معرفی و دانلود کتاب صوتی خواب قشنگ کجایی؟

عکس جلد کتاب صوتی خواب قشنگ کجایی؟
قیمت:
29000 تومان - 3.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خواب قشنگ کجایی؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خواب قشنگ کجایی؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی خواب قشنگ کجایی؟

کتاب صوتی خواب قشنگ کجایی؟ نوشته‌ی مصطفی رحماندوست، از مجموعه لالایی‌ها، دربردارنده‌ی اشعار و قصه‌هایی دل‌نشین و شنیدنی برای خواب کودکان به صورت ترانه و موسیقی است.

مجموعه لالایی‌ها در دو بخش با عناوین «دنیا دنیا لالایی» و «خواب قشنگ کجایی» تهیه و تولید شده و دربردارنده‌ی سروده‌های دل‌نشین و جذاب مصطفی رحماندوست می‌باشد که از سال‌های ابتدایی فعالیت خود درباره لالایی به تحقیق پرداخته است.

بخش اول این مجموعه، با نام «دنیا دنیا لالایی» حاوی لالایی‌هایی از زبان والدین برای کودکان نازنین است. پدران و مادران می‌توانند علاوه بر لذت بردن از این لالایی‌ها در کنار کودک دلبندشان، خودشان نیز آن‌ها را بیاموزند و برای کودکان بخوانند. بخش دوم با نام «خواب قشنگ کجایی» شامل لالایی‌هایی از زبان کودکان است که در شرایط گوناگون برای عروسک‌ها، اسباب‌بازی‌ها، حیوانات و… می‌خوانند. این سروده‌ها و ترانه‌های رحماندوست در ترکیب با موسیقی اصیل ایرانی، اثری ناب و درخشان را گرد آورده که می‌کوشد تمام اصول لازم برای لالایی‌ها رعایت شود.

مهدی زارع برای این مجموعه به شکل ویژه آهنگسازی کرده است تا بتواند بیشترین تاثیر را در ذهن کودکان ایرانی بگذارد و ذهن آن‌ها را با موسیقی متناسب با سن خودشان آشنا سازد. آرامش در خانه و خانواده، یکی از عوامل تاثیرگذار در رشد کودکان است و چه چیزی بهتر از لالایی‌های ایرانی که خوابی مملو از آرامش را به دنبال دارد.

هدف از لالایی‌های این مجموعه، فراهم آوردن خواب آرام برای کودکان و کنار هم قرار دادن صدای مادر، پدر و کودک است. لالایی‌های این اثر، از موسیقی طبیعت و آواهای دریا، رودخانه، پرندگان، جیرجیرک‌ها و… بهره می‌گیرد و کودکان را به سفری شیرین و به جهانی دور از صداهای ناهنجار و غیر‌طبیعی شهرها، دعوت می‌کند.

«خواب قشنگ کجایی» شامل ده لالایی می‌شود که عنوان برخی از آن‌ها عبارت است از: «خنده خواب»، «دلم می‌خواد بخوابم»، «خواب کوچه»، «فرشته خواب» و….

مصطفی رحماندوست درباره مجموعه لالایی‌ها می‌گوید:

«لالایی‌های اقوام گوناگون دیروز، دربردارنده‌ی ملودی‌های آرام‌بخش بومی بود و حرف‌های غیر‌کودکانه آن لالایی‌ها، بیشتر رنج‌های مادران دیروز را به تصویر می‌کشید. مادران دیروز با لالایی خواندن برای کودکان درد‌‌ودل‌ می‌کردند و به آرامش می‌رسیدند، هم‌چنین بچه‌ها از شنیدن آن لالایی‌ها لذت می‌بردند. اما بچه‌های امروز لالایی ندارند، زیرا آن لالایی‌ها نه آرام‌بخش بچه‌های امروزی است و نه نیاز مادران آن‌هاست.

