معرفی و دانلود کتاب ویترای از صفر تا صد

عکس جلد کتاب ویترای از صفر تا صد
قیمت:
۷۱,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ویترای از صفر تا صد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ویترای از صفر تا صد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ویترای از صفر تا صد

کتاب ویترای از صفر تا صد، نوشته‌ی مهسا میرزایی راهنمایی جامع برای آموزش هنر ویترای یا همان نقاشی روی شیشه است. شما با استفاده از آموزش‌ها و تمرین‌های این کتاب می‌توانید در زمینه‌ی نقاشی روی شیشه به استادی برسید و هنر خود را شکوفا کنید. ویترای هنری خیره‌کننده و بسیار جذاب است که امروزه طرفداران زیادی در دنیا پیدا کرده و هنرمندان بزرگی در این سبک فعالیت می‌کنند.

درباره‌ی کتاب ویترای از صفر تا صد

ویترای یا شیشه‌رنگی هنری است که قدمت آن به قرن‌های گذشته می‌رسد. در کتاب ویترای از صفر تا صد اثر مهسا میرزایی انواع این رشته و مفاهیم و کلیات این هنر توضیح داده می‌شود و سپس نویسنده تکنیک‌های مرسوم آن را بیان می‌کند و درنهایت به بخش‌های مختلف هنر شیشه‌نگاری می‌پردازد. از هنر ویترای آثاری زیادی برجای‌مانده است؛ در موزه‌ها، کلیساها و اماکن قدیمی با شیشه‌هایی روبه‌رو می‌شویم که از نقش و نگارهای خاصی برخوردارند یا اینکه شیشه‌های رنگی به شکلی هنرمندانه در طراحی سطح به‌کاربرده شده‌اند. در آثار تاریخی ایران نیز خصوصاً از دوران اسلامی به بعد هنر ویترای در بسیاری از سازه‌های انسانی دیده می‌شود. گفتنی است ویترای امروزه از سطح فراتر رفته و هنرمندان مدرن به دنبال خلق این هنر در فضا و به‌صورت سه‌بعدی هستند.

کتاب ویترای از صفر تا صد،‌ این هنر را به دو قسمت تقسیم می‌کند؛ دورگیری و رنگ‌آمیزی که هر دوی آن‌ها نیازمند تبحر خاصی هستند و در این کتاب به‌طور مفصل به هر یک پرداخته می‌شود. با استفاده از این دو بخش قادر خواهید بود انواع و اقسام طرح‌ها را خلق کنید و حتی طرحی انتزاعی بکشید. هنر ویترای از ابتدا با مقاصد خاصی همراه بوده است. نکته‏‌ی جالب‌توجه این است که ویترای فقط جنبه‏‌ی دکوراتیو نداشته است. بیشتر آثاری که از این هنر باقی‌مانده‌اند، به دلایل مذهبی ساخته‌شده‌اند؛ مانند ویترای موجود در کلیساها؛ بسیاری از نقوش ترسیم‌شده در شیشه‌های کلیساها برگرفته از روایات کتاب عهد عتیق یا جدید هستند. برخی دیگر از نقوش آثار برجای‌مانده از دوران گذشته نمایه‏‌هایی از علوم و فنون را داشته‏‌اند. در مساجد از شیشه‏‌رنگی برای انعکاس نور و ایجاد فضای روحانی استفاده می‏‌شده است و در بسیاری از خانه‏‌ها و اماکن قدیمی ایران که بر اساس سبک‏‌های معماری ساخته می‏‌شدند ویترای به کار رفته است.

کتاب ویترای از صفر تا صد اثر مهسا میرزایی در ادامه به توضیح برخی تکنیک‌‏های کاربردی در این رشته می‏‌پردازد که می‌توان از تکنیک خیس روی خشک، تکنیک ابروباد و تکنیک سایه‌روشن نام برد. هریک از این تکنیک‌ها بر اساس جنس شیشه و ترکیبات رنگ در نظر گرفته می‏‌شود و برای استفاده از آن‏‌ها باید با خواص مواد مورداستفاده نیز آشنایی داشته باشید؛ برای مثال استفاده از برخی تکنیک‏‌ها فقط روی شیشه‏‌ای با ترکیبی خاص از اکسید فلزات ممکن است؛ یا ویترای روی آینه نیز از قواعد خاصی تبعیت می‌کند و نیاز به تبحر و ظرافت دارد.

همان‌طور که در چند سطر بالاتر توضیح داده شد هنر ویترای امروزه به شکل‏‌های گوناگونی شناخته می‏‌شود و هنرمندان جدید با استفاده از نوآوری‏‌ها در مواد و ابزارها سعی در نشان دادن جلوه‏‌های جدیدی از این هنر دارند. کتاب ویترای از صفر تا صد آنچه را شما برای شروع این هنر نیاز دارید،‌ در اختیارتان می‏‌گذارد و با توجه به اینکه این هنر از منابع زیادی برخوردار نیست، اطلاعات جامعی از آن را ارائه می‌دهد.

