معرفی و دانلود کتاب پتش خوآرگر 4: از ژرفای تاریکی

عکس جلد کتاب پتش خوآرگر 4: از ژرفای تاریکی
قیمت:
۱۱۷,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پتش خوآرگر 4: از ژرفای تاریکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پتش خوآرگر 4: از ژرفای تاریکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پتش خوآرگر 4: از ژرفای تاریکی

آرمان آرین در کتاب پتش خوآرگر 4: از ژرفای تاریکی داستان نبرد خیر و شر را برای‌تان بازگو می‌کند. او در این اثر که چهارمین مجلد از مجموعه‌ی پتش خوآرگر است، ادامه‌ی ماجرای درگیری تیرگی و روشنایی را پی می‌گیرد و داستان آراستی را روایت می‌کند که برای ادامه دادن مسیر سفرش، دچار مشکل شده است. بد نیست اشاره کنیم مجموعه‌ی حاضر از پرافتخارترین سری کتاب‌های ایرانی است و جوایز متعددی را از آن نویسنده‌اش کرده است.

درباره‌ی کتاب پتش خوآرگر 4: از ژرفای تاریکی

اگر پیش‌تر عنوانی را از مجموعه کتاب‌های پتش خوآرگر مطالعه کرده باشید، به خوبی می‌دانید که آرمان آرین، نویسنده‌ی صاحب‌نام ایرانی در این مجموعه داستان تلاش کرده به آفرینش دوباره‌ی داستان‌های اوستا و بندهش در قالب رمان بپردازد. او نام این مجموعه کتاب را از دیار پدری‌اش، سوادکوه که روزگاری پتش خوآرگر نامیده می‌شده، وام گرفته است.

اثری که پیش روی شماست، با نام "از ژرفای تاریکی" چهارمین مجلد از مجموعه کتاب پتش خوآرگر است. در سه مجلد پیشین مطالعه کردیم که جهان دچار آشوب شده و دگرگون گشته‌ است. نیروهای تاریک شیاطین و دیوها برای به چنگ آوردن گیتی، بزرگ‌ترین سپاه‌شان را سازماندهی کرده‌اند. در چنین شرایطی است که خاموشی و خون نیمی از هفت کشور زمین را در بر گرفته است.

معرفی و دانلود کتاب پتش خوآرگر 4: از ژرفای تاریکی

در این میان، آراستی، پسرکی روستایی که زندگی آرامی را با مادر و خویشاوندانش در کرانه‌ی دریاچه‌ی چی چست پشت سر می‌گذارد، درست هنگام آشفتن جهان، با فره ایزدی روبه‌رو می‌گردد. چنین مواجهه‌ای زندگی او را دگرگون می‌سازد و مسیر زندگی‌اش را تغییر می‌دهد. آراستی که در آشفتگی زمانه و هجوم دیوان خاندان خود را از دست داده، توسط فره ایزدی به مأموریتی بزرگ فرا خوانده می‌شود. با این حال، آراستیِ داستان ما هیچ خبر ندارد که در این مأموریت مهم و خطیر یکه و تنها نیست؛ که با وزیرزاده‌ای تبهکار به نام ماهداد هم‌سفر می‌شود. یک سفر یکسان به قصدی متفاوت از یکدیگر.

داستان کتاب پتش خوآرگر 4: از ژرفای تاریکی چنین آغاز میگردد: جهان همچنان درگیر نبرد تیرگی و روشنایی است و در آتش جنگ دیوان می‌سوزد. یاران فره تلاش کرده‌اند تا از هرجایی که می‌شود، یاری بطلبند، اما چنان که باید در این امر موفق نبوده‌اند؛ آراستی نیز دچار چالش‌های غریبی شده که ادامه‌ دادن مسیر سفر را برای او دشوار ساخته است. امید همگان تنها به پتش خوآرگر است...

