معرفی و دانلود کتاب پذیرش: بر اساس داستانی واقعی

عکس جلد کتاب پذیرش: بر اساس داستانی واقعی
قیمت:
۵۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پذیرش: بر اساس داستانی واقعی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پذیرش: بر اساس داستانی واقعی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پذیرش: بر اساس داستانی واقعی

کتاب پذیرش: بر اساس داستانی واقعی اثر جولی باکسبام، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز، رمان تحسین‌شده‌ای از طرف خوانندگان است که بر اساس یک داستان واقعی به نگارش درآمده است. این کتاب به روایت بخشی از زندگی یک دختر جوان می‌پردازد که پس از فاش شدن عمل مجرمانه‌ی مادرش، درگیر چالش‌هایی بی‌شمار می‌گردد.

درباره‌ی کتاب پذیرش: بر اساس داستانی واقعی

کتاب پذیرش (Admission)، داستان زندگی دختری به نام کلویی وین برینگر است. جولی باکسبام (Julie Buxbaum)، نویسنده‌ی این کتاب، با الهام گرفتن از زندگی واقعی یک دختر، این رمان را به رشته‌ی تحریر درآورده است. باکسبام نویسنده‌ای بسیار موفق و فارغ‌التحصیل دانشکده‌ی حقوق هاروارد است. او با همسر و دو فرزندش در لس آنجلس زندگی می‌کند. باکسبام آثار پرفروش دیگری را نیز در کارنامه‌ی نویسندگی خود دارد؛ از جمله کتاب «سه چیز را به من بگو».

معرفی و دانلود کتاب پذیرش: بر اساس داستانی واقعی

در رمان پذیرش، قهرمان داستان، کلویی، به کالج رویاهای خود می‌رود؛ جایی که همیشه آرزوی رفتن به آنجا را در سر داشته. بهترین دوستش و مادرش که در لیست B هالیوود است، در همه حال پشت او هستند. همه چیز عالی‌ست و این امکان وجود دارد که مادرش به زودی به لیست +B راه پیدا کند. تا این‌که روزی، مأمورین اف‌بی‌آی جلوی در خانه‌اش سبز می‌شوند. آینده‌ی روشن کلویی در یک آن دود می‌شود و به هوا می‌رود... داستان از این قرار است که مادر کلویی در جریان رسوایی بزرگی مربوط به رشوه دادن برای پذیرش دانشگاه دستگیر شده و حالا خود کلویی هم به نوعی متهم شناخته شده و امکان دارد مدتی را پشت میله‌های زندان بگذراند.

مردم ایالات متحده، مسئولان و مطبوعات با آن تیترهای وحشیانه‌ی خود، همگی به شدت خشمگین هستند. کلویی هر آنچه را که داشتنش برای او مدت‌ها بدیهی بوده، به یک‌باره از دست داده و حالا با احساس سرخوردگی شدیدی مواجه است که چرا والدینش تنها راه موفقیت او را در گرو ارتکاب جرم دانسته‌اند. آیا خود او نیز همدست والدینش محسوب می‌شود و اصلاً همدستی به چه معناست؟

با وجود تمام سختی‌ها، قهرمان کتاب پذیرش: بر اساس داستانی واقعی راه درست تغییر را در پیش می‌گیرد. اینکه پوست بیندازد، خودش اشتباهات پیش‌آمده را جبران کند و کلویی جدیدی را، نه کامل، اما پاک و بی‌گناه، از نو بیافریند.

کتاب پذیرش خواننده را به این فکر فرو می‌برد که در مسیر رسیدن به آرزوهای خود تا چه میزان حاضر به دروغ گفتن و خیانت کردن است. عزیزان شما تا کجا پیش خواهند رفت و خود شما در کدام سمت قرار خواهید گرفت: سمت درستی که شما را وادار به انجام کار صحیح و اخلاقی می‌کند، و یا سمتی که در آن برای رسیدن به اهداف خود دست به هر کاری می‌زنید؟

نکوداشت‌های کتاب پذیرش: بر اساس داستانی واقعی

  • ماهرانه، گیرا و براساس آخرین شایعاتِ مربوط به پذیرش‌ دانشگاه‌ها. (Kirkus Reviews)
  • کتاب پذیرش کاوشی جذاب و متفکرانه درباره‌ی موضوعات روز است. (SLJ)
  • رمانی بسیار گیرا با موضوعی داغ. (Booklist)
  • خواه خواننده اصل داستان را بداند یا نه، احتمالاً جذب کتاب خواهد شد؛ این رمان تیتر روزنامه‌ها خواهد شد. (The Horn Book)

