معرفی و دانلود کتاب دختری که زیر دریا افتاد

عکس جلد کتاب دختری که زیر دریا افتاد
قیمت:
۵۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دختری که زیر دریا افتاد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دختری که زیر دریا افتاد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دختری که زیر دریا افتاد

اکسی اوه در کتاب دختری که زیر دریا افتاد به بازگویی یک افسانه‌ی کهنِ کره‌ای پرداخته است؛ افسانه‌ای که در مرکز آن، دختری قهرمان ایستاده که برای نجات جان اهالی روستای خود، به سرزمین اشباحِ اسرارآمیز سفر می‌کند... لازم به ذکر است که اثر پیش رو، یکی از عناوین پرفروش نیویورک تایمز و بهترین کتاب سال 2022 از نگاه ان. پی. آر به شمار می‌رود.

درباره کتاب دختری که زیر دریا افتاد

افسانه‌های کهن هنوز که هنوز است جاذبه‌ی خود را برای ما حفظ کرده‌اند. با مطالعه‌ی این افسانه‌ها که ریشه در فرهنگ مردمان باستانی دارند، به جهان‌هایی شگرف و اسرارآمیز سفر می‌کنیم؛ جهان‌های غولان و ساحران بدکاره؛ خدایان انتقام‌جو و قهرمانان بی‌پروا؛ پریان دریایی و اجنه‌ی جنگلی؛ جادوگران هزارچهره و راهبان مرموز و شگفت‌انگیز. در یک کلام: جهان‌هایی خارق عادت که تنها نیرومندترین تخیل‌ها می‌توانند آن‌ها را متصور شوند.

مطالعه‌ی افسانه‌های ملل، ضمن این‌که سرگرمی بسیار هیجان‌انگیزی به شمار می‌رود، این حُسن را هم دارد که ما را با ویژگی‌های فرهنگ‌ها و تمدن‌های گوناگون آشنا می‌کند. تمدن‌های غنی و پرشکوهی چون تمدن مصر، چین، آفریقا و البته، کره.

در کتاب دختری که زیر دریا افتاد (The Girl Who Fell Beneath the Sea) مخاطبِ روایتِ بازنویسی‌شده‌ی یکی از افسانه‌های کهنِ کره‌ای خواهید بود. این افسانه که «ماجرای شیم چیانگ» نام دارد، درباره‌ی دختری به نام میناست که دست سرنوشت او را برای مبارزه با نیروهای اهریمنی برمی‌گزیند. مینا اهل روستایی کوچک است که اخیراً اسیر سیل‌های ویرانگر و تندرهای بی‌امان شده است. مردم روستا بر این باورند که این سیل‌ها و تندرهای مرگبار نتیجه‌ی نفرین خدایان است. اهالی روستا که بیش از همه از خشم و غضب خدای دریاها می‌هراسند، تصمیم می‌گیرند برای آرام ساختن او قربانی‌ای را تقدیمش کنند. این قربانی، بنا بر سنت، بایستی زیباترین دختر روستا باشد. زیباترین دختر روستا به گمان اهالی، کسی نیست جز معشوقه‌ی برادر مینا، شیم چیانگ.

باری، روز اهدای قربانی فرا می‌رسد. اهالی روستا شیم چیانگ را مطابق آیینِ خرافی خود به دریا می‌اندازند. برادر مینا که طاقت دیدن این صحنه را ندارد، برای نجات جان معشوقه‌ی خود به آب می‌زند، و مینا نیز در پی او و برای نجات جان برادر، به عمق دریای خروشان می‌جهد. این‌چنین است که سفر افسانه‌ای مینا در عمق آب‌ها آغاز می‌شود؛ سفری که مقصد نهایی آن، مقرِ خدای دریاهاست. آیا مینا می‌تواند بر نیروهایی که خشم خدای دریاها را بر علیه مردمان روستایش برانگیخته‌اند غلبه کند و جانِ هم‌ولایتی‌های خود را نجات دهد؟ باید منتظر ماند و دید...