پتش خوآرگر 4: از ژرفای تاریکی از جمله آثار پرفروش و برنده جایزه است که به همت انتشارات افق روانه بازار نشر گردیده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های پتش خوآرگر

کتاب‌های پتش خوآرگر عنوان مجموعه‌ای چندجلدی در ژانر فانتزی و علمی - تخیلی به قلم آرمان آرین، از فانتزی‌نویس‌های خوب کشورمان است. نویسنده‌ی مجموعه کتاب‌های حاضر در نگارش رمان‌هایش تلاش خود را به کار گرفته تا مجموعه‌ای با پیش‌‌زمینه‌ای کاملاً ایرانی خلق کند. از این رو است که مجموعه‌ی نامبرده را بر اساس اوستا و بندهش به نگارش در آورده است.

از جمله نکاتی که مجموعه کتاب‌های پتش خوآرگر را از دیگر آثار مشابه در ٰژانر فانتزی متمایز می‌سازند، نثر بی‌بدیل آرمان آرین است. او با قلم جذاب و شیوای خود موفق شده تا داستانی مهیج و غافلگیرکننده بیافریند که تا لحظه‌ی آخر مخاطب را وادار به ورق زدن می‌کند. نخستین مجلد این مجموعه، با نام حماسه؛ سرآغاز به‌نوعی مقدمه‌ای بر سایر مجلدهای آن به شمار می‌آید. آنچه در ادامه مطالعه می‌کنید، نام مجلدهای منتشرشده ذیل مجموعه کتاب‌های پتش خوآرگر به قلم آرمان آرین هستند: «پتش خوآرگر 1: حماسه؛ سرآغاز»، «پتش خوآرگر 2: مردی از تبار اژدها»، «پتش خوآرگر 3: بر بنیادهای هستی»، «پتش خوآرگر 4: از ژرفای تاریکی»، «پتش خوآرگر 5: حماسه‌ی اندرون».

جوایز و افتخارات مجموعه کتاب‌های پتش خوآرگر

  • نامزد کتاب برتر سال 1396
  • برنده‌ی نشان افتخار ماهی سیاه کوچولو
  • اثر تألیفی برگزیده‌ی شورای کتاب کودک در سال 1400
  • نامزد نشان طلایی جشنواره‌ی لاک‌پشت پرنده در سال 1396
  • نامزد نشان نقره‌ای جشنواره‌ی لاک‌پشت پرنده در سال 1396
  • برگزیده و پنج ستاره‌ی هفدهمین فهرست لاک‌پشت پرنده در تابستان 1395
  • برنده‌ی لوح تقدیر از نُهمین جشنواره‌ی کتاب برتر کودکان و نوجوانان در سال 1396
  • کسب عنوان کتاب برگزیده‌ی ایران در بازآفرینی آثار کهن، در فهرست کلاغ سفید در سال 2018، در کتابخانه‌ی مونیخ برای کتاب پتش خوآرگر 3: بر بنیادهای هستی
  • «مجموعه پتش خوآرگر» تنها اثر تألیفی برنده‌ی نشان نقره‌ای لاک‌پشت پرنده سال در سال 1397 (در سالی که نشان طلایی، برنده‌ای نداشت)
  • و ...

نکوداشت‌های مجموعه کتاب‌های پتش خوآرگر

  • مجموعه‌ی پتش خوآرگر نفس‌گیر است و متفاوت با آنچه از جهان ادبیات فانتزی می‌شناسیم. (سایت انتشارات افق)

  • در این‌ داستان گرشاسب برخاسته و بر دوپای کوه‌مانند خود ایستاده است؛ با گرزی که چشمان سرخِ هرچهارسویش می‌درخشد و بازوانی لرزان از حسرت و نفرتی که سال‌ها در جان خود انباشته است. (سایت کتاب نیوز)

کتاب پتش خوآرگر 4: از ژرفای تاریکی برای چه کسانی مناسب است؟

مجموعه کتابی که پیش رو دارید، به قلم آرمان آرین، برای رده‌ی سنی نوجوان به رشته‌ی تحریر در آمده‌اند. نوجوانانی که به ژانرهای فانتزی، معمایی، ماجراجویانه و تخیلی علاقه دارند، می‌توانند از مطالعه‌ی کتاب پتش خوآرگر 4: از ژرفای تاریکی بهره‌مند شوند.

