معرفی و دانلود کتاب پرده پاییز خاطرات‌انگیز

عکس جلد کتاب پرده پاییز خاطرات‌انگیز
قیمت:
5000 تومان - 0.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پرده پاییز خاطرات‌انگیز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پرده پاییز خاطرات‌انگیز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پرده پاییز خاطرات‌انگیز

کتاب پرده پاییز خاطرات‌انگیز، تالیف میثم نصیری، دربردارندۀ اشعاری از مولانا، حافظ، صائب تبریزی، بیدل دهلوی، باباطاهر عریان، محمدحسین شهریار و سیمین بهبهانی است.

آدمی از رهگذر ادبیات احساسات، دانش‌ها، آگاهی‌ها و مکنونات درونی خود را به دیگران رسانده، از لغزش در رفتار و گفتار کاسته و به سوی کمال‌جویی گام برداشته است. ادبیات، ما را با کسانی در روزگاران سپری‌ شده پیوند می‌دهد که سوداها به سر داشته‌اند، لذت‌ها برده‌اند و رؤیاها پرورده‌اند. با مطالعهٔ متون ادبی، به شهودها، تخیل‌ها و عاطفه‌های‌مان توجه و آن‌ها را مکمل تفکر و خردورزی‌مان می‌کنیم؛ زندگی را جور دیگر و زیباتری می‌بینیم و با استفاده از آموخته‌هایمان، روش و سلوک زندگی‌مان را تقویت می‌کنیم. ادبیات روح جامعه را پویا و متحرک می‌کند و زندگی معنوی در سایهٔ آن به بالندگی و پویایی می‌رسد.

در کتاب پرده پاییز خاطرات انگیز (Memorable Autumn) در می‌یابیم که شعر یک بیان ادبی است که با خواندن آن با اصالت و فرهنگ خود آشنا می‌شویم. شهودی و تخیلی و زبان آن موجز است و از‌ این‌ رو از زبان نثر مؤثرتر و جذاب‌تر است. در شعر کهن فارسی به ویژگی‌هایی چون وزن و قافیه، روایت‌گری، توصیف و تشبیه برمی‌خوریم. این شعر عصاره‌ای از هویت ملی و حافظهٔ فرهنگی سرزمین ایران است. امروزه که از طبیعت دور افتاده‌ایم و در میان روابط خشک و سبک زندگی ماشینی گرفتار شده‌ایم، بد نیست گاهی با شعر، در لابه‌لای این جریان پرشتاب و پر هیاهو مکث و درنگ کنیم.

امروز، فضای ذهنی و عینی انسان با حضور تلویزیون، ماهواره، اینترنت و سینما نسبت به گذشته بصری‌تر شده است. میثم نصیری کوشیده شعر کلاسیک و هنر کهن خوشنویسی را با عکاسی که فن یا هنری معاصر و مدرن است، هم‌نشین کند تا اثری روزآمد برای بهره بردن مخاطب پدید آید.

در بخشی از کتاب پرده پاییز خاطرات انگیز می‌خوانیم:

به جان خواجه و حق قدیم و عهد درست
که مونس دم صبحم دعای دولت توست
سرشک من که ز طوفان نوح دست برد
ز لوح سینه نیارست نقش مهر تو شست
بکن معامله‌ای وین دل شکسته بخر
که با شکستگی ارزد به صد هزار درست
زبان مور به آصف دراز گشت و رواست
که خواجه خاتم جم یاوه کرد و بازنجست
دلا طمع مبر از لطف بی‌نهایت دوست
چو لاف عشق زدی سر بباز چابک و چست
به صدق کوش که خورشید زاید از نفست
که از دروغ سیه روی گشت صبح نخست
شدم ز دست تو شیدای کوه و دشت و هنوز
نمی‌کنی به ترحم نطاق سلسله سست
مرنج حافظ و از دلبران حفاظ مجوی
گناه باغ چه باشد چو این گیاه نرست

فهرست مطالب کتاب

درآمد
آفتاب جدایی
پردۀ پاییز
باغ بی‌برگی
باغ سوخته
آفتاب وقت غروب
وادی خاموشان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پرده پاییز خاطرات‌انگیز
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نیکان کتاب
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات113
زبانفارسی
شابک978-964-196-451-3
موضوع کتابکتاب‌های شعر پارسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پرده پاییز خاطرات‌انگیز

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب پرده پاییز خاطرات‌انگیز

برای دریافت کتاب پرده پاییز خاطرات‌انگیز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.