کتاب دختری که زیر دریا افتاد، اخیراً، در سال 2022 روانه‌ی بازار شده است. روایت پرکشش، طنز ناب و پیچیش‌های داستانی پرشمار این اثر، تحسین منتقدان بسیاری را در قبال آن برانگیخته است.

ترجمه‌ی فارسی کتاب دختری که زیر دریا افتاد به قلم شیرین تندکار فراهم آمده و انتشار آن به همت نشر راوشید میسر گشته است.

جوایز و افتخارات کتاب دختری که زیر دریا افتاد

  • نامزد دریافت جایزه‌ی گودریدز در بخش بهترین کتاب فانتزیِ یانگ ادالت
  • بهترین کتاب سال 2022 از نگاه نشریه‌ی New York Public Library
  • حضور در فهرست پرفروش‌ترین عناوین پابلیشرز ویکلی
  • حضور در فهرست پرفروش‌ترین عناوین نیویورک تایمز
  • بهترین کتاب یانگ ادالتِ Buzzfeed در سال 2022
  • حضور در فهرست پرفروش‌ترین عناوین ای. بی. ای
  • بهترین کتاب یانگ ادالتِ Indigo در سال 2022
  • بهترین کتاب NPR در سال 2022

نکوداشت‌های کتاب دختری که زیر دریا افتاد

  • کتاب دختری که زیر دریا افتاد یک داستان فانتزی قدرتمند با موضوع تعیین سرنوشت است... حین مطالعه‌ی این اثر، در هر صفحه به موردی شگفت‌انگیز برمی‌خوردم و دوست داشتم بی‌وقفه به خواندن ادامه دهم تا بیشتر و بیشتر در عمق این جهان شگرف سفر کنم. (The New York Times)

  • شیرین و دوست‌داشتنی... یک فانتزی هیجان‌انگیز که با همه‌ی وجود دوستش داشتم. تنها گله‌ی من این است که ای کاش این کتاب کمی طولانی‌تر بود! (NPR)

  • داستانی با بافتی زیبا که مملو از روح و احساس و عاطفه است. هرگز مایل نیستید این کتاب را به پایان برسانید. (Janella Angeles, bestselling author of Where Dreams Descend)

  • کتاب دختری که زیر دریا افتاد یک شاهکار داستانی خیره‌کننده، با نثری غنایی، دنیایی شگرف و شخصیت‌هایی فراموش‌نشدنی است. (Kalynn Bayron)

  • خود را آماده‌ی ورورد به جهان خدایان و ارواح و قهرمانان اساطیری کنید! (Traci Chee)

  • داستانی هوشمندانه، خلاقانه و بسیار زیبا در باب فداکاری، نیروی عشق و قدرت سرنوشت. (Stephanie Garber, New York Times-bestselling author of Caraval)

  • دنیای خارق‌العاده‌ای که اکسی اوه در کتاب دختری که زیر دریا افتاد ترسیم نموده، بی‌اندازه منحصربه‌فرد و کاملاً مسحورکننده است. من شیفته‌ی تمام عناصر این کتاب شدم. (Ellen Oh)

کتاب دختری که زیر دریا افتاد مناسب چه کسانی است؟

نوجوانانی که به داستان‌های فانتزی و پرماجرا علاقه دارند، بیش از همه از مطالعه‌ی کتاب دختری که زیر دریا افتاد، اثر اکسی اوه، لذت خواهند برد.