با آرمان آرین بیشتر آشنا شویم

آرمان آرین (Arman Arian) رمان‌نویس، پژوهشگر و نویسنده‌ی جوان و خوش‌آتیه‌ی ایرانی است. او در 10 آبان 1360 در تهران متولد شد. آرمان آرین یکی از پرافتخارترین نویسندگان معاصر ایرانی است. اغلب آثاری که او به رشته‌ی تحریر در آورده، در حوزه‌ی ادبیات نوجوان بوده و آثارش جایزه‌ها و افتخارهای گوناگونی را برای او به ارمغان آورده‌اند. در این میان می‌توان به این موضوع اشاره کرد که آرمان آرین جوان‌ترین برنده‌ی جایزه‌ی کتاب سال ایران است.

آنچه آرمان آرین را به جامعه‌ی رمان‌خوان‌ها معرفی کرد،‌ نگارش سه‌گانه‌ای با نام «پارسیان و من» بود. او در این اثر تلاش کرده بود تا به بازآفرینی خلاقانه‌س شاهنامه بپردازد. او در این مجموعه کتاب قسمت‌هایی از هر سه‌ بخش اسطوره‌ای، تاریخی و حماسی شاهنامه را روایت می‌کند. از میان آثار مشهور آرمان آرین می‌توان به عناوین روبه‌رو اشاره کرد: «کابوس باغ سیاه»،نخستین داستان بلند اسطوره‌ای ایرانی در گونه وحشت / دارک فانتزی)، سه‌گانه‌ی «اَشوَزدَنگهِه»، با نام‌های «اسطوره‌ی هم‌اکنون»، «اهریمنان یکه‌تاز» و «حماسه‌ی نجات‌بخش »، و «گوشواره‌ی تلخ: مجموعه داستان‌های کوتاه».

جوایز و افتخارات آرمان آرین

  • برنده‌ی جایزه‌ی شورای کتاب کودک سال 1385، به عنوان داستان تألیفی برگزیده‌ی سال برای کتاب «پارسیان و من»
  • برنده‌ی جایزه‌ی اول بهترین فیلم از جشنواره‌ی E.M.U قبرس برای ساخت فیلم مستند کوتاه «همشهری کرم» در سال 2013
  • دریافت جایزه‌ی شاهنامه‌پژوه برتر و جوان از بنیاد فردوسی در سال 1388
  • برگزیده و پنج ستاره‌ی هفدهمین فهرست لاک‌پشت پرنده در تابستان 1395 برای سه‌گانه‌ی «اشوزدنگهه»
  • کسب عنوان رمان برگزیده‌ی جشنواره‌ی ادبی پایور 1394 برای سه‌گانه‌ی اشوزدنگهه
  • برنده‌ی جایزه و لوح تقدیر برای سه‌گانه‌ی اشوزدنگهه از نخستین جشنواره‌ی مهدی آذر یزدی
  • دریافت لوح تقدیر از IBBY دانمارک (بنیاد هانس کریستین اندرسن) در سال 2008 برای کتاب پارسیان و من
  • برنده‌ی دیپلم افتخار بهترین بازی‌نامه‌ی کامپیوتری حماسی در سال 1391، برای بازی «گُرگین» از بنیاد ملی بازی‌های کامپیوتری ایران

در بخشی از کتاب پتش خوآرگر 4: از ژرفای تاریکی می‌خوانیم

افشین که گوشش از این دست مزخرفاتِ او پُر بود، حرف خودش را ادامه داد و گفت: «به وقتش به تو خواهم گفت که چطور می‌توانی غرق در لذت شوی، اما قبلش باید طوری به آن رفیق خودمان بگوییم که راهش را از این‌ها سوا کند و روی بام نباشد. اگر بتوانیم آن‌ها را همان‌جا بکوبیم، بعدش می‌توانیم از همان بالا به دژ وارد شویم؛ گرچه دژی که دیگر سکنه‌ای نداشته باشد، برای ما خطری هم نخواهد داشت!»

اَپوش حرف‌هایش را پسندید و دستی بر شانه‌ی او زد و گفت: «ناهار با من باش تا باز هم نقشه‌های خوب بکشیم. ضمناً من می‌خواهم برای اَزتانَس‌تا پیغام بدهم که نیروی بیشتری بفرستد و همین‌طور خوراک بیشتر.»

