معرفی و دانلود کتاب پرنیان و آب: با لالایی تا سرزمین خواب

عکس جلد کتاب پرنیان و آب: با لالایی تا سرزمین خواب
قیمت:
۳۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پرنیان و آب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پرنیان و آب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پرنیان و آب: با لالایی تا سرزمین خواب

مجموعه‌ای از لالایی‌های شاعرانه و شیرین سروده‌ی ثریا قزل ایاغ در کتاب پرنیان و آب گردآوری شده است. با زمزمه‌ی این لالایی‌ها تجربه‌ای آرامش‌بخش و خیال‌انگیز را برای خود و کودک دلبندتان رقم بزنید.

درباره‌ی کتاب پرنیان و آب

لالایی را شاید بتوان نخستین مواجهه‌ی کودک با ادبیات سرزمین خود قلمداد کرد. از این روست که این موضوع در حوزه‌ی کودک‌پروری از اهمیت بالایی برخوردار است و علاوه بر آن، قدمتی دیرینه به درازای تاریخ بشر دارد. ثریا قزل ایاغ در کتاب پرنیان و آب سروده‌های مادرانه‌ی خود را گردآوری کرده و در اختیار والدینی قرار داده است که می‌خواهند تجربه‌ای خوش را در پایان روز برای کودکشان رقم بزنند.

اگر در ادبیات امروزی درباره‌ی لالایی به جست‌وجو بپردازیم، ممکن است دستاورد چندانی نصیب ما نشود. گویی ادبیات مدرن عشق به لالایی را از دست داده است. لالایی اکنون در موزه‌ی موسیقی و شعر به عتیقه‌ای به‌جا مانده از دوران پیشین تبدیل شده است. موسیقی لالایی‌های امروزی اغلب عاری از روح و هویت هستند؛ در شعرها ترانه نیست و در ترانه‌ها‌ شعر نیست. در این میان بزرگترین ضرر نصیب کودکانی می‌شود که بهره‌ای از لالایی‌های اصیل نمی‌برند. با این وجود، در ادبیات معاصر همچنان معدود کسانی هستند که با چیره‌دستی و هنرمندی تمام، به خلق آثاری در این زمینه پرداخته‌اند که غنای آن‌ها دست کمی از لالایی‌های معروف و شناخته‌شده ندارد. سروده‌های ثریا قزل ایاغ در کتاب پرنیان و آب نیز از این قبیل آثار است.

در یک لالایی، مادر تمام قلبش را از عمق روح و وجودش سرریز کرده و در کنار بستر کودک خود بر زبان می‌آورد. لالایی ارمغانی ارزشمند از ادبیات شاعرانه و غرایز مادرانه است. برخلاف تصور غالب، لالایی منحصر به مادران نیست و می‌تواند ترانه‌ای زمزمه‌وار بر لبان پدری مهربان باشد. لالایی‌ها منحصر به یک قومیت یا فرهنگ خاص نیستند. آن‌ها را می‌توان در هر فرهنگ و سرزمینی یافت. رایج‌ترین هدف لالایی، همان‌طور که در فرهنگ لغت انگلیسی جهانی توضیح داده شده است، برقراری آرامش یا آرام کردن کودک برای خواب است. با این حال، همان‌گونه که در اشعار کتاب پرنیان و آب نیز مشاهده خواهید کرد، لالایی‌ها می‌توانند انگیزه‌های ضمنی و پنهانی نیز داشته و چیزی بسیار بیشتر از یک نجوای آرام برای خواباندن کودکان باشند.

لالایی‌ها می‌توانند با اهداف مختلفی مانند برقراری ارتباط با عزیزان، ابراز احساسات و غم‌های درونی و انتقال پیام‌های معنوی خوانده شوند. آن‌ها همچنین می‌توانند با اشاره به معانی عمیق‌تر برای مخاطب بزرگسال نیز آرامش و امنیت را به ارمغان بیاورند. اشعار و مضامینی که درون لالایی‌ها به کار گرفته می‌شود، می‌توانند به سختی‌ها و رنج‌های زندگی خواننده مرتبط باشند و یا مضامین مرتبط با طبیعت را در بر بگیرند. نمونه‌هایی از انواع این لالایی‌ها را در کتاب پرنیان و آب خواهید خواند. به طور کلی زمینه و عملکرد لالایی‌ها می‌تواند در سراسر جهان متفاوت باشد، اما هدف کلی لالایی ایجاد آرامش برای کودکان به خصوص در هنگام خواب و بیان احساسات شخصی و جهان‌شمول است. باید اشاره کرد که تصویرسازی و نقاشی‌های زیبا،‌ تماشایی و هنرمندانه‌ی اردشیر رستمی نیز بر جذابیت این کتاب برای کودکان افزوده و آن را به اثری کامل و بی‌نقش بدل کرده است.

کتاب پرنیان و آب سروده‌ی ثریا قزل ایاغ به کوشش انتشارات کتاب چ تهیه و منتشر شده است.

کتاب پرنیان و آب برا چه کسانی مناسب است؟

اگر به دنبال لالایی‌های لطیف و شاعرانه برای کودک خود هستید، مطالعه‌ی این کتاب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب پرنیان و آب: با لالایی تا سرزمین خواب می‌خوانیم

لالا لالا گل نازم
به هستی تو می‌نازم
بهار من، گل نرگس
برایم همدم و مونس
گل سوری، گل سوسن
دو چشم ما به تو روشن
تو بی‌همتا و یکتایی
چراغ خونه‌ی مایی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پرنیان و آب: با لالایی تا سرزمین خواب
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات کتاب چ
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات41
زبانفارسی
شابک978-622-7776-97-3
موضوع کتابکتاب شعر کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پرنیان و آب

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب پرنیان و آب

برای دریافت کتاب پرنیان و آب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.