معرفی و دانلود کتاب وصایای امام علی علیه السلام به جهان بشریت

عکس جلد کتاب وصایای امام علی علیه السلام به جهان بشریت
قیمت:
5000 تومان - 0.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب وصایای امام علی علیه السلام به جهان بشریت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب وصایای امام علی علیه السلام به جهان بشریت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب وصایای امام علی علیه السلام به جهان بشریت

کتاب وصایای امام علی علیه السلام به جهان بشریت تألیف محمدجواد مهری، برای پیروان مکتب علوی، دوستداران ولایت و امامت گردآوری شده و گزیده‌ای از خطبه‌ها، نامه‌ها و سخنان کوتاه علی ابن ابی طالب است.

نهج‌البلاغه در میان عالمان شیعه و اهل سنت جایگاهی ویژه دارد و اعجاب همگان را برانگیخته است تا جایی که آن را فروتر از کلام خالق و فراتر از کلام مخلوق دانسته‌اند و صاحب این کلمات را سرور سخنوران و پیشتاز رسا سخن‌گویان می‌دانند. نهج‌البلاغه دریایی بیکران، اقیانوسی پهناور، گنجینه‌ای پر گهر، باغی پر گل، آسمانی پر ستاره در جهت شرح توحید، نمایانگر حق بودن، تفسیر حقیقت، بیان عقائد، مبیّن اخلاق، هدایتگر به سوی عمل صالح و خلاصه تنها کتاب جامعی است که تمام اُدبای جهان را به خود متوجه ساخته است.

امروزه در شرایطی مشابه شرایط حکومت دوران امیرالمؤمنین (ع) به سر می‌بریم. پس روزگاری همچون دوران نهج‌البلاغه است. در این دوران می‌شود از دیدگاه دقیق و نافذ امام علی (ع) به واقعیت‌های جهان و جامعه نگاه کرد و بسیاری از حقایق را دید، شناخت و علاج دردها را پیدا کرد.

کتاب وصایای امام علی علیه السلام به جهان بشریت، علاوه بر دیدگاه قرآن و روایات درباره‌ی وصیت، به بررسی چهار وصیت علی ابن ابی‌طالب پیرامون مسائل مختلف پرداخته است.

در بخشی از این کتاب درباره‌ی معیارهای روابط اجتماعی می‌خوانیم:

یَا بُنَیَّ اجْعَلْ نَفْسَکَ مِیزَاناً فِیمَا بَیْنَکَ وَ بَیْنَ غَیْرِکَ فَأَحْبِبْ لِغَیْرِکَ مَا تُحِبُّ لِنَفْسِکَ وَ اکْرَهْ لَهُ مَا تَکْرَهُ لَهَا وَ لَا تَظْلِمْ کَمَا لَا تُحِبُّ أَنْ تُظْلَمَ وَ أَحْسِنْ کَمَا تُحِبُّ أَنْ یُحْسَنَ إِلَیْکَ وَ اسْتَقْبِحْ مِنْ نَفْسِکَ مَا تَسْتَقْبِحُهُ مِنْ غَیْرِکَ. وَ ارْضَ مِنَ النَّاسِ بِمَا تَرْضَاهُ لَهُمْ مِنْ نَفْسِکَ وَ لَا تَقُلْ مَا لَا تَعْلَمُ وَ إِنْ قَلَّ مَا تَعْلَمُ وَ لَا تَقُلْ مَا لَا تُحِبُّ أَنْ یُقَالَ لَکَ؛‌

ای پسرکِ من! میان خود و دیگران، خویشتن را میزان و وسیله سنجش قرار ده و بنابراین، هرچه را برای خود دوست داری و می‌پسندی، برای دیگران هم دوست بدار و بپسند و هرچه را برای خود دوست نداری و نمی‌پسندی، برای دیگران هم دوست مدار و نپسند، و به همانگونه که نمی‌خواهی به تو ظلم شود، به دیگران ظلم نکن، و همان‌طور که دوست داری به تو نیکی شود، به دیگران نیکی کن، و آنچه را در دیگران زشت می‌شماری برای خود نیز زشت شمار. و به همان مقدار چیزی از سوی خود که آن را برای مردم می‌پسندی، از سوی مردم درباره خود راضی باش هرچه را که نمی‌دانی مگو اگرچه چیزی را که می‌دانی اندک باشد، (باز هم مگو) و آنچه را که دوست نداری درباره‌ات بگویند، درباره دیگران مگوی.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
مدخل
وصایای امیرالمؤمنین (ع)
وصیّت اوّل امیرالمؤمنین علی (ع)
وصیّت دوم امیرالمؤمنین علی (ع)
وصیّت سوم امیرالمؤمنین علی (ع)
وصیّت چهارم امیرالمؤمنین علی (ع)

