معرفی و دانلود کتاب پاداش: منطق پنهانی که انگیزه‌های ما را شکل می‌دهد

عکس جلد کتاب پاداش: منطق پنهانی که انگیزه‌های ما را شکل می‌دهد
قیمت:
۳۰۰۰۰ 15000 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پاداش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پاداش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پاداش: منطق پنهانی که انگیزه‌های ما را شکل می‌دهد

دن آریلی، نویسنده پرفروش، بینش‌های جدیدی را در مورد مفهوم انگیزش آشکار می‌کند که نشان می‌دهد موضوع از تصور ما خیلی پیچیده‌تر است! کتاب پاداش، یکی از بهترین آثاری است که می‌توانید برای شناسایی عوامل موثر بر ایجاد انگیزه پیدا کنید و مطالعه آن به نقطه‌ی عطفی در کسب‌وکار شما تبدیل می‌شود. این کتاب جلد اول از مجموعه هوشِ کسب و کار به شمار می‌آید.

درباره کتاب پاداش

آیا تا به حال مجبور شده‌اید یک عمل تکراری را به روشی جدید انجام دهید؟ در این موقعیت احساس می‌کنیم همه نیروهای موجود در دنیا، دست به دست هم داده‌اند تا کار را برای ما دشوار کنند. بارها و بارها متوجه می‌شویم به الگوی سابق برگشته‌ایم و روش قدیمی را تکرار می‌کنیم. برای مثلا اگر تا امروز به شکلی خاص بافتنی می‌کردید، برای آغاز روشی جدید به تمام هوشیاری خود نیاز دارید تا به وضعیت سابق برنگردید. احتمالا در این شرایط به اطرافیان خود می‌گویید: «چقدر سخت! شرطی شده بودم که این کار را با فلان روش انجام دهم!» اما چرا تغییر راه و روش انجام یک کار، تا این حد سخت و طاقت‌فرساست؟ دن آریلی در کتاب پاداش پاسخی علمی را به زبانی ساده شرح می‌دهد.

چیزی که امروز به آن «شرطی شدن» می‌گوییم، اولین بار توسط مکتب رفتارگرایی مطرح شد. اسکینر، پاولف و واتسون روان‌شناسان پیشگام این مکتب از محققان خواستند به جای تمرکز بر عوامل غیرقابل مشاهده مانند ناخودآگاه، به رفتارهای افراد توجه کنند. به نظر آن‌ها رفتار موضوع اصلی روانشناسی و تنها عامل موثر بر تغییر انسان است لذا دلیل دگرگونی افراد و تصمیم‌هایشان را باید در محرک‌های بیرونی که توسط دیگر اشخاص، طبیعت یا حیوانات اعمال می‌شود جستجو کرد. تکرار یک محرک که هربار به نتیجه مشابهی منجر می‌شود (برای مثال مشاهده روشن شدن هوا قبل از شنیدن صدای رعد) ما را «شرطی» می‌کند. زمانی که ما برای وقوع رعد لحظه‌شماری می‌کنیم، منتظر دیدن نوری بزرگ هستیم و همین انتظار و شرطی‌سازی در روابط بین افراد نیز اتفاق می‌افتد.

تنبیه و پاداش دو عامل قوی برای شکل‌دهی به رفتار افراد هستند. هدف از تنبیه کاهش یک رفتار نامطلوب و هدف از پاداش افزایش تعداد دفعات رفتار مطلوب است. این دو روش شرطی‌سازی بیشتر از چیزی که تصور کنید در تمام ابعاد زندگی ما رسوخ کرده‌اند. زمانی که کودک بودیم می‌دانستیم برداشتن میوه اضافه در مهمانی احتمالا به چشم‌غره والدین ختم می‌شود و در دانشگاه یاد گرفتیم پوشیدن لباس‌هایی خلاف قوانین یعنی شنیدن تذکرهای ناخوشایند. متاسفانه مثال‌هایی که از تنبیه به یاد می‌آوریم بسیار بیشتر از پاداش هستند و این موضوع دلیل شکست پروژه‌ها، دوره‌های آموزشی و تصمیمات تجاری بسیاری در سراسر دنیا بوده است. دن آریلی با مشاهده جهانی بودن این پدیده کتاب پاداش را تالیف کرد تا مفهوم انگیزه را با نگاهی علمی و کاربردی بررسی کرده و روش درست هدایت کارکنان را به رهبران و کارفرماهای مختلف آموزش دهد.

به نظر آریلی اصلی‌ترین دلیل نادیده گرفتن نقش مهم پاداش در هدایت و شکل‌دهی به رفتار افراد، ناآگاهی از سودبخشی طولانی مدت آن است. حتی اگر یک مسئول تصمیم بگیرد با ارائه پاداش به نیروهای خود انگیزه دهد معمولا در انتخاب روش درست گیج می‌شود و به این ترتیب راه سنتی هدیه مالی را انتخاب می‌کند که از دیدگاه نویسنده کتاب پاداش، بدترین نوع انگیزه بخشی است! پس اگر در موقعیت تصمیم گیری یک شرکت یا اداره قرار دارید و با وجود تلاش‌های فراوان و هدیه‌های مالی همچنان تغییری در عملکرد کارمندان مشاهده نمی‌کنید، خواندن این کتاب برای شما از نان شب هم واجب‌تر است!

