معرفی و دانلود کتاب پردازش تصویر دیجیتال - ویراست چهارم

عکس جلد کتاب پردازش تصویر دیجیتال - ویراست چهارم
قیمت:
۲۷۵۰۰۰ ۱۳۷,۵۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پردازش تصویر دیجیتال - ویراست چهارم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پردازش تصویر دیجیتال - ویراست چهارم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پردازش تصویر دیجیتال - ویراست چهارم

رافائل سی. گنزالس و ریچارد‌ای وودز در کتاب پردازش تصویر دیجیتال - ویراست چهارم نحوه‌ی عملکرد رایانه‌ها در فرآیند ماشین‌های تصویرسازی را به شما آموزش می‌دهند. این کتاب به شما کمک می‌کند درک ریاضی خوبی نسبت به تصاویر دیجیتال پیدا کنید.

درباره‌ی کتاب پردازش تصویر دیجیتال - ویراست چهارم

امروزه دنیای دیجیتال به ما کمک کرده بخشی از امور زندگی‌مان را بهتر از گذشته پیش ببریم، مثلا به مدد آن می‌توانیم از امکانات ویژه‌ای در طراحی و ساخت تصاویر استفاده کنیم. در کتاب پردازش تصویر دیجیتال - ویراست چهارم (Digital Image Processing)، نوشته‌ی رافائل سی. گنزالس (Rafael Gonzalez) و ریچارد‌ای وودز (Richard Woods) درباره‌ی خدمات و نحوه‌ی عملکرد رایانه‌ها در ساخت و پردازش تصاویر اطلاعات مفیدی به دست خواهید آورد.

این کتاب از معتبرترین منابع در زمینه‌ی پردازش تصویر دیجیتال محسوب می‌شود و از ویژگی‌های برجسته‌ی آن باید به پوشش مبانی فیلترگذاری مکانی، تأکید بر تبدیل‌های تصاویر، خوشه‌بندی، بررسی شبکه‌های عصبی و... اشاره کرد که می‌تواند برای دانشجویان مهندسی و علوم کامپیوتر جالب توجه باشد. در تعریف پردازش تصویر نظرات گوناگونی وجود دارد، اما به‌طور کلی پردازش تصویر رشته‌ای است که در آن ورودی و خروجی یک فرآیند، تصویر است. شاید از خودتان بپرسید این فرآیند چه کاربردی برای ما دارد؟ کاربرد آن دقیقا در انجام کارهایی‌ست که بینایی ما قادر به آن نیست.

بینایی از جمله پیشرفته‌ترین حس‌های ما انسان‌هاست که در ادراکمان مهم‌ترین نقش را ایفا می‌کند، اما دارای محدودیت‌هایی نیز هست. این در حالی است که ماشین‌های تصویرسازی می‌توانند بر تصاویری که منبعشان برای ما انسان‌ها شناخته‌شده نیست، عمل کنند. فراصوت‌ها و تصاویر تولیدشده‌ی کامپیوترها بخشی از این منابع هستند. به همین دلیل است که پردازش تصویر اهمیت زیادی پیدا می‌کند. این فرآیند دارای کاربردهای متنوعی‌ست و روند پیچیده‌ای دارد که در این کتاب با جزئیات آن آشنا خواهید شد. در فصل‌های گوناگون این اثر پیرامون نحوه‌ی پردازش تصویر، توصیف بخش‌ها و اجزای تصویر، رمزگذاری و نهان‌نگاری، مولفه‌های سیستم پردازش و... هرآنچه لازم است را خواهید آموخت.

بین متفکرین مختلف علوم کامپیوتری بحث عمیقی در مورد حدود پردازش تصویر و سایر حوزه‌های مرتبط با آن وجود دارد. پردازش تصویر شاخه‌ای هوش مصنوعی است که هدف آن شبیه‌سازی بینایی انسانی و فراروی از آن است. حوزه‌ی تحلیل تصویر که درک تصویر نیز نام دارد بین پردازش تصویر و بینایی کامپیوتر قرار دارد. فرایندهای مختلفی در پردازش تصاویر دخیل هستند؛ فرایندهای سطح پایین شامل اعمال اولیه‌ای مثل پیش پردازش تصاویر برای کاهش نویز، پیشرفت کنتراست و وضوح تصویر انجام می‌شوند. فرایندهای سطح میانی شامل بخش‌بندی تصاویر و دسته‌بندی کاربرد دارد. استخراج صفات از تصاویر نکته‌ی مهم فرایندهای سطح میانی هستند.

