معرفی و دانلود کتاب پتش خوآرگر 3: بر بنیادهای هستی

عکس جلد کتاب پتش خوآرگر 3: بر بنیادهای هستی
قیمت:
۹۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پتش خوآرگر 3: بر بنیادهای هستی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پتش خوآرگر 3: بر بنیادهای هستی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پتش خوآرگر 3: بر بنیادهای هستی

یک اثر فانتزی، عرفانی و اسطوره‌ای بر اساس جهان اوستا. کتاب پتش خوآرگر 3: بر بنیادهای هستی به قلم آرمان آرین، رمانی با پیش‌زمینه‌ای کاملاً ایرانی است که موضوعات آن حول محور دزدیده‌ شدن فره ایزدی از پادشاه ساکن در پتش خوآرگر (سوادکوه امروزی، از مناطق قدیمی استان مازندران) می‌چرخند. لازم به ذکر است این مجلد توانسته عنوان کتاب برگزیده‌ی ایران در بازآفرینی آثار کهن را از آن نگارنده‌ی خود کند و در فهرست کلاغ سفید در سال 2018، در کتابخانه‌ی مونیخ قرار بگیرد.

درباره‌ی کتاب پتش خوآرگر 3: بر بنیادهای هستی

اگر پیش‌تر از مخاطبان مجموعه کتاب‌های پتش خوآرگر بوده باشید، بدون شک مطلع‌اید که این سری کتاب‌‌ها بر پایه‌ی اوستا نوشته شده‌اند و مسأله‌ی اصلی در آن‌ها نبرد خیر و شر است. این مجموعه‌ی فانتزی و تخیلی از این نظر حائز اهمیت است که علی‌رغم غنای فکری، زبانی و مضمونی ادبیات داستانی ایران، هیچ‌گاه چنان که باید ژانرهای متعدد ادبی، نظیر جنایی، علمی – تخیلی، معمایی، ترسناک، گوتیک و... در آن مورد استقبال نویسندگان قرار نگرفته‌اند و امروزه کمتر رمانی را پیدا می‌کنیم که در این ژانرها نوشته شده باشند. با این وجود، ازجمله داستان‌های دنباله‌دار در ژانر فانتزی که در سال‌های اخیر بسیار مورد استقبال قرار گرفته و جوایز زیادی را از آن نگارنده‌ی خویش کرده، مجموعه‌ی پتش خوآرگر است.

داستان کتاب پتش خوآرگر 3: بر بنیادهای هستی این‌گونه آغاز می‌گردد: صدای بر هم خوردن بال هزاران هزار خفاش کوچک و بزرگ غوغایی به پا کرده است. این صدای مرموز دالان‌های تودرتو و رازآلودی که به اتاق خواب اژدهایان منتهی می‌شوند را پر کرده است. همهمه چنان زیاد است که دو اژدهای تنهایی که در اتاق انتهای دالان به خواب فرو رفته بودند، از خواب برمی‌خیزند و وحشت‌زده، به دنبال مکانی برای پنهان شدن می‌گردند. کمی قبل‌تر، مادر آن دو شتابان به سوی سیاه‌چال رفته بود و حالا اژدهایان در دالان متروک تنها هستند.

معرفی و دانلود کتاب پتش خوآرگر 3: بر بنیادهای هستی

دیری نمی‌پاید که گروهی از خفاشان، به ناگهان، هماهنگ با یکدیگر شروع به جیرجیر می‌کنند. چشمان خونبار و دندان‌های براق و تیز و البته صدای گوشخراش و وحشتناکشان مو بر تن هر جنبنده‌ای سیخ می‌کند. تا جایی که چشم کار می‌کند، خفاش‌ها سقف تالار را پوشانده‌اند؛ گروهی نیز به اتاق اصلی تالار اژدهایان روانه شده‌اند و بعد بی‌حرکت در سر جای خود باقی مانده‌اند؛ تو گویی گوش به زنگ فرمانی نامعلوم هستند. همه‌چیز به این منوال ادامه دارد، تا آن که صدای فش و فش ماری سفید و ستبر تالار را پر می‌کند. صدایی مرگبار که انگار برای دیگران پیام‌آور مرگی دلخراش است...