کتاب پاداش مناسب چه کسانی است؟

این کتاب برای تمامی مدیران و کارکنان سازمان‌ها که قصد دارند انگیزه خود و اطرافیان را افزایش دهند مناسب و مفید است.

در بخشی از کتاب پاداش می‌خوانیم

چه ساخته‌ای می‌تواند بیش از خانه سفارشی و شخصی باشد؟ دقت و توجهی که ما در طراحی محیط زندگی‌مان به خرج می‌دهیم خانه را به نمونه‌ای برجسته از قدرت انگیزاننده ساختن تبدیل می‌کند. زمانی که در دانشگاه ام. آی. تی واقع در کمبریج ماساچوست کار می‌کردم، من و همسرم، سومی، خانه‌ای نزدیک دانشگاه داشتیم. ما عاشق آن خانه بودیم و برای سفارشی‌کردن آن متحمل مخارج و زحمت‌های بسیاری شدیم. اتاق‌ها را نونوار کردیم، دیوارها را برداشتیم و پنجره‌ها را بزرگ کردیم. زمانی که کارمان تمام شد، خودمان از آن فضای باز و دل‌نشینی که درست کرده بودیم شگفت‌زده شدیم.

چند سال بعد که به دانشگاه دوک در دورهام، کارولینای شمالی، نقل‌مکان کردیم، باید آن خانه کمبریج را می‌فروختیم. خانه مدت زیادی بود که فروش نمی‌رفت. بعد از چند ماه، مشاور املاکمان به ما گفت که بیشتر افراد دوست ندارند در فضای بازی که ما ایجاد کرده‌ایم زندگی کنند و به ما پیشنهاد داد که چند تا از دیوارها را دوباره برپا کنیم تا فضا بسته‌تر و چندبخش‌تر شود. شک نداشتیم که او اشتباه می‌کند. کدام آدم عاقلی از فضای باز خانه ما خوشش نمی‌آمد؟ چه کسی می‌توانست از احساس خوبی که با دیدن بازی‌کردن بچه‌ها در قسمت دیگر خانه نصیب انسان می‌شد بگذرد؟ این بود که تا مدتی در مقابل این پیشنهاد مقاومت کردیم.

اما عاقبت تصمیم گرفتیم تا توصیه او را قبول کنیم. و همین که ما چند دیوار اضافه و اتاق‌ها را جدا کردیم، یک خریدار آن را پسندید و خرید. درس این اتفاق: من و سومی، درست مانند سازندگان اریگامی، دچار نوعی سوگیری خودمحورانه بودیم. سلیقه ما تا حد زیادی محدود به خودمان است و تعداد کمی سلیقه مشابه ما دارند، اما درک و قبول این موضوع برای ما دشوار بود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه مترجم
قدردانی
مقدمه
از تراژدی تا معنا و انگیزه
معادله انگیزه
تماسی به‌سوی تراژدی
درد و معنا
[1] چطور انگیزه را نابود کنیم (کار به‌مثابه فیلم زندان)
خردکردن انگیزه
کار برای چیست؟
چطور به خودتان انگیزه دهید
[2] لذتِ (حتی فکرکردن به) ساختن یک چیز
ساخته زیبای من
مصرف‌کننده سازنده
خانه، خانه عزیز
بچه‌ها و ایده‌ها
اهمیت هویت
[3] پول مریخی، پیتزای ونوسی و تحسین عطاردی
مقررات عقلایی
آزمایشی در اینتل
واقعاً چه چیز ما را برمی‌انگیزاند؟
هِی، آقای رئیس، پس پاداش خودت چی؟
نادیده‌گرفتن انگیزه باطنی
بیا و به مامان پول نده
قدرت روابط
لذت روابط بلندمدت
از مارکس تا اسمیت و...
ارزش حسن نیت
بیایید اول همه وکلا را بکشیم
پروبال‌دادن به حسن نیت
[4] در باب مرگ، روابط و معنا
جاودانگی نمادین و نیاز به معنا
وصیت نائومی
اشتیاق عجیب ما به پس از مرگ
[سخن آخر] پاسخ به مسئله بنیادین
پی‌نوشت‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پاداش: منطق پنهانی که انگیزه‌های ما را شکل می‌دهد
نویسنده
مترجمسید امیرحسین میرابوطالبی
ناشر چاپیانتشارات ترجمان علوم انسانی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات120
زبانفارسی
شابک978-600-8091-22-6
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
۳۰۰۰۰ 15000 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پاداش

vahid zakouri
۱۴۰۱/۸/۱۰
برای مدیران حوزه‌های مختلف جالب است حتما بخوانید
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب پاداش

برای دریافت کتاب پاداش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.