گفتنی‌ست مباحث ریاضی مطرح شده در کتاب پردازش تصویر دیجیتال - ویراست چهارم دارای سطحی از دشواری هستند که برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی قابل فهم باشد. کتاب پردازش تصویر دیجیتال - ویراست چهارم ترجمه‌ی عین الله جعفرنژاد قمی از سوی انتشارات علوم رایانه منتشر شده است.

(این کتاب دارای حجم بیش از 20 مگابایت است، لطفا قبل از خرید، نسخه‌ی نمونه را دریافت و از صحت نمایش کتاب در موبایل یا تبلت اطمینان حاصل کنید.)

کتاب پردازش تصویر دیجیتال - ویراست چهارم مناسب چه کسانی است؟

خواندن این کتاب را به دانشجویان مهندسی کامپیوتر و علوم رایانه توصیه می‌کنیم.

با عین الله جعفرنژاد قمی بیشتر آشنا شویم

عین الله جعفرنژاد قمی از اعضای هیئت علمی جهاد دانشگاهی و استادیار پژوهشی‌ست. او دارای مدرک دکترای مهندسی کامپیوتر با گرایش نرم‌افزار است و مدیریت انتشارات علوم رایانه را برعهده دارد. دکتر جعفرنژاد قمی تاکنون جوایز و افتخارات پژوهشی متعددی کسب کرده که از این میان باید به کسب عنوان ناشر برتر کشوری در بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و دریافت لوح تقدیر از ریاست جمهوری اشاره کرد. او نویسنده و مترجم بیش از صدوبیست عنوان کتاب درسی و دانشگاهی در رشته‌های مهندسی کامپیوتر، مهندسی فناوری اطلاعات و مهندسی برق و الکترونیک است۔

از دیگر آثار تألیفی او باید به کتاب‌هایی چون «امنیت پایگاه داده»، «برنامه‌نویسی با زبان پایتون» و «ساختمان داده‌ها و الگوریتم‌ها در پایتون» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب پردازش تصویر دیجیتال - ویراست چهارم می‌خوانیم

رمزگذاری منطقه‌ای معمولا با استفاده از یک نقاب ثابت برای تمام زیرتصاویر پیاده‌سازی می شود، اما رمزگذاری آستانه‌ای به طور ذاتی تطبیقی است، زیرا مکان ضرایب تبدیل باقی مانده (نگهداری‌شده) برای هر زیرتصویر از یک زیرتصویر به دیگری فرق می‌کند.

درحقیقت، رمزگذاری آستانه‌ای یک روش رمزگذاری تبدیلیِ تطبیقی است که به دلیل ساده بودن محاسبات آن اغلب در عمل به کار می‌رود. همان‌طور که در مثال قبلی گفته شد، برای هر زیرتصویر، مفهوم اساسی این است که بزرگ‌ترین ضرایب تبدیل، بیشترین سهم را در کیفیت زیرتصویر بازسازی‌شده دارند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مقدمه
فصل دوم: مبانی تصویر دیجیتال
فصل سوم: تبدیلات شدت و فیلترگذاری مکانی
فصل چهارم: فیلترگذاری در حوزه فرکانس
فصل پنجم: بازیابی و بازسازی تصویر
فصل ششم: پردازش تصویر رنگی
فصل هفتم: موجک‌ها و سایر تبدیل‌های تصویر
فصل هشتم: فشرده‌سازی و نهان‌نگاری تصویر
فصل نهم: پردازش تصویر بر اساس شکل‌شناسی
فصل دهم: بخش‌بندی تصویر
فصل یازدهم: استخراج ویژگی‌ها
فصل دوازدهم: دسته‌بندی الگوی شیء
واژه‌نامه‌ی انگلیسی به فارسی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پردازش تصویر دیجیتال - ویراست چهارم
نویسنده،
مترجمعین الله جعفرنژاد قمی
ناشر چاپیانتشارات علوم رایانه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات1005
زبانفارسی
شابک978-600-205-190-5
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۲۷۵۰۰۰ ۱۳۷,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پردازش تصویر دیجیتال - ویراست چهارم

Mehrsa SafaeiDoust
۱۴۰۲/۴/۲۴
در زمینه پردازش تصویر کتاب اصلی مرجع همین کتاب است. بسیار خوشحال شدم وقتی ترجمه فارسی این کتاب ارزشمند را با حداکثر تخفیف توانستم از کتابراه تهیه کنم. بسیار از کتابراه سپاسگذارم قبلا درس پردازش تصویر را در دانشگاه گذرانده‌ام ولی خودم سعی کردم کتاب را به زبان انگلیسی بخوانم. بعداز خواندن این کتاب نظرم را برای ترجمه آن خواهم گفت.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب پردازش تصویر دیجیتال - ویراست چهارم

برای دریافت کتاب پردازش تصویر دیجیتال - ویراست چهارم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.