گفتنی است کتاب پتش خوآرگر 3: بر بنیادهای هستی به همت انتشارات افق در اختیار علاقه‌مندان به ژانر فانتزی قرار گرفته است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های پتش خوآرگر

مجموعه کتاب‌های پتش خوآرگر عنوان مجموعه‌ای چندجلدی در ژانر فانتزی و علمی - تخیلی به قلم آرمان آرین، از فانتزی‌نویس‌های خوب کشورمان است. نویسنده‌ی مجموعه کتاب‌های حاضر در نگارش رمان‌هایش تلاش خود را به کار گرفته تا مجموعه‌ای با پیش‌‌زمینه‌ای کاملاً ایرانی خلق کند. از این رو است که مجموعه‌ی نامبرده را بر اساس اوستا و بندهش به نگارش در آورده است.

از جمله نکاتی که مجموعه کتاب‌های پتش خوآرگر را از دیگر آثار مشابه در ٰژانر فانتزی متمایز می‌سازند، نثر بی‌بدیل آرمان آرین است. او با قلم جذاب و شیوای خود موفق شده تا داستانی مهیج و غافلگیرکننده بیافریند که تا لحظه‌ی آخر مخاطب را وادار به ورق زدن می‌کند. نخستین مجلد این مجموعه، با نام حماسه؛ سرآغاز به‌نوعی مقدمه‌ای بر سایر مجلدهای آن به شمار می‌آید. آنچه در ادامه مطالعه می‌کنید، نام مجلدهای منتشرشده ذیل مجموعه کتاب‌های پتش خوآرگر به قلم آرمان آرین هستند: «پتش خوآرگر 1: حماسه؛ سرآغاز»، «پتش خوآرگر 2: مردی از تبار اژدها»، «پتش خوآرگر 3: بر بنیادهای هستی»، «پتش خوآرگر 4: از ژرفای تاریکی»، «پتش خوآرگر 5: حماسه‌ی اندرون».

جوایز و افتخارات مجموعه کتاب‌های پتش خوآرگر

  • نامزد کتاب برتر سال 1396
  • برنده‌ی نشان افتخار ماهی سیاه کوچولو
  • اثر تألیفی برگزیده‌ی شورای کتاب کودک در سال 1400
  • نامزد نشان طلایی جشنواره‌ی لاک‌پشت پرنده در سال 1396
  • نامزد نشان نقره‌ای جشنواره‌ی لاک‌پشت پرنده در سال 1396
  • برگزیده و پنج ستاره‌ی هفدهمین فهرست لاک‌پشت پرنده در تابستان 1395
  • برنده‌ی لوح تقدیر از نُهمین جشنواره‌ی کتاب برتر کودکان و نوجوانان در سال 1396
  • کسب عنوان کتاب برگزیده‌ی ایران در بازآفرینی آثار کهن، در فهرست کلاغ سفید در سال 2018، در کتابخانه‌ی مونیخ برای کتاب پتش خوآرگر 3: بر بنیادهای هستی
  • «مجموعه پتش خوآرگر» تنها اثر تألیفی برنده‌ی نشان نقره‌ای لاک‌پشت پرنده سال در سال 1397 (در سالی که نشان طلایی، برنده‌ای نداشت)
  • و ...

نکوداشت‌های مجموعه کتاب‌های پتش خوآرگر

  • مجموعه کتاب‌های پتش خوآرگر در کلیت خود نو هستند. (وب‌سایت کتاب نیوز)

  • آرمان آرین طی این‌ سا‌ل‌ها با الهام از افسانه‌ها،‌ اسطوره‌ها و شخصیت‌های ایران با‌ستان رمان‌هایی را برای نوجوانان خلق کرده است. (مریم محمدخانی، وب‌سایت وینشر)

کتاب پتش خوآرگر 3: بر بنیادهای هستی برای چه کسانی مناسب است؟

آرمان آرین کتاب پرفروش پتش خوآرگر 3: بر بنیادهای هستی را برای نوجوانانی به رشته‌ی تحریر در آورده که به کتاب‌های ماجراجویانه، تخیلی و فانتزی علاقه‌مند هستند. بزرگسالانی که به این ژانرها نیز علاقه دارند، می‌توانند از مطالعه‌ی کتاب نامبرده لذت و بهره ببرند.