کتاب پذیرش: بر اساس داستانی واقعی برای چه کسانی مناسب است؟

مخاطبان اصلی این کتاب نوجوانان هستند. اما خواندن اثر حاضر برای همه‌ی کسانی که به کتاب‌های نوشته‌شده بر اساس داستان‌های واقعی و روزمره علاقه دارند، پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب پذیرش: بر اساس داستانی واقعی می‌خوانیم

از جایم بلند می‌شوم و به مامان زل می‌زنم. هم برایم آشناست و هم غریبه. هرچند غیرممکن است که در عرض کمتر از بیست‌وچهار ساعت، وزن کم کرده باشد، اما نسبت به آخرین لحظه‌ای که دیدمش رنگ‌پریده‌تر و لاغرتر به نظر می‌آید. توی کیسه‌ی پلاستیکی آویزان از مچ دستش حوله‌اش تپانده شده و خودش پلیور پشمی و شلوار جینی که احتمالاً بابا برایش به دادگستری برده را به تن دارد. موهایش باز است و دور صورتش ریخته؛ از وقتی که یادم می‌آید این اولین بار است که موهایش را سشوارنکشیده می‌بینم.

گاهی مامان وقتی فکر می‌کند کسی حواسش نیست پوست روی استخوان فکش را به سمت بالا می‌کشد و بعد رهایش می‌کند. در این نور کینه‌جوی صبحگاهی، سرد و درخشان، می‌توانم ببینم نگران چی بوده: غبغب میانسالی. پوست صورتش کم‌کم دارد می‌افتد.

مامان!

نمی‌دانم می‌خواهم جیغ بکشم یا گریه کنم. نمی‌دانم من باید او را دلداری بدهم یا او من را. نمی‌فهمم چطور زندگی‌مان به این روز افتاد، چطور توانستیم همه چیز را این‌قدر خراب کنیم.

صدایم را بالا نمی‌برم. آیلا خوابیده. وقتی فهمید مامان به قید وثیقه آزاد شده، به شب‌زنده‌داری مشترکمان پایان داد و خوابید. گفته بود: «فرایند انجام کارها چند ساعتی طول می‌کشه، تا دیروقت باید اونجا بمونن.» و مثل همیشه دلم می‌خواست بپرسم: این چیزها را از کجا می‌دونی؟ برای چندمین بار به این فکر کردم که احتمالاً لحظه‌ی تولد، به آیلا یک کتابچه‌ی راهنما به اسم سازوکار دنیا دادند که فراموش کرده بودند یک نسخه‌اش را هم به من بدهند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پذیرش: بر اساس داستانی واقعی
نویسنده
مترجمطراوت رومیانی
ناشر چاپیانتشارات سبزان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات312
زبانفارسی
شابک978-600-117-608-1
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پذیرش: بر اساس داستانی واقعی

Zoha Nve
۱۴۰۲/۱۱/۱۳
اصولا کتاب و فیلم‌هایی که بر اساس واقعیت باشه رو دوست دارم.
میشه گفت دسته بندی اش برای نوجوانان باشه اما میتونه خوندنش خصوصا برای دهه شصتی‌ها که این قدر درس و دانشگاه براشون ارزش داشت (چه خودشون چه خانواده‌شون) مفید باشه. میشه زندگی به اصطلاح «آقازاده‌ها" رو درک کرد. این که چه قدر کی مقصره. داشت
جامعه؟ والدین؟ فرزندان؟ ترجمه روانی و میشه سریع تمومش کرد. توصیفات اضافه نداشت. شاید ویرایش میتونست بهتر باشه اما در کل ارزش خوندن در وقت اضافه رو داره. امتیاز ۳. ۶ براش خوبه.
هر چند این دست افراد در کل دنیا زیاد هستند اما دوست داشتم اسم واقعی شخصیت‌ها رو بدونم و این که در آخر چه سرنوشتی پیدا کردن.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب پذیرش: بر اساس داستانی واقعی

برای دریافت کتاب پذیرش: بر اساس داستانی واقعی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.