی شما چه خواهد بود؟ احتمالا مرگ. پائولو کوئیلو در کتاب ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد، تصویری از زندگی دختری جوان را به تصویر می‌کشد که با وجود اینکه همه چیز در زندگی دارد، به این نتیجه می‌رسد که به آغوش مرگ و نیستی برود. این کتاب پرفروش تا حد زیادی، براساس تجربیات شخصی کوئیلو در ارتباط با بیمارستان‌های روانی به نگارش درآمده است.

درباره‌ی کتاب ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد

خوشبختی در دنیای امروز به چه معناست؟ احتمالا به این معنا که همه چیز سر جای خودش باشد؛ خانواده‌ی خوب و دوست‌داشتنی، جوانی، زیبایی، داشتن رابطه‌ای عاشقانه و شغلی مناسب، تمام چیزهایی هستند که بسیاری از ما، امروزه، به دنبال آن‌ها هستیم و برای دست یافتن به آن‌ها از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنیم.

ورونیکا دکلاوا، دختر 24 ساله‌ی اسلونیایی، همه‌ی آنچه را گفته شد در زندگی خود دارد؛ اما تصمیم ناگهانی او، به شدت همه را شوکه می‌کند؛ او تصمیم می‌گیرد زندگی خود را به پایان برساند. در کتاب ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد (Veronika Decides to Die)، شخصیت اصلی داستان همه‌ی معیارهای یک زندگی پر از خوشبختی را دارد؛ اما او مدام فقدان چیزی را در وجودش احساس می‌کند. ورونیکا، به این امید که از رنج این فقدان رها شود، با خوردن تعداد زیادی قرص خواب‌آور، دست به خودکشی می‌زند؛ اما پس از مدتی در بیمارستانی به هوش می‌آید. او متوجه می‌شود که مرگ از مواجهه با او گریخته است، ولی طولی نخواهد کشید که خود به سراغ ورونیکا بیاید. در بیمارستان، دکتر به ورونیکا می‌گوید که وی تا چند روز دیگر خواهد مرد و ورونیکا در برزخی میان مرگ و زندگی رها می‌شود؛ اما در این شرایط بغرنج است که یاد می‌گیرد چگونه باید زندگی کرد...

پائولو کوئیلو در این اثر، توجه ویژه‌ای به انسان‌هایی دارد که در عصر مدرن زندگی می‌کنند؛ انسان‌هایی که مدام در پی رسیدن به چیزهایی هستند که جامعه برای آن‌ها تجویز کرده است - پول، خوشبختی، خانواده‌ی شاد - اما کم کم می‌فهمند که پس از رسیدن به آن‌ها نیز، از شرایط خود خرسند نیستند. ورونیکا تازه در بیمارستان است که معنای زندگی خود را درمی‌یابد؛ یعنی زمانی که خارج از محدوده‌ها و چهارچوب‌های سفت و سخت جهان پیرامونش قرار دارد.

نکوداشت‌های کتاب ورونیکا تصمیم‌ می‌گیرد بمیرد

- کتابی بدیع، تاثیرگذار و زندگی‌بخش. (Sunday Mirror)
- نویسنده‌ی کتاب مشهور کیمیاگر، در دیگر رمان پرفروش خود، به سوالی اساسی پرداخته است: من اینجا چه کار دارم و چرا به زندگی ادامه می‌دهم؟ (گودریدز)

اقتباس سینمایی از کتاب ورونیکا تصمیم‌ می‌گیرد بمیرد

در سال 2009، فیلمی به همین نام توسط امیلی یانگ ساخته شده است.

کتاب ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای کسانی که به خواندن داستان و رمان به خصوص داستان‌های روان‌شناسانه و فلسفی علاقه دارند، جذاب خواهد بود.