با آرمان آرین بیشتر آشنا شویم

آرمان آرین (Arman Arian)، از نویسندگان، پژوهشگران و رمان‌نویسان مطرح ایرانی است. او در دهم آبان سال 1360 در تهران چشم به جهان گشود. آرمان آرین را می‌توان در زمره‌ی پرافتخارترین نویسندگان ایرانی به شمار آورد. او اغلب در حوزه‌ی ادبیات نوجوان قلم می‌زند و نوشته‌هایش جوایز معتبری را برای او به ارمغان آورده‌اند. به عنوان مثال، آرمان آرین جوان‌ترین برنده‌ی جایزه‌ی کتاب سال ایران است. جایزه‌های دیگری نیز به او اهدا شده که در ادامه به شکل مفصل به آن اشاره خواهیم کرد.

آنچه در ابتدا نام آرمان آرین را بر سر زبان‌ها انداخت، نگارش رمانی سه‌گانه با نام «پارسیان و من» بود. نویسنده در این اثر تلاش کرده بود تا با بازآفرینی خلاقانه‌ی شاهنامه، قسمت‌هایی از سه‌ بخش اسطوره‌ای، تاریخی و حماسی شاهنامه را روایت کند. آنچه در ادامه مطالعه می‌کنید، نام برخی از مشهورترین آثار آرمان آرین هستند: «کابوس باغ سیاه»،نخستین داستان بلند اسطوره‌ای ایرانی در گونه وحشت / دارک فانتزی)، سه‌گانه‌ی «اَشوَزدَنگهِه»، با نام‌های «اسطوره‌ی هم‌اکنون»، «اهریمنان یکه‌تاز» و «حماسه‌ی نجات‌بخش »، و «گوشواره‌ی تلخ: مجموعه داستان‌های کوتاه».

جوایز و افتخارات آرمان آرین

  • برنده‌ی دیپلم افتخار بهترین بازی‌نامه‌ی کامپیوتری حماسی در سال 1391، برای بازی «گُرگین» از بنیاد ملی بازی‌های کامپیوتری ایران
  • برنده‌ی جایزه‌ی اول بهترین فیلم از جشنواره‌ی E.M.U قبرس برای ساخت فیلم مستند کوتاه «همشهری کرم» در سال 2013
  • برنده‌ی جایزه‌ی شورای کتاب کودک سال 1385، به عنوان داستان تألیفی برگزیده‌ی سال برای کتاب «پارسیان و من»
  • دریافت لوح تقدیر از IBBY دانمارک (بنیاد هانس کریستین اندرسن) در سال 2008 برای کتاب پارسیان و من
  • برگزیده و پنج ستاره‌ی هفدهمین فهرست لاک‌پشت پرنده در تابستان 1395 برای سه‌گانه‌ی «اشوزدنگهه»
  • برنده‌ی جایزه و لوح تقدیر برای سه‌گانه‌ی اشوزدنگهه از نخستین جشنواره‌ی مهدی آذر یزدی
  • کسب عنوان رمان برگزیده‌ی جشنواره‌ی ادبی پایور 1394 برای سه‌گانه‌ی اشوزدنگهه
  • دریافت جایزه‌ی شاهنامه‌پژوه برتر و جوان از بنیاد فردوسی در سال 1388
  • و...

در بخشی از کتاب پتش خوآرگر 3: بر بنیادهای هستی می‌خوانیم

غول نعره‌ای کشید و سرش را چنان جنباند که آن مهاجم کوچک به سوی دیواری پرتاب شد و بر زمین سنگی افتاد. سپس نعره‌کشان دستی بر چشمش کشید و خون سیاه را دید و از فرط درد و خشم، دندان‌های ردیف سومش نیز از دهانش بیرون آمد! به سوی آن آدمیزاد حمله‌ور شد و پیش از آنکه بگریزد، او را توی مشت گرفت و به سوی تک‌چشمِ سالمش بالا آورد... شاهزاده‌ی تاریکی بود! همان که گفته بود تاج در راه است و باید پیشدستی کند و کَخوژی را بکشد! حالا می‌فهمید که تمام آن داستان ساختگی بوده و چه بلایی بر سرش آمده است...