با اکسی اوه بیشتر آشنا شویم

اکسی اوه (Axie Oh) زاده‌ی کشور آمریکا و اصالتاً اهل کره‌ی جنوبی است. او در نیویورک دیده به جهان گشوده و اغلب ایام عمر را در نیوجرسی سپری کرده است. اکسی اوه مدرک کارشناسی خود را در دو رشته‌ی نویسندگی خلاق و تاریخ کره از دانشگاه کالیفرنیا - سن دیگو اخذ نموده است. علائق او جز ادبیات، شامل موسیقی کی پاپ و انیمه‌ می‌شود. عمده‌ی شهرت اکسی اوه در میان مخاطبین غربی، مرهون آثار داستانی او در حیطه‌ی ادبیات کودک و نوجوان است. از میان این آثار می‌توان به عناوین پیش رو اشاره نمود: «دختری که زیر دریا افتاد»، «قلب سرکش» و «شورشی سئول».

در بخشی از کتاب دختری که زیر دریا افتاد می‌خوانیم

وقتی بزرگ می‌شدم، دختری در روستایمان بود که بیش از همه تحسینش می‌کردم، یکی به این دلیل که ازش خیلی می‌ترسیدم و دیگر آنکه، یکی از دوستان جون بود، دو سال از من بزرگتر، مثل روز روشن و با قلبی بی‌پروا. جون طبع مهربانی داشت و چون نسبت به سنش بلند قد بود، اغلب بچه‌های دیگر او را مسخره می‌کردند. ناری بود که از جون دفاع می‌کرد. وقتی ناری در حملۀ قلدر‌ها مداخله می‌کرد، به حرفش گوش می‌دادند. وقتی به خاطر کلمات بی‌رحمانه‌شان، آن‌ها را سرزنش می‌کرد، از او طلب بخشش می‌کردند. داشتن نظر مثبت ناری مثل این بود که خورشید تنها برای تو بتابد؛ یا حداقل این تصوری‌ بود که من داشتم؛ او هرگز توجه زیادی به من نکرد. یک سال پیش، آخرین باری که او را دیدم به رودخانۀ طوفانی پرید تا قایق‌هایی را که اسکله جدا شده بودند را پیدا کند و برگرداند. رودخانه ناگهان طغیان کرد، قایق‌ها و ناری را با خود به دریا برد. هرگز فکر نمی‌کردم دوباره او را ببینم. با این حال، رو به رویم ایستاده، در حالیکه اشک می‌ریزد، می‌خندد.

مینا، امکان نداره خودت باشی. مرا از آستانه در داخل می‌آورد و محکم در آغوش می‌گیرد، بویی شبیه گل‌های وحشی و نی‌های کنار رودخانه را می‌دهد. اگر تو اینجایی، یعنی... یعنی اینکه مردی! درسته، معلومه که همچین فکری می‌کند. تنها راهی ورود به قلمرو ارواح، این است که بمیری و یا با اژدها وارد شوی. او هم مانند همۀ مردم روستا، همیشه می‌دانستند که شیم چونگ قرار بود امسال عروس خدای دریا شود. "من زنده‌ام. فقط اینکه... آه می‌کشم. او نمی‌تواند صدایم را بشنود. و جون! برادر بیچاره‌ات. تو و چونگ را در یک شب از دست داد. حتماً داغون شده. بهم بگو، چه اتفاقی افتاد؟ در طول طوفان غرق شدی؟ طوفان از شمال هجوم آورد؟

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دختری که زیر دریا افتاد
نویسنده
مترجمشیرین تندکار
ناشر چاپیانتشارات راوشید
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات145
زبانفارسی
شابک978-622-5767-50-8
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دختری که زیر دریا افتاد