کتاب ویترای از صفر تا صد نوشته‏‌ی مهسا میرزایی توسط انتشارات چاپ و نشر بازرگانی به چاپ رسیده و در اختیار علاقه‏‌مندان قرار گرفته است.

کتاب ویترای از صفر تا صد مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی این کتاب به‌تمامی علاقه‏‌مندان هنر به‌خصوص نقاشی روی شیشه توصیه می‌‏شود.

در بخشی از کتاب ویترای از صفر تا صد می‌خوانیم

1 - پاکسازی

قبل از شروع کار باید میز کار تمیز شود و عاری از هر گرد و غبار (پرز) باشد چون که بعد از رنگ شدن کار مورد نظر با حرکت دست گرد و غبار‌ها (پرز) جابجا می‌شوند و روی کار شما می‌نشینند.

قبل از شروع کار باید از تمیز بودن سطح کار اطمینان حاصل کنید. بسیار مهم اسم که سطح کار از هرگونه آلودگی و چربی پاک شود. برای این کار می‌توانید ظروف را ابتدا با مایع ظرفشویی به خوبی شسته و خشک کنید، اما بهترین و آسانترین راه الکل است. با یک پنبه الکلی سطوح را پاک کنید. الکل هم به خوبی چربی‌ها و آلودگی‌ها را از بین می‌برد و هم به سرعت تبخیر شده و نیاز به خشک کردن دقیق ظروف نیست.

2 - تعیین محدده کار (برای ظروف سرو غذا)

برای ظروف غیر‌دکوراتیو، که می‌خواهید داخل آن‌ها مواد خوراکی سرو کنید، سطوح رنگ شده به هیچ وجه نباید با دهان یا مواد خوراکی در تماس باشد. به عنوان مثال: اگر روی ماگ، لیوان یا جام نقاشی می‌کشید، نقاشی باید بیرون جام و با فاصله از لبه‌ها (که دهان و لب با آن قسمت در تماس است کار شود) همچنین برای بشقاب و دیس‌های سرو شیرینی یا میوه، طرح باید از قسمت زیرین ظروف کار شود.

3 - تسریع زمان خشک شدن

رنگ‌های ویترای معمولا بعد از گذشت 1 ساعت به صورت سطحی خشک شده و بعد از 24 ساعت کاملا خشک می‌شود. هنگام خشک شدن ظروف را حتما در محیط خشک و بدون گرد و غبار قرار دهید. برای سرعت بخشیدن به پروسه خشک شدن، می‌توانید از سشوار استفاده کنید.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
1- ویترای چیست
2- کاربرد ویترای در چه جاهایی است
3- وسایل موردنیاز
4- نکات مهم کاربردی
5- مراحل کلی نقاشی ویترای
6- طریقه درست کردن قیف
7- توضیحی درباره‌ی دورگیری
8- خمیر ویترای چیست؟
9- طرح‌انداختن روی شیشه و پلکسی، چوب، سفال، چرم و ...
10- نکته‌های مهم آموزشی (فوت کوزه‌گری)
11- برای رنگ گذاشتن
12- برای کار با اکلیل روی کار
13- تکنیک خیس روی خیس
14- تکنیک ابر وباد
15- تکنیک سایه‌روشن (گل)
16- تکنیک خیس روی خشک
17- ضخامت رنگ
18- سایه روشن با مدیوم و رنگ
19- سایه روشن (تیره روشن با یک رنگ)
20- نگهداری و شست‌وشوی ظروف ویترای
21- ویترای روی آینه
22- آموزش ورق طلا پشت ظروف کاربردی
23- مراحل درست‌کردن ساعت دیواری
24- مراحل درست‌کردن جعبه جواهرات
25- مراحل درست‌کردن جاکلیدی (پلکسی یا شیشه)
26- مراحل درست‌کردن دیوارکوب (بشقاب سفالی)
نکات مهم آموزشی (فوت کوزه‌گری)

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ویترای از صفر تا صد
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات46
زبانفارسی
شابک978-964-468-973-4
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نقاشی، کتاب‌های هنری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ویترای از صفر تا صد

امیری
۱۴۰۲/۸/۲۵
به نظرم خیلی خوب توضیح داده شده اما باید مراحل رو با تصاویر توضیح میدادن
شاید کسی بخواد از صفر شروع کنه اما بدون تصاویری از مراحل آماده کردن اون طرح نمیتونه شروع کنه چون اول باره که با اصطلاح‌ها و لوازم آشنا میشه، نویسنده فقط به چندتا عکس اونم کامل شده‌ی طرح مورد نظر بسنده کردن.
یک نمونه مثال:
قسمت مربوط به دیوارکوب رو فقط توضیح دادن و آخرش یه دیوارکوب کامل بدون تصویری از طی مراحل آماده سازی دیوارکوب گذاشتن که‌ به‌ نظرم این یه نقص برای این کتاب حساب میشه
اگه کتاب به روز بشه و همزمان با توضیحات، تصویر مرحله به مرحله از کارها هم گذاشته بشه یه کتاب عالی میشه
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب ویترای از صفر تا صد

برای دریافت کتاب ویترای از صفر تا صد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.