معرفی و دانلود کتاب پرنده آتشین و چهار داستان دیگر از افسانه‌های کهن

برای دانلود قانونی کتاب پرنده آتشین و چهار داستان دیگر از افسانه‌های کهن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پرنده آتشین و چهار داستان دیگر از افسانه‌های کهن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پرنده آتشین و چهار داستان دیگر از افسانه‌های کهن

کتاب ‏‫پرنده آتشین و چهار داستان دیگر از افسانه‌های کهن داستان سرزمین‌هایی را به تصویر می‌کشد که نتیجه مشارکت مردمانشان با طبیعت و زندگی است. این افسانه‌ها علاوه بر اینکه باعث سرگرمی شما هستند، نکات آموزنده‌ای را دربردارند که می‌توانید آن‌ها را به نسل‌های بعدی هم انتقال دهید.

موضوع کتاب پرنده آتشین و چهار داستان دیگر از افسانه‌های کهن چیست؟

افسانه‌ها که زمان پیدایش آن‌ها نامعلوم بوده، همیشه برای عموم مردم دلنشین و جذاب هستند و همه از شنیدن یا خواندن آن‌ها لذت می‌برند. این افسانه‌ها به شخص خاصی به جز ملت‌ها تعلق ندارد. به همین دلیل نویسندگان با ذوق به سمت این افسانه‌ها کشیده شدند و به کمک قریحه‌ای که داشتند به بازنویسی آن‌ها دست زدند و به گسترش افسانه‌ها کمک کردند.

بسیاری از این افسانه‌ها و حکایات حتی از مرزهای کشورها عبور کردند و همگانی شدند و نویسندگان گوناگون به بازنویسی و نوشتن آن‌ها دست زدند؛ مثل حکایات کلیله و دمنه که نویسندگان بزرگی چون آلدوس هاکسلی، چند حکایت از آن را بازنویسی کردند.

کتاب پرنده آتشین و چهار داستان دیگر از افسانه‌های کهن (More stories for seven year old and other young people) افسانه‌هایی را به تصویر می‌کشد که هر کدام از آن‌ها آنقدر جذاب هستند که تا آخر آن‌ها را خوهید خواند. در هر کدام از این افسانه‌ها، پندی نهفته است. چه پند و چه پیام، عصاره هر افسانه است که بعد از خواندن از آن‌ها به دست می‌آیند و هر کسی متناسب به سن و سالش و درک و بینش خود، آن را متوجه می‌شود.

کمتر سرزمینی وجود دارد که از شیرینی افسانه‌ها محروم باشد. افسانه‌هایی که بیشتر در میان مردم شناخته شده‌اند و در جایی ثبت نشده‌اند. نویسندگان غربی این افسانه‌ها را در قالب داستان‌هایی شیرین و خواندنی برای همه مردم به رشته‌ی تحریر درآورده‌اند و منتشر کرده‌اند و همچنان در میان مردم محبوب است.

کتاب پرنده آتشین و چهار داستان دیگر از افسانه‌های کهن مناسب چه کسانی است؟

این کتاب مناسب کودکان و نوجوانانی است که علاقه‌مند به خواندن قصه‌ها و افسانه‌هایی مانند کلیله و دمنه هستند و از خواندن آن‌ها لذت می‌برند.

در بخشی از کتاب پرنده آتشین و چهار داستان دیگر از افسانه‌های کهن می‌خوانیم:

گوموچ، خرگوش قصه ما موجودی اجتماعی، خوش مشرب و مهربان اما کمی لاف زن بود. بنابراین یک روز وقتی دوستش کونیک، سمور دریایی را دید که نگران و مضطرب است، می ‌خواست بداند چه اتفاقی افتاده و چه کاری از دستش برای او برمی‌آید. بزودی معلوم شد چیزی که سمور را نگران کرده است، ازدواج است! او می خواست با نسوآ دختر پیپسو ازدواج کند. دختر راضی بود اما پدرش نه!

خرگوش در حالی که به دوستش نگاه می‌کرد پرسید: چرا نه؟! ممکن است تو خوش قیافه‌ترین یا باهوش‌ترین مرد دنیا نباشی اما صادق و خوش اخلاق هستی. من به جرات می‌توانم بگویم تو می‌توانی زندگی خوبی را برای همسر آینده‌ات فراهم کنی. آیا تا به حال تلاش کردی نظر پیپسو را عوض کنی؟

کونیک گفت: هیچ چیز نمی‌تواند او را راضی کند. من همه راه‌ها را امتحان کرده‌ام.

گوموچ گفت: برای تغییر نظر او، دادن یک هدیه چطور است؟

کونیک جواب داد: هدیه ای وجود ندارد که به آن اهمیت بدهد. تا به حال چیزی که موافق با نظرم باشد، از او نشنیده‌ام.

سپس با ناراحتی اضافه کرد: من فقط یک سمور معمولی مثل بقیه هستم که برای دخترش به اندازه کافی شایسته نیستم.

خرگوش با دلسوزی آه کشید: آه کونیک... آدم‌های زیادی هستند که مثل پیپسو پر از غرور احمقانه‌اند. می‌خواهی من با او حرف بزنم؟

فهرست مطالب کتاب

یک نکته
پرنده آتشین
خرگوشی که ازدواج می‌کند
دامیان و اژدها
حکایت نعلبکی نقره و سیب
گردنبندی از قطره‌های باران

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پرنده آتشین و چهار داستان دیگر از افسانه‌های کهن
نویسنده، ، ، ،
مترجمندا ترابی
ناشر چاپیانتشارات ویکتور هوگو
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات101
زبانفارسی
شابک978-622-95633-2-8
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان، کتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب پرنده آتشین و چهار داستان دیگر از افسانه‌های کهن

برای دریافت کتاب پرنده آتشین و چهار داستان دیگر از افسانه‌های کهن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.