با پائولو کوئیلو بیشتر آشنا شویم

پائولو کوئیلو (Paulo Coelho)، نویسنده‌ی معاصر برزیلی است که داستان‌های او در کشورهای مختلف از جمله ایران، از محبوبیت برخوردارند. او همچنین فعال اجتماعی است و در سال 2007، به عنوان سفیر صلح سازمان ملل انتخاب شد. همچنین او عضو آکادمی ادبیات برزیل است و بیش از 115 جایزه و افتخار ملی و بین‌المللی از جمله جایزه هانس کریستین اندرسن و نشان ملی کشورش را دریافت کرده است.

از آثار او می‌توان به «کیمیاگر، برنده تنهاست، شیطان و دوشیزه پریم، یازده دقیقه و دست‌نوشته‌های آکرا» اشاره کرد. رمان کیمیاگر کوئیلو پس از انتشار، به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان تبدیل شد.

در بخشی از کتاب ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد می‌خوانیم

آیا آن‌قدر زنده می‌ماند تا پایان آن موسیقی را که از میدان برمی‌خاست بشنود؟ حتماً خاطرۀ زیبایی از زندگی خواهد بود: اواخر بعداز‌ظهر، ترانه‌ای که رؤیاهای سرزمینی از آن سوی جهان را می‌سراید، اتاق گرم و دنج، مرد جوان خوش‌تیپ و سرحالی که از کنار پنجره‌اش می‌گذشت، تصمیم گرفته بود بایستد و همان‌طور که ایستاده بود، به او می‌نگریست. ورونیکا متوجه شد تأثیر قرص‌ها آغاز شده و آن مرد، آخرین فردی است که او را می‌بیند.

مرد جوان لبخند زد، ورونیکا نیز به او لبخند زد؛ دیگر چیزی برای از دست دادن نداشت. مرد جوان دست تکان داد؛ ورونیکا تصمیم گرفت وانمود کند به چیز دیگری نگاه می‌کند؛ مرد جوان با ناراحتی به راهش ادامه داد و از آنجا بسیار دور شد و برای همیشه، آن چهرۀ پشت پنجره را از یاد برد.

اما ورونیکا خوشحال بود که برای آخرین‌بار کسی به او توجه کرده است. به‌خاطر فقدان عشق، خودش را نمی‌کشت؛ همچنین به‌خاطر کمبود محبت از سوی خانواده‌اش یا مشکلات مالی یا بیماری غیرقابل درمان نیز خودش را نمی‌کشت.

ورونیکا تصمیم گرفته بود در آن بعدازظهر زیبا در لیوبلیانا بمیرد، با گروهی از نوازندگان بولیویایی در میدان، به همراه مرد جوانی که از کنار پنجره‌اش می‌گذشت و از آنچه هنوز چشم‌هایش می‌توانستند ببینند و گوش‌هایش می‌توانستند بشنوند، خوشحال بود؛ حتی به این دلیل شاد‌تر بود که دیگر مجبور نیست تا سی، چهل یا پنجاه سال دیگر به زندگی تکراری ادامه دهد؛ زیرا در این صورت، همۀ هویّت خود را از دست می‌داد و به تراژدی زندگی تبدیل می‌شد که در آن همه‌چیز خود را تکرار می‌کند و هر روز دقیقاً شبیه روز دیگر است.

فهرست مطالب کتاب

سخن مترجم
ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد
دربارۀ نویسنده
ادعای جامعۀ بین المللی برای کتاب «ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد»
آثار دیگر پائولوکوئیلو
دربارۀ کتاب
دربارۀ نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد
نویسنده
مترجمزهرا حسنی
ناشر چاپیانتشارات یوشیتا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات170
زبانفارسی
شابک978-622-7369-27-4
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد

Ehsan Ahady123
۱۴۰۱/۱۱/۱۱
با مطالعه این کتاب دو تجربه به بنده القا شد:
۱. سرگذشت و رونیکا روایتگر خیل عظیمی از افراد جامعه هست. ما در اطرافمان با خیل عظیمی از افراد روبرو هستیم که داستان و رونیکا روایتگر زندگی بیشتر این افراد هست که از یک سنی مشغول به کاری میشویم که تا اخری یا بیشتر عمر خود را صرف ان میکنیم یک زندگی، شغل،
ادمهای تکراری که همگی دست در دست هم زندگی را به مرور زمان به شدت کسل کننده میکند که در دراز مدت موجب افسردگی و حتی اقدام به خودکشی میشود ۲. زندگی ادوارد که متاسفانه در جامعه بسیار شاهد ان هستیم انتخاب اجباری از سوی والدین با عنوان ما صلاحتو میخوایم در انتخاب شغل، همسر، رشته تحصیلی و... والدین بدون در نظر گرفتن سلیقه فرزند در انتخابش او را در معرض انتخابی اجباری و تحمیلی قرار میدهند که در دراز مدت عواقب ناگواری در روحیه و سبک زندگی فرزندشان خواهد گذاشت.
زهرا پیرهادی
۱۴۰۲/۱۲/۱۸
کتاب خیلی خوبی بود و داستان جالبی داشت. درباره بیماری‌های مختلف روانی و دلایل احتمالیِ بوجود اومدنشون اطلاعات گرفتم و فهمیدم چقد رفتار خانواده میتونه تو زندگی و دیدگاه ادم‌ها به زندگی تاثیر بذاره. داستان بسیار گیرا بود برای من و به نظرم خیلی ارزش خوندن داره. تنها ایرادی که میتونم بگیرم ترجمه بود که اصلا روان نبود و سانسورهای زیاد و بی‌دلیل داشت و یجورایی به زیبایی داستان لطمه میزد. پیشنهاد میکنم برای خوندش ترجمه دیگه‌ای پیدا کنید یا اگر امکانش رو دارید به زبان انگلیسی بخونید.
مرضیه ربانی
۱۴۰۲/۲/۱۵
کتاب کیمیاگر این نویسنده را خوندم خیلی دوست داشتم‌ فکر میکردم بقیه کتابهایش نیز همینطوره ولی نبود. کتاب ورونیکا در مورد دختری که بدلیل اقدام به خودکشی به یه بیمارستان روانی میره و در اونجا با بیماران دیگه اشنا میشه و شرح زندگیشون داده میشه. اصلا دوست نداشتم تا نصفه بیشتر نخوندم همش در مورد بیماران روانی توضیح داده بود شرایط و حالاتشون و ذهن ادم آشفته میشد یه جور انرژی منفی تو کتاب بود.
jess passion
۱۴۰۱/۶/۱۰
کتاب‌هایی که شخصیت‌های اون با مرگ دست و پنجه نرم میکنند و دلایل تازه‌ای برای ارزشمندی زندگی پیدا میکنند، از نظر من جالب و آموزنده هستند و باعث میشن که مسیر زندگی خودمون رو از بالا نگاه کنیم و در موردش فکر کنیم.
elham shirazi
۱۴۰۱/۷/۲۴
داستان کتاب خوب بود ولی برای من جذب کننده نبود و یه مقدار خسته کننده بود. پایان کتاب کاملا پیش بینی میشد و از همون اول مشخص بود بنظرم. شخصیت پردازی‌ها خوب بود ولی بعضی جاها توضیحات اضافه‌ای درباره شخصیت‌های فرعی داشت
Asghar Chegeni
۱۴۰۱/۵/۳۱
این چند مین کتابی بود که از تجربه رویارویی با حقیقت مرگ و واکنش افراد در این مواجهه میخوندم
علیرغم بزرگی و توانایی نویسنده، بنظرم خیلی در تصویر سازی عبور از مرگ به زندگی موفق نبود
ماجده صادقی
۱۴۰۱/۱۲/۱۷
خیلی خوب و گیرا بود واقعا جالبه حتما بخونید
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد

برای دریافت کتاب ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.