معرفی و دانلود کتاب صوتی پاداش: منطق پنهانی که انگیزه‌های ما را شکل می‌دهد

عکس جلد کتاب صوتی پاداش: منطق پنهانی که انگیزه‌های ما را شکل می‌دهد
قیمت:
۳۴۰۰۰ 17000 تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پاداش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پاداش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی پاداش: منطق پنهانی که انگیزه‌های ما را شکل می‌دهد

چه عواملی باعث می‌شود تا انگیزه بیشتری برای حضور در محل کار و انجام وظایف‌تان داشته باشید؟ دن آریلی در کتاب صوتی پاداش، براساس علم روانشناسی مفهوم پیچیده انگیزه را به شما توضیح می‌دهد و از نقش پررنگ آن در سازمان‌های کوچک و بزرگ و زندگی روزمره سخن می‌گوید. این کتاب جلد اول از مجموعه هوشِ کسب و کار به شمار می‌آید.

درباره کتاب صوتی پاداش

دن آریلی به عنوان نویسنده‌ای پرفروش به مسئله‌ای مهم و پرچالش پرداخته و در کتاب پاداش (Payoff) به پرسش‌هایی اساسی پاسخ داده است: اینکه داشتن انگیزه به چه معناست؟ چگونه انسان‌ها در ارتباطات هر روزه خود، در درون دیگران انگیزه ایجاد می‌کنند و بالعکس چگونه تحت تاثیر قرار می‌گیرند؟ این موضوع چقدر در دنیای کسب‌وکارها اهمیت دارد؟

همانطور که می‌دانید همه‌ی انسان‌ها هر روز سخت کار می‌کنند تا علاوه‌بر کسب درآمد، معنایی برای زندگی خود و دیگران ایجاد نمایند. همه‌ی ما در مراودات کاری و شخصی‌مان، به صورت ارادی یا غیرارادی انگیزه‌هایی در درون افراد ایجاد می‌کنیم تا برای مثال کاری را برایمان انجام دهند. برای مثال به همکار خود بگویید که شب گذشته نتوانستید خواب کافی داشته باشید و سردرد امان‌تان را بریده، به همین خاطر از او درخواست می‌کنید که اگر امکانش هست بخشی از کار شما را انجام دهد و کمک حالتان باشد.

شبیه به این مثال کوچک و ساده، بارها در زندگی‌مان رخ می‌دهد. درواقع به نوعی ما با محرک‌های بیرونی و پاداش‌های ریز و درشت دیگران را ترغیب می‌کنیم تا فلان کار را انجام دهند. حال این موضوع را در ابعاد بزرگ‌تر و پیچیده‌تر در نظر بگیرید؛ روابطی که میان کارکنان و مدیران یک سازمان وجود دارد و هر فردی در جایگاه خود تلاش می‌کند تا به دیگران انگیزه بدهد و از طرف مقابل خود نیز چنین احساسی را دریافت کند.

می‌توان گفت انگیزه‌های پنهانی وجود دارد که به راحتی نمی‌توان آن‌ها را تشخیص داد و به آسانی آن را در ذهن افراد ایجاد کرد. به همین علت نویسنده در کتاب پاداش، براساس پژوهش‌های علمی خود تلاش کرده تا ماهیت این مفهوم را بررسی کند و نشان دهد که نقش آن در زندگی شخصی و اجتماعی‌مان به چه صورت است.

کتاب صوتی پاداش به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

این کتاب برای تمامی مدیران و کارکنان سازمان‌ها که به نوعی به دنبال انگیزه در کارشان هستند و می‌خواهند با این مفهوم و کارکردهای آن بیشتر آشنا شوند، مناسب و مفید است.

دن آریلی را بیشتر بشناسیم

دن آریلی (Dan Ariely) استاد روانشناسی و اقتصاد رفتاری در دانشگاه دوک ایالت کارولینای شمالی است که تاکنون چندین کتاب پرفروش نوشته و یکی از اعضای مؤسس مرکز بینایی پیشرفته است.

در بخشی از کتاب صوتی پاداش می‌شنویم

در شرایطی که لازم است در گام اول عوامل آسیب‌زننده به انگیزه را کاهش دهیم، دقت به جنبه مثبت انگیزه و روش‌های افزایش آن گام بعدی‌مان خواهد بود. با شناخت ساختار انگیزه می‌توانیم محیط کار و شخصی زندگی‌مان را به نحوی شکل دهیم که ما را کاراتر، راضی‌تر و شادتر کند.