اما افشین پاسخ داد: «برای ناهار فرصت زیاد است، جناب اپولش! فعلاً باید بروم و به کارهایی که گفتم برسم.» و منتظر جواب دیو خشکسالی هم نماند و به ‌سوی اسبش شتافت. دلش از اینکه او هم اسم آن هیولا را کج‌وکوله می‌گفت، خنک بود و وقتی سوار بر اسبش به سوی اردوگاه آدم‌ها می‌تاخت، حس کرد که از آغاز شدن چنان صبحی تا چه اندازه خوشحال است. می‌توانست همان‌جا روی زینِ اسبش قهقهه بزند و تا خود خیمه‌ی فرماندهی از خنده ریسه برود.

نه‌تنها برای اینکه رفیقش را بر سر بام دیده بود و هوش و مکر پیروزمندانه‌ی او را ستایش می‌کرد و خیلی زود برایشان راهی دل‌انگیز و میان‌بُر به درون دژ گشوده می‌شد، بلکه برای اینکه یک بار دیگر از آن بوهای گند زنده بیرون آمده بود.

فهرست مطالب کتاب

آنچه در سه جلد پیشین گذشت
1: مینو برمی‌خیزد
2: جَعبه
3: ویسپوبیش
4: شکست‌خوردگان
5: از رومِستان تا کوشان
6: شاهنشهانِ درخت، آسمان و دریا
7: مردی بر فرازِ لبه‌ها
8: گُرزِ گاوسر
9: مَنوچِهردِژ
10: نبرد بر فرازِ آبشار
11: هر بار سرآغاز دیگر بار
12: از گور برخاسته
13: دژِ بی‌نفوذ
14: شکست‌های پیاپی
15: واسی و سپاهیانش
16: ویران‌شهر
17: دستگیری
18: تِشتَر
19: دو پادشاه در یک مُلک
20: سه مرد مبارز
21: بر تختگاهِ سرخ‌گوهران
22: تا کرانه‌های اوژدان‌وَن
23: عاقبتِ پوستین
24: یارانِ دیوار
25: چهار آینه
26: عظیم‌ترین نبردِ دریاها
27: عروسی ضحّاک
28: چیرگی بی‌شادمانی
29: در کوچه‌های ماتم‌زده
30: دادِ ضدّ دیو
31: شبیخون
32: فرزندی در دامانِ مادرش دریا
33: قفس
34: شبِ هفتم
35: باغی در اندرون
36: هنوز با امیدواری
37: کوهِ پرسش‌های ایزدی
پیوست: درباره‌ی برخی نام‌ها و واژه‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پتش خوآرگر 4: از ژرفای تاریکی
نویسنده
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات464
زبانفارسی
شابک978-600-353-868-9
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پتش خوآرگر 4: از ژرفای تاریکی

وحید
۱۴۰۳/۱/۹
ممنون از نویسنده محترم، این کتاب برام خیلی جذاب بود، طوری که جلد به جلد دنبال میکنم و بدون وقفه کتاب رو میخونم این که خودم رو داخل داستان تصور می‌کنم و از توصیف‌های نویسنده لذت میبرم داستان برام جذاب تر میشه، حتی با توجه به اینکه داستان چند تیکه میشه و هر صحنه بازگو کردن حوادث مختلفی هست که در حال رخ دادنه،. حساسیت همه جای قسمتها وجود داره و خواننده رو مجبور میکنه فاز به فاز همه رو بخونه تا زودتر به همه قسمتها برسه
پویا محبی
۱۴۰۲/۸/۶
عالیه فقط مشکلش اینه که شب تا صبح باید بیدار بشینی بخونیش از کار و زندگیت میوفتی
رویا
۱۴۰۳/۱/۲۲
کتاب خیلی خوبیه من هر پنج جلدش رو خوندم علمی تخیلی اثر آرمان آرین
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب پتش خوآرگر 4: از ژرفای تاریکی

برای دریافت کتاب پتش خوآرگر 4: از ژرفای تاریکی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.