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب وصایای امام علی علیه السلام به جهان بشریت
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات مشرقین
سال انتشار۱۳۸۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات72
زبانفارسی
شابک978-964-5781-82-5
موضوع کتابکتاب‌های نهج البلاغه و ادعیه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب وصایای امام علی علیه السلام به جهان بشریت

محمد نورایی
۱۴۰۱/۷/۱۸
الحمدالله الذی جعلنا من المتسکین بولایه مولانا امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام
اونجایی ک میگه‌ای فرزندم حسی ب آدم دست میده که مولا علی داره با خواننده وصیت صحبت میکنه برای من امام علی مثل یک پدره و واقعا اشک سرازیر میشه بی اختیار
سیدجعفر حسینی
۱۴۰۱/۱/۳۱
مگه میشه کتابی به اسم مولا علی علیه السلام باشه و نخوند میشه سخنی از مولا علی علیه السلام باشه و فایده نداشته باشه هرجا اسمی از مولا بود حتما بخوانید و بفهمید و درک کنید
مسعود سعیدی
۱۴۰۲/۱۲/۱۶
اثار و بیانات امام علی علیه السلام فوق العادست. جوری که در گذشته نوشته شده و زمان حال و آینده را نیز در برمیگیرد. یعنی نهج البلاغه کتابی کامل برا تمام دوران و انسان سازی
علیرضا موسوی
۱۴۰۱/۷/۴
قطعا خارج از هرگونه دید دینی و معنوی به این کتاب اموزه‌هایی این چنین از چنین انسان‌های بزرگی واقعا تاثیرگزار و عالی هست در زندگی هرکس.
Narges Ganjloo
۱۴۰۰/۶/۲
روشن کننده راه! اینطور نیست که با یک دور خواندن بتوان به آموزه هایش عمل کرد. تمرین و صبر و تلاش می‌طلبد. مجموعه خوبی است.
🌠
فاطمه فاطمه
۱۳۹۸/۱۲/۲۴
درس‌های انسانیت و زندگی سالم به همین سادگی و راحتی برای همه به میراث گذاشته شده. کافی است اهل مطالعه و آگاهی و جویای حق و حقیقت باشیم.
mohammad heydarpanah
۱۴۰۲/۷/۲۵
هفتاد صفحه اس
هفتاد کتاب مدیریت موفقیت احترام و دوستیابی ازش در میاد
منصور جاودان مهر
۱۴۰۰/۱۰/۱۹
مرسی خوب بود.. باعث میشه از راهکارهای وصیتی ایشون استفاده کنیم
حجت محمدنژاد
۱۴۰۱/۹/۲۲
ترجمه بسیار ضعیف است و دریافتن بسیار دشوار.
مسعود محمدی
۱۴۰۱/۴/۲۱
اموزنده بود دید انسان رو به این جهان و اخرت باز میکنه
حوری حاجی علیانی
۱۴۰۰/۵/۲۷
حقیقت محض.
ممنون از نویسنده
مسعود رفیعی
۱۳۹۹/۱/۱۴
عالی بود ادم از خوندن این احادیث و روایات لذت میبره ممنون
Rasool Rezai
۱۴۰۰/۷/۱۶
عالی بود
پیشنهاد میشه مطالعه نمایید
مرتضی امیدی
۱۴۰۰/۵/۲۴
لذت بردم ممنونم از کتابراه
محمد علیزاده
۱۴۰۰/۱/۱
واقعا عالی بود.
سپاسگزارم
مشاهده همه نظرات 20

راهنمای مطالعه کتاب وصایای امام علی علیه السلام به جهان بشریت

برای دریافت کتاب وصایای امام علی علیه السلام به جهان بشریت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.