نیازی به هیچ سخن بیشتری نبود و غول چنان فریادی از سر نفرت و انتقام بر سر آن موجود حقیر و کوچک کشید که هر کس دیگری جز شاهزاده‌ی ماردوش بود بی‌درنگ قالب تهی می‌کرد! اما پَتَش‌خُوآرگَر در یک دَم، پیش از آنکه در میان فشار دستان بزرگِ کَیِذَ خُرد شود، پنجه‌پوش‌هایش را در میان انگشتان او به مهیب‌ترین سلاحی که می‌توانست تصور کند، تبدیل کرد! تیغ‌هایی بس برّان که همچو آسیاب‌های بادی، چرخان بودند و در یک لحظه سبب شدند غول مشتش را از درد بگشاید. همین کافی بود که شاهزاده بر مُچ او بدود و به سوی آرنجش بپرد.

غول نیز نعره‌کشان دست خونینش را بر خودش می‌کوفت تا او را مثل مگسی له کند اما پَتَش‌خُوآرگَر همچو موری که بر تن یک شیر باشد، روی دست او دوید و از بازویش بالا رفت و به پشتش رسید. غول خود را به هر سو انداخت و کتفش را به دیوار مالید ولی پَتَش‌خُوآرگَر حالا یکی از گیسوان ژولیده‌ی او را گرفته بود و بر گردنش تاب می‌خورد و در نخستین فرصت، تیغ‌های باستانی‌اش را به گوش کَیِذَ فرو برد!

فهرست مطالب کتاب

1: سه‌سرِ سه‌پوزه‌ی شش‌چشم
2: اوروَسارَیِ شانزدهم
3: سنگِ جَبوک
4: بنیان‌های شناسایی
5: خِرس‌پیکر
6: ویامبورَها
7: بلورکوه
8: آرامش
9: نَئِزَه
10: خائن
11: دیوار
12: نقشی بر سنگی
13: دریچه
14: یکتایی
15: هیلای‌دَری
16: بادار چالَکی
17: گوشه‌ای از بهشت
18: یک بار برای همیشه
19: شگفتی؛ رهایی
20: کجاوه‌نشین
21: دروازه‌ای به سوی دوزخ
22: آمُل
23: اَرِزوشَمَنَه
24: بَشکوچ
25: کشتی‌بانِ کاردان
26: جاودانگان بر بام
27: آبگینه؛ دُختِ مهربان
28: آتشانِ خیس
29: اسبِ سپید
30: کیانسِه
31: فَراخکَرت
32: ملاقاتِ دیگربار...
33: گَندَروَیِ زرّین‌پاشنه
34: نبرد با صخره‌ها
35: اوشیدَمَ
36: کَنگ‌دژ
37: ماهداد
38: فرمانروای آب‌ها
39: خَنَثَی تی
40: ماهیگیر، کنار دریاچه
درباره‌ی برخی نام‌ها و واژه‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پتش خوآرگر 3: بر بنیادهای هستی
نویسنده
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات464
زبانفارسی
شابک978-600-353-290-8
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پتش خوآرگر 3: بر بنیادهای هستی

وحید
۱۴۰۳/۱/۸
واای که این نویسنده چقدر خوبه، کلا بعد از خوندن دو جلد اول مجبور شدم جلد بعدی رو بخرم با توجه به نوع نویسندگی و جذب شدن به داستان و سبک خوب نویسنده خواننده اعتیاد شدید به دنبال کردن داستان پیدا میکنه، این که نویسنده با قلم خوبش خواننده رو در داخل داستان میبره خیلی خوبه که توصیف از مکان و داستان تا حدی جالبه که شخص کل داستان رو میتونه تجسم کنه
ehsan saeedi
۱۴۰۳/۱/۱
حقیقتا شگفت زده شدم از این داستان و حماسه بی نظیر! دوستان از خواندن این حماسه ابدا پشیمان نمیشید!! بقدری جذاب که حتی یک دقیقه هم نمی‌تونم چشم ازش بردارم!
Atiye Abdr
۱۴۰۲/۱۲/۱۵
خیلییی عالیه هر چه قدر که جلوتر میره داستان جذاب تر میشه
پویا محبی
۱۴۰۲/۸/۶
هر چی میره جلوتر قشنگ تر میشه آفرین به دست توانای نویسنده
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب پتش خوآرگر 3: بر بنیادهای هستی

برای دریافت کتاب پتش خوآرگر 3: بر بنیادهای هستی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.