اما چطور می‌توانیم انگیزه را افزایش دهیم؟ برای پاسخ به این سوال بیایید به ساختن چیزی فکر کنیم. این بار نه یک نرم‌افزار یا بیومیکر بلکه به ساختن مبلمان ایکیا. ایکیا ایده هوشمندانه‌ای را به کار می‌گیرد. این شرکت جعبه‌هایی از قطعات مبلمان خانه را بیونیکل مانند به مشتری می‌دهد و وظیفه سرهم کردن آن را به او می‌سپارد. برای این کار هم راهنمایی در اختیار مشتری قرار می‌گیرد که اصلا نمی‌توان از آن سردرآورد.

زمانیکه مبلمان ایکیا را در نمایشگاه‌هایش می‌بینیم، جذب طراحی تمیز و ساده‌اش می‌شویم. اما مدت‌ها پیش بود که فهمیدم سرهم کردن مبلمان ایکیا در مورد خود من، یک کمد کشویی برای اسباب‌بازی بچه‌هایم، نیازمند تلاش و زمان بسیار است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه کتاب
31 دقیقه
مقدمه
2 دقیقه
متن روی جلد
42 دقیقه
فصل یک: چطور انگیزه را نابود کنیم؟
32 دقیقه
فصل دوم: لذت حتی فکر کردن به ساختن یک چیز
64 دقیقه
فصل سوم: پول مریخی، پیتزای ونوسی و تحسین عطاردی
20 دقیقه
فصل چهارم: در باب مرگ، روابط و معنا
12 دقیقه
سخن آخر
2 دقیقه
معرفی عوامل تولید

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی پاداش: منطق پنهانی که انگیزه‌های ما را شکل می‌دهد
نویسنده
مترجمسید امیرحسین میرابوطالبی
راویپیمان قریب پناه
ناشر چاپیانتشارات ترجمان علوم انسانی
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۲۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه صوتی
۳۴۰۰۰ 17000 ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی پاداش

مجتبی م
۱۴۰۲/۱۲/۵
یک کتاب پژوهشی درباره انگیزه دادن بواسطه پاداشهای مختلف و اینکه پاداش مناسب دادن، از کنترل کردن نتایج بهتری دارد.
به نظرم کتاب خوبیه اما میتونست کامل تر باشه و حتی اثرات تربیتی را هم ذکر کنه. مثلا درباره انگیزه دادن به فرزندان و پاداشهای متناسب با آن برای تربیت بهتر فرزندان و رشد شخصیت و آن‌ها با
استعدادهای اینحال به داشتن روابط خوب با دیگران در بلندمدت که نتایجی مثل پاداش دادن را دارد اشاره داشته است.
ضمنا درباره مسئله پاداش به انواع مختلف پاداشها اشاره کرده که هر کدام، طی زمان نتایج مختلفی میتواند داشته باشه و اینکه پاداش سوگیرانه را مورد بررسی قرار داده که بسیار موضوع مهمیه.
امیرحسین جعفری
۱۴۰۲/۱۲/۱۸
سلام و درود خدمت هرکس این کامنت رو میخونه دوستان عزیزم من ازین کتاب فوق العاده معنی انگیزه واقعی رو فهمیدم این کتاب خیلی درک بالایی میخواد و این که هیچ تعریفی برای انگیزه وجود نداره هیچ راهی برای تقویت انگیزه وجود نداره قشنگ‌ترین درکی که از این کتاب به ارث بردم این بود که انگیزه همون درد هست
شهناز زمانی
۱۴۰۲/۱/۲۱
چقدر عالی پاداش معنوی رو با پاداش مادی مقایسه کرده بود، کاش مدیران مشاغل این کتاب رو گوش میکردند، خود من به شخصه لذت بردم و نکاتی رو حتما رعایت میکنم
Amir Malekniazi
۱۴۰۲/۲/۸
بی نظیر هست و باید خوانده شود. برای مدیران، کارافرینان و حتی والدین مفید است. به نظرم برای اینکه تاثیر پاداش بر خود را هم فهمید
شاهین محمودی
۱۴۰۱/۱۰/۷
بسیار عالی با جرات تایید و تشویق میکنم هم نویسنده کتاب و هم عوامل تهیه کتاب 👏👏👏👌
غلامرضا پرهام
۱۴۰۱/۱۰/۹
کتابی کوتاه, تاثیر گزار با گویشی خوب و قابل قبول است.
ارزش شنیدن رو داره
طاهره صفرزاده
۱۴۰۱/۶/۲۸
عالی بود، عاشقشم خیلی دوسش دارم
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب صوتی پاداش

برای دریافت کتاب صوتی پاداش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.