در این مجموعه کوشیده‌ایم، حرف‌های بچه‌های امروز با ادبیاتی کودکانه، در کنار ملودی‌های ایرانی و آرام‌بخش قرار گیرد تا هم والدین لالایی‌های جدیدتری برای آرامش دادن به کودکان داشته باشند و هم کودکان سرودن لالایی برای اسباب‌بازی‌های خود را بیاموزند.»

مصطفی رحماندوست را بیشتر بشناسیم:

مصطفی رحماندوست، شاعر، مترجم و نویسنده برجسته ایرانی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان است که در سال 1329 متولد شد. او مشهور به شاعر صد دانه یاقوت است که یکی از درخشان‌ترین و برجسته‌ترین اشعار اوست که در دوره تحصیلات ابتدایی و در درس زبان فارسی آموزش داده می‌شود. او دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه تهران در رشته‌ی زبان و ادبیات فارسی است. نخستین کتاب‌های مصطفی رحمان دوست در سال 1356 با عناوین خاله خودپسند و سربداران به چاپ رسید. تا به امروز از او حدود 150 اثر منتشر شده و فروش آثار به حدود 5 و نیم میلیون نسخه رسیده است.

از دیگر آثار او عبارت‌اند از: فرهنگ آسان، لالایی عاشورا، بازی با انگشت‌ها، فرهنگ ضرب‌المثل‌ها، خاله خودپسند، عمو مصطفی در آمریکا، ترانه‌های نوازش، صدای جیرجیرک آمد و... .

کتاب صوتی خواب قشنگ کجایی مناسب چه کسانی است؟

این کتاب برای کودکان 5 تا 10 سال که علاقه‌مند به داستان‌های همراه با شعر و موسیقی هستند، جذاب خواهد بود.

در قسمتی از کتاب صوتی خواب قشنگ کجایی می‌شنویم:

شب شده خواب می‌خنده ماه توی آب می‌خنده
با ساز باد لباسم روی طناب می‌خنده
عروسکم چشماشو باز می‌کنده می‌بنده
خوابش میاد و میگه خواب تو مغازه چنده
یه خرگوش و دو خرگوش چهار و هفت تا خرگوش
خرگوشا پرمی‌زنند یه گربه و دوتا موش
کنار هم می‌خوابیم چشمامونو می‌بندیم
خواب می‌بینیم و تو خواب به خرگوشا می‌خندیم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
3 دقیقه
خنده خواب
3 دقیقه
خواب قشنگ کجایی
3 دقیقه
چهار چی میشه
3 دقیقه
فرشته خواب
3 دقیقه
مرغ برو کیش
5 دقیقه
خواب آسمانی
5 دقیقه
دلم می‌خواد بخوابیم
4 دقیقه
همه بخوابین
5 دقیقه
خواب کوچه
4 دقیقه
لالایی نقاشی‌ها

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی خواب قشنگ کجایی؟
نویسنده
راویگروه گویندگان
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۳۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی کودک، کتاب شعر کودک
قیمت نسخه صوتی
29000 ت - 3.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی خواب قشنگ کجایی؟