Tayyebeh .s
۱۴۰۱/۱۲/۱۴
یک کتاب با ژانر فانتزی و عاشقانه‌ای لطیف، که خط داستان قابل پیش بینی نیست و فانتزی بودنش باعث میشه که مطابق با سلیقه خودت فضاها و صحنه‌های داستان رو تصور کنی، درکل خوندنش رو به کسایی که عاشق تخیل و داستان‌های غیرتکراری هستند توصیه میکنم.
مریم زنگنه
۱۴۰۲/۱۱/۲۳
کتاب قابل توجهیه، ‌یک کوچولو شباهت داشت به انیمیشن ارواح ولی ماهیت داستان و خیلی از وقایع متفاوت بود. ارزش مطالعه کردن داشت تنها‌ یک چیزی به نظرم نقض بود، این که چه طور هیچ کس یادش نبود خدای دریا کی بوده؟ ۱۰۰ سال گذشته بود و عمر خدایان مرگ و ماه و درنا و... بیشتر از‌ یک قرن بود.
فاطمه غلامی
۱۴۰۲/۱۱/۱۵
آخر داستان با صحنه‌های شگفت انگیزه تموم شد به شدت به افرادی که از ژانر عاشقانه و ماجراجویانه خوششان میاد توصیه میکنم حتما برای یک بار هم که شده این رمان رو بخونند فقط یک نکته به مسئولین کتابراه غلط‌های املایی زیادی درش بود لطفاً درستش کنید
mahan احمدی
۱۴۰۲/۵/۱۵
از روی تبلیغات اینستاگرامی این کتاب را خریدم و خوندم، خیلی به این ژانر فانتزی تخیلی علاقه ندارم مناسب نوجوانان است، ولی در کل از روند داستان خوشم اومد بعضی جملات کتاب خیلی عمیق بود
이산
۱۴۰۱/۱۲/۱۵
خیلی قشنگ بود عاشقانه‌ای زیبایی داشت و همچنین فضای داستان خیلی خوب بود یه چیزی شبیه به انیمه شهر ارواح بود فضاش ولی داستانش خیلی قشنگه 🔥
Ziba Abu
۱۴۰۲/۶/۱۲
کتاب قشنگ وجذابی بود داستان ژانر فانتزی و عاشقانه‌ای زیبا داشت پایان بسیار زیبای داشت از خوندنش لذت بردم ممنون از نویسنده محترم
Mahboobeh Nazemi
۱۴۰۲/۵/۵
داستان جدید و جذابی بود. این کتاب نشون داد که خیلی وقتها نباید خودمون رو دست کم بگیریم، یه فرد معمولی بعضی وقتا می‌تونه دنیا رو نجات بده.
Liew
۱۴۰۲/۳/۲۰
وااووو یه کتاب عالی خیلی وقت بود کتابی پیدا نکرده بودم که اینجوری یه نفس بخونمش واقعا عالیه به خصوص اخرش عاشقش شدم
حیفه نخونید
nastaran khodadi
۱۴۰۳/۱/۱۸
یکی از قشنگترین فضاها رو داشت این کتاب به نظرم اگر از فضاهای خیالی خوشتون میاد حتما از خوندنش لذت میبرین
۱۴۰۲/۱۲/۱۵
کتاب خیلی خوبی بود و من این کتاب رو به دوستانم پیشنهاد کردم حتما بخونن. شما هم حتما بخونیدش و لذت ببرید
فاطمه، خواسته
۱۴۰۲/۱۲/۱۹
شیرین و جالب و خیال انگیز بود
بیشتر حال و هواش رو دوست داشتم
قصه دوست داشتنی بود
سمانه شکیب
۱۴۰۲/۲/۱۶
کتاب فانتزی قشنگیه، بیشتر مناسب نوجوانانه و قدرت تخیل بالایی میخواد
ساناز عباسپور
۱۴۰۱/۱۲/۲۸
کتاب قشنگ و جذابی بود آدمو جذب داستانش میکنه
فاطمه مهدوی
۱۴۰۲/۱۰/۱۴
واقعا حس آرامش و دلگرمی خاصی میداد. به خودم اومدم دیدم دارم لبخند می‌زنم
عارف
۱۴۰۲/۸/۱۶
خیلی قشنگ بود، تا تمامش نکردم گوشی رو کنار نزاشتم، حتما بخونیدش
مشاهده همه نظرات 21

راهنمای مطالعه کتاب دختری که زیر دریا افتاد

برای دریافت کتاب دختری که زیر دریا افتاد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.