SoBhAn Rezaei
۱۴۰۱/۷/۳۰
لالایی‌های اقوام مختلف دیروز، ملودی‌های آرام‌بخش بومی داشت و حرف‌های غیر‌کودکانه آن لالایی‌ها، بیشتر تصویر رنج‌های مادران دیروز بود. مادران با واگویه درد‌و‌دل‌هاشان آرامش می‌یافتند و بچه‌ها از شنیدن آن لالایی‌ها. بچه‌های امروز لالایی ندارند، زیرا آن لالایی‌ها نه آرام‌بخش بچه‌های امروز است و نه نیاز مادرانشان. در این آلبوم سعی شده است، حرف‌های بچه‌های امروز با ادبیاتی کودکانه، در کنار ملودی‌های ایرانی و آرام‌بخش قرار گیرد تا هم بزرگ‌تر‌ها لالایی‌های تازه برای آرامش دادن به بچه‌هایشان داشته باشند و هم بچه‌ها سرودن لالایی برای اسباب‌بازی‌های خود را تمرین کنند. تا چه حد موفق بودیم، نمی‌دانیم. اما راه پر فراز و نشیبی را برای فراهم آوردن لالایی‌های بچه‌ها و پدران و مادرانشان برداشته‌ایم. امیدواریم به دل بنشیند.
آزاده مقتدایی
۱۴۰۱/۹/۱۲
یکی دوتا شعر اصلا مفهوم خوبی نداره و بهتره برای بچه‌ها پخش نشه
محتوا خیلی مهم و اثر گذاره، باید مراقب باشه صرف اینکه یک شخص معروف نوشته دلیل بر بی عیب بودن نیست.
بجز اون چندتا شعر، عالیه بقیه ش
سمانه شاهین
۱۴۰۱/۸/۳۰
کتاب خوبیه یه ستاره بخاطر این کم کردم تایم هر لالایی خیلی کمه تا بچه داره خوابش میبره آهنگ عوض میشه اول آهنگ مرغ برو کیش هم که صدای مرغ میاد زیاد جالب نیست
آهنگ فرشته خواب درجه یکهههههه👌
امیره منتظری
۱۴۰۱/۱۲/۲
کتاب دنیا دنیا لالایی خیییییلی قشنگتره. ‌پسرم این کتابو دوست نداره و با اینکه فقط یکسالشه، اما نشون میده که اینو نمیخواد. وقتی اون کتاب رو پلی میکنم آروم میگیره و گوش میکنه
امیر حسین انصاری
۱۴۰۱/۸/۳
سلام مجموعه خیلی قشنگیه فقط چند تا از آهنگ‌ها با کل مجموعه هم خوانی نداره. مثلا ابتدای آهنگ مرغ برو کیش.. از زحمات عزیزان بسیار سپاسگزارم موفق و پیروز باشید
باران فاتحی
۱۴۰۱/۹/۱۵
خیلی حس خوبی میده همین ک‌ه موزیکال‌هست عالیترم میشه وای نوای بعضی از لالایی‌ها رو‌خودم‌ خیلی‌ دوستدارم پسرم که عاشقشه سه سالشه
مهتاب زلکی
۱۴۰۰/۲/۶
اینکه بچه گوشش به شنیدن موسیقی خوب و اصیل و کلام خوب عادت میکنه خیلی با ارزشه.. واقعاا عالیه.. ممنونم
علیرضا فهمیده
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
سلام برای دخترم خریدم موقع خواب میزاره وبا یکی از اشعار شب میخواب متشکرم دوست داشتم
نیلوفر ماجدی
۱۳۹۹/۹/۲۲
من خیلی دوستش دارم واقعا شاعر عالی داشته و برای من پنج ستاره هم کمه 💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥
شیوا ترابی
۱۴۰۲/۴/۲۹
شعر زیبا، آهنگ زیبا، ریتم زیبا. فوق العاده عالی برای لالایی قبل خواب بچه ها
لیلا بالو
۱۴۰۱/۴/۱۹
عالیست دخترم از زمان جنینی تا الان که هشت ماهش هست ارتباط برقرار کرده🌹🙏
محمد حسامی
۱۴۰۰/۹/۲۴
سلام، نوه‌ی من با صدای این کتاب همیشه می‌خوابه ممنونم از زحمات گروه.
الهام مجتهدزاده
۱۴۰۰/۴/۲۴
بیشتر از بچه خودم لذت می‌برم و آرام بخش هستش
جنت جباری
۱۳۹۹/۱۲/۲۶
خییییلی زیبا ست واقعا فقط میتونم بگم محشره
Fathishiraz📍
۱۴۰۲/۱۱/۲۷
فوق العاده هست آرام بخش و حرفه‌ای ساخته شده
مشاهده همه نظرات 29

راهنمای مطالعه کتاب صوتی خواب قشنگ کجایی؟

برای دریافت کتاب صوتی خواب قشنگ کجایی؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.